Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door NielsC »

Ik heb de laatste dagen/weken in meerdere topics op tips en advies gevraagd maar het volgende:

Wat is volgens jullie slim om het aan te pakken? Wij landen 04/10 in Miami. De eerste week van de 4 blijven we in Florida, de 3e week alleen de laatste paar dagen en dan wellicht de 4e en laatste week op de Bahama’s.

Wat is nu eigenlijk slim kwam reserveren met kans op annuleren aangezien we toch in het orkaanseizoen reizen?

We hebben al het een en ander gereserveerd via booking.com wat tot een paar dagen van te voren nog te annuleren is, dus hier zitten we safe. Eerste 2 nachten Miami via Airbnb, daar wordt het al wat lastiger. Maar nu willen we de laatste week op de Bahama’s door brengen waar we ook een vliegticket voor moeten kopen, en betalen natuurlijk. Ook de Bahama’s kunnen we reserveren alleen de accomodaties die we willen komt soms wel tot bijna 1000 euro extra bij wanneer je wil boeken zodat je het kan annuleren. En op een bedrag va. 2/3000 euro is dat toch een flink percentage van de totaal som..

wat te veel betalen en op safe spelen of gokken en hopen dat je geluk hebt?

Bahama’s zullen we dan ong 22/10 tot 30/10 verblijven.

Benieuwd wat jullie hiervan vinden in deze situatie.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door ADE01 »

Zo laat in het jaar is het meestal wel rustiger qua orkanen, maar niemand kan het voorspellen, dus doen waar je je het beste bij voelt.
Gast

Re: Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door Gast »

Het orkaanseizoen loopt van 1 juni tot 30 november, er is in die periode een hoger risico. Weerhoudt het je van reizen dan moet je een andere periode kiezen. Anders moet je het risico voor lief nemen en gewoon goed de weerkanalen in de gaten houden voor mogelijke orkanen en op tijd maatregelen nemen.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door Charlene »

Zo heel erg veel last van hurricanes ga je ws niet hebben. Ze verwachten er minder dan gemiddeld dit jaar. Maar de kans is er natuurlijk altijd. Het is echt aan jullie. Ik zou me er persoonlijk niet door laten weerhouden.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gast

Re: Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door Gast »

Hurricane Michael (cat 5) was in begin oktober 2018 en raasde ondermeer over Florida.
Gast

Re: Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door Gast »

En het seizoen begint vroeg dit jaar: https://www.nhc.noaa.gov/
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door NielsC »

Ik had voor de zekerheid nog even met verzekering gebeld, hoe je ook verzekerd bent, ze vergoeden nooit wanneer je door een orkaan wilt annuleren. Je weet namelijk dat er rond die maanden de kans is dat het kan gebeuren, dat heb je dus zelf in de hand.

Wellicht dat midden oktober toch niet de drukste periode is en dat we op dat moment gewoon nog kijken wat er vrij is, als je nu zoekt voor volgende week is er ook nog plaats genoeg. Zo voorkomen we in ieder geval dat we veel geld kwijt (kunnen) raken en spelen we op safe.

Mocht het lekker weer zijn kunnen we gewoon gaan, als er plaats is dan. Zo niet, gaan we gewoon de andere kant in. Vermaken zullen we ons zeker wel doen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4989
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reserveren met of zonder annuleren? Orkaanseizoen

Bericht door hemmie »

Ik kan me voorstellen dat ze niet uitbetalen als je wil annukeren omdat er een orkaan dreigt aan te komen (is ook altijd afwachten wat er daadwerkelijk gebeurt), maar als na een hele zware orkaan er geen infrastructuur meer is op het eiland, betalen ze dan ook niet?
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer