Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

Ja een dag langer zou eventueel wel kunnen. Momenteel is het aantal reisdagen voor ons "ideaal" maar als ik daar ergens spijt van ga krijgen ga ik idd liever een dagje vroeger.
Ik had wel het idee dat crystal river echt de moeite was, vandaar dat ik het toevoegde.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 03 dec 2017, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Miquel
Amerikafan

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2017

Bericht door Miquel »

Wij zijn net terug en hebben echt allen maar het onderste deel van Florida gedaan vanwege oa tijdsbestek en het vele rijden...
Sanibel en Captiva zijn echt prachtig.
Wij zijn fan van Miami, heerlijk aan het strand en leuke Malls.
een hotel in South Beach hoorde voor ons ook bij de beleving van het echte Miami.
Wij zijn vanuit Naples weer terug gereden nar Miami en daar nog een paar dagen gebleven.

Tenzij je veel in de auto wilt zitten lijkt het rondje mij te doen, wij waren meer van de stranden en shoppen, dingen bekijken..
Oh ja, ochtend Jetski huren in Miami is aan te raden!!!!
Tipsy_1
Amerika-expert

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2017

Bericht door Tipsy_1 »

Klinkt goed Miquel!
Welk hotel had je dan in Miami?
(onze reisstijl is altijd intensieve roadtrip met veel verschillende dingen ervaren en zien :-) - ik heb een grote hekel aan shoppen :lol: , maar elk zijn ding natuurlijk. Ik vermoed dat de sfeer in Florida op zich al een ervaring is)
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Wij vinden florida echt heerlijk! Lekker ontspannen. Wij zaten op South Beach in de Waldorf tower. Goed hotel, savonds lekker terrasje gezeten met een cocktail.
Overdag zo op het strand, En vanuit daar dingen doen.
Lekker het Miami gevoel ervaren.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Tickets ondertussen geboekt, en ben toch maar voor dat 'dagje extra' gegaan.
We komen al aan om 14u op Miami en onze terugvlucht uit Atlanta is pas om 22u30; dat zijn twee pluspunten :thumbup:
Zo kunnen we onze laatste vakantie dag relax vertrekken vanuit de GSM en onze eerste dag al een heel klein beetje van Florida genieten .
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Hey tipsy

misschien kan je wat uit onze blogs halen van Florida en het diep zuiden waar we ook Atlanta en Charleston aandoen

http://peterennancyinthesunshinestate.b ... steek.html

http://onzereisdoordezuidelijkstaten.bl ... iding.html
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt Nancy, die reisverslagen had ik al gezocht. Ik ga ze meteen lezen! :-)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb ondertussen vernomen (broer van collega) dat Sanibel momenteel niet zo'n goede optie is omdat het strand door een hurricane helemaal is weggespoeld.
Wat zou een alternatief zijn voor een schelpenraap-beach daar ergens in de buurt?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ben er in maart dus ik zal wel verslag uitbrengen hoe het erbij ligt. We gaan altijd minstens 1 x in de vakantie naar Sanibel.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

nog een algemene vraag:
wij zijn natuurliefhebbers en kunnen in Europa en Amerika behoorlijk wat dieren herkennen. Echter in Florida zijn het totaal andere soorten (mooie vogels, slangen, krokodillen, leguanen, ). Ik merk dat veel mensen in hun reisverslagen de namen van die beestjes kennen.
Kan er iemand een leuk handzaam gidsje aanbevelen? Of vind je ter plekke in het eerste het beste visitor center wel iets goeds?

Verder zou ik ook heel graag de hike naar Deep Hole in Myakka State Park. Daarvoor moet je een permit hebben en ik begrijp dat het vana 8 am is - first come first serve. Heeft er iemand ervaring mee of het realistisch is te denken dat als je daar tegen 8 u bent, er nog permits zijn (zou bij ons op een woensdag eind april zijn). Of staan daar honderden mensen voor te dringen?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Tipsy_1 schreef:Heeft er iemand ervaring mee of het realistisch is te denken dat als je daar tegen 8 u bent, er nog permits zijn (zou bij ons op een woensdag eind april zijn). Of staan daar honderden mensen voor te dringen?
Wij hebben dat vorig jaar eind april door-de-weeks gedaan, we waren er om 7:45 en waren de eersten. Toen het hek om 8:00u openging waren er 2 auto's achter ons.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Harry, dat klinkt al goed. Was het de moeite?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ziet er goed uit, Leen!! Maar ehm, april 2017? ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Tipsy_1
Amerika-expert

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

oei foutje. 2018. LOL
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Tipsy_1 schreef:Harry, dat klinkt al goed. Was het de moeite?
Absoluut, wij vonden het geweldig!!! Is wel een stukje lopen, iets van 2,5mijl meen ik, maar het was de moeite waard. 100+ gators, het zag er uit zoals ze hier laten zien.
Dit voorjaar waren we weer in het Myakka River State Park en waren er zeker honderd gators bij het Myakka Outpost visitors center achterin het park waar de boottour vertrekt te vinden. Wij zijn er ook een keer in de zomer geweest maar toen waren er bijna geen ;)
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

Tipsy_1 schreef: Verder zou ik ook heel graag de hike naar Deep Hole in Myakka State Park. Daarvoor moet je een permit hebben en ik begrijp dat het vana 8 am is - first come first serve. Heeft er iemand ervaring mee of het realistisch is te denken dat als je daar tegen 8 u bent, er nog permits zijn (zou bij ons op een woensdag eind april zijn). Of staan daar honderden mensen voor te dringen?
Ik denk dat het geen enkel probleem is, wij zijn er al een paar keer geweest en meestal een Permit.
Wij houden juist van wandelen en wildlife!

Zie onze verslagen:

2016: https://www.oldersom.nl/blog/dag-21-mya ... deep-hole/

2017: https://www.oldersom.nl/blog/dag-3-deep ... tate-park/

Ik kan je de Circle B Bar ook echt aanraden!
Een geweldig gebied als je van Wildlife houd!
Zie dit verslag: https://www.oldersom.nl/blog/dag-9-circ ... r-reserve/

En deze : https://www.oldersom.nl/blog/dag-16-wan ... r-reserve/
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

@ sunshine state : jullie verslagen zijn al een grote inspiratie geweest! ik heb heel jullie lijst van florida tips (topic op het forum) helemaal een vor een afgegaan en bekeken of het wat was voor ons en hoe het in het schema te passen.
Die tweede tip is ook geweldig maar ik krijg het denk ik niet meer in ons rondje geperst :-s
De dag dat we in Clearwater area zijn zou kunnen maar dan wilde ik een speedbootje huren...
(keuzes, lastig!)
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

Geeft niks, zo blijft er altijd wat over voor nog een bezoek :mrgreen: :mrgreen:
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij waren afgelopen jaar in maart om 10 voor 11 's morgens bij Myakka SP. Onder het motto wie niet waagt die niet wint nog gevraagd naar de permits en ja hoor, we hadden de laatste 2.
En daardoor ook veel meer gezien, er was een koufront waardoor de mensen die al terugkwamen maar weinig alligators hadden gezien terwijl het bij ons rond lunchtijd weer vol lag met gators langs de oevers.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Nog een vraagje:
Charleston:
Heeft er iemand ervaring met het boottochtje + bezoekje aan Fort Sumter (waar de burgeroorlog uitbrak). Het lijkt mij erg boeiend + een mooi boottochtje.
(ik heb al gevonden hoe het te boeken, maar ben benieuwd of er iemand dit al gedaan heeft)

Verder heb ik ook al volgende activiteiten uitgezocht:
- Key West: dolfijnen tocht van 4u (prive) met Dolphin Watch (geboekt)
- Everglades: airboattour van 2 u met Down South (geboekt)
- Crystal River: manatee tocht met Manatee in Paradise (eerst wilde ik niet doen ivm ecologische overwegingen maar deze firma doet net heel veel ter bescherming van de manatee's, ik ben wel niet zo zeker of ik het water indurf want heb dit nog nooit gedaan) (geboekt)
- Deep Hole tochtje (permits) in Myakka River SP
- Weeki Wachi River Kayak
- fietsen op Sanibel (Seaside Inn die ik geboekt heb -> gratis fietsen ter beschikking)
- nog een dolfijnentocht in Clearwater/St Petersburg? Sea Screamer of prive powerboat???

Andere inspiratie is welkom :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer