Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Everglades: bij welke organisatie een tour boeken?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mar1970
Amerika-newbie

Everglades: bij welke organisatie een tour boeken?

Bericht door mar1970 »

Wij gaan in de zomer naar o.a. Florida. Uiteraard ook de Everglades, vanuit Homestead. Bij welke organisatie kunnen wij het beste een tour door de Everglades boeken?
Laatst gewijzigd door markro op 12 apr 2018, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: everglades

Bericht door Vito »

Wat bedoel je met een tour door de Everglades? Ik neem aan dat je het over een airboatride hebt ?
In het NP zelf kun je wandelen (bij Homestead heb je de Anhingatrail) en bij Shark Valley fietsen of een tramtour maken.
Airboatrides heb je langs de 41, deze varen over sawgrass en zijn behoorlijk massaal. Leuker is bij Everglades City. Hier heb je kleinere boten die door de mangrove bossen varen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: everglades

Bericht door roelb »

Bij Flamingo (waar je vanuit Homestead naar toe gaat) kun je ook kano's huren en zelf een leuk rondje varen. Al weet ik niet of dat al weer in bedrijf is. Ik was er eind november voor het laatst, en toen was het een uitgestorven geheel als gevolg van Irma, met nog weinig zicht op heropening.
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Everglades: bij welke organisatie een tour boeken?

Bericht door kustbewoner »

Weet iemand of the ranger guided canoe tours in Flamingo terug operationeel zijn (wij gaan in juli).
We hebben twee jaar terg een toch gedaan in Okeefeenokee en zoeken dit keer iets gelijkaardigs te doen
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn net terug thuis van Florida - wij boekten een tour bij deze firma
http://www.downsouthairboattours.com/
prive tours door de "river of grass"
een aanrader en kleinschalig!
JJ94
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JJ94 »

Wij zijn vorige maand in Florida geweest en hebben toen ook de Everglades bezocht.

De tour hebben we geboekt via Miami Tour Company. We werden door een touringcar opgepikt bij ons hotel in Miami Beach en afgezet bij het Everglades Holiday Park. Dit was voor ons ideaal, aangezien we geen auto hadden gehuurd.

De busreis naar de Everglades was ongeveer 45 minuten. Onderweg ernaar toe zijn we nog bij een aantal andere hotels gestopt om mensen op te pikken. Aangezien deze hotels op de route lagen was dit niet hinderlijk. In de bus werd gratis flesjes water aangeboden en kreeg iedereen een folder met uitleg over de Everglades. De busrit vond ik goed geregeld. Bij aankomst werd nog gratis zonnebrand en muggenspray aangeboden.

De tour in de Everglades was ietwat commercieel. Nadat we de bus uitgingen moesten we in de rij staan om een foto te laten maken. Daarna konden we doorlopen naar de aanlegsteiger. We werden toegewezen aan een air boat die gelukkig niet te vol werd gepropt. De bestuurder was een vriendelijke man die veel kennis had van de Everglades. Wel vond ik de grapjes die hij maakte een beetje irritant (je kon merken dat hij de grapjes elke dag opnieuw vertelde). Wederom niet echt hinderlijk en ik denk typisch Amerikaans.

Tijdens de boat tour, die 1 uur duurde, zijn we 4 alligators tegen gekomen. We mochten niet al te dichtbij komen (ik schat in 5 tot 10 meter afstand). De bestuurder zei eerlijk dat hij vroeger de alligators altijd lokte met voer, maar dat dit tegenwoordig niet meer mag. Ook mogen ze niet meer zo dichtbij komen als voorheen. Gelukkig wel foto's kunnen maken en mooie natuur kunnen zien!

Na de boat tour bezochten we een alligator show. Een man ging daar demonstreren hoe hij alligators vangt die in woonwijken zijn gesignaleerd. Op zich interessant om te zien, maar wel een beetje zielig voor de dieren. Vooral toen hij probeerde zijn hoofd tussen de kaken van de alligator te stoppen (dit had van mij niet gehoeven). Hij benadrukte wel dat zij de gevangen alligators naar een opvang brengen en niet dood maken.

Conclusie: indien je geen auto hebt raad ik de Miami Tour Company erg aan. Netjes op tijd opgepikt bij ons hotel en achteraf ook weer afgezet. Nette bus, gratis water en informatie folder. Everglades Holiday Park was leuk, maar een beetje commercieel. Ik kan me voorstellen dat er andere organisaties zijn die minder commerciële excursies aanbieden.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik zou eerder aanraden om voor dat geld gewoon een dag een auto te huren en naar de "echte" everglades te rijden, het national park dus. Wat ongeveer 50 mijl zuidelijker is. En om naar Everglades City te rijden voor een airboat tour.

Bij voorkeur overigens bij een bedrijf dat niet naderhand aan dierenmishandeling doet (ik vind die shows echt niet kunnen). Everglades City airboat tours is wat mij betreft de aanrader, fatsoenlijke mensen die niets te maken willen hebben met die shows en echt hart hebben voor de natuur.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Vind ik ook Roelb!
Wij hebben echt gezocht naar een firma die dat (alligator shows) niet deed . En rondrijden met de auto is zo zalig, het is er zo mooi. Wij hadden overigens al honderden alligators gezien in de Everglades voordat we aan de airboat tour begonnen, daarvoor heb je geen air boat nodig hoor (wel allicht geluk met het seizoen, wij waren er eind april = droge seizoen).

(onze trail vertrok trouwens vanaf de Tamiami highway, vlakbij Shark Valley. De firma had niet eens een eigen huisje of zo daar :lol: ()
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer