Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NYC, Washington DC & Florida
NYC, Washington DC & Florida
Afgelopen oktober teruggekomen uit het Zuid-Westen. Onze eerste keer Amerika en ik ben echt verkocht! Na onze vakantie zijn we direct weer nieuwe plannen gaan maken, maar omdat we net verhuisd zijn dachten we dat het niet haalbaar was om in 2016 weer op vakantie te gaan. Maar 2016 is nog lang en we hebben nog tijd genoeg om wat extra te sparen. We zijn ons dus weer aan het oriënteren en er is zóveel wat we willen zien.
Graag zou ik jullie advies willen over een aantal mogelijkheden. We hebben ongeveer 3/3,5 week maximaal om op vakantie te gaan.
We willen graag starten in New York City en daar ongeveer 4 dagen verblijven. Dan met de trein door naar Washington DC om daar sowieso 2 nachten te zijn. Dan komt nu ons grote dilemma. Mij lijkt het handig om van Washington DC naar Orlando te vliegen. Echter, mijn vriend vindt het ook tof om te rijden van Washington DC naar Florida. Ik weet totaal niet of dit haalbaar is. In google maps is het, als je het in één keer rijdt ongeveer 16 uur.
Das niet veel, maar onderweg wil je natuurlijk ook nog dingen zien en in Florida zijn veel toffe dingen te doen. Ik zit een beetje in dubio want afgelopen zomer deden we een roadtrip, wat ontzettend gaaf was en waarbij we veel gezien hebben.
Kunnen jullie ons advies geven wat handig is om te doen? Of zeggen jullie, koppel NY en Florida van elkaar los en doe NY een keer tussendoor oid?
Graag zou ik jullie advies willen over een aantal mogelijkheden. We hebben ongeveer 3/3,5 week maximaal om op vakantie te gaan.
We willen graag starten in New York City en daar ongeveer 4 dagen verblijven. Dan met de trein door naar Washington DC om daar sowieso 2 nachten te zijn. Dan komt nu ons grote dilemma. Mij lijkt het handig om van Washington DC naar Orlando te vliegen. Echter, mijn vriend vindt het ook tof om te rijden van Washington DC naar Florida. Ik weet totaal niet of dit haalbaar is. In google maps is het, als je het in één keer rijdt ongeveer 16 uur.
Das niet veel, maar onderweg wil je natuurlijk ook nog dingen zien en in Florida zijn veel toffe dingen te doen. Ik zit een beetje in dubio want afgelopen zomer deden we een roadtrip, wat ontzettend gaaf was en waarbij we veel gezien hebben.
Kunnen jullie ons advies geven wat handig is om te doen? Of zeggen jullie, koppel NY en Florida van elkaar los en doe NY een keer tussendoor oid?
Re: NYC, Washington DC & Florida
Wij gaan dit jaar een soort gelijke route doen. We hebben ook lang getwijfeld over vliegen of rijden van Washington naar Florida, maar gaan uiteindelijk rijden. We hebben wat overnachtingsplekken ingelast.
Wij hebben deze route;
Toronto- Niagara Falls- New York- Washington en we eindigen uiteindelijk in Miami. We rijden dit hele stuk met een overnachtingsplek in North Carolina en in Savannah Georgia. Vanaf die laatste rijden we dan naar Orlando en later naar Miami. We hebben niet heel veel tijd uitgetrokken voor het stuk Washington- Orlando, maar we zien in ieder geval meer dan als we hadden gevlogen.
Wil je meer van Florida zien, dan kan je dat natuurlijk beter apart doen en later een keer naar NY. Aan de andere kant snap ik heel goed dat je naar NY wilt en ik denk dat je het ook prima kan combineren. Het is gewoon een keus die je zelf moet maken.
Wij hebben deze route;
Toronto- Niagara Falls- New York- Washington en we eindigen uiteindelijk in Miami. We rijden dit hele stuk met een overnachtingsplek in North Carolina en in Savannah Georgia. Vanaf die laatste rijden we dan naar Orlando en later naar Miami. We hebben niet heel veel tijd uitgetrokken voor het stuk Washington- Orlando, maar we zien in ieder geval meer dan als we hadden gevlogen.
Wil je meer van Florida zien, dan kan je dat natuurlijk beter apart doen en later een keer naar NY. Aan de andere kant snap ik heel goed dat je naar NY wilt en ik denk dat je het ook prima kan combineren. Het is gewoon een keus die je zelf moet maken.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben afgelopen oktober/november een vergelijkbare reis gemaakt. Na een verblijf in NYC, zijn we met de bus naar Atlantic City gegaan en vanaf daar met een huurauto via Philadelphia (aanrader), Lancaster (Amish) naar Washington gereden. Daar hebben we de huurauto gewoon gehouden voor o.a. een bezoek aan Great Falls NP. In Washington zelf gebruik gemaakt van de metro en fiets
.
On topic: wij hadden hetzelfde dilemma: rijden of vliegen. Wij hebben gekozen voor vliegen omdat we ook nog wat langer van zon wilden genieten. We hebben daardoor in Florida redelijk relaxed rondgereden (2 weken) en hebben aan de kant van de Golf van Mexico en Miami wel alles gezien. Ook zijn we een aantal dagen op the Keys geweest.
Als je hiervoor kiest heb je denk ik een mooie combi van het bezichtigen van grote steden en een twee weken durende roadtrip. Wanneer je bovendien naar Florida vliegt, kun je daar kiezen om een cabrio te huren gezien het mooie weer. Daar hebben wij ook zeker geen spijt van gehad!

On topic: wij hadden hetzelfde dilemma: rijden of vliegen. Wij hebben gekozen voor vliegen omdat we ook nog wat langer van zon wilden genieten. We hebben daardoor in Florida redelijk relaxed rondgereden (2 weken) en hebben aan de kant van de Golf van Mexico en Miami wel alles gezien. Ook zijn we een aantal dagen op the Keys geweest.
Als je hiervoor kiest heb je denk ik een mooie combi van het bezichtigen van grote steden en een twee weken durende roadtrip. Wanneer je bovendien naar Florida vliegt, kun je daar kiezen om een cabrio te huren gezien het mooie weer. Daar hebben wij ook zeker geen spijt van gehad!

September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
Bedankt voor de reacties! Hier was ik naar op zoek, persoonlijke ervaringen!
Ik heb inderdaad ook niet zo'n zin om een gehaaste vakantie te doen. Beetje relaxen aan het strand vind ik ook wel eens lekker.
Hoe beviel jullie het klimaat in Oktober/November?

Ik heb inderdaad ook niet zo'n zin om een gehaaste vakantie te doen. Beetje relaxen aan het strand vind ik ook wel eens lekker.

Hoe beviel jullie het klimaat in Oktober/November?
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn 2 jaar terug ook begonnen in NY, toen met Amtrak naar Washington gereden. Vanuit daar naderhand huurauto opgehaald en via Luray, Roanoke, Gatlinburg, Chattanooga, Nashville naar Memphis gereden vanuit daar naar Orlando gevlogen en via Fort Myers, the Keys weer naar Miami gereden en toen naar huis gevlogen.
Was ruim 3,5 week en goed te doen.
Was ruim 3,5 week en goed te doen.
Maart 2012 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben erg genoten van het klimaat. In NYC, Washington & Philly was het elke dag gewoon erg zonnig, al was een dag in NYC wel wat kouder. In Washington hebben we in ons T-shirtje rondgefietst, heerlijk.Hoe beviel jullie het klimaat in Oktober/November?
In Florida hebben we heerlijke temperaturen gehad. In oktober/november eigenlijk geen last van muggen gehad, volgens mij is dat eerder in het jaar wel het geval. We hebben wel 2 of 3 dagen wat meer bewolking gehad en een paar fikse regenbuien. Maar dat is dan ook wel weer lekker af en toe.

September 2012: Zuid Westen & New York
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1711 Weergaves
-