Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orlando trip: eerste keer naar de States!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker

Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Hallo iedereen!

Onlangs verloofd, dus daar hoort een huwelijksreis bij! De bestemmingskeuze was heel eenvoudig: in mijn vrije tijd ben ik een fervent pretpark bezoeker en mijn verloofde is gek van Disney en Harry Potter. De parken in Orlando zijn voor mij altijd al een droom geweest, en hoop die droom dus nu in vervulling te kunnen brengen. Echter, het is mijn eerste keer over de grote plas, dus kan al de hulp gebruiken om deze trip zo geweldig mogelijk te plannen! Ik heb gemerkt dat dit forum zeer actieve leden heeft, dus ben er zeker van dat ik hier op de juiste plek ben!

Vluchten

We zijn van plan om twee weken (en als budget het toelaat, twee weken en half) af te reizen naar Orlando van 16 tot 30 juli 2017. Ik ben er volledig van bewust dat dit hoogseizoen is, dus niet alleen duurder maar ook drukker in de bewuste attractieparken. Toch kan het (helaas) niet anders. Welke luchtvaartmaatschappij kunnen jullie mij aanbevelen, zeker in het achterhoofd dat dit onze allereerste keer is dat wij beiden zo ver vliegen? Brussels Airport is maar een +/- 20 kilometer hier vandaan, maar heb al gemerkt dat hij niet altijd de goedkoopste vluchten aanbiedt. Ook iemand een idee wanneer ik deze vluchten het beste boek? Momenteel kan ik enkel bij de meeste luchtvaartmaatschappijen boeken voor de heenvlucht, maar that's it...

Hotels

We hebben de reis al verdeelt in twee delen: week één bezoeken we Seaworld, Bush Gardens Tampa, Universal Studios en Island of Adventures. Buiten die parken, zou ik ook wat tijd willen voor wat anders (wat uiteraard mogelijk is in die tijdspanne). Week twee wordt puur Disney World met een hotel op het domein (al gekozen, nog niet geboekt: Disney's Coronado Springs Resort). Nu, we zijn dus nog op zoek naar een hotel in week één, waarbij al de parken en andere bezienswaardigheden bereikbaar zijn met openbaar vervoer. Ik heb gehoord dat deze laatste daar best goed geregeld is en dat sommige hotels een perfecte verbinding hebben met de themaparken. Iemand ideetjes? We hadden ook al oog op een hotel van Universal, Cabana Bay, maar heb de indruk dat dit vooral voordelig is voor Universal, en niet zozeer voor de andere parken (Wel een uur vroeger beide Universal parken in, wat een surplus is, al blijven we niet een ganse week in beide parken...). Heb ook gezien dat je dit bewuste hotel via Booking.com kon boeken, maar heb geen idee wat dan in deze prijs zit inbegrepen. Dus: help?

Ander vermaak/bezienswaardigheden

Buiten al dat pretparkgeweld, wil ik ook wat 'rust-dagen' inlassen en wat meer van de staat ontdekken. Enige vereiste is dat het met OV moet te doen zijn vanuit Orlando. We nemen gaan huurauto doordat het niet echt nodig lijkt en hierdoor de reis goedkoper kan uitvallen. Tenzij iemand mij het tegendeel bewijst uiteraard :p. Dus: wat valt er nog allemaal te beleven daar wat voor ons beiden haalbaar lijkt (zowel budget- als de moeite gewijs)?

Divers

Zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden voor een eerste reis naar de States?

Alvast bedankt iedereen! Als ik nog vragen zou hebben, of iemand nog tips & trics, shoot!
Laatst gewijzigd door Belgiancoasterfreak op 21 aug 2016, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door mtl »

Als ik jullie was zou ik absoluut een auto huren. Het OV is in Amerika niet zo goed als in West Europa. En ja, hotels bieden bussen aan naar de pretparken maar dan ben je aan de tijden van die bussen gebonden. Mocht je toch vasthouden aan het ov lees dan dit topic van forumlid fransje door:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=fransje
Laatst gewijzigd door mtl op 21 aug 2016, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gefeliciteerd!

Ik zou zeker ook een auto huren om 'de staat' te verkennen, want zonder auto gaat je dat echt niet lukken.
Schrijf je schema eens in een van-naar manier uit, want ik heb op deze manier geen idee hoeveel dagen je bv voor het bekijken van de staat uittrekt. En wat bedoel je daarmee, want zeker met het OV ga je gewoon niet ver komen. Overigens zou ik ook met eigen vervoer Bush Gardens aandoen. Maar wat zou je willen zien. Want als je bv maar 3 of 4 dagen hebt is het niet te doen om bv Miami, de Keys en de golfkust aan te doen.
Lees je eens goed in mbt wat er allemaal te doen is in Florida.

Verder lees ik nogal wat 'budget' regels in je lijst. Ik hoop dat je je realiseert dat pretparken in Amerika geen goedkope aangelegenheden zijn. Wat is je budget als ik vragen mag? Ik snap dat je (net als ik zelf tijdens mn reizen) aan een bepaald budget gebonden bent, maar wat zou het verschil zijn om bv een week een economy car te huren of 6 dagen een busreis/excursie ergens naartoe te maken? Ik denk dat de autohuur incl benzine veel meer vrijheid geeft en het niet eens (veel) duurder hoeft te zijn.

Qua vluchten kan je kijken vanaf Brussel, maar misschien is ook Parijs of Dusseldorf evt. een optie? Je bent nog wel wat vroeg voor tickets voor volgend jaar.

En het echte hoogseizoen in Florida is eigenlijk pas vanaf eind November wat ik begreep. Als de oudjes komen overwinteren.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Je wilt geen auto omdat je dan bespaart en het je niet echt nodig lijkt.
Mijns inziens kun je beter op je accommodatie besparen.
Een Disney hotel is veel duurder dan een ander hotel.
Veel mensen die naar Orlando gaan huren een villa of appartement in Kissimmee. Je kunt dan eventueel ook nog zelf koken wat ook weer geld bespaart.
Dit zal vaak een stuk goedkoper uitvallen dan een hotel. Kijk eens op www.homeway.com naar b.v Cane Island in Kissimmee.
En zoals hierboven al gezegd wordt, het OV is in FL niet zo als hier.
Een auto is zo makkelijk, je wilt vast ook nog wel een keer winkelen of iets anders zien buiten Orlando.
En zo duur is een huurauto nou ook weer niet. Wij zijn meestal rond €400 kwijt voor 2 weken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker

Dank voor de reacties al!

Mijn budget is maximum 4.000 euro per persoon aan de gehele reis. 'De staat verkennen' was wat té groots vernoemd. Ik had het eerder over dingen rondom Orlando die makkelijk bereikbaar zijn en de moeite. Bijvoorbeeld: NASA. Geen idee of dit met OV te doen is eerlijk gezegd.

Waarom OV trouwens? Wel, ik ben op dat moment nog geen 25 jaar, maar mijn verloofde wel. Enkel is zij eerder schuw op onbekend rij-terrein. Zij ziet het dan ook niet echt zitten om een auto te huren (als dat mogelijk is uiteraard). Ik maak hier doorgaans geen probleem van, maar een auto huren onder de 25 jaar viel wel wat duur uit (of ik heb fout gekeken). Ik had al wat vrienden en kennissen die enkel OV eens hadden gebruikt, maar wisten niet meer hoe of wat (daarom de bewuste vraag of dit momenteel nog steeds doenbaar is). De parken zouden geen probleem zijn, ook niet Bush Gardens (gezien er shuttle bussen rijden, die heb ik dan weer wel gemakkelijk gevonden). Ik vroeg mij gewoon af of het dan voordeliger zou zijn om de eerste week gewoon OV te nemen en of dit veel zou schelen in prijs ten opzichte van huurauto. In Disney heb ik die auto toch niet nodig... Moest volgens jullie toch een auto voor een week goedkoper uitkomen, welke maatschappij is dan het beste naar jullie ervaring?

PS: sorry als dit al de tienduizendste keer is als deze vraag gesteld is geweest!

PSVWally, advies op vlak van luchtvaartmaatschappij? Of verschillen ze allemaal niet veel van elkaar (buiten de prijs uiteraard)?

Asv60: Klopt, Disney is altijd duur, maar dat is meer persoonlijk waarom we daar wél voor een parkhotel kiezen. Het is gewoon praktisch dat we on-site zouden logeren, kwestie van in die Disney-vibe te blijven. Rare kronkel, begrijp ik, al ben ik uiteraard ook open voor andere ideeën, waarvoor dank!
Laatst gewijzigd door Belgiancoasterfreak op 21 aug 2016, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan.
Een auto huren mag duur(der) lijken maar ik denk dat je uiteindelijk toch goedkoper uit bent. Je bent dan nl niet gebonden aan bv. eten op het resort maar kunt zelf eens wat boodschappen doen zonder dat je overal de hoofdprijs betaalt.
En zoals hierboven al gezegd: huur een appartement of neem een goedkoper hotel dan Disney.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker

Heb net eens op de site van de villa's gekeken, zag er interessant uit!

Om misschien mijn vriendin wat meer op haar gemak te brengen: zijn de wegen daar zoveel anders dan hier? Ik heb mij ooit is laten vertellen dat vooral de verkeerslichten daar een iets andere logica volgen, al heb ik geen idee of dit volledig klopt. Kwestie van haar misschien te kunnen overtuigen uiteraard :).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het verkeer is niet zo heel veel anders dan hier. Je mag alleen links en rechts inhalen (keep your lane principe) en soms staan verkeerslichten aan de overkant vd straat. Tankstations staan over het algemeen niet op, maar van de highways af, maar daar zal je amper mee te maken hebben. Verder is het gewoon gas geven en remmen, ik heb nog geen schakelauto ontdekt daar. Het wijst zichzelf en zeker als je maar korte afstanden wilt rijden is het allemaal niet zo ingrijpend hoor. Maar het is zoveel makkelijker om gewoon even Orlando zelf in te gaan of naar Disney Village als je bij je hotel bent. Je zou met de auto naar Nasa kunnen en daarna in Daytona eten en dan terug naar Orlando kunnen rijden. Ook bv naar Clearwater of St Petersburg (st petes beach). Ook zou je ergens de everglades (al ligt dit wel erg ver denk ik) kunnen bezoeken of iig een swamptour kunnen maken.

Ik zou denk ik met 4000pp (8000 totaal) 2 reizen naar Florida kunnen maken. Al zal ik niet zoveel pretparken aandoen, waar een groot deel van jullie budget aan entree op zal gaan.

Ik snap dat je je huwelijksreis vlak na je huwelijk zal willen doen, maar zijn jullie echt verplicht om dit dan te doen? Ik denk dat tickets tussen de €500 en €750 op den duur wel vindbaar zouden moeten zijn. Welke maatschappij het beste is, geen idee. Het zal allemaal niet zo heel veel uitmaken als je gewone economy tickets boekt met welke maatschappij je vliegt.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker

@PSVWally, helaas gaat het inderdaad niet anders. Ik krijg best veel vakantie via mijn job, maar mijn 'wettelijke vakantiedagen' moet ik opnemen tijdens de Belgische schoolvakantie (ik werk in een leefgroep, minder jongeren = minder werk dus ook minder personeel nodig). Mijn vriendin werkt in het onderwijs, dus zij is nog meer genoodzaakt dan ik om tijdens de schoolvakanties op reis te gaan... Helaas :cry: .

Die 4.000 euro was een schatting :p. De parken, de freak dat ik ben, vallen nog mee qua prijs door het Flexs Ticket (als dit nog bestaat?). De Disney parken blijven uiteraard het duurste... Maar het parkhotel is iets dat wij waarschijnlijk sowieso beiden willen doen (wat voor een week per persoon 1.300 euro ging zijn, de tickets voor die dagen komen op een 775 euro per persoon als je geen hotel pakt.).
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb Orlando 1x met het OV gedaan. Gaat allemaal prima maar je moet wel geduld hebben. Als je onsite verblijft heb je in ieder geval niet het probleem om naar de parken te komen. Maar wat men schrijft, je beperkt je dan wel. Het is ook wel eens lekker om ergens anders te gaan eten, naar een Mall of Outlet te gaan etc etc, Auto rijden is zeker in Orlando relaxed. Het is alleen even wennen met automaat te rijden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ralphentjis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ralphentjis »

Voor tickets van Disney (en trouwens ook Universal) zou je kunnen kijken op Undercovertourist.com :wink: mensen op dit forum hebben hier erg goede ervaringen mee en t is goedkoper dan de disney site zelf:) zelf net ook een 5-daagse hopper pas gekocht en de tickets worden zelfs gratis naar Nederland verzonden :thumbup: !
Voor vliegtickets vind ik persoonlijk lufthansa erg comfortabel maar volgens mij zijn de meestr maatschappijen wel prima te doen, tui is naar mijn weten de enige die rechtstreeks vliegt van AMS-Orlando.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Allereerst: gefeliciteerd met je verloving!

Ik vind rijden hier gemakkelijker, omdat er meer ruimte is op de wegen. Maar kan me goed voorstellen als je verloofde dat nog niet aandurft. Het grootste verschil vind ik dat je rechtsaf mag slaan zonder verkeerslicht, zolang er geen borden staan die dat verhinderen. Je kunt overigens het Florida Drivers Handbook downloaden als je vriendin zich daar prettiger bij zou voelen.

Zoals genoemd is een auto echter zeer de moeite waard, omdat je je in Amerika beperkt als je niet rijdt; je kunt niet zoals in Nederland relatief gemakkelijk overal met het OV komen. En onderschat ook de tropische hitte in juli niet. Buiten wachten voor een bus is niet prettig! Veel Floridianen leven van airconditioned room to airconditioned room in de zomer. Een andere goede optie is echter Uber, vooral als je de kosten met z'n tweeën deelt. Taxi's zijn hier sowieso goedkoper en Uber duikt daar nog fors onder. Nadeel: je hebt internet nodig, dus je kunt het alleen aanvragen vanaf plekken met WiFi. Voor afstanden binnen Orlando en als je niet te vaak op pad wilt zou Uber zelfs goedkoper uit kunnen komen, maar dan kun je nog steeds niet een dagje naar het strand of de Everglades.

Wat betreft tickets, pittige opgave om voor juli goede tickets te vinden. Buiten juli en augustus om is Jetairfly verreweg de goedkoopste, met meestal retours vanaf Brussel voor 450 euro, een enkele keer zelfs met een flash sale rond de 300. Maar daar hebben jullie weinig aan, want in de zomer doen ze mee met de andere maatschappijen. Wel fijn: zowel Tui als Jetairfly doen rechtstreekse vluchten, met de meeste andere maatschappijen zul je moeten overstappen. Ook vliegen ze maar twee keer per week, waardoor je soms weekends ed niet optimaal kunt benutten.

Mijn nummer een advies is om een dagelijkse alert in te stellen vanaf Brussel, Dusseldorf en Amsterdam op Skyscanner. Prijzen fluctueren enorm en zij stellen je op de hoogte zodra er iets wijzigt. Omdat mijn partner in Florida woont heb ik dat gedurende twee jaar gedaan voor Brussel en Amsterdam voor augustus, ik weet niet of juli nog andere prijzen hanteert. Ik heb in die twee jaar een keer een flash sale gezien voor augustus (in februari, bij Lufthansa) voor 550 euro, behalve dat zitten tickets vaak rond de 750 euro met uitschieters naar 800-900. Allemaal ongeschreven regels, dus pin je er vooral niet op vast, maar om je een beetje een idee te geven waar op in te stellen.

Die tropische hitte kan ook de attractieparken minder aantrekkelijk maken, want samen met jullie vliegen nog duizenden Europeanen naar Orlando voor de parken. Ik zou persoonlijk eigenlijk niet in juli naar Florida reizen. Overweeg of je er het geld voor over hebt sommige dagen een fast pass aan te schaffen, sla zonnebrand in en overweeg zeker ook een waterpark!
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

€4000 pp lijkt mij een heel gezond budget voor florida. Ik heb 1 keer de fout gemaakt om geen auto te huren (was tijdens 4 daags congres) en dat is niet goed bevallen. Er is wel openbaar vervoer in florida en er zijn ook shuttles vanuit de hotels, maar die zijn vaak specifiek voor bepaalde parken. Het is verre van ideaal! Auto huren is echt een absolute aanrader zoals iedereen hier al aanraad. Kan in principe prima van jullie budget.

Het voordeel met een huurauto is ook dat je wat verder van de parken een goedkopere accommodatie kunt zoeken. Zeker een villa is aan te raden via de al genoemde homeaway.com. Dan hou je veel geld over om te spenderen aan de parken.
Wij hebben vaak gebruik gemaakt van http://www.attractionticketsdirect.de voor gunstig geprijsde tickets.

Autorijden in de VS is echt heel veel makkelijker dan in Nederland/Europa. Ik vind het heerlijk. Minder regels en men is veel hoffelijker. Dus angst om in de VS te rijden is niet nodig. Zeker met een automaat!

Zoals eerder gezegd, hou wel rekening met een duurdere, warmere en drukke periode.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker

Nog eens bedankt voor de vele handige reacties en tips!

Ik heb net op Lufthansa een aantal dagen zitten kijken, kom nu een prijs van 2.289 euro uit voor twee personen !wel dé goedkoopste tickets die ze aanboden qua economy class). Geen idee of dit, voor die periode, goed prijzen zijn? Ik vind Lufthansa wel interessant door hun overstap-vlucht binnen Europa, bespaart onnodige stress bij Amerikaanse Douane (en al zeker voor een zeer gestresste vriendin in zo een gevallen :)!). De vluchten vanuit Frankfurt zijn wel steeds met een Boeing 747-400, heb gehoord dat dit toch al wat oudere toestellen zijn en je niet altijd de garantie hebt op een eigen scherm, klopt dit?

Voor Disney gaan wij voor het Disney-hotel, zoals eerder gezegd, omdat we wel van de Disney vibe houden en daar graag binnen blijven (voor één week, de laatste). Resulteert in de volgende vraag: is er op Disney domein een car-rental dienst waar ik een huurauto kan droppen. Merk dat sommige dat wel hebben en sommige niet... BV. aan het Dolphin hotel. Kan ik van daar dan ook makkelijk naar het Disney Hotel? Iemand ervaring?

Trouwens, hoor wel vaker van die verhalen dat als je de goedkoopste versie van huurauto pakt, ze die meestal niet eens hebben staan en ze je zo een duurdere auto proberen aan te prijzen. Als je hier niet op ingaat, geven ze je sowieso een klasse hoger. Klopt hier maar ook iets van? Is trouwens een extra GPS noodzakelijk in en rond Orlando?
bakker1628
Amerika-ontdekker

Bericht door bakker1628 »

Net gekeken ; vanuit Düsseldorf

Heenvlucht Totale reisduur 13u45
09:00 zo. 16 jul. Düsseldorf (DUS) International 1u30 BA 935
09:30 zo. 16 jul. Londen (LHR) Heathrow 2u45

Overstap

12:15 zo. 16 jul. Londen (LHR) Heathrow 9u30 BA 1528
16:45 zo. 16 jul. Miami (MIA) International, FL

Terugvlucht Totale reisduur 13u00
20:45 zo. 30 jul. Miami (MIA) International, FL 8u35 BA 208
10:20 ma. 31 jul. Londen (LHR) Heathrow 3u00

Overstap

13:20 ma. 31 jul. Londen (LHR) Heathrow 1u25 BA 940
15:45 ma. 31 jul. Düsseldorf (DUS) International

Totaal 992 Euro ( via Momondo, boeken bij Gate1 )
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Belgiancoasterfreak schreef:Trouwens, hoor wel vaker van die verhalen dat als je de goedkoopste versie van huurauto pakt, ze die meestal niet eens hebben staan en ze je zo een duurdere auto proberen aan te prijzen. Als je hier niet op ingaat, geven ze je sowieso een klasse hoger. Klopt hier maar ook iets van? Is trouwens een extra GPS noodzakelijk in en rond Orlando?
Niet doen, dat deed ik vroeger want zo kon je bvb een 2/3 deurs reserveren, maar dat kennen ze hoegenaamd niet en reed je steevast weg met een 4/5 deurs.
Maar sinds de crisis is er het een en ander verandert. Bovenstaand nog steeds niet maar ze bieden in de goedkoopste categorie nu echt autos aan zonder veel opties. Zo kan je een wagen krijgen zonder afstandsbediening en power windows. Als je dan vergelijkt met een categorie hoger die dat wel allemaal heeft dan scheelt het op je reisbudget echt geen pakken. Lijkt onnozel dat je daarover valt maar in de hitte van florida wil ik de deuren open hebben voor ik ook maar 1 voet in de wagen zet.

Florida is echt het goedkoopst van alle staten om een wagen te huren. Als je graag groot gaat moet je het hier doen.

Wat bedoel je met extra gps?
Ik heb de app van tomtom op de smartphone staan, werkt prima. Kostprijs van de app is goedkoper dan een week gps huren bij de autoverhuurder.
Gast

Bericht door Gast »

Belgiancoasterfreak schreef:Nog eens bedankt voor de vele handige reacties en tips!

Ik heb net op Lufthansa een aantal dagen zitten kijken, kom nu een prijs van 2.289 euro uit voor twee personen !wel dé goedkoopste tickets die ze aanboden qua economy class). Geen idee of dit, voor die periode, goed prijzen zijn? Ik vind Lufthansa wel interessant door hun overstap-vlucht binnen Europa, bespaart onnodige stress bij Amerikaanse Douane (en al zeker voor een zeer gestresste vriendin in zo een gevallen :)!). De vluchten vanuit Frankfurt zijn wel steeds met een Boeing 747-400, heb gehoord dat dit toch al wat oudere toestellen zijn en je niet altijd de garantie hebt op een eigen scherm, klopt dit?
Volgens mij ben je zelf ook al behoorlijk aan het stressen. Als dat maar goed gaat in jullie huwelijk :D
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Belgiancoasterfreak schreef:Nog eens bedankt voor de vele handige reacties en tips!

Ik heb net op Lufthansa een aantal dagen zitten kijken, kom nu een prijs van 2.289 euro uit voor twee personen !wel dé goedkoopste tickets die ze aanboden qua economy class). Geen idee of dit, voor die periode, goed prijzen zijn? Ik vind Lufthansa wel interessant door hun overstap-vlucht binnen Europa, bespaart onnodige stress bij Amerikaanse Douane (en al zeker voor een zeer gestresste vriendin in zo een gevallen :)!).

Voor Disney gaan wij voor het Disney-hotel, zoals eerder gezegd, omdat we wel van de Disney vibe houden en daar graag binnen blijven (voor één week, de laatste). Resulteert in de volgende vraag: is er op Disney domein een car-rental dienst waar ik een huurauto kan droppen. Merk dat sommige dat wel hebben en sommige niet... BV. aan het Dolphin hotel. Kan ik van daar dan ook makkelijk naar het Disney Hotel? Iemand ervaring?

Trouwens, hoor wel vaker van die verhalen dat als je de goedkoopste versie van huurauto pakt, ze die meestal niet eens hebben staan en ze je zo een duurdere auto proberen aan te prijzen. Als je hier niet op ingaat, geven ze je sowieso een klasse hoger. Klopt hier maar ook iets van? Is trouwens een extra GPS noodzakelijk in en rond Orlando?
Als je een vlucht hebt met genoeg overstaptijd dan is er geen gestress bij de immigration hoor. Ik denk dat je je een beetje te druk maakt om teveel dingen. Daarnaast gaan er genoeg vluchten richting florida, dus als je een vlucht mist dan is er niets aan de hand.

Er zijn genoeg disney hotels die een drop off hebben. Vrijwel alle disney hotels zijn ook via shuttles, de boot of de monorail verbonden met elkaar. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Als je de goedkoopste versie van een huurauto boekt, dan krijg je die ook. Uiteraard proberen ze je upgrades aan te smeren, maar die moet je weigeren. Als ze niet de auto hebben staan die je geboekt hebt dan krijg je tegen hetzelfde tarief een duurdere klasse mee.
Kijk op je gemak eens het deel van autohuur door. Kun je alle info vinden!
Ik heb persoonlijk nog nooit gps gebruikt in de VS. De McNally Roadatlas is perfect! Maar goed, kan niet voor jullie beoordelen hoe goed de navigatiekwaliteiten zijn.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

1000 euro is duur voor een ticket, zeker zo ver van tevoren wanneer er nog alle kans is op prijsdips. Ik heb richtlijnen gegeven in m'n vorige bericht, hoewel voor augustus, dus juli kan anders zijn.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij zijn gisteren weer teruggekomen van 4 weken Florida en Texas. Midden in het hoogseizoen. Voor de retourtickets naar Florida ruim 400 p.p. betaald...
Wij zouden niet meer dan 500,- uitgeven, maar vind dat iedereen zijn/haar eigen budget moet bepalen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer