Pagina 1 van 1
KLM steeds meer "Frans"
Geplaatst: 24 mei 2007, 18:27
door Ruud2004
De KLM is de afgelopen dagen behoorlijk in het nieuws. Het lijkt er op dat de Nederlandse invloed in de raad v bestuur steeds minder wordt en de Fransen (Air France) steeds meer macht grijpen. Op zich niet zo gek, want het is tenslotte hun bedrijf. Steeds wordt geroepen dat de KLM zeker 5 jaar (nu nog 3 jaar) onder dezelfde naam en kleur zou blijven vliegen en 8 jaar Schiphol als thuishaven zou houden. (Nu dus nog 5 jaar)
Zou het voor jou uitmaken als de KLM eerdaags niet meer blauw is, maar wit met grote letters "Air France" en onder Franse vlag vliegt. ? De KLM kan dan niet meer als "nationale luchtvaartmaatschappij" worden gezien. Ik weet/denk (en lees ook vaak op dit forum) dat veel reizigers bewust voor KLM kiezen. Ik ben benieuwd of dat zo blijft of dat klanten weglopen en gaan voor de laagste prijs bij een andere maatschappij
Wat doe jij in de toekomst ???
Geplaatst: 24 mei 2007, 19:19
door Clint
Ik ben bepaald geen KLM fan, maar ik zou het echt heel fout vinden wanneer het hele merk verdwijnt. Het is gewoon iets waar veel Nederlanders trots op zijn en ik kan me ook echt voorstellen dat het ze klanten gaat kosten.
Het zou voor mij persoonlijk niet zoveel uitmaken waarmee ik vlieg, al zou ik er wel wat op tegen hebben om een overstap op parijs te moeten maken (meerdere malen verkozen als slechtste vliegveld). Ik heb het niet echt op Frankrijk of Fransen, maar als ze het goedkoopst zijn, waarom niet (is me trouwens nog nooit gebeurd. In de tijden dat ik vlieg is KLM/Air France/NWA altijd het duurst).
Geplaatst: 24 mei 2007, 19:26
door Rob
Wij kiezen heel bewust juist niet voor de Nederlandse maatschappijen maar voor de Amerikaanse.
Betere service en meer (been)ruimte
Geplaatst: 24 mei 2007, 19:33
door Joke
Uit het Financieele Dagblad:
Naam KLM bestaat nog zeker vijf jaar
De naam KLM blijft nog zeker vijf jaar bestaan. Dat beloofde KLM-directeur Peter Hartman donderdag naar aanleiding van speculaties over het voortbestaan van KLM als merk.
De speculaties werden niet alleen gevoed door het naderende einde van de garanties van Air France, ook een nieuwe bestuursstructuur speelde een rol. KLM wordt vanaf juni minder zwaar vertegenwoordigd in het dagelijks bestuur.
KLM blijft voorlopig als aparte maatschappij actief, zei Hartman. De hoogste baas van Air France-KLM, de Fransman Jean-Cyril Spinetta, heeft bovendien altijd gezegd de twee merken in stand te willen houden. Dat herhaalde hij donderdag bij de presentatie van de jaarcijfers.
Een andere garantie die Air France heeft gegeven, is de belofte om Schiphol als knooppunt in het netwerk te houden. Ook daar is volgens Hartman geen verandering in gekomen. KLM blijft wat hem betreft de belangrijkste klant van Schiphol.
Toen de Nederlandse luchtvaartmaatschappij drie jaar geleden werd overgenomen door Air France, hebben de Fransen toegezegd de naam KLM in ieder geval vijf jaar te behouden.
Geplaatst: 25 mei 2007, 15:20
door Doortje
Wij hebben een keer met KLM gevlogen en hebben daar geen fijne herinneringen aan. Krappe ruimte en zeer slechte service.
Voor reizen naar Amerika kijken we eerst naar een prijsvergelijking en dan kiezen we voor de voordeligste Amerikaanse maatschappij. We hebben nu een keer gevlogen met United en een keer met Delta airlines. Beide keren waren we zeer tevreden.
Dit keer gaan we weer met Delta airlines.
Geplaatst: 25 mei 2007, 16:06
door Mack
Heb met KLM/Air France gevlogen naar New York. Eerst met KLM naar Charles de Gaulle (Parijs) en dan naar New York.
Op zich geen klachten, behalve op Charles de Gaulle: wat een %^&*-vliegveld is dat. Verschrikkelijk. Daarom: vlieg nooit via Parijs!!!
Het is te hopen dat straks niet alle KLM / Air France vluchten via Charles de Gaulle gaan...
Geplaatst: 25 mei 2007, 17:39
door GoBucks
Ik zou nooit Air France vliegen.
Geplaatst: 25 mei 2007, 17:59
door Ruud2004
Ik heb ook helemaal niets met Frankrijk of Air France maar ook niet met de KLM. Ik heb vroeger vreselijk veel met KLM (moeten) vliegen en heb de maatschappij alleen maar achteruit zien gaan. Net als wat Rob ook al schrijft, gaan ook wij voor de service en iets meer ruimte voor de beentjes. Stap maar eens aan boord van bv Lufthansa, BA of Swiss. Gaat toch net even anders.
Vandaag stond er weer een stukje over in de telegraaf. Men verwees al naar de naamsverandering die de postbank eerdaags ondergaat. Volgens Leo v Wijk ontkomen Air France en KLM hier, gezien de kosten, ook niet aan. Dan ben ik benieuwd wat het wordt. Ik gok gewoon Air France !!
Geplaatst: 25 mei 2007, 18:06
door Clint
Als ze het dan maar niet wagen om het kroontje of het predikaat 'royal' te dragen. Als 'KLM' geen merk meer is, dient dat ook te verdwijnen.
Geplaatst: 25 mei 2007, 20:58
door sabine
Vroeger wel vaker met KLM gevolgen, nooit geen problemen mee gehad. Begin dit jaar vlogen we met air france naar miami...En ik heb nog nooit zo'n ranzig toestel meegemaakt!!!! Wij zaten een paar rijen voor de toiletten en er hing meteen al een vieze pislucht. De wc's waren aan het begin van de vlucht al heeeeeeeel erg vies!!!! Dat kan niet anders of ze hadden het vliegtuig van te voren niet eens schoongemaakt, jah behalve wat rotzooi opruimen misschien. Het vliegtuig zelf leek nou ook niet een van hun beste toestellen en daar moet je dan wel zo'n eind mee vliegen...
Ik vlieg dus nooit meer met air france!!!!!
Geplaatst: 25 mei 2007, 23:39
door Texas Boy
Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden

Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven

Misschien bij Air France?? oui
Geplaatst: 29 mei 2007, 10:22
door Hoosier
a4plus schreef:Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden

Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven

Misschien bij Air France?? oui
Haha, ik ben dit weekend naar Malaga gevlogen met een vriend van mij en we hadden het toevallig ook over hetzelfde. De stewardessen worden bij elke maatschappij ouder, maar vooral bij de Amerikaanse maatschappijen viel mij dit op.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:40
door Mack
a4plus schreef:Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden

Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven

Misschien bij Air France?? oui
Dan moet je Singapore Airlines vliegen. Je weet niet wat je ziet!
**hè, wat, zijn we er nu al?**

Geplaatst: 30 mei 2007, 00:48
door Texas Boy
Mack schreef:a4plus schreef:Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden

Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven

Misschien bij Air France?? oui
Dan moet je Singapore Airlines vliegen. Je weet niet wat je ziet!
**hè, wat, zijn we er nu al?**

Vliegen ze ook naar Houston

Geplaatst: 30 mei 2007, 17:51
door houstonwehaveaproblem
a4plus schreef:Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden

Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven

Misschien bij Air France?? oui
Dat ze ouder worden is nog tot daar aan toe, maar is het je ook weleens opgevallen dat er zoveel zijn die kaugom kauwend de bediening doen? Dat vind ik echt walgelijk! Ik vind Continental trouwens ook hard achteruit gegaan, vooral met de maaltijden.
Afgelopen week vlogen we met NWA en dat vond ik super. Leuke flight attendant had ik trouwens (al vermoed ik dat hij homo was). Hij bleef alleen steeds aan mij vragen wat mijn kinderen wilden drinken. Toen heb ik hem maar uitgelegd dat die ook prima in staat waren om engels te praten

.
Geplaatst: 30 mei 2007, 18:09
door Joke
Er zijn oudere flight attendants omdat je er niet verplicht uitgezet wordt op een zekere leeftijd. Ik vind dat heel normaal. Er zijn zelfs Amerikaanse maatschappijen die gepensioneerden aannemen, als ze maar het werk kunnen doen dat van ze verwacht wordt.
Ik heb eten in het vliegtuig altijd gezien als iets dat de tijd sneller doet gaan. Als je business of first-class vliegt kan het nog wel goed zijn, maar een vliegtuig is geen restaurant. Je mag tegenwoordig blij zijn dat je nog iets krijgt, en van mij hoeft eten in het vliegtuig helemaal niet meer. Als ik wat wil eten, breng ik het zelf wel mee.
Geplaatst: 30 mei 2007, 23:57
door Michigan
Joke schreef:
Ik heb eten in het vliegtuig altijd gezien als iets dat de tijd sneller doet gaan. Als je business of first-class vliegt kan het nog wel goed zijn, maar een vliegtuig is geen restaurant. Je mag tegenwoordig blij zijn dat je nog iets krijgt, en van mij hoeft eten in het vliegtuig helemaal niet meer. Als ik wat wil eten, breng ik het zelf wel mee.
Vlieg met transavia

Geplaatst: 31 mei 2007, 00:17
door Texas Boy
Michigan schreef:Joke schreef:
Ik heb eten in het vliegtuig altijd gezien als iets dat de tijd sneller doet gaan. Als je business of first-class vliegt kan het nog wel goed zijn, maar een vliegtuig is geen restaurant. Je mag tegenwoordig blij zijn dat je nog iets krijgt, en van mij hoeft eten in het vliegtuig helemaal niet meer. Als ik wat wil eten, breng ik het zelf wel mee.
Vlieg met transavia

Sinds wanneer vliegen ze op Amerika?
Geplaatst: 01 jun 2007, 20:14
door Texas Boy
kwam het net tegen en is een leuke aanvulling op de iets te dikke stewardessen
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/6710845.stm