Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Charlene
Amerika-ontdekker

Re: Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?

Bericht door Charlene » 12 aug 2019, 20:19

Wat een leuke reis hebben jullie gepland. Bij Jacksonville heb je ook de Kingsley Planyation NP. Wij vinden dit een mooi plekje.
En in Miami vonden we het Holocaust Memorial erg mooi.
Is kajakken haalbaar voor jullie? Bij Cocoa beach schijn je veel manatees en dolfijnen te kunnen zien. En anders misschien een boitje huren bij Crystal river?
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 12 aug 2019, 22:17

Geweldig, al die tips!

Kingsley Plantation gaat absoluut op de lijst! En we gaan een boottocht maken bij Amelia Island.

Het Holocaust Memorial staat ook al in de lijst inderdaad.

Kajakken gaat hem niet worden. Maar we gaan ook een paar dagen in de The Lodge at Walukka Springs, waar we een boottocht gaan maken. Als we dan nog niet genoeg manatees gezien hebben, dan gaan we inderdaad zeker bij Crystal River of Homosassa Springs nog varen, liefst inderdaad zelf een bootje huren.

En vanuit Tampa kunnen we ook nog naar dolfijnen gaan kijken vanaf Clearwater Beach.

Charlene
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlene » 12 aug 2019, 22:31

Hou er wel rekening mee dat het wat aan de frisse kant kan zijn. Er zit hier voor ons nog niet echt logica in de winter. De bladeren vallen in februari pas van de bomen en meestal in het rond spring break ineens flink koud met nachtvorst.
Savonds en smorgens kan het echt goed koud zijn. Overdag is het meestal wel een graadje of 20, soms 15 en soms 30.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 12 aug 2019, 22:45

Ja, geeft niet. Wij wonen in Zuid-Spanje en hebben datzelfde wisselvallige weer in die període.

Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Mads2010 » 13 aug 2019, 10:24

Wij hebben manatees gezien in het Blue Spring State Park. Geheel onverwachts en niet echt gebruikelijk in augustus. Was echt fantastisch! EN los daarvan is dit een mooit park om per kano te bevaren.

Check hier ons verslag:
https://chillen-cruisen-florida2017.blo ... atees.html
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 13 aug 2019, 11:13

Kano of kayak wordt het niet voor ons :-) Dat laat de gezondheid niet toe. Maar wij gaan natuurlijk in een prima periode voor manatees en hebben heel veel plekken in het programma waar je ze zou moeten kunnen zien.

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 13 aug 2019, 22:16

nieuwenoord schreef:
12 aug 2019, 16:46
Ik ga even kijken naar het hotel wat je aanbeveelt!

Edit: 970 euro voor 2 nachten is me te veel ... maar wel net de boeking van Jacksonville omgezet naar twee nachten Hampton Inn & Suites op Amelia Island. Ziet er supergezellig uit daar! Ik kan Albert meer plezier doen met het haventje dan met strand.
Waaaat, 970 euro?! Ik heb 200 euro betaald voor 2 nachten...
Die Hampton Inn & Suites lijkt me een betere plek dan, leuk dat je geboekt hebt.

Ik vond Amelia Island echt verrassend gezellig en leuk. Wij hebben 2 avonden gegeten in het kleine dorpje rondom Fernandina Beach. Een avond bij the Salty Pelican Inn - livemuziek, heel sfeervol. Andere avond heeeerlijke krab op bij 'The Crab Trap'.

Een leuk dagtochtje + scenic route zou de weg naar Jekyll Island kunnen zijn. Wij vonden dit ook een hele bijzondere omgeving en Driftwood Beach erg leuk. Geen strand om op te liggen hoor, maar echt te ontdekken.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 14 aug 2019, 10:47

Wij gaan op geen enkel strand liggen :-)

Maar vraagje: op Google Maps zie ik geen route langs de kust naar Jekyll Island, ligt de scenic route meer landinwaarts? Ik moet me sowieso nog eens gaan verdiepen in de scenic byways in Florida. Mijn RandMcNally ligt in ons Nederlandse huis, dus ik kan de groene puntjes niet zien. Misschien de App maar weer eens downloaden, nu ik er over nadenk! Was best handig, zeker met 50+ oogjes :-)

Note to self: de RandMcNally App bestaat blijkbaar niet meer.

Ik heb wel de Florida Scenic Byway site ontdekt met links naar heel veel andere sites daarover.

Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing » 14 aug 2019, 23:13

Vanuit Jacksonville omhoog naar Amelia Island is een scenic route (met groene puntjes in de Rand McNally ;-)), dat is de 105, die vervolgens de A1A 105 wordt. Die brengt je langs paar stateparks en vervolgens langs de kust het eiland op.

Om naar Jekyll Island te gaan heb je eerst een stuk saaie interstate, dan kun je de snelweg af richting Jekyll Island en dat is een mooie route (17/25 en vervolgens 520). Dan kom je op het eiland en kun je daar een rondje rondom het eiland doen (wat ik ook erg de moeite waard vond) en op verschillende plekken stoppen en zeker ook stoppen op Driftwood Beach.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 14 aug 2019, 23:43

Nou, jouw reactie gaat gewoon 1 op 1 in het road book!

Bedankt!

We gaan trouwens nog naar Nederland voor deze reis, kan ik de RandMcNally uit de onderste la van het dressoir halen :-)

Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing » 15 aug 2019, 00:29

Haha graag gedaan!

Ik heb zo'n 5 versies van die Rand McNally (eentje bij mijn moeder, eentje thuis, eentje op zolder, eentje in de uitleen en nog eentje ergens verdwaald haha). Koop om de zoveel jaar een nieuwe versie (geograaf/kaartengek, love it), dus ik had er direct eentje bij de hand om het even te bekijken haha.

Mooi dat de Rand McNally nog mee kan en anders: koop een extra exemplaar en leg die in Spanje!

Up next

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 15 aug 2019, 07:23

Ik heb er al een paar aan vrienden gegeven 😂. Komt goed! Ik vond de App zo handig in de auto!

biebyip
Amerikafan

Bericht door biebyip » 15 aug 2019, 07:34

Ik geef de tip elke keer, maar homosassa springs park vind ik zo’n leuk kneuterig park om te bezoeken. En kneuterig dan in de zin van kleinschalig, niet zo gelikt als het gemiddelde Disney park en een stuk rustiger. Kun je ook een boottocht maken en manatees zien.

In datzelfde gebied kun je met een boot met kapitein de rivier op. In de zomer kun je dan snorkelen, weet niet of de winter temperaturen dat mogelijk maken. Wij boekten die boottocht vanaf plantation on chrystal river. Misschien is die tocht meer voor jullie geschikt?

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 15 aug 2019, 09:10

Ja! Homosassa Springs staat op de planning.

Snorkelen wordt het ook qua gezondheid niet, de boottocht willen we zeker doen. De kneuterigheid en kleinschaligheid is eigenlijk wel wat wij zoeken. We gaan sowieso niet voor de grote pretparken. Fijn dat je onze keuze bevestigt!

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord » 16 aug 2019, 16:01

sunshine state schreef:
11 aug 2019, 11:46
Als je van paarden houdt en je doet een groter rondje moet je Cumberland Island in Georgia bezoeken!!
Punt 49 van mijn lijstje !!

http://www.oldersom.nl/blog/dag-9-jacksonville-beach/

Dit is de lijst:
viewtopic.php?f=11&t=65983
Bedankt! Ik had jouw lijst al 10 keer bestudeerd :-) Deze tip van Cumberland Island springt er echt uit, wij hebben jarenlang paarden gehad. Wij hebben twee nachten op Amelia Island geboekt en gaan vandaar sowieso de rondvaart richting het eiland doen. Wellicht ook nog met de ferry dan!

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 16 aug 2019, 16:04

Mads2010 schreef:
11 aug 2019, 14:42
Hallo,
We hebben in 2017 een week verbleven in Palm Coast. Als je van golfen houdt is dit een walhalla. Vandaar kun je mooie uitstapjes maken naar Jacksonville (bezoek ook de Budweiser Brewery...). Het strand van Palm Coast is niet bijzonder maar daarvoor is Flagler Beach een prima alternatief. Niet druk, geen toeristen. Lekker tussen de locals.
Ik vind Flagler Beach er wel heel gaaf uitzien! Er zijn een paar leuke motels in een echte jaren ´50 stijl. Leuker dan Daytona Beach denk ik .... Of zou ik toch voor Palm Coast moeten kiezen?

We zouden dit trouwens dan in plaats van Daytona Beach doen. Ik krijg een enigszins Benidorm-gevoel daarbij of zie ik dat nou verkeerd? Veel hotels, hoogbouw, drukte, neowinkels, ketens?

Mads2010
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mads2010 » 16 aug 2019, 18:36

nieuwenoord schreef:
16 aug 2019, 16:04
Mads2010 schreef:
11 aug 2019, 14:42
Hallo,
We hebben in 2017 een week verbleven in Palm Coast. Als je van golfen houdt is dit een walhalla. Vandaar kun je mooie uitstapjes maken naar Jacksonville (bezoek ook de Budweiser Brewery...). Het strand van Palm Coast is niet bijzonder maar daarvoor is Flagler Beach een prima alternatief. Niet druk, geen toeristen. Lekker tussen de locals.
Ik vind Flagler Beach er wel heel gaaf uitzien! Er zijn een paar leuke motels in een echte jaren ´50 stijl. Leuker dan Daytona Beach denk ik .... Of zou ik toch voor Palm Coast moeten kiezen?

We zouden dit trouwens dan in plaats van Daytona Beach doen. Ik krijg een enigszins Benidorm-gevoel daarbij of zie ik dat nou verkeerd? Veel hotels, hoogbouw, drukte, neowinkels, ketens?
Als ik zou moeten kiezen zou ik kiezen voor Flagler Beach. Palmcoast is op zich niks bijzonders. In ons geval stond daar ons gehuurde huis, niks meer...Flagler heeft een paar mooie stranden en er heerst een goede sfeer. Wat Daytona betreft: een Benidorm gevoel herken ik niet. Het is natuurlijk wel een attractie op zich met daarbij de bijbehorende winkeltjes etc. Maar voor ons was het circuit een must-see en dat was geheel terecht. We waren onder de indruk van de rondleiding ondanks dat we beiden eigenlijk niks hebben met de racesport of zo. Maar het natuurlijk allemaal persoonlijk...
Succes met de keuzes... :wink:
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 16 aug 2019, 19:35

Bedankt, keuze bevestigd! Wij hebben vanmiddag al Flagler Beach geboekt voor drie dagen. Als uitvalsbasis voor de Speedway, Ocala National Forest een Heritage route in de buurt. Op de heenweg vanuit Kissimmee een dagje Cape Canaveral.

sunshine state
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door sunshine state » 16 aug 2019, 20:18

nieuwenoord schreef:
16 aug 2019, 16:01
Bedankt! Ik had jouw lijst al 10 keer bestudeerd :-) Deze tip van Cumberland Island springt er echt uit, wij hebben jarenlang paarden gehad. Wij hebben twee nachten op Amelia Island geboekt en gaan vandaar sowieso de rondvaart richting het eiland doen. Wellicht ook nog met de ferry dan!

Dat dacht ik al, echt wat voor jullie!
Heel veel voorpret nog, maar dat gaat jullie lukken, dat is wel duidelijk!!! :thumbup:
Road Trip West USA September 2019 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 16 aug 2019, 20:40

Hou op! Heb er een dagtaak aan op het moment. Zo lekker weer. Blog in de maak, road ook erbij, komt goed. Ik zou bijna vergeten dat we binnenkort ook nog een roadtripje Spanje doen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer