Reis Lennartc: Florida november 2018.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Lennartc »

Goedemorgen,

een nieuw jaar een nieuwe Amerikareis;
ivm werk en prive zijn we pas ná oktober in de gelegenheid en willen we dit keer naar Florida.
We hebben nu de route deels afgekeken van de bekende reisbureau's.

Wat denken jullie ervan, en als vraag:
- welke plekken aan de golf zijn zijn het leukst als je kijkt naar dag 6/7/8,
- en wat is er eventueel te doen tussen st augustine en crystal river (dag 4), daar willen we zwemmen met Manatee's,
- we zijn geen pretparkgangers, vandaar dat je geen Disney etc ziet op deze planning.

Ochtend Middag Avond
Dag 1 AMS-Orlando Cocoa Beach
Dag 2 Cocoa beach Kennedy space St augustine
Dag 3 St Augustine St augustine
Dag 4 St Augustine Crystal River Crystal River
Dag 5 Crystal River Strand Largo
Dag 6 Largo Fort Myers
Dag 7 Fort Myers Naples
Dag 8 Naples Mangrove Naples
Dag 9 Naples Everglades Islamorada (Robbie's Pier)
Dag 10 Islamora Key West Islamorada (Robbie's Pier)
Dag 11 Islamora Strand Miami
Dag 12 Miami Wynwood Art District Bay Side
Dag 13 Miami Miami Beach Miami Beach
Dag 14 MIA- AMS
Dag 15 AMS
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Carolena »

Dag 6/7/8 zou ik zeker Sanibel en Captiva aanbevelen. Heel mooi!
Dag 9 zou ik aanraden om een overnachting te doen in Homestead. Wij hebben vorige jaar jaar ook Naples - Everglades (airboat en tramtour) - Homestead gedaan en wij waren helemaal kapot die avond. Het is nog wel best een tripje tot Islamorada dan en het is wel heel mooi om die weg 's morgens te doen, mooier denk ik dan 's avonds in het donker. Eventueel kan je een dagje Miami inruilen daarvoor. In het terugkomen van de Keys kan je de Wynwood meepikken en gelijk door naar Miami Beach. Zo hebben wij het ook gedaan.

Dag 9: Homestead (ik raad het Fairway Inn aan, top prijs/kwaliteit en proper!!)
Dag 10: Homestead - Islamorada - Robbie's Pier (eventueel Sombrero Beach op Marathon of Bahia Honda State Park, echt een aanrader)
Dag 11: Islamorada - Key West - Islamorada (je kan ook verblijven op Marathon, ligt iets centraler, maar da's een persoonlijke keuze)
Dag 12: Islamorada - Wynwood Walls - Miami Beach
Dag 13: Miami Beach
Dag 14: terugvlucht

Hopelijk heb je hier iets aan!
Gast

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Gast »

Heb je al iets interessants gehaald uit de voorstellen die in andere topics over Florida zijn aangegeven?

Ik vind dag 9 een behoorlijke volle dag. Waarom rijd je op dag 8 niet van Naples naar Homestead, en overnacht je daar. Dan heb je ruim de tijd voor de Everglades (bv. Myakka, Loop Road, airboat) de volgende dag meer tijd om naar Islamorada te rijden.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Lennartc »

@ Terpies; genoeg, maar we hebben slechts 2 weken...

Kleine aanvulling; airboat tour gaan we niet doen, die hebben we jaren geleden al een keer gedaan;
Everglades is dus relatief kort (tour duurt toch al gauw 1,5/2 uur/met show erachteraaan). Eerder een bezoek aan visitor center en een korte wandeling en uiteraard wat stops voor alligators op de weg (mogelijk..)

- Tevens zoeken we nog een mooie kano tocht, die heb ik nu gezien bij Naples (mangrove ?) iemand anders een betere suggestie?

@Carolena; je hebt gelijkt over de weg naar de keys, dat is zonde om in het donker te rijden, ga ik nog eens naar kijken !
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gast

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Gast »

Lennartc schreef: Everglades is dus relatief kort (tour duurt toch al gauw 1,5/2 uur/met show erachteraaan). Eerder een bezoek aan visitor center en een korte wandeling en uiteraard wat stops voor alligators op de weg (mogelijk..)
Dan zou ik in ieder geval de loop road (de US94) nemen langs de Tamiami Trail (de US41) nemen, kans dat je daar wel wat alligators tegen komt (zeker in de koudere maanden). Succes met de planning.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door ludwig »

Met alle respect voor dit Forum, maar als het om Florida gaat dan zou ik zeker eens gaan kijken op het http://www.floridaforum.nl. Je zult dan bijvoorbeeld lezen dat Homestead niet echt de plaats is waar je wilt overnachten. Dan liever een klein stukje door naar Key Largo. Ik persoonlijk vind van Naples via de US41 naar Islamorada op een dag prima te doen. Voor kayak-tours kun je eens kijken op de site van Rick & Mandy ( http://www.oldersom.nl. Onze kayak-trips ideeën vinden we daar altijd :clap:
Gast

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Gast »

ludwig schreef:Met alle respect voor dit Forum, maar als het om Florida gaat dan zou ik zeker eens gaan kijken op het http://www.floridaforum.nl. Je zult dan bijvoorbeeld lezen dat Homestead niet echt de plaats is waar je wilt overnachten. Dan liever een klein stukje door naar Key Largo. Ik persoonlijk vind van Naples via de US41 naar Islamorada op een dag prima te doen.
Met alle respect voor je link naar een ander forum, maar zoveel mensen zoveel meningen. Homestead is een prima uitvalsbasis voor de Keys als je budget het niet toelaat om dure overnachtingen op de Keys te betalen. Voor rond de $50-$75 kun je in Homestead prima overnachten en de volgende dag op je gemak naar Key West rijden voor een (te) dure overnachting.

De prijsverschillen tussen Key Largo en Homestead zijn enorm, dus als alternatief is het een prima aanbeveling.
Je kunt dan bv een nacht Key West doen op je route van/naar Homestead, waarom niet?

Als je het waard vind om veel geld te betalen voor een accommodatie dan zijn er genoeg alternatieven (bv op Key Largo), maar de hotels op de Keys zijn imho behoorlijk duur en bieden minder value for money dan vergelijkbaar geprijsde hotels op andere plaatsen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door harryh »

(zie net @Terpies zn reactie voor ik post - eens ;))
Wij zitten graag een of twee nachten in Homestead of Florida City, al keer of zes gedaan. Puur vanwege de handige ligging bv oostkant van Everglades NP is vlakbij, snorkelen op Key Largo half uur rijden, dagje naar Flamingo heen en weer etc.
Verder zijn de hotels er veel betaalbaarder, zitten de bekende restaurants er allemaal incl budget restaurants, Mexicaans etc en mijn vrouw en dochters gaan er graag naar het Outlet center.
Key Largo is zeker veel mooier qua omgeving maar veel duurder en minder centraal voor Everglades. Keuzes keuzes keuzes ;)
Laatst gewijzigd door harryh op 19 mar 2018, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door ludwig »

Helemaal mee eens, Homestead is inderdaad veel goedkoper. Ik heb niet naar budget gekeken, vind het alleen zonde om daar al te stoppen als je vanaf Naples komt. Net dat stukje meer rijden geeft ook wat meer tijd de volgende dag om naar Key West te rijden. ( en eventueel al weer terug)
Gast

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Gast »

ludwig schreef:Ik heb niet naar budget gekeken, vind het alleen zonde om daar al te stoppen als je vanaf Naples komt. Net dat stukje meer rijden geeft ook wat meer tijd de volgende dag om naar Key West te rijden. ( en eventueel al weer terug)
Als je onderweg van Naples via de US41 ook nog bv de Loop Road wilt rijden, een airboat tour in Florida City (zie trouwens dat ze die overslaan, wat erg jammer is) en Shark Valley (trammetje, wandelen of fietsen) aan wilt doen is het best een gehaast om dan ook nog helemaal naar Islamorada of Key Largo te rijden. Dan is Homestead een prima overnachtingsplaats.

Zonde als je alleen maar door de Everglades rijdt zonder te stoppen en te genieten van de natuur en de vele dieren onderweg.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Vito »

Ik sluit me helemaal aan bij Terpies.
@TS: een airboattour in Everglades City is niet te vergelijkbaar met de tours langs de 41 die jij zo te lezen gemaakt hebt. Fietsen bij Shark Valley tussen de alligators is ook echt een aanrader !
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Carolena »

Ook eens met Terpies!
Ik was toch ook blij dat we in ons hotel in Homestead waren 's avonds. Nog een rit van 2u extra had echt niet gegaan, en het is idd mooi meegenomen dat het daar lowbudget is (wij hadden voor ons 3en een kamer met ontbijt voor 45$, top prijs kwaliteit met ontbijt).
Om je een beeld te geven van onze dag toen:
Rond 6u30: Naples Pier Sunrise (daar vertrokken rond 7u30)
Daarna verder naar Everglades City (onderweg ontbijt gehaald in Publix en op gemak opgegeten)
10u: Airboattour Captain Jack
Rond 12u: Gatorshow Captain Jack (ongeveel anderhalf uur geweest)
Rond 15u: Shark Valley (gestopt aan het littlest post office onderweg) aanmelden tramtour en rondkijken Visitor Center
16u-18u: tramtour Sharkvalley
's avonds snelle hap in Olive Garden Homestead (heel veel keuze aan restaurants!)
Waren pas tussen 20-21u in ons hotel. En zaten stikkapot. Het lijkt alsof we overal heeeeeel erg veel tijd hadden, maar dat was niet echt zo overdreven veel. In augustus is het wel de hitte die je kapot maakt voor een stuk ook natuurlijk.
Je kan ook, als je in Homestead overnacht, stoppen in Robert was Here (heerlijke smoothies en vers fruit!!) als je de dag erna vertrekt naar de Keys.
Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Lennartc »

ik ben wel benieuwd wat er zo anders is aan de airboat tours in Everglades city. Wij hebben er destijd aan gedaan via Gator park.

Qua overnachting in homestead ben ik al overtuigt. De weg naar de keys is veel te mooi om in het donker overheen te crossen.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Vito »

Waarschijnlijk ben jij in een boot met 25 man over de sawgrass gevaren? Bij Everglades City ga je kleinschalig met max 6 man door de mangroves. Echt heel gaaf.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Lennartc »

het was indd een aardig volle boot van wat mij er van bij staat;

is de Everglades city mangrove dan weer wat anders dan Naples Mangrove ? :D :D
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gast

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Gast »

Wij zijn ook een keer bij gator tours geweest (dagtrip vanuit Miami toen we daar een paar dagen waren). Was op zich oke, maar de trips vanuit Everglades City zijn een stuk leuker met kleinere boten zoals @Vito ook al aangeeft. Captain Jack is daar een aanrader.

Wij hebben ook al eens langs de US41 een trip gemaakt bij Corey Billie's Airboat tours. Hier wisselen open stukken met pure snelheid af met varen tussen de mangroven. Af en toe stil liggen om uitleg te krijgen over het gebied en de alligators te spotten. We waren met 4 personen en de driver. Hierbij ons filmpje (meer op mijn youtube kanaal):
[youtube]fHop6W2EgOM[/youtube]
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Lennartc »

is het trouwens haalbaar op op dag 4 direct naar Largo (of iets in de buurt) te rijden?
daarmee 'win' ik een dag en dan kan ik onderweg nogsteeds prima naar de springs bij Crystal River.

Als ik het op google plan kom ik namelijk op 4,5 uur rijden dus stel;

0900; vetrek st augustine; 1200 boottochtje bij de manatee's in Crystal river, en dan om 15.00 vertrekken in 2 uur naar Largo/Clearwater.
Ik denk namelijk dat het gebied clearwater/Sanibel/ft Meyers/Naples leuker zijn dan Crystal River om te overnachten.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Lennartc »

Inmiddels de tickets geboekt dus het definitief plannen kan beginnne;

22-1 heen naar Orlando en 6-12 vanuit Miami terug.

Nu is de planning tm dag 5 wel duidelijk;
Dag 1 AMS-Orlando Cocoa Beach
Dag 2 Cocoa beach Kennedy space St augustine
Dag 3 St Augustine St augustine
Dag 4 St Augustine Crystal River Crystal River (zwemmen met manatees)
Dag 5 Crystal River Strand Largo
Dag 6 Onduidelijk
Dag 7 Onduidelijk

Dag 8 Naples Mangrove Naples
Dag 9 Naples Everglades Islamorada (Robbie's Pier)
Dag 10 Islamora Key West Islamorada (Robbie's Pier)
Dag 11 Islamora Strand Miami
Dag 12 Miami Wynwood Art District Bay Side
Dag 13 Miami Miami Beach Miami Beach
Dag 14 MIA- AMS
Dag 15 AMS

Maar de regio rondom Largo/StPete's/Sarasota/Ft Meyers is mij niet helemaal duidelijk wat nou de mooiste plekken zijn en de must do's/see's.
We willen eigenlijk 1 centraal motel en dan eventueel die regio vanuit 1 plek doen voor 3 nachten.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gast

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Gast »

Dat is wel een super lange trip naar Florida zeg!
22-1 heen naar Orlando en 6-12 vanuit Miami terug.
Ik zeg ook altijd tegen mijn baas dat ik liever tussen oud&nieuw en kerst vrij wil zijn i.p.v. tussen kerst en oud&nieuw, maar hij trapt er nooit in.... :blink:
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: Florida november 2018.

Bericht door Lennartc »

was het maar zo'n feest....


inmiddels wel al enkele hotels geboekt en nu kijk ik naar de omgeving Tampa; ik heb DoubleTree Suites by Hilton Hotel Tampa Bay op het oog. Mijn inziens ligt dit erg centraal. Volgens google ben je in 30 minuten in Clear waterbeach. De hotels in Clearwater zijn fors duurder , zeker de hotels direct aan 't strand. Is dit een goede keuze of zijn er betere opties ? ik boek eigenlijk enkel keten hotels (zodat je weet wat je verwachten kan).
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer