Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
KLM: Extra betalen voor stoel bij nooduitgang
- Color01
- Amerika-expert
KLM: Extra betalen voor stoel bij nooduitgang
AMSTELVEEN (ANP-AFX) - KLM laat passagiers voortaan bij wijze van proef extra betalen voor een stoel bij de nooduitgang, die meer beenruimte biedt. Een reiziger die daar wil zitten, moet 50 euro meer betalen. Dat heeft een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij donderdag laten weten.
Ook andere stoelen in de economy class met extra beenruimte gaan meer kosten. Het gaat dan bijvoorbeeld om een plek voor een tussenschot. “Aan boord van elke vlucht is een beperkt aantal stoelen beschikbaar”, verklaarde de woordvoerder. Passagiers kunnen bij het inchecken op internet zien hoeveel stoelen met meer beenruimte nog beschikbaar zijn. Iemand die incheckt voor een heen- en terugvlucht betaalt een keer 50 euro.
De proef vindt plaats op vluchten naar Singapore, Manilla en Curaçao. Als reizigers bereid blijken te zijn om meer te betalen, wil KLM de heffing ook op andere vluchten invoeren. “Voor een extra stukje comfort moet je meer betalen”, lichtte de woordvoerder toe. KLM ziet de “voorkeursstoelen” als een extra inkomstenbron.
In het najaar wil de luchtvaartmaatschappij passagiers bovendien in staat stellen tegen betaling extra bagage mee te laten nemen. KLM moet de details nog nader uitwerken
Ook andere stoelen in de economy class met extra beenruimte gaan meer kosten. Het gaat dan bijvoorbeeld om een plek voor een tussenschot. “Aan boord van elke vlucht is een beperkt aantal stoelen beschikbaar”, verklaarde de woordvoerder. Passagiers kunnen bij het inchecken op internet zien hoeveel stoelen met meer beenruimte nog beschikbaar zijn. Iemand die incheckt voor een heen- en terugvlucht betaalt een keer 50 euro.
De proef vindt plaats op vluchten naar Singapore, Manilla en Curaçao. Als reizigers bereid blijken te zijn om meer te betalen, wil KLM de heffing ook op andere vluchten invoeren. “Voor een extra stukje comfort moet je meer betalen”, lichtte de woordvoerder toe. KLM ziet de “voorkeursstoelen” als een extra inkomstenbron.
In het najaar wil de luchtvaartmaatschappij passagiers bovendien in staat stellen tegen betaling extra bagage mee te laten nemen. KLM moet de details nog nader uitwerken
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi,minder concurrentie voor de goede stoelen.....
Ik ben persoonlijk best bereid om 50 euro meer te betalen voor een goeie stoel,laatste keren kom ik ze snel boeken bij het online inchecken,maar je grijpt er ook weleens naast,en om 11 uur lang een stuk beter te zitten wil ik wel betalen.(50 euro lijkt mij mooi,meer zou ik over twijfelen)

Ik ben persoonlijk best bereid om 50 euro meer te betalen voor een goeie stoel,laatste keren kom ik ze snel boeken bij het online inchecken,maar je grijpt er ook weleens naast,en om 11 uur lang een stuk beter te zitten wil ik wel betalen.(50 euro lijkt mij mooi,meer zou ik over twijfelen)
-
- Amerikakenner
Iemand enig idee hoe oud een kind moet zijn voordat je ermee bij de nooduitgang mag zitten? Ook wij zouden daar graag zitten (50 euro meer of minder op een ticket valt toch haast niet op, maar hoe dan ook), alleen het mag nooit i.v.m. dochter (inmiddels 9). We gaan voorlopig nergens heen, maar de vraag schiet me n.a.v. dit berichtje te binnen.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik meen wel eens gehoord te hebben, dat de passagiers, die bij de nooduitgang komen te zitten, in staat moeten zijn om bij een noodgeval de medepassagiers te kunnen helpen en ook de deur van het vliegtuig moeten kunnen openen. En ik denk, dat je koelbloedig moet zijn en niet gauw in paniek moet kunnen raken.BuckeyeRed schreef:Iemand enig idee hoe oud een kind moet zijn voordat je ermee bij de nooduitgang mag zitten? Ook wij zouden daar graag zitten (50 euro meer of minder op een ticket valt toch haast niet op, maar hoe dan ook), alleen het mag nooit i.v.m. dochter (inmiddels 9). We gaan voorlopig nergens heen, maar de vraag schiet me n.a.v. dit berichtje te binnen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
ja, of Fransen !Bertorelli schreef:Het blijven zuinige Hollanders daar bij de KLM

Ach, betreft toch stoelen die aan vriendjes van KLM-personeel worden gegeven. Ook wordt er (zoals door marko aangegeven) van je verwacht dat je in noodgevallen helpt met uitstappen. Dat moet ik nog zien, als die glijbaan éénmaal is uitgevouwen is het "ieder voor zich' ...toch ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik vind het wel slim bedacht. En op zichzelf ook niet gek. Net zoiets als bij United met die Economy Plus. Je maakt mensen blijer als die er zitten, die hebben meer beenruimte. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er geld voor over hebben (net als bij Economy Plus) maar mensen zullen ook extra blij zijn als ze daar dan 'gratis' komen, via een upgrade. Of omdat je Platinum of Gold Elite bent
! Heb ik ook geen moeite mee :dance: !

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Bij United hoef je er niet voor te betalenMattRob schreef:Ik vind het wel slim bedacht. En op zichzelf ook niet gek. Net zoiets als bij United met die Economy Plus. Je maakt mensen blijer als die er zitten, die hebben meer beenruimte. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er geld voor over hebben (net als bij Economy Plus)

Maar ik zou het ook niet erg vinden om er voor te betalen, op zo'n lange vliegtijd toch wel prettig dat je een stuk meer beenruimte hebt.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De minimum leeftijd is 16. We hebben dat net gevraagd, want onze oudste is nu oud genoeg, dus kunnen we voortaan de nooduitgang rij proberen te bemachtigen.BuckeyeRed schreef:Iemand enig idee hoe oud een kind moet zijn voordat je ermee bij de nooduitgang mag zitten? Ook wij zouden daar graag zitten (50 euro meer of minder op een ticket valt toch haast niet op, maar hoe dan ook), alleen het mag nooit i.v.m. dochter (inmiddels 9). We gaan voorlopig nergens heen, maar de vraag schiet me n.a.v. dit berichtje te binnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
eigenlijk is het best associaal van KLM om er meer voor te gaan rekenen, en dan ook nog aangeven dat ze zo extra inkomsten willen genereren. Ok, ik ben best bereid meer te betalen voor meer beenruimte. Maar op een of andere manier klopt dit niet vind ik.
Van de zomer vlieg ik met AA hebben iig 1 inch meer beenruimte als KLM.
Van de zomer vlieg ik met AA hebben iig 1 inch meer beenruimte als KLM.
can't wait to travel again.....
Klopt. Als je bv bijna geen engels spreekt of de instructiekaart niet kan lezen is er bij veel maatschappijen geen nooduitgang plaats voor je beschikbaar.Ik meen wel eens gehoord te hebben, dat de passagiers, die bij de nooduitgang komen te zitten, in staat moeten zijn om bij een noodgeval de medepassagiers te kunnen helpen
Voor zover ik weet heeft dat altijd al gekunt. Heb reeds tig keer moeten bijbetalen omdat ik teveel bij me had.In het najaar wil de luchtvaartmaatschappij passagiers bovendien in staat stellen tegen betaling extra bagage mee te laten nemen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik vind het weer echt Hollandse geldklopperij, voor de exitrow wordt altijd aangegeven dat je naast de extra beenruimte ook rekening moet houden met het feit dat deze plaatsten ook erg koud kunnen zijn.
Verder kan je er geen handbagage onder de stoel kwijt, je stoel is smaller is omdat het tafeltje in de leuning zit i.pv. in de stoel voor je.
Volgens mij is de extra ruimte niet meer dan dat je bij een Amerikaanse maatschappij toch al hebt op de standaard economystoelen.
Geef mij maar een Amerikaanse maatschappij.
Verder kan je er geen handbagage onder de stoel kwijt, je stoel is smaller is omdat het tafeltje in de leuning zit i.pv. in de stoel voor je.
Volgens mij is de extra ruimte niet meer dan dat je bij een Amerikaanse maatschappij toch al hebt op de standaard economystoelen.
Geef mij maar een Amerikaanse maatschappij.
Dit is echt geen uitvinding van KLM, maar is de trend bij heel veel maatschappijen. Ook Amerikaanse maatschappijen rekenen een meerprijs voor exit row en soms zelfs voor alle aisle seats. Exit rows zijn ook vaak voorbehouden voor de hogere categorieën van frequent flyers met elite status (bij United bvb.). Gratis economy+ krijgen bij United zal trouwens ook niet vaak meer lukken. Ze doen er tegenwoordig alles aan om hier geld voor te krijgen. Je kan ofwel $299 betalen voor een heel jaar "economy+ access" voor twee personen, ofwel per vlucht ergens tussen de $20 en de $70 per persoon. Elites krijgen gratis economy+. Bij een volle vlucht kan je nog steeds geluk hebben en gratis in economy+ terechtkomen.
-
- Amerika-expert
KLM heeft dat idee waarschijnlijk afgekeken van Northwest Airlines. Die heeft die politiek al enige tijd. Je kunt in sommige gevallen zelfs betalen om langs het gangpad te mogen zitten.
Ik heb laatst bij Delta $25 betaald om een vroegere vlucht te kunnen nemen van Atlanta terug naar St. Paul en krijg toen als 'bijbeloning' een stoel bij e nooduitgang.
Overigens, Northwest heeft dat extra geld hard nodig. Nadat werknemers (piloten, grondpersoneel, vcabinepersoneel) meer dan $1 miljard aan loon had ingeleverd om het bedrijf te helpen door een bankroet te gaan, krijgt de CEO van het bedrijf nu meer dan $20 miljoen aan bonus in de vorm van aandelen, omdat hij de maatschappij 'zo goed' geholpen heeft!
Ik heb laatst bij Delta $25 betaald om een vroegere vlucht te kunnen nemen van Atlanta terug naar St. Paul en krijg toen als 'bijbeloning' een stoel bij e nooduitgang.
Overigens, Northwest heeft dat extra geld hard nodig. Nadat werknemers (piloten, grondpersoneel, vcabinepersoneel) meer dan $1 miljard aan loon had ingeleverd om het bedrijf te helpen door een bankroet te gaan, krijgt de CEO van het bedrijf nu meer dan $20 miljoen aan bonus in de vorm van aandelen, omdat hij de maatschappij 'zo goed' geholpen heeft!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hmmm ik meen dat een van de 'verplichtingen' van een exit row was om de nooduitgang te openen en je medepasagiers te helpen bij het verlaten van het vliegtuig. Als ik nu 50 Euro moet betalen om uberhaupt in zo'n stoel te zitten, neem ik aan dat de verplichtingen die bij zo'n stoel horen ook vervallen.
Een ieder die dat aanneemt is , errrrrrrr, nah, laat ik dat maar niet schrijvenGoBucks schreef:Hmmm ik meen dat een van de 'verplichtingen' van een exit row was om de nooduitgang te openen en je medepasagiers te helpen bij het verlaten van het vliegtuig. Als ik nu 50 Euro moet betalen om uberhaupt in zo'n stoel te zitten, neem ik aan dat de verplichtingen die bij zo'n stoel horen ook vervallen.

Je zal het wel sarcastisch bedoelen

Het is zelfs nog meer: ruim $26 miljoen aan restricted shares en stock options. Hij kan daar echter voor een periode van ten minste vier jaar niets mee doen, en het is maar de vraag hoeveel hij er uiteindelijk aan zal verdienen. Deze bonus is bedoeld als een incentive voor de CEO. Na het dreigende bankroet moet hij proberen van Northwest weer een winstgevende maatschappij te maken. Dat zal niet meevallen, want bij Northwest heeft een ware exodus plaatsgevonden. De beste managers, piloten, e.d. zijn daar al lang weg. Degenen die nu zo klagen zijn de gestaalde vakbondskaders, terwijl het juist de vakbonden zijn die de oude en gevestigde luchtvaartmaatschappijen om zeep te helpen. De gevestigde maatschappijen draaien allemaal met verlies en hebben duizenden mensen moeten ontslaan. Velen werknemers verloren hun complete pensioen, omdat die pensioenen wegens de vakbondsdictatuur verplicht in een pensioenfonds waren ondergebracht in plaats van op eigen 401-K-rekeningen. De airlines zonder vakbonden, zoals Southwest Airlines en Jet Blue, groeien echter en maken winst. Southwest Airlines is nu zelfs de grootste binnenlandse maatschappij geworden. De gevestigde luchtvaartmaatschappijen hebben hetzelfde probleem als de gevestigde automobielindustrie: wegens die vakbonden is hun overhead veel te hoog, kunnen ze slecht functionerende mensen niet ontslaan, moeten ze salarissen betalen op grond van dienstjaren en niet op basis van prestaties, en hebben ze minder goed gemotiveerd personeel. Zonder vakbonden gaat alles veel beter.Bennogr schreef:Overigens, Northwest heeft dat extra geld hard nodig. Nadat werknemers (piloten, grondpersoneel, vcabinepersoneel) meer dan $1 miljard aan loon had ingeleverd om het bedrijf te helpen door een bankroet te gaan, krijgt de CEO van het bedrijf nu meer dan $20 miljoen aan bonus in de vorm van aandelen, omdat hij de maatschappij 'zo goed' geholpen heeft!
--john
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3380 Weergaves
-
Laatste bericht door Fam. Hoiting
-