Paar dagen Florida?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
NoraNora
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2016, 18:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Paar dagen Florida?

Bericht door NoraNora »

Hoi mede-VS-liefhebbers,

Mijn vriend en ik hebben voor onze vorige roadtrips in Californië ontzettend veel van jullie opgestoken, dus ik hoop dat jullie ons dit keer ook de goede weg op kunnen helpen. :thumbup:

Onder het mom van 'laten we eens gek doen' hebben we een Caribische cruise geboekt vanuit Port Canaveral (Orlando). Bijkomstig voordeel: we hebben een paar dagen in Florida te besteden. Om precies te zijn: 1 volle dag vóór de cruise en 3 volle dagen na de cruise.

Wat raden jullie met klem aan? We zijn nogal geschrokken van de prijzen van pretparken, we hebben het idee dat we dat geld leuker kunnen besteden. Wat zouden jullie doen? Wat is haalbaar? Miami? Of juist de natuur in?

Ik ben benieuwd.

Groet, NoraNora
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Paar dagen Florida?

Bericht door love Flo »

Wat een leuk vooruitzicht! Een cruise hebben wij nog nooit gedaan, maar we zijn wel al verschillende keren in Florida geweest.

Ik zou voor de 3 dagen die jullie hebben kiezen om niet te ver te rijden en naar Orlando te gaan.
Je zou de eerste dag(inkoppertje misschien) naar Kennedy Space Center kunnen gaan. Dit is wat goedkoper dan disney of een van de andere parken en je zit er vlak bij. Je kunt kaartjes kopen op attractiontickets.de of .ie

Als je toch richting Orlando gaat kun je ipv een disneypark lekker rondlopen bij Disney Springs. Hier ligt de GROTE disney winkel, LEGO winkel, Rainforest cafe, er zijn een hele hoop shops en uitgaansgelegenheden, lekkere restaurants en optredens. Er hangt altijd een erg leuke sfeer! Wij gaan er altijd een paar keer naartoe tijdens ons verblijf! Parkeren en toegang is gratis.
Ook Old town in Orlando is gratis en wel leuk om te bezoeken. Hier worden wekelijks verschillende autoshows gehouden.
Florida Mall voor overdekt shoppen
Premium outlets

Qua natuur kun je vanuit Orlando evt naar Kelly park (uurtje naar het noorden rijden) om te gaan tuben of wandelen. (entree 5 dollar en tubes 7 dollar)
Of een uur rijden naar Circle B bar reserve voor wandelen en wildlife spotten (soms steekt een alligator opeens de weg over)...
Of de Lake Apopka wildlife drive rijden (alleen open van vrijdag t/m zondag!) rijden en alligators en ander wildlife spotten vanuit je auto

Allemaal zeer low budget en tòch echt vakantie.
Succes met plannen en als je vragen hebt dan help ik je graag!
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
dirkt
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:22

Re: Paar dagen Florida?

Bericht door dirkt »

Hallo ,je kan ook naar de Seaworld parken gaan voor bv 105 $ voor twee dagen ,op hun site zelf te koop, je kan ter plaatse kiezen uit welke parken.

https://seaworld.com/orlando/tickets/
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Paar dagen Florida?

Bericht door Ruud2004 »

Of in Ocala Nat Forrest lekker de natuur in en wat zwemmen in een spring. (zie reisverslagen)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer