Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Roy & Lisa »

Hi mede Amerikafans!

Van de week hebben we tickets geboekt voor 20 dagen Florida (laatste week augustus, eerste 2 weken september 2019). We landen en vertrekken vanaf Orlando MCO. Nu heb ik gisteravond al even vlug wat in elkaar gezet v.w.b. een mogelijke route maar zou graag jullie advies horen! De dagen in Orlando aan het begin en eind staan vast i.v.m. bezoeken van de pretparken :mrgreen: Alles daar tussen is nog vrij in te vullen.
Is onderstaande planning een beetje haalbaar of hebben jullie een betere invulling voor deze dagen? :thumbup:

Dag 1 Heenvlucht AMS --> MCO + auto ophalen + hotel
Dag 2 Universal Studios + hotel
Dag 3 Reis naar Fort Lauderdale + bezoek Fort Lauderdale + hotel in Fort Lauderdale
Dag 4 Reis naar Miami + bezoek Miami + hotel in Miami
Dag 5 Miami bezoeken
Dag 6 Reis naar Key West + hotel in Key West
Dag 7 Reis naar Everglades ( 5 uur)
Dag 8 Bezoek Everglades
Dag 9 Reis naar clearwater + hotel in clearwater???
Dag 10 Reis naar crystal river + kayak trip + hotel in crystal river???
Dag 11 Reis naar st augustine + hotel in st augustine???
Dag 12 Reis naar Daytona beach + hotel in Daytona beach???
Dag 13 Aankomst Orlando + hotel
Dag 14 Disney
Dag 15 Kennedy Space Center
Dag 16 Disney
Dag 17 Disney
Dag 18 Nog geen planning
Dag 19 Disney
Dag 20 Auto inleveren en terugvlucht MCO --> AMS
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tips gevraagd voor route Florida

Bericht door harryh »

Ik zou zelf een beetje rust in deze planning maken en vaker op één plek blijven ipv al dat reizen en hotels.

Zo kun je Ft Lauderdale en Miami prima vanuit één hotel doen, ik zou dan niet voor een hotel in Miami kiezen, maar Miami bezoeken vanuit Ft Lauderdale of omgeving, uurtje rijden.

Na Key West zie ik pas een volgend hotel in Clearwater - dat gaat niet lukken, veel te ver rijden, op dag 7 zou je of een hotel in Homestead kunnen doen of Naples.

Eén dag Clearwater lijkt me niet erg logisch, zou dit combineren met dag 10. Begin september is er weinig te doen in Chrystal River, manatees zijn er dan niet. Ik zou kayaken ergens anders doen, bv Weeki Wachee, boven Clearwater, of Kelly Park bij Orlando.
St Augustine en Daytona Beach zou ik aan het begin doen, tussen Orlando en Ft Lauderdale.

Kijk ook even naar andere vergelijkbare routes die hier gepost zijn.
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd voor route Florida

Bericht door Roy & Lisa »

Super! Hier kunnen we wat mee :D ik ga weer puzzelen :thumbup: Dag 7 + 8 willen we een hotel in/bij de Everglades (vergeten te noteren in de lijst). Wat raden jullie aan als uitval basis, Naples?
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Charlene »

je hebt nu een aantal hele lange rij dagen waarin je niet veel kunt zien. Vanaf Miami naar key West is gauw 5 uur rijden. Ik zou er voor kiezen om twee of drie nachten op Marathon te verblijven en dan een uitstapje te doen naar Key West. Wij vonden het niet heel bijzonder.
Wij gaan persoonlijk liever kayakken en snorkelen bij Pennekamp, naar Robies op Islamorada en naar het Bahia Honda State park. Ook het turtle hospital vinden wij een aanrader.

Voor de Everglades en Biscayne is Homestead een goede uitvals basis. De anhinga trail vinden wij een mooie wandeling. En bij Flamingo point kun je kayakken en krokodillen zien.
Verder zou ik dan over de Tamiamitrail rijden naar de westkust. Oasis is een mooi punt om te stoppen. Hier liggen veel alligators.
Ook het Micosukee museum is een leuk punt om te stoppen. Hier kun je ook alligator eten.

Als je maar 3 weken hebt en je wilt graag de themaparken bezoeken, dan zou ik 1 week nemen voor de Keys en de Everglades, een week een villa in Orlando en dan of de westkust of de oostkust meepakken. Allebei lijkt me teveel van het goede.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 510
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Nathalie21 »

De eerste vraagtekens die mij op komen zijn waarom jullie vanuit Orlando eerst naar de kant van Miami gaan en daarna terug naar Clearwater om vervolgens weer de oversteek te maken. Jullie route kan logischer zodat je minder tijd kwijt bent aan het rijden. En ik weet niet wat je perse in Crystal River wilt doen, maar anders zou ik dat laten voor wat het is. Ik ben even zo vrij geweest een andere planning voor te stellen:


Dag 1 Heenvlucht AMS --> MCO + auto ophalen + hotel
Dag 2 Universal Studios + hotel
Dag 3 Orlando - Clearwater Beach, wij vonden het Sta n Pla Motel erg fijn.
Dag 4 Clearwater Beach - Siesta Key Beach
Dag 5 Siesta Key Beach - Fort Myers
Dag 6 Fort Myers - Naples
Dag 7 Naples - door Everglades naar Homestead
Dag 8 Homestead - Keys
Dag 9 Keys
Dag 10 Keys - Miami
Dag 11 Miami
Dag 12 Miami - Daytona Beach of St. Augustine
Dag 13 St. Augustine Aankomst Orlando + hotel
Dag 14 Disney
Dag 15 Kennedy Space Center
Dag 16 Disney
Dag 17 Disney
Dag 18 Nog geen planning
Dag 19 Disney
Dag 20 Auto inleveren en terugvlucht MCO --> AMS
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Chub »

Toevallig, wij doen hetzelfde rondje in dezelfde periode. Rechtstreeks op Orlando. Dit rondje hebben we vaker gedaan, maar we krijgen er geen genoeg van. Zinvolle tips hieronder. In 2015 in augustus veel Manatees gezien in Crystal River, super leuk om te doen. Miami en de Everglades doen we vanuit Florida City of Homestead. De afstand is goed te doen en de prijzen van hotels zijn daar relatief voordeliger. Veel plezier bij het voorbereiden, nog 17 weken telde ik vanmiddag :thumbup:
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Roy & Lisa »

Dank voor alle reacties :thumbup: :thumbup: Aan de hand van jullie opmerkingen heb ik nog een aantal vragen :mrgreen:
Met de afstanden die we rijden hebben we niet zo veel moeite, het rijden op zich is voor ons al vakantie. De keren aan de West-kust waren de afstanden die we per dag aflegden soms vele malen groter :lol:

@harryh
Na Key West zie ik pas een volgend hotel in Clearwater - dat gaat niet lukken, veel te ver rijden, op dag 7 zou je of een hotel in Homestead kunnen doen of Naples.
We gebruiken dan inderdaad Naples als uitvals basis voor ons bezoek aan de Everglades

Ik zou kayaken ergens anders doen, bv Weeki Wachee, boven Clearwater.
Is Weeki Wachee te vergelijken met de Three Sister Springs in Crystal River? Ondanks dat de manatees er nog niet zijn lijkt ons het kayakken daar erg gaaf!

St Augustine en Daytona Beach zou ik aan het begin doen, tussen Orlando en Ft Lauderdale.

Kun je aangeven waarom je hier voor zou kiezen? Het stuk van Orlando naar St. Augustine gaat voornamelijk over de 95 zie ik, het stuk tussen St. Augustine en Daytona Beach zou ik dan op en neer moeten rijden. Mijn idee was om vanaf Crystal River landinwaarts te rijden naar St. Augustine om vanuit daar af te zakken naar Daytona en vervolgens eindigen in Orlando.

@Charlene
Verder zou ik dan over de Tamiamitrail rijden naar de westkust. Oasis is een mooi punt om te stoppen. Hier liggen veel alligators.
Thanks voor deze tip! Via de Tamiamitrail stond inderdaad al op de planning, de stop in Oasis is een mooie toevoeging.

@Nathalie21ik zie in je aangepaste routes stops in Fort Myers en Siesta key Beach. Wat hebben deze plaatsen te bieden naast de mooie stranden? Wij zijn niet de types die een middag of dag op een strand gaan doorbrengen :wink:

In tegenstelling tot het rondje zoals ik hem hieronder gemaakt hebt willen we wel vanaf Orlando naar de kust rijden en die te volgen naar Fort Lauderdale..
Bijlagen
image.png
image.png (252.72 KiB) 2445 keer bekeken
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door harryh »

Roy & Lisa schreef:
02 mei 2019, 18:55
Ik zou kayaken ergens anders doen, bv Weeki Wachee, boven Clearwater.
Is Weeki Wachee te vergelijken met de Three Sister Springs in Crystal River? Ondanks dat de manatees er nog niet zijn lijkt ons het kayakken daar erg gaaf!

St Augustine en Daytona Beach zou ik aan het begin doen, tussen Orlando en Ft Lauderdale.

Kun je aangeven waarom je hier voor zou kiezen? Het stuk van Orlando naar St. Augustine gaat voornamelijk over de 95 zie ik, het stuk tussen St. Augustine en Daytona Beach zou ik dan op en neer moeten rijden. Mijn idee was om vanaf Crystal River landinwaarts te rijden naar St. Augustine om vanuit daar af te zakken naar Daytona en vervolgens eindigen in Orlando.
Wij vonden Three Sister Springs veeeeel te toeristisch, druk en hoewel helder water verder niet zo veel te zien als je er niet in de winter bent. Het is ook best een eind rijden, ik zou nl. in Clearwater blijven en niet dat rondje via Ocala doen, daar is niet heel veel te beleven. Dat is ook waarom ik denk dat je beter vanuit Orlando naar St Augustine en Daytona Beach zou gaan. En ik zou een dagtocht naar St Augustine doen, a) meer rust, 2 nachten in Daytona Beach, en b) heb je in een paar uur wel gezien.
Weeki Wachee is zelfs mooier, zie bv hier, #7 viewtopic.php?f=11&t=65983&start=20
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door ADE01 »

Nog een paar dingen om over na te denken:

= Kayakken kan ook in Silver Springs in Ocala. Mooie spring en kans om de aapjes te zien vanaf het water.
= Kennedy Space Center zou ik op de route zetten ipv een dagtrip heen & terug. In het begin past het prima. Cocoa is wel leuk om te overnachten of anders een lange dag van maken en alsnog richting Fort Lauderdale.
= Daytona zou ik ook skippen tenzij je naar het circuit gaat.
Gast

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Gast »

Roy & Lisa schreef:
02 mei 2019, 18:55
Verder zou ik dan over de Tamiamitrail rijden naar de westkust. Oasis is een mooi punt om te stoppen. Hier liggen veel alligators.
Of er op enige dag ergens veel of weinig alligators liggen hangt enorm af van de temperatuur van het water.

Wij hebben al een aantal keren de loop road gereden (die moet je echt doen!! Aanrader), de ene keer stikte het van de alligators, de andere keer lagen er welgeteld twee.
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 510
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Nathalie21 »

Roy & Lisa schreef:
02 mei 2019, 18:55
@ Nathalie21ik zie in je aangepaste routes stops in Fort Myers en Siesta key Beach. Wat hebben deze plaatsen te bieden naast de mooie stranden? Wij zijn niet de types die een middag of dag op een strand gaan doorbrengen :wink:
Ondanks dat jullie geen 'strand types' zijn vind ik het altijd zo jammer om bepaalde mooie plekken over te slaan wanneer je in Florida bent, Siesta Key Beach is er daar één van. Het leken mij mooie stops maar nu lees ik dat jullie wel grotere afstanden gewend zijn. Zo zie je maar dat iedereen daarin anders is, ik vind rijden niet vervelend maar zit liever niet een groot deel van de dag in de auto.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Josje99 »

leuke route hoor!
wij gaan ook zoiets volgend jaar doen en ik ben nu alvast aan het rondkijken hoe we een mooie route kunnen maken.
ik heb dus al inspiratie uit die van jou gehaald! :thumbup:
heb je toevallig nog leuke hotels tips? en heb je je route nu al klaar?
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Re: Reis Roy & Lisa: tips gevraagd voor route Florida.

Bericht door Dorettekling »

Verder zou ik dan over de Tamiamitrail rijden naar de westkust. Oasis is een mooi punt om te stoppen. Hier liggen veel alligators.
Ook het Micosukee museum is een leuk punt om te stoppen. Hier kun je ook alligator eten.

Vraagje plaatsje Oasis waar ligt dat ongeveer? Op de kaart niet te vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer