Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bagage bij tussenstop

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
steviehey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

bagage bij tussenstop

Bericht door steviehey »

Volgende dinsdag vertrekken we naar Miami met tussenstop in JFK. Moeten we bagage daar afhalen en opnieuw afgeven? Volgens KLM op fb ni volgens andere dan weer wel. Kan iemand helpen.? Is ook nl. 1ste keer da we vliegen met overstap!! Dank u
Gast

Re: bagage bij tussenstop

Bericht door Gast »

Ja, na de immigratie haal je je koffers op, ga je door de customs en geef je ze weer af.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Waar je ook naar toe vliegt, deze informatie wordt altijd wel ergens aan je verteld. Of bij inchecken op vliegveld of vlak voor landing omgeroepen in het vliegtuig of in de aankomsthal net na immigratie staan ze je te vertellen dat je de koffers mee moet nemen. Die meestal nadat je al 1,5 uur bij immigratie hebt gestaan al klaar staan naast de band.
Laatst gewijzigd door Christian op 20 jul 2016, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

De TSA is pas weer na dat je de koffers hebt afgegeven, ik denk dat je de immigrations bedoelt?
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Inderdaad. > aangepast<
Gast

Bericht door Gast »

Vreemd trouwens dat de KLM zegt dat je je dat niet hoeft te doen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Misschien hoeft dat ook niet meer? Had vorig jaar een tussenstop in Toronto waar ik door US immigrations moest maar mijn bagage werd doorgestuurd. En dat werd me bij het inchecken al verteld.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is dat niet omdat Toronto Canada is en niet in Amerika?

Ik moest op Newark na het uitstappen in de volgende volgorde: door immigrations, koffers van de band halen, douane, koffers weer afgeven en door naar de volgende terminal. Ook in Houston ging het zo bij de overstap.
Terug naar Nederland (met overstap het ene jaar in Washington en de andere jaren in Houston en Minneapolis) zag ik de koffers pas weer op Schiphol.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zou kunnen wat Toronto betreft, maar ik was wel verbaasd. Al neem ik aan dat ze je wel vinden als er iets raars in je koffer zit.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

mtl schreef:Misschien hoeft dat ook niet meer? Had vorig jaar een tussenstop in Toronto waar ik door US immigrations moest maar mijn bagage werd doorgestuurd. En dat werd me bij het inchecken al verteld.
Immigrations was je in Toronto al gepasseerd maar moest je op de plaats van aankomst nog wel door de douane?
Groet,

Old Faithful
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee. Ik ben nergens langs de douane gegaan.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 70

Bericht door harryh »

Wij vlogen afgelopen meivakantie via Toronto naar Florida. Bagage hoefden we niet zoals meestal in de US op te pakken en weer te droppen.
Maar we moesten wel even wachten voor we naar de US immigations rijen mochten. Je naam komt eerst op een groot bord te staan als je door mag, zonder die toestemming kun je en mag je niet verder, er staat iemand te controleren of je door mag.
Ik begreep dat dat is omdat je koffers ergens worden gechecked, zonder dat je daar zelf bij staat.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hebben jullie wel een customs-declaration formulier ingevuld? Ik zou denken dat dat op zijn minst zou moeten gebeuren.
Groet,

Old Faithful
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat hoeft niet meer als je met ESTA reist en langs een APC kiosk gaat, die vragen worden daar gesteld. Toronto heeft APC.
Gast

Bericht door Gast »

TS vliegt via JFK, dus moet gewoon de koffers ophalen en weer afgeven na de douane.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

harryh schreef:Dat hoeft niet meer als je met ESTA reist en langs een APC kiosk gaat, die vragen worden daar gesteld. Toronto heeft APC.
Heb die APC kiosken vorig jaar september niet gezien in Toronto. Iedereen ging op de ouderwetse manier langs zo'n bemande hokje.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Afgelopen 23 april stonden ze er ;)
Zie ook de lijst van vliegvelden met APC https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... ontrol-apc
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

eoms schreef:Vreemd trouwens dat de KLM zegt dat je je dat niet hoeft te doen.
Niet alleen bij KLM zeggen ze dat, ook bij American Airlines. Tegen m'n zwager en schoonzus zeiden ze ook dat alles gewoon door zou gaan. Zij vlogen van Düsseldorf, via Londen en Miami naar Nicaragua. Bij aankomst in Nicaragua waren er geen koffers. Deze stonden nog in Miami... Tja, niet in de gaten gehad dat ze deze zelf op moesten pikken om vervolgens even verderop weer in te leveren.

Wellicht begrijpen mensen (zo ook mijn zwager en schoonzus hoor) het verkeerd. Ja, ze worden door gelabeld naar de eindbestemming (dus je hoeft ze NIET opnieuw in te checken), maar je moet ze nog wel even ophalen en inleveren in Amerika. Al zou het geen overbodige mededeling zijn van de vliegmaatschappij om dit op deze manier ook duidelijk te vermelden.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
steviehey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door steviehey »

Dank u wel allemaal voor reacties dus ik ga ze toch zeker ophalen in new York en terug inleveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer