Reis naar Fort Lauderdale - Tips nodig!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Deemi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis naar Fort Lauderdale - Tips nodig!

Berichtdoor Deemi » 09 jan 2018, 17:20

Carolena schreef:
Deemi schreef:Oh jeetje dat is wel een heel groot verschil. Mag ik vragen of je alles van te voren geregeld hebt (qua overnachtingen) of ter plekke? En zo ja via waar? Nog allemaal nieuw voor mij dus ben erg blij met jullie kijk/mening hier op! :D

Ik boek alles via booking.com, en van ook van te voren ja. Altijd hotels die ik nog kan annuleren. Ik probeer dan 2x per week, of wanneer ik tijd heb, alles nog eens te herbekijken en opnieuw te zoeken en herboek dan als ik iets goeiekopers vind. Ik probeer ook plaatsen net buiten de grotere steden ofzo, dat scheelt ook.
Soms moet je ook gewoon geluk hebben want onze huurauto was op een gegeven moment bijna 100eur goedkoper, direct omgeboekt en een half uur later was die prijs verdwenen.
Heel veel vergelijken en omboeken, kan je veel mee uitsparen. Hangt ook af van wat je wilt. Wil je heel de tijd op dezelfde plaats blijven zitten (ik denk dat Fort Lauderdale ook niet hét goedkoopste is) en van daaruit uitstappen doen, of wil je rondreizen..
Altijd bereid om je te helpen!

Ik ga het deze week eens uitzoeken. Wat aardig van je dat je hulp aanbiedt. Bedankt! Mocht ik er niet uitkomen, zal ik hier wel een berichtje doen :thumbup:

Deemi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Deemi » 09 jan 2018, 17:21

winterpark schreef:Het is net wat je wilt; je kunt ook op zoek gaan naar een appartement of huis. Als wij ergens een week zitten, zit ik persoonlijk liever in een huisje, maar ook omdat wij graag 's avonds wat koken en 's ochtends lekker bij het zwembad ontbijten.
Voor hotels idd booking.com (expedia.com heeft soms ook mooie acties, maar ik vind booking.com fijn werken) en voor huizen bijv. https://www.directvillasflorida.com/ en dan rechtstreeks contact zoeken met de eigenaar.

Onze voorkeur gaat ook uit naar appartement of huis waarin je gewoon kunt koken. Ik ga booking.com eens afspeuren. Bedankt!

Deemi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Deemi » 09 jan 2018, 19:01

Wat is jullie ervaring trouwens met Florida in september? We twijfelen tussen augustus, sept en okt. Ik weet dat het dan orkaan seizoen is, maar eerder/later kunnen wij niet. :blink:

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Berichtdoor Vito » 09 jan 2018, 19:49

Als je kiest voor een huis/appartement kun je ook goed kijken op homeaway.com, Fewo-direkt.com en Flipkey.
Augustus zou ik sowieso niet doen, dan is het nog vakantie dus duurder.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Berichtdoor winterpark » 09 jan 2018, 22:07

Oktober is absoluut de veiligste keus; lekker warm, niet té heet en minste kans op orkanen.

Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor Carolena » 10 jan 2018, 10:08

Deemi schreef:Wat is jullie ervaring trouwens met Florida in september? We twijfelen tussen augustus, sept en okt. Ik weet dat het dan orkaan seizoen is, maar eerder/later kunnen wij niet. :blink:

Wij waren er van 10-26 augustus. Het was heet (met elke dag wel een warmteonweer). Ik kan er best tegen, mijn reisgenoten iets minder. De eerste 11d hebben we wel constant rondgetoerd, dan is de warmte minder goed te verdragen (+ ook goed verkouden door de ijskoude airco overal).. Op het einde hadden we kans om iets meer aan zwembad en strand te vertoeven, maar dan hadden we weer de pech dat het een paar dagen achter elkaar regende (uitloper orkaan Harvey). Het was nog altijd wel superwarm dan.
Het is doenbaar, heb niet geklaagd, maar ik denk dat oktober ook een betere keus is als je stabieler weer wilt.

Deemi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Deemi » 10 jan 2018, 19:58

We hebben een en ander speurwerk gedaan. Maar met onze eisen (o.a. niet vooruitbetalen, gratis annuleren,en de helft vd vakantie zelf kunnen koken) is het allemaal nog best prijzig en misschien wel duurder dan via TUI. Voor vliegtickets zijn wij minimaal 900 euro in totaal kwijt, met tussenlanding. Terwijl je voor 100 euro meer een directe vlucht hebt. Zijn er nog andere sites waar je niet vooruit hoeft te betalen en gratis kan annuleren?

Is Florida overigens de goedkoopste staat in Amerika? Of zijn er andere plekken welke misschien nog goedkoper zijn? Wel met o.a. strand, natuur en leuke bezienswaardigheden.

We zien door de bomen het bos niet meer, door het dagenlang zoeken en puzzelen. :?

ADE01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor ADE01 » 11 jan 2018, 01:47

Wanneer natuur, strand en bezienswaardigheden op je lijstje staan wordt het vrij lastig om goedkoper uit te komen dan Florida. Misschien dat er goedkope vluchten naar New Orleans of Houston te vinden zijn, maar je zal altijd wel op minimaal hetzelfde uit komen.

TUI is echt een goedkope optie en ze hebben altijd wel last minutes. Gewoon bellen en/of op durven gokken. Zoiets als onderstaande link is er altijd wel. Eigen tuin met zwembad, volledige keuken, je moet het een beetje treffen met de locatie en de staat van het huis maar de meeste zijn echt prima.

https://www.tui.nl/zonvakantie/verenigd ... rea-homes/

Deemi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Deemi » 11 jan 2018, 22:30

Met berekeningen komen wij uit op €3500,- in totaal (globale berekening gedaan incl alles, dus ook eten brandstof etc). Wat bij ons een grote kostenpost is, is de 25 dollar toeslag die wij per dag moeten betalen indien wij een auto willen huren. En aangezien wij dit willen is het allemaal voor ons als studenten prijzig.. We zitten nu erg te twijfelen of wij deze reis zullen gaan maken. Veel vragen, geen antwoorden. Krijgen wij waar voor ons geld, zal alles goed gaan, zijn het echt mooie plekken, etc etc.

Tot nu toe was dit ons plan, preciezere uitwerking niet bij de hand:
6nachten in Kissimmi (vanuit daar o.a. 2dagen Disney, Celebration, Disney Springs, Orlando bezoeken etc).
5nachten in Pompanobeach, zelf koken. (Fort Launderdale bezoeken, dierentuin, parken bezoeken, strand dagen, Miami op laatste dag)
3nachten in Florida City, Everglades (Everglades, Key West)

De twijfel slaat dus erg toe, ik ben iemand die erg van de natuur houdt (niet van kamperen etc). Dus de grand canyon spookt ook door mijn hoofd, alleen dan wat jaren wachten ivm de prijs.

Als ik dan lees dat iemand hier aangeeft voor 1700€ klaar te zijn, vraag ik mij sterk af hoe. Maar in ieder geval zijn tips nog steeds welkom, aangezien de twijfel bij ons nu nog groter is.. En het 'verlangen/vooruitzicht' speelt ook mee..

ADE01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor ADE01 » 12 jan 2018, 02:18

Als je met een bepaald budget zit moet je keuzes maken. En geloof me, wanneer je meer geld hebt sta je nog steeds voor dezelfde keuzes. Dan twijfel je weer tussen het betere maar duurdere verblijf, wil je direct vliegen ipv met overstap, een iets betere auto huren, enzovoorts. Ik zou kijken waar je op kunt besparen, misschien je globale budget hier delen, en je reis maken. Of het nou naar Florida is of ergens anders. Na het afronden van je studie is het perfecte moment voor een verre reis.

Vito
Amerika-expert

Berichtdoor Vito » 12 jan 2018, 06:26

Je slaat in dat plaatje de hele westkust over van Florida terwijl deze juist zo mooi is.
Persoonlijk houd ik er niet van als ik zo moet stoeien met budgetten. Dan zou ik in Europa blijven of bv naar Azië gaan. Dat is vele malen goedkoper.
Hoewel wij nu alweer voor de zesde of zevende keer naar Florida gaan, durf ik niet te zeggen of ik het nu echt het waard vind. Wij zien het vooral als winterzonbestemming. Ik zou er zelf in de zomer nooit naar toe gaan, zeker niet als je van natuur houdt. Dan zou ik doorsparen voor een reis naar de Westkust.

Deemi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Deemi » 12 jan 2018, 08:35

En met westkust bedoel je Tampa, Naples etc? Wat raden jullie meer aan: oost of west? En wat heb je in west dan te doen?

Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor Carolena » 12 jan 2018, 09:35

Deemi schreef:Als ik dan lees dat iemand hier aangeeft voor 1700€ klaar te zijn, vraag ik mij sterk af hoe. Maar in ieder geval zijn tips nog steeds welkom, aangezien de twijfel bij ons nu nog groter is.. En het 'verlangen/vooruitzicht' speelt ook mee..

Wij hebben geen parken gedaan. Geen Disney enzo bedoel ik dan. Wel Kennedy Sapce Center. Allemaal om de kosten ook enigzins te drukken. Wij houden ook meer van natuur en schrapten de parken om toch zeker de airboat tour en tram tour in de Everglades mee te kunnen pikken en een leuk hotel op de Keys te kunnen hebben.
Onze reis is ook een puzzel van 9 maanden geweest hoor. Telkens werd die goedkoper door herboeken en andere beslissingen maken.
Pompano is ook niet de goedkoopste plaats in Florida.
Miss toch overwegen om een huis te nemen in Kissimi voor de hele periode? En dan van daaruit uitstappen plannen? Of anders toch zoeken naar goedkopere hotels? Wij zijn ook mensen die graag eens koken of een avondje restaurant overslaan, en dat hebben we dan ook gedaan. Gekookt hebben we ni dikwijls, maar wel iets gehaald in Walmart of PUblix (broodjes, gebraden kip,...) en deze dan in hotel opgegeten of aan het zwembad ofzo.. Op zich maak je het uit eten ook zo duur als je zelf wilt. Je hoeft geen drank te bestellen (niemand kijkt raar wanneer je het water dat je krijgt, enkel drinkt) en de porties zijn zoooo groot dat je gemakkelijk ook kan "sharen" :) .
Wij hadden ook maar een auto voor 10d en de rest bleven we in de buurt van ons huis (hadden ook wel het geluk dat we soms de auto van een local, kennis, konden gebruiken). Benzine is ook een pak goedkoper dan in België/Nederland.
Spreek jij over 3500eur per persoon? Moet mijn insziens goedkoper kunnen. Maar nogmaals, veel hangt af van wat je wilt en wat je eventueel wil opofferen :wink: .
Nogmaals, altijd bereid om je te helpen puzzelen. Je mag me altijd een PB sturen met reisperiode ed.

Deemi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Deemi » 12 jan 2018, 19:15

Vito schreef:Je slaat in dat plaatje de hele westkust over van Florida terwijl deze juist zo mooi is.
Persoonlijk houd ik er niet van als ik zo moet stoeien met budgetten. Dan zou ik in Europa blijven of bv naar Azië gaan. Dat is vele malen goedkoper.
Hoewel wij nu alweer voor de zesde of zevende keer naar Florida gaan, durf ik niet te zeggen of ik het nu echt het waard vind. Wij zien het vooral als winterzonbestemming. Ik zou er zelf in de zomer nooit naar toe gaan, zeker niet als je van natuur houdt. Dan zou ik doorsparen voor een reis naar de Westkust.

Welke plaatsen in de weskust van Florida raad je aan?

Vito
Amerika-expert

Berichtdoor Vito » 12 jan 2018, 22:24

Napels, Sanibel en Captiva Island,Fort Myers, Honeymoon Island, Sarasota, St. Petersburg, Myakka River SP.

Terpies
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Berichtdoor Terpies » 12 jan 2018, 22:55

Hou bij TUI wel rekening dat je overal (koffers, entertainment aan boord, extra maaltijden/sommige drankjes) extra moet betalen.

Wij zijn een keer met TUI gevlogen maar nooit weer.... wat een slechte service aan boord....en als je alles optelt zijn ze zeker niet het goedkoopst.

Vito
Amerika-expert

Berichtdoor Vito » 13 jan 2018, 07:12

Entertainment en maaltijden zijn tegenwoordig gratis op lange afstandsvluchten en bij KLM/Delta moet je tegenwoordig ook betalen voor ruimbagage.
Wij hebben goede ervaringen met TUI, om even de andere kant te laten horen.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Berichtdoor winterpark » 13 jan 2018, 07:50

Maar wil je nou per se naar Florida of naar de westkust? Want ook dat kan wel budget proof als je goed zoekt (ik ben na mijn afstuderen 4 - 5 weken met een vriendin geweest in 2010... die goede oude tijd toen hotels nog gemiddeld 50 dollar per nacht kosten.... Aaah). Maar zonder gekheid, ik zou niet per se alleen naar Florida gaan omdat nou het goedkoopste zou zijn. In Florida kosten uitstapjes weer meer geld omdat je bijv naar pretparken gaat.

Deemi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Deemi » 13 jan 2018, 17:03

Het is niet zo dat wij naar Florida gaan omdat dat het goedkoopst is. Doen het vooral op de beelden en indrukken die ik er van krijg! Overigens trekt het westen mij idd nog meer door vooral de natuur, maar daarover krijg ik het idee dat je beter met een camper daar kan reizen? En ik heb ergens gelezen dat die parken daar ook vrij prijzig zijn? Nog geen ervaring ermee dus vandaar. :D

ronenivonne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Berichtdoor ronenivonne » 14 jan 2018, 16:01

Florida en de Westkust van de USA is gewoon totaal anders. Ik zeg wel eens gewoon 2 verschillende landen en niet te vergelijken :lol:
En bijvoorbeeld New York is weer heel anders.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport

Afbeelding

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves