Rondreis New York-Miami

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Wilmer1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis New York-Miami

Berichtdoor Wilmer1 » 12 okt 2017, 14:39

Hoi,

In de zomer van 2018 gaan we voor de 2e keer met ons gezin een rondreis maken door USA. In 2014 hebben we een geweldige reis gehad van Los Angeles-San Francisco-Nationale Parken en eindigend in Las Vegas.

Nu nog een laatste gezinsreis voordat onze zonen echt niet meer met hun ouders op vakantie gaan :wink: . De tickets en de auto zijn geboekt maar de reis kunnen we verder nog helemaal invullen. We vliegen naar New York en vliegen weer terug vanaf Miami 3 weken later. We willen vooral in grote hotelkamers overnachten zodat we met ons vijven maar 1 kamer hoeven te boeken. (Ook tips over goede betaalbare hotels (incl. ontbijt ong. 125-200 euro per nacht) zijn welkom). De Niagara watervallen hebben we al gezien dus dat hoeven we niet op te nemen.

Wie heeft tips en/of heeft zelf een soortgelijke rondreis gemaakt? Vooral tips over echt leuke dingen voor onze zonen van tegen die tijd (17,19 en 20 jaar) zijn zeer welkom.

Groetjes,
Marjo

winterpark
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis New York-Miami

Berichtdoor winterpark » 12 okt 2017, 15:09

Hoi!
Ik zou je sowieso willen aanraden om onderweg de Great Smoky Mountains, Charleston en Savannah mee te pakken!
Een route kan (heel erg) grofweg zo zijn:
New York-Washington-Shenandoah National Park-Roanoke-Asheville-Gatlinburg-Greenville-Charleston-Savannah-St Augustine-Daytona Beach-Orlando-Miami.
Ik zit alleen altijd met die rare knik die je maakt van de GSM naar Charleston, da's best een stuk rijden.
Wat mij ook altijd nog mooi lijkt is gewoon de hele rust afrijden, dus via bijv. de outerbanks van North Carolina, maar dan sla je weer de Blue Ridge Parkway / GSM etc over.
Verder zeg je dat jullie budget max 200 euro met z'n 5en. Je zou op sommige plekken dan ook nog een appartement of airbnb kunnen kijken.

Wilmer1
Amerika-newbie

Berichtdoor Wilmer1 » 12 okt 2017, 16:23

Hoi Winterpark,

Bedankt voor je reactie! De route die jij grofweg voorstelt is volgens mij inderdaad zoals de meeste vaste rondreizen ook zijn samengesteld en zou het dus best wel eens kunnen worden. De kustroute heb ik zelf ook aan gedacht maar het missen van de NP is ook weer jammer. (Wellicht is er iemand die beide routes heeft gedaan?). Het budget heb ik uitgerekend door met deze route als uitgangspunt op een avond vrij lukraak via Booking.com te kijken wat er zoal te boeken was. Daarbij kwam ik met een gemiddelde prijs van 175 per nacht al een heel eind. Wat zijn de ervaringen met airbnb in Amerika? Ik las ergens dat bijv. in New York airbnb niet meer mag? Wij hebben nog nooit via airbnb geboekt.

winterpark
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Berichtdoor winterpark » 12 okt 2017, 16:36

Hoi Wilmer,
Wij hebben afgelopen reis in mei een paar keer een Airbnb gehad, wel altijd ervoor gekozen om te huren van mensen wiens huis het in eigendom is, bijv. mensen die een buitenhuisje hebben gebouwd bij hun huis of mensen die de bovenverdieping van hun huis, met eigen opgang, verhuren. Dat voelt voor mij veel fijner dan een leegstaand appartement. En altijd dingen met heel veel recensies.
In de GSM kun je kijken of je een cabin kan vinden, dat is ook leuk. Maar goed, met dat budget kun je in veel hotels inderdaad ook wel een suite huren met een extra slaapkamer bijvoorbeeld.
Ik denk dat je met deze reis wel heel veel hoogtepunten meepakt (Twee hele gave steden, een mooi national park, the blue ridge parkway, the smokys, twee prachtige zuidelijke steden, een mooi stuk kust en strand, en natuurlijk een stukje Florida) en in ieder geval een flink stuk kust vanaf Charleston naar beneden. Charleston en Savannah zijn echt hele gave steden. Je hebt tussen St Augustine (heel leuk stadje) en Savannah trouwens ook een paar super mooie eilanden die in ieder geval een tussenstop of zelfs een overnachting waar zijn. Zoek maar eens op Cumberland Island en Jekyll Island.
Probeer het eens uit te schrijven in dagen, kijken hoe ver je komt.

eoms
Amerika-expert

Berichtdoor eoms » 12 okt 2017, 16:44

Wij hebben twee weken geleden een Airbnb in NYC gehuurd. Geen probleem, wel redelijk aan de prijs. Hopelijk kun je iets vinden voor 5 personen binnen je budget.

Wilmer1
Amerika-newbie

Berichtdoor Wilmer1 » 12 okt 2017, 17:42

Bedankt voor de reacties. Weer veel om na te kijken!! Werkt verslavend maar zo leuk! Bij hotelboekingen zoek ik meestal hotels waar of 2 gedeeltes zijn of 1 kamer met 2 queen size bedden en de mogelijkheid voor een extra bed. Dat is wel zoeken maar lukt over het algemeen wel. Maar ik zal zeker ook eens bij airbnb en cabins kijken!

hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor hke » 12 okt 2017, 19:10

hallo

wij hebben deze reis dit jaar gemaakt. :thumbup:
alleen andersom.
met twee kids van 16 en 17 jr.

je kunt dus sowieso ons weblog van 2017 bekijken.

highlights waren:
snorkelen in key largo
kajak op de weeki wachee
daytona speedway
de smokies en dan de hike naar charlies bunion en fietsen in cades cove.
verder vonden we washington en new york ook erg mooi.

Al met al een hele mooie reis geweest.

maar...

wanneer je ons vraagt welke kant van de US we het mooiste vinden dan kiezen wij vieren voor de westkant.
maar ik begrijp dat dit persoonlijk is.

heel veel succes en plezier met de voorbereidingen.

mocht je nog vragen hebben dan kun je ze altijd stellen.

Wilmer1
Amerika-newbie

Berichtdoor Wilmer1 » 12 okt 2017, 22:11

Familie Keersmaekers, bedankt voor de tip! Wat een fijn reisverslag! Hier zullen we zeker een aantal dingen van in ons programma opnemen. :thumbup:

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht