Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis roland_83: graag jullie advies over onze reis naar Florida!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
roland_83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis roland_83: graag jullie advies over onze reis naar Florida!

Bericht door roland_83 »

Hallo allemaal,

Onze eerste kennismaking met Amerika (rondreist Westkust) is vorig jaar september zo goed bevallen dat we dit jaar in dezelfde maand weer naar de USA gaan. We gaan nu naar de oostkust! De vliegtickets zijn al geboekt. De reis valt uiteen in 2 delen: we beginnen met citytrips New York/Washington en gaan daarna naar Florida.

Jullie advies bij het indelen van de reis zou zeer welkom zijn! En dan gaat het met name om Florida, waar we 12 dagen zijn en over een huurauto beschikken. We gaan vooral voor de zon, strand, sightseeing en de steden, niet zozeer voor pretparken. En oh ja, we willen ook graag een raketlancering zien op cape Canaveral, op 8 september in de vroege avond. Dat is een beetje de beperkende factor bij het uitstippelen van de reis. Verder hebben we op basis van wat we her en der op internet zien een voorkeur voor de Golf van Mexico-kust ten opzichte van de Atlantische kust.

De indeling van de reis ziet er daardoor nu zo uit:

Afbeelding

De vraag is: wat adviseren jullie ons voor (DEEL 1) en (DEEL 2) van onze Florida-trip?
** Voor (DEEL 1) overwegen we deze 2 opties: 1) we gaan naar Sint Augustinus/Daytona Beach. Of: 2) We gaan al naar Saint Petersburg.
** (DEEL 2) brengen we hoe dan ook door aan de Golf van Mexico-kust. Afhankelijk van de keuze bij (DEEL 1) nog inclusief of exclusief Saint Petersburg, verder hebben plekken als Fort Myers, Sanibel Island en Naples onze nieuwsgierigheid gewekt. Of vergeten we nog iets? Afijn, het komt eigenlijk neer op de vraag waar we het beste onze overnachtingen kunnen plannen om een ultieme indruk te krijgen van het gebied tussen St Pete en de Everglades!

Ben super benieuwd naar jullie adviezen. Dank alvast!! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze reis naar Florida!

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet wat er op de dag voor een lancering wel en niet open is bij KSC, maar ik zou dat, zeker als je de dag erop ook nog een lancering mee gaat maken toch ook bekijken. Ik zag toevallig gisteren en docu over de space shuttle en die hal waar de atlantis staat zag er , net als de apollo hal die ik wel heb gezien, indrukwekkend uit.

Persoonlijk zou ik 1 dag van NY afhalen (als dat kan) en die bij Florida zetten. Nu heb je mi net de weinig tijd voor zowel de golf van mexico kant als de Keys. Key West vond ik erg toeristisch, maar vergeet ook niet dat er op sommige andere keys ook best wel wat te bekijken is.
Ilovemyflorida
Amerika-ontdekker

Bericht door Ilovemyflorida »

Hoi! Leuk dat je me staat bezoekt! Ik zag als eerst dat je onder andere Key West wilt bezoeken. Let op dat dit vanaf de everglades toch minimaal 4 uur rijden is voor iets wat naar mijn mening de moeite niet waard is. Ga dan naar Clearwater Beach.

Wil je naar leuke steden dan zou ik zeggen: West Palm Beach (overwinteren de rijkere Amerikanen), Ft. Lauderale, St. Augstine, Fort Myers. Maar voor ECHT leuke steden moet je toch echt naar Chicago, Charlotte, New Orleans, Nashville, San Antonio, Las Vegas.

Lancering is altijd leuk, maar de nabijgelegen stad, Cocoa, zou ik zeker over slaan. Niets aan.

Als je geen pretparken aan wilt doen en meer van het sightseeing bent snap ik niet waarom je naar Orlando gaat. Stad Orlando zelf is niet veel aan, het draait voor 90% om de parken. Heb je geen kinderen dan ben ik het oneens met Wally, dan zou ik langer in NY blijven!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Zoveel mensen zoveel meningen. Ik vind Key West absoluut de moeite waard en zou zelfs een dag langer op de Keys verblijven. Het is toch een heel eind rijden. Je zou ook 1 overnachting kunnen plannen op bv. Islamorada of Marathon op de Keys.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Hier nog een fan van Key West! Die sfeer vindt je bijna nergens. Zou er persoonlijk dus inderdaad ook minstens twee overnachtingen blijven. En wellicht ook nog eentje op één van de andere keys.

Verder ben ik het er wel mee eens dat, als je toch geen pretparken aan doet in Orlando, je deze omgeving kunt overslaan.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
roland_83
Amerika-ontdekker

Bericht door roland_83 »

Super bedankt voor de reacties, kan ik zeker wat mee! :thumbup: Op basis daarvan heb ik de indeling wat veranderd. Orlando slaan we inderdaad over. Verder 1 dag Miami opgeofferd om meer tijd te hebben aan de Golf van Mexico.

Afbeelding

We moeten nog een paar knopen doorhakken over overnachtingen in Florida.
Paar twijfelpunten:
- 1 overnachting Sint Augustine opofferen voor een 2e overnachting in Daytona?
- Overnachten in Sint Petersburg of toch Clearwater?
- Overnachten bij Fort Myers Beach of toch Naples?
Voor die dilemma’s geldt: mocht het veel schelen, dan kiezen we voor de goedkoopste optie. Tenzij er natuurlijk veel meer te beleven is op die plek…. Wat zou jullie advies zijn?
Gast

Bericht door Gast »

Die tweede indeling lijkt wel heel veel op de eerste. :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je geen kinderen dan ben ik het oneens met Wally, dan zou ik langer in NY blijven!
Ik zou ook langer blijven, maar de tijd voor florida is zo erg kort. Zeker de golfkust wordt met 1.5e dag afgeraffeld i.m.o.
De afstanden lijken misschien mee te vallen, maar zijn toch redelijk. Ik zie overigens ook geen verschil tussen de planningen :D

Waar overnacht je trouwens bij de everglades?
roland_83
Amerika-ontdekker

Bericht door roland_83 »

Die tweede indeling lijkt wel heel veel op de eerste. :wink:
Oeps! :mrgreen:
Hier komt de nieuwe:
Afbeelding
Waar overnacht je trouwens bij de everglades?
We overnachten bij NAples of Fort Myers en rijden er dan naartoe. Of heb je tips in Everglades City ofzo?

Nu met het juiste schema erbij, om deze vragen gaat het dus :wink:
Roland_83 schreef:We moeten nog een paar knopen doorhakken over overnachtingen in Florida.
Paar twijfelpunten:
- 1 overnachting Sint Augustine opofferen voor een 2e overnachting in Daytona?
- Overnachten in Sint Petersburg of toch Clearwater?
- Overnachten bij Fort Myers Beach of toch Naples?
Voor die dilemma’s geldt: mocht het veel schelen, dan kiezen we voor de goedkoopste optie. Tenzij er natuurlijk veel meer te beleven is op die plek…. Wat zou jullie advies zijn?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wat betreft de westkust, misschien is Sarasota ook wel wat voor je om te bezoeken. Heb er hier een topic over geopend: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=64176
MarjoleinW
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MarjoleinW »

Lekker dat jullie al zo snel gaan! Ik ben al bezig met de route voor april/mei volgend jaar en bezoek veel dezelfde plaatsen. Misschien heb je iets aan mijn planning (zie handtekening). Wij hebben Clearwater geannuleerd en nu Sarasota geboekt (via Hotwire!) vanwege het topic hierover! :clap:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer