Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida juli 2016

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Krisyl
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Florida juli 2016

Bericht door Krisyl »

Wij plannen een rondreis met 2 families, starten rond 16 juli 2016 in Miami en zo via de Golf van Mexico naar Orlando terug naar Miami om terug te reizen op 2 augustus.

Planning ligt al deels vast, maar zitten nog met enkele vragen.

Wij zitten omwille van schoolvakanties vast aan de periode juli-augustus en met het een en het ander te lezen over het klimaat, maak ik mij toch wel wat zorgen...
Wat moet ik me dan praktisch voorstellen bij het weer in juli?
Wij hebben immers geen zin om onze reisplannen continu te moeten wijzigen owv het weer.
Kan iemand me daar wat meer uitleg over geven aub.

En nog een vraag wij reizen met vier volwassenen en drie kinderen tussen de 7 en 10 jaar, en hadden dit graag gedaan in een voertuig. Bij wat opzoekwerk vind ik veel voertuigen met 8 zitplaatsen maar dit lijkt ons wat krap met de bagage (of is dit niet zo?)
Andere optie is een 12 zit maar die zijn dan ontzettend duur. Tips?

Wie ons nog andere tips kan geven, feel free...

Alvast bedankt! :thumbup:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Florida juli 2016

Bericht door LittlePhoenix »

Het is hier nu heet, regent vaak en veel, het onweert bijna dagelijks (Lightning Capital of the World!), maar tussen de regenbuien door is het zo heet en droog dat het gras in de tuin er niet uitziet.
Je kan geluk hebben dat het 2 weken heerlijk weer is, of je kan pech hebben dat het 2 weken lang regent. En regen hier is indrukwekkend, straten overstromen enz.
Of je kan dagen hebben dat het 's ochtends heerlijk is, na de lunch giet van de regen plus onweer, en 's avonds is het weer heerlijk. Al heb je natuurlijk wel ontzettend veel muggen hier, zeker 's avonds.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vergeet Florida in de zomer als je niet of slecht tegen hitte kan.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Vanmiddag weer loeiharde regen, de ingang van de straat was weer overstroomt en de tuin naast ons huis had een klein riviertje erbij, maar nu is het weer droog, van de rivier zijn alleen een paar flinke plassen over, en op straat is niets meer te zien van water. Wel nog steeds erg warm. En modderig.
Roshelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Roshelle »

Net terug uit Florida, en het was inderdaad érg warm. Wij moesten onze activiteiten wel aanpassen, want soms was het echt te warm om bijvoorbeeld te gaan fietsen of ergens een stuk te lopen. Veel regen gehad, maar vonden wij persoonlijk niet zo erg omdat het dan wat afkoelde, maar moesten ook activiteiten daarop aanpassen, dagje regen betekende bij ons een dagje mall bijvoorbeeld. In Orlando heeft het het meest geregend, in Fort Lauderdale het minst. We hebben tijdens ons dagje Universal Studios ook veel regen gehad waardoor attracties dicht gingen, maar zodra de regen (en vaak onweer erbij) stopte gingen deze weer open. Zeker iets om rekening mee te houden, zeker als je met kids op vakantie gaat :)!
Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Myloki »

Ik ben net een week terug van 17 dagen Florida en ik heb amper regen gehad, alleen onderweg van Clearwater naar Orlando een hele erg hoosbui dat we eigenlijk niet door konden rijden op de snelweg en in Orlando 1 middag regen. vooral de eerste week (Miami, Key West, Fort Myers en Clearwater) alleen maar strak blauw geweest. Aan de kust wel een paar hele warme dagen gehad. in Orlando s ochtends maak mooi weer en s middags bewolking, maar dat vond ik niet zo erg want konden we mooi wat ondernemen en/of was het beter uit te houden in de pretparken. Ik denk dat je in Juli gewoon mazzel moet hebben met het weer, wij hebben dat gehad alleen wat andere mensen ook zeggen het kan echt heet zijn.
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Tja, regenseizoen, de kans dat er bijna dagelijks tussen 5-8 pm fikse buien vallen is zeer aanwezig. Enige flexibiliteit is wel nodig.
adj.online
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door adj.online »

Wij waren vorig jaar in deze periode drie weken in Florida en hebben buiten twee hevige maar korte buien van 5 minuten geen regen gehad. Wel vochtige hitte, maar dat heeft ons niet belemmerd om veel te ondernemen.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Je weet het in Florida maar nooit. Soms heb je dagen aan een stuk mooi weer en soms heb je dagen regen.
Als ik op dit moment de reisverslagen lees van mensen die er in Juli / Augustus zitten hebben ze dit jaar een stuk
meer regen als voorgaande jaren. Maar ja je kunt nooit van moeder natuur op aan.
Het is altijd een gok en vermaken doe je je daar altijd wel hoor :D
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
arj.gelens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arj.gelens »

Prachtige staat...prut weer....heel benauwd...luchtvochtigheid sky high...elke middag REGEN...Gelukkig
Klaarde het ook snel op...niet echt geweldig qua weer. Beter weer in Noord Westen!!!!!
2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Twee keer in de genoemde periode in Florida geweest. Inderdaad is het warm en vochtig, maar het heeft onze plannen niet de weggezeten. Je moet er wel rekening mee houden. GA geen grote wandelingen doen op het heetst van de dag. Zorg eventueel voor een alternatief plan. Regen/onweer meestal aan het eind van de middag, maar duurde bij ons nooit lang. Daarna is het weer prima. Zorg voor genoeg drinken (water) in je bagage. Wij waren altijd bij de opening bij een pretpark en bleven dan tot een uur of 2 a 3, dan gingen we terug naar ons gehuurde huis om soms ’s avonds terug te gaan.
Kortom, goed te doen en ik zou het zo weer doen!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik lees idd op het Floridaforum dat het momenteel veel regent in de buurt van Orlando.
Mijn zus had verleden jaar exact hetzelfde.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de Kerstvakantie als je aan de schoolvakanties gebonden bent.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

We zijn nog niet zo lang terug uit Florida en hadden dit jaar beduidend meer regen dan vorig jaar in augustus. Je moet het treffen denk ik. Overigens vind ik wel dat je je niet al te erg moet laten afschrikken door de hitte. Wij vonden het goed te doen, zeker ook omdat op veel plaatsen verkoeling te vinden is (water, airco etc.)
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

vorig jaar in juli en augustus geweest, inderdaad regelmatig regen, maar die buien zijn zo voorbij. Ook een bui meegemaakt dat de straten echt blank stonden en er auto's voorbij kwamen drijven. Maar ook dat heeft zijn charme(maak je in Nederland niet mee) De temperatuur was ook behoorlijk warm. Maar wij bleven lekker bij het zwembad of op het strand en gingen niet naar de pretparken. En boodschappen planden we aan het eind van de middag als er regen kwam. Maar ons heel goed bevallen, zo goed dat we in 2016 ook ik juli weer drie weken gaan.
marry139
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door marry139 »

Ook wij zouden graag een rondreis door Florida doen. Gebonden aan juli/augustus en daarom twijfel ik steeds
i.v.m. het weer. We kunnen wel goed tegen de hitte maar ik zou het wel jammer vinden als het bv elke dag bewolkt is
en er steeds buien zijn. Ik weet dat het moeilijk advies geven is want de iedereen gaat hier anders mee om, de een vind het wel meevallen de ander zegt niet doen, maar is het zo dat je vakantie echt bedorven kan zijn door het weer? Heeft iemand het zo ervaren? Zijn er ook wel zonnige dagen of altijd gedeelte van de dag regen en bewolkt?
Gast

Bericht door Gast »

Het belangrijkste lijkt me een gezonde flexibele instelling. Als je verwacht dat je bv lekker de hele dag op het strand kunt doorbrengen, dan zal de teleurstelling erg groot zijn. Maak gewoon een lijst met plannen en vele alternatieven.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Het kan gebeuren dat het een hele week elke dag regent. Tuulijk kan je dan nog steeds op stap, maar je moet goed in de gaten houden of het onweert. Buitenlopen in de regen is leuk, buiten lopen in onweer is levensgevaarlijk. En er zijn zat indoor activiteiten, maar hou er rekening mee dat je doorweekt bent als je van de auto naar de deur moet rennen.

Onze eerste zomervakantie in Florida vond ik soms moeilijk omdat de jongste nog een baby was en het zo lastig rennen is met een baby. Ik was altijd blij als er nog een volwassene of verantwoordelijke tiener meeging zodat ik de kinderen bij de deur kon afzetten en dan kon parkeren. Werden ze niet zo heel nat. De afgelopen zomervakantie was makkelijker, met 3 jaar is door de regen rennen een stuk leuker.
Maar dus wel altijd zorgen dat ik droge kleding had voor iedereen want met natte kleding in de AC lopen is koud!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Marry, ik weet niet waar jullie normaal gesproken op vakantie gaan maar als dat Zuid Europa is houd dan rekening met een andere warmte (luchtvochtigheid is echt hoog) en ander weer, zoals buien aan het eind vd dag. Wij zijn zelf 1 x in mei/juni geweest en dat was eens maar nooit meer.
Florida is imo een heerlijke staat om in de winter op vakantie te gaan. In de zomer houden wij het liever bij Zuid Europa met zijn strakblauwe luchten en droge warmte.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Het juiste advies staat een paar posts hierboven: “flexibele instelling”
Maar ik vind dat je dat altijd moet hebben op een vakantie. Wij zoeken altijd veel uit en hebben meer op het programma staan dan we kunnen doen. Maar er is altijd iets wat je kan doen bij een bepaald weer type, zorg dus voor binnen en buiten activiteiten. Het weer heb je nu eenmaal niet in de hand.
Dit jaar waren wij in Canada. De eerste dagen in Jasper, bewolkt weer met af en toe een bui. En ook nog eens de mooi weg naar Maligne Lake afgesloten ivm bosbranden. Je doet er niets aan, maar om dan te zeggen dat je vakantie bedorven is? Er is altijd wel wat anders te doen. Zeker in Florida zul je jezelf niet snel vervelen, er is voor ieder wat wils, en voor elk weer type is er wel wat te doen. Zoals eerder aangegeven, wij zijn twee keer in de zomer geweest en het was geweldig, zou het zo weer doen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Maschabloem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maschabloem »

Wij gaan ook juli/aug 2016 naar florida. We gaan kiezen tussen een heel mooi huis in naples zonder zo'n kooi om het onverwarmde zwembad en een minder mooi huis met kooi en verwarmd zwembad. We willen graag s'avonds lekker lang buiten zitten maar vragen ons af wat nu verstandig is mbt muggen/ no-see-ums etc.

'S avonds heb je wel wat gezellige sfeerverlichting aan en met die hitte wil je niet in spijkerbroek buiten zitten... Heeft iemand ervaring/tips? Beide huizen staan in een woonwijk op ca 10 min van de zee en niet bij een meer.

Groetjes mascha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer