Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

KLM: Extra betalen voor stoel bij nooduitgang

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2098
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

KLM: Extra betalen voor stoel bij nooduitgang

Bericht door Color01 »

AMSTELVEEN (ANP-AFX) - KLM laat passagiers voortaan bij wijze van proef extra betalen voor een stoel bij de nooduitgang, die meer beenruimte biedt. Een reiziger die daar wil zitten, moet 50 euro meer betalen. Dat heeft een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij donderdag laten weten.

Ook andere stoelen in de economy class met extra beenruimte gaan meer kosten. Het gaat dan bijvoorbeeld om een plek voor een tussenschot. “Aan boord van elke vlucht is een beperkt aantal stoelen beschikbaar”, verklaarde de woordvoerder. Passagiers kunnen bij het inchecken op internet zien hoeveel stoelen met meer beenruimte nog beschikbaar zijn. Iemand die incheckt voor een heen- en terugvlucht betaalt een keer 50 euro.

De proef vindt plaats op vluchten naar Singapore, Manilla en Curaçao. Als reizigers bereid blijken te zijn om meer te betalen, wil KLM de heffing ook op andere vluchten invoeren. “Voor een extra stukje comfort moet je meer betalen”, lichtte de woordvoerder toe. KLM ziet de “voorkeursstoelen” als een extra inkomstenbron.

In het najaar wil de luchtvaartmaatschappij passagiers bovendien in staat stellen tegen betaling extra bagage mee te laten nemen. KLM moet de details nog nader uitwerken
Gebruikersavatar
Bertorelli
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 13 aug 2006, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Ommen

Bericht door Bertorelli »

Het blijven zuinige Hollanders daar bij de KLM :evil:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 8160
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooi,minder concurrentie voor de goede stoelen..... :wink:

Ik ben persoonlijk best bereid om 50 euro meer te betalen voor een goeie stoel,laatste keren kom ik ze snel boeken bij het online inchecken,maar je grijpt er ook weleens naast,en om 11 uur lang een stuk beter te zitten wil ik wel betalen.(50 euro lijkt mij mooi,meer zou ik over twijfelen)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5899
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Harry »

Flying blue members die Platinum of Gold elite niveau hebben hoeven niet te betalen. :doublethumb:
BuckeyeRed
Amerikakenner
Berichten: 672
Lid geworden op: 03 mei 2007, 21:47
Locatie: The Buckeye State

Bericht door BuckeyeRed »

Iemand enig idee hoe oud een kind moet zijn voordat je ermee bij de nooduitgang mag zitten? Ook wij zouden daar graag zitten (50 euro meer of minder op een ticket valt toch haast niet op, maar hoe dan ook), alleen het mag nooit i.v.m. dochter (inmiddels 9). We gaan voorlopig nergens heen, maar de vraag schiet me n.a.v. dit berichtje te binnen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9283
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

BuckeyeRed schreef:Iemand enig idee hoe oud een kind moet zijn voordat je ermee bij de nooduitgang mag zitten? Ook wij zouden daar graag zitten (50 euro meer of minder op een ticket valt toch haast niet op, maar hoe dan ook), alleen het mag nooit i.v.m. dochter (inmiddels 9). We gaan voorlopig nergens heen, maar de vraag schiet me n.a.v. dit berichtje te binnen.
Ik meen wel eens gehoord te hebben, dat de passagiers, die bij de nooduitgang komen te zitten, in staat moeten zijn om bij een noodgeval de medepassagiers te kunnen helpen en ook de deur van het vliegtuig moeten kunnen openen. En ik denk, dat je koelbloedig moet zijn en niet gauw in paniek moet kunnen raken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4425
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ruud2004 »

Bertorelli schreef:Het blijven zuinige Hollanders daar bij de KLM :evil:
ja, of Fransen ! :lol:

Ach, betreft toch stoelen die aan vriendjes van KLM-personeel worden gegeven. Ook wordt er (zoals door marko aangegeven) van je verwacht dat je in noodgevallen helpt met uitstappen. Dat moet ik nog zien, als die glijbaan éénmaal is uitgevouwen is het "ieder voor zich' ...toch ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3516
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik vind het wel slim bedacht. En op zichzelf ook niet gek. Net zoiets als bij United met die Economy Plus. Je maakt mensen blijer als die er zitten, die hebben meer beenruimte. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er geld voor over hebben (net als bij Economy Plus) maar mensen zullen ook extra blij zijn als ze daar dan 'gratis' komen, via een upgrade. Of omdat je Platinum of Gold Elite bent :wink: ! Heb ik ook geen moeite mee :dance: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
paula58
Amerika-expert
Berichten: 2274
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:16
Locatie: zaandam

Bericht door paula58 »

MattRob schreef:Ik vind het wel slim bedacht. En op zichzelf ook niet gek. Net zoiets als bij United met die Economy Plus. Je maakt mensen blijer als die er zitten, die hebben meer beenruimte. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er geld voor over hebben (net als bij Economy Plus)
Bij United hoef je er niet voor te betalen :lol: Wij hebben vorig jaar een (gratis) Mileage plus kaart aangevraagd en werden bij het inchecken gelijk doorgeschoven naar Economy Plus, en dit jaar dus weer.
Maar ik zou het ook niet erg vinden om er voor te betalen, op zo'n lange vliegtijd toch wel prettig dat je een stuk meer beenruimte hebt.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 18900
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

BuckeyeRed schreef:Iemand enig idee hoe oud een kind moet zijn voordat je ermee bij de nooduitgang mag zitten? Ook wij zouden daar graag zitten (50 euro meer of minder op een ticket valt toch haast niet op, maar hoe dan ook), alleen het mag nooit i.v.m. dochter (inmiddels 9). We gaan voorlopig nergens heen, maar de vraag schiet me n.a.v. dit berichtje te binnen.
De minimum leeftijd is 16. We hebben dat net gevraagd, want onze oudste is nu oud genoeg, dus kunnen we voortaan de nooduitgang rij proberen te bemachtigen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ndekker
Amerikakenner
Berichten: 826
Lid geworden op: 16 apr 2006, 14:42
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Bericht door ndekker »

eigenlijk is het best associaal van KLM om er meer voor te gaan rekenen, en dan ook nog aangeven dat ze zo extra inkomsten willen genereren. Ok, ik ben best bereid meer te betalen voor meer beenruimte. Maar op een of andere manier klopt dit niet vind ik.

Van de zomer vlieg ik met AA hebben iig 1 inch meer beenruimte als KLM.
can't wait to travel again.....
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Bericht door Bramster »

Ik meen wel eens gehoord te hebben, dat de passagiers, die bij de nooduitgang komen te zitten, in staat moeten zijn om bij een noodgeval de medepassagiers te kunnen helpen
Klopt. Als je bv bijna geen engels spreekt of de instructiekaart niet kan lezen is er bij veel maatschappijen geen nooduitgang plaats voor je beschikbaar.
In het najaar wil de luchtvaartmaatschappij passagiers bovendien in staat stellen tegen betaling extra bagage mee te laten nemen.
Voor zover ik weet heeft dat altijd al gekunt. Heb reeds tig keer moeten bijbetalen omdat ik teveel bij me had.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14659
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik vind het weer echt Hollandse geldklopperij, voor de exitrow wordt altijd aangegeven dat je naast de extra beenruimte ook rekening moet houden met het feit dat deze plaatsten ook erg koud kunnen zijn.
Verder kan je er geen handbagage onder de stoel kwijt, je stoel is smaller is omdat het tafeltje in de leuning zit i.pv. in de stoel voor je.
Volgens mij is de extra ruimte niet meer dan dat je bij een Amerikaanse maatschappij toch al hebt op de standaard economystoelen.
Geef mij maar een Amerikaanse maatschappij.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4583
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Bericht door Annie »

Moet je nog dubbel gaan betalen ook.Voor meer beenruimte bij een exit en voor je deken tegen de kou daar.Lekker slim.Kassa.
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Bericht door Bramster »

Annie schreef:Moet je nog dubbel gaan betalen ook.Voor meer beenruimte bij een exit en voor je deken tegen de kou daar.Lekker slim.Kassa.
Betalen voor een dekentje ? Gebeurt dat echt op transatlantische vluchten ? :shock: Bij mij waren ze tot nu toe altijd gratis, zoveel je er maar wilt.
dujardin
Amerikafan
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 feb 2005, 10:27

Bericht door dujardin »

Dit is echt geen uitvinding van KLM, maar is de trend bij heel veel maatschappijen. Ook Amerikaanse maatschappijen rekenen een meerprijs voor exit row en soms zelfs voor alle aisle seats. Exit rows zijn ook vaak voorbehouden voor de hogere categorieën van frequent flyers met elite status (bij United bvb.). Gratis economy+ krijgen bij United zal trouwens ook niet vaak meer lukken. Ze doen er tegenwoordig alles aan om hier geld voor te krijgen. Je kan ofwel $299 betalen voor een heel jaar "economy+ access" voor twee personen, ofwel per vlucht ergens tussen de $20 en de $70 per persoon. Elites krijgen gratis economy+. Bij een volle vlucht kan je nog steeds geluk hebben en gratis in economy+ terechtkomen.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 6616
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

KLM heeft dat idee waarschijnlijk afgekeken van Northwest Airlines. Die heeft die politiek al enige tijd. Je kunt in sommige gevallen zelfs betalen om langs het gangpad te mogen zitten.

Ik heb laatst bij Delta $25 betaald om een vroegere vlucht te kunnen nemen van Atlanta terug naar St. Paul en krijg toen als 'bijbeloning' een stoel bij e nooduitgang.

Overigens, Northwest heeft dat extra geld hard nodig. Nadat werknemers (piloten, grondpersoneel, vcabinepersoneel) meer dan $1 miljard aan loon had ingeleverd om het bedrijf te helpen door een bankroet te gaan, krijgt de CEO van het bedrijf nu meer dan $20 miljoen aan bonus in de vorm van aandelen, omdat hij de maatschappij 'zo goed' geholpen heeft!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 558
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Bericht door GoBucks »

Hmmm ik meen dat een van de 'verplichtingen' van een exit row was om de nooduitgang te openen en je medepasagiers te helpen bij het verlaten van het vliegtuig. Als ik nu 50 Euro moet betalen om uberhaupt in zo'n stoel te zitten, neem ik aan dat de verplichtingen die bij zo'n stoel horen ook vervallen.
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Bericht door Bramster »

GoBucks schreef:Hmmm ik meen dat een van de 'verplichtingen' van een exit row was om de nooduitgang te openen en je medepasagiers te helpen bij het verlaten van het vliegtuig. Als ik nu 50 Euro moet betalen om uberhaupt in zo'n stoel te zitten, neem ik aan dat de verplichtingen die bij zo'n stoel horen ook vervallen.
Een ieder die dat aanneemt is , errrrrrrr, nah, laat ik dat maar niet schrijven :wink:

Je zal het wel sarcastisch bedoelen :D
JohnNJ
Amerikakenner
Berichten: 835
Lid geworden op: 28 dec 2006, 21:59
Locatie: USA

Bericht door JohnNJ »

Bennogr schreef:Overigens, Northwest heeft dat extra geld hard nodig. Nadat werknemers (piloten, grondpersoneel, vcabinepersoneel) meer dan $1 miljard aan loon had ingeleverd om het bedrijf te helpen door een bankroet te gaan, krijgt de CEO van het bedrijf nu meer dan $20 miljoen aan bonus in de vorm van aandelen, omdat hij de maatschappij 'zo goed' geholpen heeft!
Het is zelfs nog meer: ruim $26 miljoen aan restricted shares en stock options. Hij kan daar echter voor een periode van ten minste vier jaar niets mee doen, en het is maar de vraag hoeveel hij er uiteindelijk aan zal verdienen. Deze bonus is bedoeld als een incentive voor de CEO. Na het dreigende bankroet moet hij proberen van Northwest weer een winstgevende maatschappij te maken. Dat zal niet meevallen, want bij Northwest heeft een ware exodus plaatsgevonden. De beste managers, piloten, e.d. zijn daar al lang weg. Degenen die nu zo klagen zijn de gestaalde vakbondskaders, terwijl het juist de vakbonden zijn die de oude en gevestigde luchtvaartmaatschappijen om zeep te helpen. De gevestigde maatschappijen draaien allemaal met verlies en hebben duizenden mensen moeten ontslaan. Velen werknemers verloren hun complete pensioen, omdat die pensioenen wegens de vakbondsdictatuur verplicht in een pensioenfonds waren ondergebracht in plaats van op eigen 401-K-rekeningen. De airlines zonder vakbonden, zoals Southwest Airlines en Jet Blue, groeien echter en maken winst. Southwest Airlines is nu zelfs de grootste binnenlandse maatschappij geworden. De gevestigde luchtvaartmaatschappijen hebben hetzelfde probleem als de gevestigde automobielindustrie: wegens die vakbonden is hun overhead veel te hoog, kunnen ze slecht functionerende mensen niet ontslaan, moeten ze salarissen betalen op grond van dienstjaren en niet op basis van prestaties, en hebben ze minder goed gemotiveerd personeel. Zonder vakbonden gaat alles veel beter.

--john
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer