Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
ashley28
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door ashley28 »

Hallo allemaal,

Ik lees al jaren mee op dit forum, maar nooit aangemeld op dit forum. Nu een goede reden om dit wel te doen :wink:

Op dit moment ben ik aanwezig in Orlando. Best wel een beetje spannend natuurlijk. Hier merken wij nog niks van de orkaan, in de vorm van lege supermarkten. Dus wees niet bang mocht je hier wel deze week nog heen komen. Dit kan natuurlijk wel binnenkort veranderen als de koers van Irma wat duidelijker wordt.

As maandag vliegen wij terug van sandford naar Nederland, maar dat is natuurlijk afwachten. Net wel een berichtje van Tui ontvangen dat ze de situatie nauwlettend in de gaten houden.

Fijn dat dit forum er is en dat wel elkaar zo een beetje op de hoogte kunnen houden!
CharlotteUSA2017
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door CharlotteUSA2017 »

Wij vliegen pas volgende week zaterdag (16 september), Irma zal dan waarschijnlijk al voorbij zijn maar orkaan Jose komt achter... we beginnen ook sterk te geloven dat onze reis niet zal doorgaan. Mede door de mogelijke schade veroorzaakt door Irma
eefke78
Amerika-ontdekker

Bericht door eefke78 »

Ik ben ook al even mee aan het lezen. (Vliegen ook de 16e)

Wij hebben net de volgende info net van tuifly belgie gekregen:

-------------------------------------

Alle informatie kan u nalezen op onze website , dit is de laatste update.

Update orkaan Irma
Orkaan Irma - update 06/09/2017 11u00

TUI Belgium heeft de komende dagen verschillende vluchten richting het Caribisch gebied. Deze namiddag vertrekt een vlucht naar Punta Cana (Dominicaanse Republiek). Vrijdag is een vlucht geprogrammeerd naar Cancun (Mexico) en Varadero (Cuba). Zaterdag worden Miami en Punta Cana aangevlogen
Bij geen enkele van deze vluchten is de landing voorzien op de dag dat de orkaan Irma over de regio zou trekken (bron: http://www.nhc.noaa.gov/graphics_at1.sh ... e#contents ). De vluchten gaan derhalve door zoals oorspronkelijk gepland.

Het traject van de orkaan en de situatie ter plaatse worden door onze diensten permanent gemonitord. Zodra onze aanpak zou wijzigen, wordt u hierover geïnformeerd.

Voor wie de komende dagen afreist en zijn reis liever omboekt naar een andere bestemming of dezelfde reis naar een latere datum wil verschuiven, biedt TUI de mogelijkheid om dit te doen zonder enige omboekingskost.
eefke78
Amerika-ontdekker

Bericht door eefke78 »

CharlotteUSA2017 schreef:Wij vliegen pas volgende week zaterdag (16 september), Irma zal dan waarschijnlijk al voorbij zijn maar orkaan Jose komt achter... we beginnen ook sterk te geloven dat onze reis niet zal doorgaan. Mede door de mogelijke schade veroorzaakt door Irma
José buigt hopelijk af... de schade van Irma.... Ik hoop vooral ook voor de getroffen gebieden dat het allemaal meevalt.
Na het weekend weten we meer hopelijk
Jochen1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jochen1990 »

Ook wij vliegen Zaterdag 9 sep vanuit Brussel naar Miami.. de vlucht zou gewoon doorgaan. wat is jullie gedacht en wat gaan jullie doen medereizigers.. Brengt het op om de vlucht evt te wijzigen naar Orlando...
DeborahVH
Amerikafan

Bericht door DeborahVH »

Wij vliegen ook zaterdag vanuit Brussel naar Miami. Wij gaan nog even afwachten maar dachten er ook aan om vlucht te wijzigen naar Orlando...
Maar indien Irma echt zwaar uithaalt in Florida is ook dat geen ideale oplossing natuurlijk :-s
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Alhoewel ik niet naar Florida ga de komende tijd .dit las ik op de site van TUI

Op dit moment is in het Caribisch gebied orkaan Irma actief. Reizigers met vertrek tot en met zondag 10 september kunnen kosteloos hun reis omboeken. Het betreft de volgende bestemmingen:

- Sint Maarten
- Dominicaanse Republiek
- Cuba
- Florida

U kunt contact opnemen met ons Contact Center via telefoonnummer 088 - 0885885.
Sarahblancke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahblancke »

Telefoon gekregen. We mogen niet annuleren tenzij de 90% van ons geld kwijt willen zijn. Enkel omboeken en dit mag enkel voor een verre bestemmingen met max 2 weken ertussen. Minimumprijs 1000€ terwijl wij maar 500€ betaald hebben voor ons reis.. :( wat doen jullie er mee?? Wij willen dit niet zo maar laten gaan.. maar kunnen ons ook niet vooroorloven om nog eens 500€ extra kwijt te zijn voor enkel logies... kan je dit aankaarten? Want doen jullie ermee andere mensen die vrijdag vertrekken naar orlando en miami?? Alvast bedankt p
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

EYW (luchthaven Key-West) is vanaf nu gesloten voor alle vluchten, en het ziet er nu naar uit dat Irma Florida vol gaat raken, volgens de laatste voorspellingen.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 06 sep 2017, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Sarahblancke schreef:Telefoon gekregen. We mogen niet annuleren tenzij de 90% van ons geld kwijt willen zijn. Enkel omboeken en dit mag enkel voor een verre bestemmingen met max 2 weken ertussen. Minimumprijs 1000€ terwijl wij maar 500€ betaald hebben voor ons reis.. :( wat doen jullie er mee?? Wij willen dit niet zo maar laten gaan.. maar kunnen ons ook niet vooroorloven om nog eens 500€ extra kwijt te zijn voor enkel logies... kan je dit aankaarten? Want doen jullie ermee andere mensen die vrijdag vertrekken naar orlando en miami?? Alvast bedankt p
Als er dus geen dringende reden is om te annuleren zullen ze dit ook niet doen. Als het echt niet mogelijk zou zijn om te vliegen zouden ze volledig vergoeden.

Als je je geld niet kwijt wilt zijn zou ik gewooon afwachten wat er de komende dagen gebeurt.

Als je alsnog vliegt kun je ter plekke je plannen maken. Persoonlijk zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je er rekening mee moet houden dat je na landing zsm naar het noorden zal moeten gaan vertrekken, richting Georgia, Alabama en Mississippi.
Gast

Bericht door Gast »

Pete.Z schreef:EYW (luchthaven Key-West) is vanaf nu gesloten voor alle vluchten, en het ziet er naar uit dat Irma Florida vol gaat raken, volgens de laatste voorspellingen.
Als Irma boven zee blijft, (zoals nu de verwachte route is, wordt Puerto Rico niet vol geraakt, maar gaat ie richting de Bahamas) zal de kracht weer toenemen. Boven zee voedt de orkaan zich met water, boven land verliest ie kracht.

De verwachting is dan ook dat als Irma boven zee blijft de kans groot is dan Florida vol geraakt gaat worden, mede doordat het hogedruk gebied noordelijk van Irma de storm dwingt om in westelijke richting te blijven gaan.

In het beste geval ontstaat er een hogedrukgebied boven de golf van Mexico, waardoor Irma voordat
Florida geraakt wordt in noordelijke richting zal gaan (en een vergelijkbaar pad volgt zoals Sandy een aantal jaren geleden).

Helaas is deze kans op dit moment nog niet erg groot (mede door het lagedrukgebied in die regio na Harvey) en is de verwachting dat ook Florida vol geraakt gaat worden.....het ‘voordeel’ is wel dat de storm enorm langzaam beweegt, dus er kan nog veel veranderen aan de baan....
Jochen1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jochen1990 »

Heb ook net Tui aan de lijn gehad maar niet veel slimmer door geworden, kan enkel vlucht wijzigen van dag, andere locatie is toeslag dagprijs... Wij zouden na miami naar key west rijden, ik denk dat alles moet aangepast worden als we kunnen vertrekken zaterdag.. Helaas 2 hotels (waaronder 1 op Key west) al betaald zonder gratis annuleren..
Gast

Bericht door Gast »

Jochen1990 schreef:Heb ook net Tui aan de lijn gehad maar niet veel slimmer door geworden, kan enkel vlucht wijzigen van dag, andere locatie is toeslag dagprijs... Wij zouden na miami naar key west rijden, ik denk dat alles moet aangepast worden als we kunnen vertrekken zaterdag.. Helaas 2 hotels (waaronder 1 op Key west) al betaald zonder gratis annuleren..
Ik zou me nu nog niet teveel zorgen maken over die reservering....dat komt achteraf wel....ik zou iig je route gaan plannen voor als je zometeen in Miami staat.....dat lijkt me veel belangrijker....je zult niet de enige zijn die Florida uitgaat, dus ik zou me nu vooraleerst zorgen maken over reserveringen van hotels nadat je bent aangekomen op je route naar het noorden...

Daar zou ik nu niet te lang mee wachten, wil je voorkomen dat je of veel verder door moet rijden, of dat je in je auto moet slapen....
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

[tweet][/tweet]
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Dat zou inderdaad wat anders zijn dan de huidige voorspelling van het NHC:

Afbeelding
Anavlis
Amerika-newbie

Bericht door Anavlis »

Hee Hallo, ik ben al een klein poosje lid van dit forum, maar nog nooit gereageerd. Tot nu dus..
Vrijdag zouden mijn vriend en ik naar Miami vliegen met Airberlin. Zijn er nog meer hier die dan ook vliegen met Airberlin?
Ik Heb ze net gebeld en tot nu toe gaan ze nog wel vliegen. Wij kunnen onze vlucht niet meer omboeken dat kan pas alleen als zij de vlucht
anulleren. Heeft iemand enig idee hoe dat in z'n werk gaat? En is het misschien al handig als we morgen al naar het vliegveld gaan? Wij willen nu niet meer die kant op ook al vliegen zij wel gewoon. We durven het niet meer aan..
Gast

Bericht door Gast »

Net op CNN : op de Keys zijn alle bewoners al verplicht om te gaan evacueren, dus alle mensen zijn onderweg naar het noorden.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad, dit was reeds eerder aangekondigd. Eerst de toeristen weg en daarna de bewoners. Niet gek als je weet hoeveel de Keys maar boven het "normale" waterniveau zitten. Een directe hit kan desastreuze gevolgen hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Bericht door Gast »

Tja de eilanden die tot nu toe geraakt worden, liggen ook niet echt hoog boven waterniveau, althans de bewoonde gebieden. Op St Maarten is het waterpeil met 3-5 meter gestegen in de storm, dus op de Keys zal dit ook desastreus zijn, als het die niveaus gaat halen (wat overigens niet de verwachting is).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In ieder geval lijkt het me voldoende reden om te evacueren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer