Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zie door de bomen het bos niet meer... Florida rondreis

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Lowice
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

zie door de bomen het bos niet meer... Florida rondreis

Bericht door Lowice »

Hallo Amerikakenners,

na vorige zomer een roadtrip door de Westkust van Amerika te hebben gemaakt, zijn we nu aan het kijken voor de Kerstvakantie 2016-2017, je kan er immers nog te vroeg bij zijn... :thumbup:
Vorig jaar zijn we goed geholpen via deze site, dus ik drop hier maar even onze ideeen...
We willen graag zon, beetje cultuur, natuur, niet te dure vliegtickets natuurlijk, en de meiden houden erg van snorkelen.
Toen zagen we dus goedkope tickets naar Miami (via Madrid), met AirEuropa, of EuropaAir, in ieder geval, de moeite waard om over na te denken. Nu hebben we eigenlijk wel bijna besloten dat we volgend jaar naar Florida willen gaan :alien:
De kinderen (dan 16 en 13) houden niet van pretparken, dus dat zal een boel kosten besparen... Discovery Cove lijkt ons niet heel erg nodig, aangezien je ook gewoon in de zee kan snorkelen, en dat gratis en voor niets.
Maar als je orlando laat vallen (of is er nog iets anders te zien?), welke route is dan aan te raden? De meiden houden wel erg van natuur enzo, dus Sanibel Island (met die zeekoeien) en dat soort plekken zijn wel aan ons besteed.
We hebben 14 of 15 dagen de tijd, ligt eraan op welke dag we vertrekken.
We hebben nog geen vliegtickets gekocht, dus alles kan nog verschuiven.
Alvast bedankt!

Groetjes Lowice
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: zie door de bomen het bos niet meer... Florida rondreis

Bericht door PSVwally »

Je bent met 15 dagen eigenlijk maar 12 dagen daar. Dus dan zou ik het houden op Miami, Florida Keys, Everglades, Golf van Mexico.. En dan de keuze maken of je St Augustine, Daytone, Kennedy Space center wel of niet mee wilt pakken en of je dus terugvliegt vanaf Orlando of Tampa of dat je een rondje maakt. Je kan de laatste zaken die ik noemde ook makkelijk vanaf Orlando doen.
Ik vind KSC geen pretpark als Disney of Universal en waar ga je anders ooit nog een echte Apollo of Spaceshuttle zien?
Denvin
Amerika-newbie

Bericht door Denvin »

Mee eens met wally over KSC. Niet al te duur en zeer spectaculair om in het echt te zien allemaal. Als je niet van pretparken houd en wel van natuur mag je de everglades zeker niet missen. En als je op miami vliegt misschien een idee om daar 2 dagen te overnachten? verder is er zoveel te doen in florida. de keys,sannibel island, daytona, national parks, duiken en nog veel meer. het is maar net wat je aantrekt. Zelf kijk ik altijd op tripadvisor voordat ik op vakantie ga en kijk hier wat ik wil gaan doen en plan zo de reis.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Vergeet niet de vele State Parks, Preserves en andere natuurgebieden. Zó de moeite waard.
We zijn net terug van een rondreis door Florida (noordelijke helft) waarbij we veel natuur hebben "gedaan".
Hier de site van de State Parks: https://www.floridastateparks.org/
Je kunt hier ook op kaart zoeken.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Zijn die goedkope vliegtickets er nog steeds?
De kerstvakantie is natuurlijk super hoogseizoen dus als je goedkope tickets ziet zou ik ze gelijk boeken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Houden je dochters wel van shoppen? Er is een mooi groot winkelcentrum op ongeveer 45 min rijden van Miami; Sawgrass Mills.
En er is diverse natuur in Florida. Ik heb een kaartje gemaakt op mijn blog met bijzondere natuur. Zo krijg je een beetje een overzicht waar alles is en of het in de route past:
http://www.stripesandstars.nl/11-redene ... emming-is/

veel voorbereidingsplezier!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Hallo allen,

inmiddels is de vakantie geboekt! We gaan inderdaad naar Florida in de kerstvakantie!! :blob7: :blob1:
We hebben eerst een dag waarop we reizen en aankomen lokale tijd 17.00 uur. Daarna 12 dagen, en daarna weer een dag waarop we lokale tijd om 22.00 uur vertrekken. De dag daarna komen we dus in Nederland aan.
De stateparks gaan we ons nog even in verdiepen, en Bianca van Stripes and Stars, we hebben nu al heel veel aan je website! Tof, dankje! :thumbleft:
Tips nog steeds welkom, maar al wel erg bedankt voor de tips!
Zeker over de route zijn tips welkom, want we weten niet zo goed hoe lang je overal moet blijven, ed.
maar.... we hebben er ondanks dat al heel erg zin in! :wav:

Groetjes Lowice
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lekker hoor.

Maak eerst eens een opzet wat je wilt zien en waar je interesses liggen dat maakt het ook duidelijker om tips te geven. Met 12 dagen kan je een mooie route maken, maar als er bij wijze van spreken 5 dagen pretpark in zit dan heb je maar 7 dagen voor de rest.
Lowice
Amerika-ontdekker

Bericht door Lowice »

Hallo,

De volgende dingen lijken ons heel leuk/mooi, en willen we daarom zeker weten willen doen/zien:
- Miami (we hebben een retourtje Miami)
- Everglades
- Orlando: geen pretparken, maar wel Kennedy Space Centre.
- Zwemmen met zeekoeien/manatees (mogelijk in Crystal river)
-Snorkelen bij Pennekamp Coral Reef State Park

en graag ook Sanibel Island als dat past met het aantal dagen

Dit kan natuurlijk evt. aangevuld worden met andere dingen. Interesses: natuur (zowel NP's als snorkelen etc), leuke stadjes, best breed eigenlijk. We willen natuurlijk wel het een en ander zien, maar niet elke dag hoeven te verkassen.

Alvast bedankt voor alle hulp!
USA West
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Kijk eens naar ons reisverslag uit 2014 (zie onder). Zijn toen ook 12 dagen naar Florida geweest en hebben veel kunnen zien en doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie