In januari naar Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Camperfan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

In januari naar Florida

Bericht door Camperfan » 06 okt 2019, 22:13

Wij ( twee volwassenen) willen in januari twee weken rondtrekken met een camper. Ons vertrekpunt en eindpunt is Orlando.
Heeft iemand voor ons een 'simpele' route?
We willen 1 park bezoeken en voor de rest gaan we voor de natuur.
Als we een soort route hebben kunnen we dit als leidraad gebruiken om onze reis te gaan plannen.

nettie
Amerikafan

Re: In januari naar Florida

Bericht door nettie » 07 okt 2019, 15:53

Wij hebben dec'09/jan'10 met een camper 14 dagen een rondje Florida gedaan [2 volw & 2 dochters toen 9 & 10 jr].
Allereerst zou ik als ik jullie was wel wat uitleg over de kachel/verwarming van de RV vragen want 's nachts kan het kou worden [we hebben ijspegeltjes aan de spiegel vd camper gehad].
Voor ons was het een "afscheid van Florida"rondje nadat we een jaar in Titusville FL hadden gewoond.
Begin en eindpunt was Titusville en we hebben dus geen stop gedaan bij Kennedy Space Center & Cocoa Beach omdat we daar dat jaar al een aantal keren geweest waren ... maar zou ik jullie wel aanraden!
Eerste stop was voor ons Key Largo bij John Pennekamp Coral Reef State Park.
Dag erna oa stop gemaakt bij Feeding Tarpon at Robbie's - Robbie's of Islamorada.
Daarna 3 nachten [kerstdagen] op Big Pine Key en toen oa een dagtochtje naar Key West gemaakt.
Vervolgens de US 41 Tamiami Trail/ van Miami naar Naples op en onderweg een stop bij Gator Park en daar ook een airboat ride gedaan en overnacht op camperplaats.
Volgende ochtend weer vertrokken en een stop gemaakt bij Miccocukee Indian Village en bij het bezoekers centrum aan de US 41 [ook langs de weg zie je veel "Florida dieren in het wild]".
Daarna 2 nachten op Pine Island Resort/KOA St.James daar oa bezocht; winter huizen van Edison en Ford in Fort Myers en Sanibel Island.
Oud & Nieuw waren we op Fort De Soto County Park [hadden we een erg mooie plek dus zijn we 3 nachten gebleven].
Volgende stop was Homosassa, 2 nachten op Camp'n water Outdoor Resort waar ze een verwarmd toilet gebouw hadden wat toen erg lekker was want wij zaten in de koudste week ooit in Florida :? . In de omgeving zijn warme bronnen waar Manatees in de winter zijn. We hebben Homosassa Springs Wildlife State Park bezocht.
Daarna 1 overnachting gemaakt in Ocala ... inmiddels keken we niet meer of de campings een zwembad hadden maar of ze een lekkere warme hottube hadden :lol: .
En de volgende nacht waren we in St. Augustine [een de oudste steden in Florida] daar was 1 dochter met schoolreisje geweest dus nu hebben we er met z'n 4en rond gekeken.
Aangezien de laatste nachten erg koud waren en het ons niet lukte om de kachel de hele nacht te laten branden [ging na een paar uur telkens uit] hebben we de laatste 2 nachten geslapen in een hotel in Titusville [daar hadden we korting, een hotel overnachting bleek goedkoper te zijn dan een camperplaats dus toen was de keuze snel gemaakt 8) ] en zijn we overdag naar Orlando geweest; shoppen voor winterkleding die we in NL ook weer nodig zouden hebben.
Mocht het weer bij jullie wel lekker warm zijn dan is in de omgeving van Orlando het Kelly Park in Apopka ook zeker een bezoekje waard!
We hebben in die 14 dagen geen grote pret parken bezocht, wel veel de natuur opgezocht maar ook wel toeristische dingen gedaan.
Het reizen met de camper is ons opzich prima bevallen al was de kou op het laatst wel erg jammer.
In 2012 zijn we weer op vakantie in Florida geweest [14 dagen in oktober] maar toen gewoon een auto gehuurd en in verschillende hotels overnacht, toen oa Miami bezocht .. dat hadden we in 2009 overgeslagen [oa Miami Beach en Holocaust Memorial].
Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt .. succes met jullie voorbereiding!!

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 07 okt 2019, 16:54

Blijkbaar was het die winter koud! Wij zijn toen van 10 februari tot 10 maart geweest, vanuit Miami via de Keys en de Westkust naar Dalles. Ik zie ook in mijn verslag dat mensen het uitzonderlijk koud vonden, maar dat er wel gezwommen werd in het buitenzwembad van de KOA in Miami. Ik weet nog dat we vesten aan hadden in Shark Valley, maar ook dat we in korte broek hebben gelopen.

Mijn verslag van die reis :https://casadospalmeras.files.wordpress ... orjaar.pdf

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Trails » 09 okt 2019, 01:16

Zorg er wel voor dat je campings (op tijd) reserveert. Het is dan hoogseizoen in Florida en de campings staan dan vol met de zgn. "Snowbirds" die daar in grote aantallen overwinteren op de campings.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht