Tolheffing in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door sanook »

Niet echt een heel vriendelijke website/calculator maar ja. Aan de andere kant waarom maak je je bij een vakantie van een paar duizend euro druk om bij een toll van een paar dollar ? :D
Gast

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Gast »

Idd...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door SuzieQ »

Terpies schreef:
SuzieQ schreef:Is zo'n, transponder dan ook "geldig" op tolwegen in andere staten? En waar kan ik vinden of ik al tol tegen kom op de route MCO-Davenport.
Sunpass is te gebruiken in Florida, North Carolina en Georgia. Staat ook gewoon op de site, dus dat had je al zelf kunnen vinden.
Je kunt op Google maps je route inplannen dan zie je of je tol wegen tegen komt. Afhankelijk welke route je neemt kun je wel of geen tolwegen rijden. Je kunt het ook instellen in Google maps of je wel/geen tolwegen wilt rijden.

Hier kun je ook zelf uitrekenen wat je kwijt bent: http://www.floridasturnpike.com/TollCalc/index.htm
Dankjewel, ik dacht gelezen te hebben dat zo`n transponder van 20 dollar overal geweldig is maar gekoppeld werd aan het locale systeem.
Ik denk dat ik via de verhuurder misschien toch wel het handigst ga vinden. Dan heb je geen gedoe met eerst ( s`avonds laat) nog op zoek naar een supermarkt. Maar zal de calculator eens gebruiken.
sanook schreef:Niet echt een heel vriendelijke website/calculator maar ja. Aan de andere kant waarom maak je je bij een vakantie van een paar duizend euro druk om bij een toll van een paar dollar ? :D
Ik maak mij niet druk om die paar dollar maar wil het wel goed geregeld hebben.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
leonvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door leonvh »

Dus in ons geval:

Vertrekken volgende week zaterdag 12 mei, huren bij Alamo, houden van makelijk, kijk niet echt naar geld dus bereid wat meer te betalen. Gewoon via Alamo paybyplate doen? Doen Miami, dan naar Orlando, dan via de westkant van Florida naar de keys en terug naar Miami
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Vito »

Natuurlijk. Wij waren laatste keer € 18,- kwijt voor 2 weken. Wel weinig tolwegen, alleen de brug bij CC en rond Miami. Maar we zijn nooit meer kwijt geweest dan 30,-
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Ja hoor, geen probleem. Bij Alamo betaal je de toll (tegen het iets hogere plate tarief), plus $3.95 voor elke dag dat je 1 of meer tollcharges hebt. Je betaalt maximaal voor 5 dagen die $3.95. Daarna betaal je alleen nog maar de tolls.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door sanook »

Roel wat ben je soepel vandaag :D :lol: :)
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Kigi »

Misschien nog een zeer domme vraag, maar ik wil ze toch even stellen. We zijn momenteel in Florida en hebben uiteindelijk gewoon de toll by plate zijn gang laten gaan. Nu zijn we vandaag een tollpoort tegengekomen waarbij enkel ‘cash’ of ‘sunpass’ stond aangegeven. We zijn dan maar gewoon doorgereden via de ‘Sunpass-poort’, maar hebben eigenlijk geen idee als we hier iets mis mee hebben gedaan?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Nee hoor, dat is de juiste manier.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Kigi »

Top, dank je wel! :thumbup:
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Inyaro »

Wij huren 2 keer een huurwagen bij Thrifty, dus wil ik graag zo'n transponder aankopen bij Publix.
Maar, ik vind op de sunpass site nergens een link om nu reeds een account aan te maken zonder dat ik reeds online een transponder moet kopen??
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door harryh »

Vraagje @roelb @knaapje betreffende dit draadje: Ik overweeg begin april bij aankomst een Sunpass portable transponder aan te schaffen bij de Publix in Orlando. Maar ik kan nu vooraf alleen een account aanmaken als ik al een kenteken en transponder # heb, is dat recent veranderd?

En hoe zorg je dat je bij vertrek dat kenteken weer verwijdert uit je account, zo te zien is minimaal één kenteken verplicht? Hoe doen jullie dat?

Dank!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Je hebt inderdaad de transponder in eerste instantie nodig voor een nieuwe account. Dus gewoon ter plaatse bij de supermarkt even activeren.

Bij het kenteken kun je een begin- en einddatum opgeven. Daarna heb je gewoon een inactieve account zonder gekoppelde kentekens.

Let op: het kenteken is pas vanaf 6 uur de volgende ochtend gegarandeerd bij alle passages aan je pas gekoppeld. Moet je even nalezen op de website, is afhankelijk van wie de tolpoort exploiteert. Sommige werken direct, sommige pas de volgende ochtend.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1865
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door asv60 »

Ik heb al en paar jaar een transponder. Sinds Sunpass vorig jaar de site heeft veranderd lukt het mij niet meer om er een kenteken van een huurauto aan te koppelen. Maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit. De tolgelden worden gewoon afgeschreven.
Ik denk wel dat als je na aankomst nog een transponder moet kopen, je wel op moet letten dat je op weg van het vliegveld naar je accommodatie geen gebruik maakt van toll by plate. Anders betaal je alsnog de fee van de autoverhuurder.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door harryh »

Bedankt beiden.
Ik was begonnen met nu al te proberen een account online aan te maken en daar is in stap 2 al een kenteken en transponder nodig. Ik las dat je apart huurauto's kunt toevoegen, wat soort van klinkt als dat een Amerikaan z'n privé auto er vast in heeft staan en huurauto's tijdelijk met ingangs/uitgangsdatum toevoegt. Ga het proberen! En avond van aankomst tolwegen vermijden.
Gast

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Gast »

Ik probeer tolwegen te vermijden, heb vrijwel nooit haast op vakantie (ook bv in Frankrijk liever RN), en maak liever gebruik van de highways en byways.
Als het dan toch eens voorkomt, en de tolweg is niet te vermijden gebruik ik gewoon Toll by Plate die bij sommige verhuurders (bv National/Alamo) niet veel meer kost dan via de sunpass, en minder gedoe met een transponder, registratie, login etc. oplevert. Het is mij de moeite niet waard om een transponder aan te schaffen voor die ene incidentele keer.
National rekent $3,95 per dag dat je toll roads gebruikt (geen charge als je geen toll road rijdt) en max $19,75 per verhuurperiode, plus de gewone toll fees (geen idee of dat ook nog gereduceerde tarieven zijn). idem als bij Alamo dus

https://www.nationalcar.com/en/support/ ... lanes.html
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Klopt, maar als je een paar keer per jaar in de US zit in een gebied met tolheffing is het al een heel ander verhaal. Maar ook als je jaarlijks naar Florida gaat, zoals velen hier.

Overigens zijn de toll-by-plate tarieven (op veel plekken maar in ieder geval in Florida) hoger dan de Sunpass tarieven. Dus je betaalt via je verhuurder het hoge toltarief. Met een eigen transponder betaal je het lage tarief. Waar van toepassing zie je dat ook terug op de borden:

Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door sanook »

Wij hadden in 2015 bij Alamo in Miami een Sunpass. De man bij de exit booth moest dit wel 3 keer herhalen want ik wist toen niet wat Sunpass was.
"You Have Sunpass", "Excuse Me ?", "You have Sunpass", "I Dont Know?", "Yes, you have Sunpass !", "Ok? :? "
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door harryh »

@Terpies precies zoals Roelb al zegt, luxe probleem maar wij komen er te vaak ;) en dan iedere keer $19,75 aftikken en een iets hoger tarief: Voor mij een reden om er nu maar eens een te kopen, ook omdat ik nu een aantal dagen in de buurt van Orlando zit. Bij Miami vermijd ik de tolwegen meestal maar bij Orlando kost dat veel extra tijd, wat ik in april deze keer niet heb.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door harryh »

Ik ben nu in Orlando, gisteravond een transponder bij Publix gehaald maar ik kan 'm niet activeren via de sunpass website. Iedere keer krijg ik op het laatste scherm (Verification and click register) "We're sorry, the system is unavailable. Please try again later".
Iemand tips?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer