Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Omvormer (o.i.d.)
Omvormer (o.i.d.)
Hoi Allemaal,
wie van jullie heeft ervaring met een omvormer. Op de site van http://www.omvormer.net zie ik een omvormer die niet zo groot is alleen weet ik niet of dit een goede is, zijn er meer plaatsen waar je zo'n omvomer kan kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een omvormer van 12V naar 220V zodat ik alle laders kan gebruiken (telefoon/accu foto/accu camera/penlites zaklampen)
Vorig jaar niet nodig gehad ivm betere verdeling hotel / camping maar nu ben ik bang dat ik er niet aan kan ontsnappen.
Nu weet ik ook dat er van bijv Hama en Hänhel laders zijn die universeel zijn maar die dekken niet alles wat ik nodig heb en volgens mij net zo duur als een omvormer (ik heb er ook één gezien bij de bouwmarkt voor ca. €40,- tot 200W, gewicht schat ik tussen de 500g en 1000g).
Nadeel omvormer is gewicht (??)
Wie heeft er tips en / of ervaringen (Michelly heeft er één heb ik gelezen; welk type?)
Bij de buren met een camper stroom lenen op een camping werkt ook maar dan moet ik wel buren met een camper hebben.
wie van jullie heeft ervaring met een omvormer. Op de site van http://www.omvormer.net zie ik een omvormer die niet zo groot is alleen weet ik niet of dit een goede is, zijn er meer plaatsen waar je zo'n omvomer kan kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een omvormer van 12V naar 220V zodat ik alle laders kan gebruiken (telefoon/accu foto/accu camera/penlites zaklampen)
Vorig jaar niet nodig gehad ivm betere verdeling hotel / camping maar nu ben ik bang dat ik er niet aan kan ontsnappen.
Nu weet ik ook dat er van bijv Hama en Hänhel laders zijn die universeel zijn maar die dekken niet alles wat ik nodig heb en volgens mij net zo duur als een omvormer (ik heb er ook één gezien bij de bouwmarkt voor ca. €40,- tot 200W, gewicht schat ik tussen de 500g en 1000g).
Nadeel omvormer is gewicht (??)
Wie heeft er tips en / of ervaringen (Michelly heeft er één heb ik gelezen; welk type?)
Bij de buren met een camper stroom lenen op een camping werkt ook maar dan moet ik wel buren met een camper hebben.
Dirk Jan
Daar ben ik dus ook naar op zoek.
Het gewicht kan een nadeel zijn, maar zeer zeker ook de afmeting. Hoe lichter en hoe kleiner, hoe beter. Alleen is dan de vraag of die omvormer genoeg vermogen kan leveren.
Bij ons gaat het om de MP3 spelers van de kinderen of af en toe de laptop. Op mijn speurtocht ben ik de volgende tegengekomen: http://www.dewatersportwinkel.nl/Mini-o ... cketPower/
Klein, licht, maar niet zo krachtig.
Groetjes,
Paul
Het gewicht kan een nadeel zijn, maar zeer zeker ook de afmeting. Hoe lichter en hoe kleiner, hoe beter. Alleen is dan de vraag of die omvormer genoeg vermogen kan leveren.
Bij ons gaat het om de MP3 spelers van de kinderen of af en toe de laptop. Op mijn speurtocht ben ik de volgende tegengekomen: http://www.dewatersportwinkel.nl/Mini-o ... cketPower/
Klein, licht, maar niet zo krachtig.
Groetjes,
Paul
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hadden 2 jaar geleden deze omvormer bij

Wij hebben 'm hier gekocht http://www.elektronica-online.nl
Die is ons toen prima bevallen. We gebruikten 'm voor alle laders (batterijen, telefoon, tandenborstel, zelfs scheren in de auto was geen probleem
Maar omdat we deze omvormer kwijt waren
hebben we een nieuwe aangeschaft. Dat is deze
artikelnr: SPW300P-12
Deze hebben we hier gekocht http://www.toolsnmore.nl/
Deze heeft meer vermogen want we nemen nu ook de laptop mee.
Op de andere omvormer werkte de laptop ook maar dan werd ie wel warm.
Thuis gebruiken we 'm ook in de auto maar met onze oude Astra (1995) hadden we het probleem dat de spanning op de sigarettenaansteker bij inschakelen van de laptop te ver zakte waardoor de omvormer uitschakelde. Dit hebben we opgelost door een dikkere kabel te leggen van zekering naar aansteker. Inmiddels hebben we een andere auto en hebben we dit probleem niet.
Hier de technische gegevens van de nieuwe omvormer
Deze omvormer zet 12 volt (DC) spanning van een accu, b.v. van uw auto of boot, om naar 220 Volt (AC) spanning.
Zeer handig voor in de auto, op het water, in de caravan/camper en in het vakantiehuisje.
Geschikt om ook gevoelige apparaten zoals uw Notebook, Laptop, Computer, Radio, DVD, Video, kleine ventilators, etc. etc. op aan te sluiten.
Type: SPW300P : Vermogen 300 Watt continue - 350 Watt gedurende max. 30 minuten - piek 600 W
Technische Details:
- CE goedgekeurd
- 300 Watt continue vermogen
- 350 max. 30 minuten
- 600 Watt kortstondige pieken
- 230V AC 50Hz uitgangsspanning
- Gemodificeerde Sinus
- Nieuwste Soft-Start-Technologie geïntegreerd
- Alarmsignaal bij 10,5V Accuspanning
- Dieplaad beveiliging, Uitschakeling bij 10V Accuspanning
- Ingangsspanning tot 16V DC (ook voor nieuwe voertuigen!!!)
- Overspanningbeveiliging bij meer als 16V DC op de ingang
- Koelventilator ingebouwd.
- Automatische uitschakeling bij een Temperatuur boven de 60°C
- De uitgang is kortsluiting beveiligd
- Op de uitgang zit een zekering
- Werkinggraad hoger dan 90%
- Stroomverlies < 0,4 Amp.
- Microcontroller gestuurd
- Aansluitmogelijkheid: 2 bijgeleverde aansluitkabels. Eén kabel met stekker voor de sigaretten aansteker (voorzien van 15 amp. zekering) en één kabel met
accuklemmen (30 amp. zekering)
- Aan/uit schakelaar op apparaat
- Huis gemaakt van aluminium
- Maten H=75mm, B=90mm, L=163mm
- Gewicht 900 gram (zonder verpakking)
- E-Kenteken (e-mark) Dit kenteken betekent dat het apparaat ook in voertuigen gebruikt mag worden !!!
Elly

Wij hebben 'm hier gekocht http://www.elektronica-online.nl
Die is ons toen prima bevallen. We gebruikten 'm voor alle laders (batterijen, telefoon, tandenborstel, zelfs scheren in de auto was geen probleem

Maar omdat we deze omvormer kwijt waren

artikelnr: SPW300P-12
Deze hebben we hier gekocht http://www.toolsnmore.nl/
Deze heeft meer vermogen want we nemen nu ook de laptop mee.
Op de andere omvormer werkte de laptop ook maar dan werd ie wel warm.
Thuis gebruiken we 'm ook in de auto maar met onze oude Astra (1995) hadden we het probleem dat de spanning op de sigarettenaansteker bij inschakelen van de laptop te ver zakte waardoor de omvormer uitschakelde. Dit hebben we opgelost door een dikkere kabel te leggen van zekering naar aansteker. Inmiddels hebben we een andere auto en hebben we dit probleem niet.
Hier de technische gegevens van de nieuwe omvormer
Deze omvormer zet 12 volt (DC) spanning van een accu, b.v. van uw auto of boot, om naar 220 Volt (AC) spanning.
Zeer handig voor in de auto, op het water, in de caravan/camper en in het vakantiehuisje.
Geschikt om ook gevoelige apparaten zoals uw Notebook, Laptop, Computer, Radio, DVD, Video, kleine ventilators, etc. etc. op aan te sluiten.
Type: SPW300P : Vermogen 300 Watt continue - 350 Watt gedurende max. 30 minuten - piek 600 W
Technische Details:
- CE goedgekeurd
- 300 Watt continue vermogen
- 350 max. 30 minuten
- 600 Watt kortstondige pieken
- 230V AC 50Hz uitgangsspanning
- Gemodificeerde Sinus
- Nieuwste Soft-Start-Technologie geïntegreerd
- Alarmsignaal bij 10,5V Accuspanning
- Dieplaad beveiliging, Uitschakeling bij 10V Accuspanning
- Ingangsspanning tot 16V DC (ook voor nieuwe voertuigen!!!)
- Overspanningbeveiliging bij meer als 16V DC op de ingang
- Koelventilator ingebouwd.
- Automatische uitschakeling bij een Temperatuur boven de 60°C
- De uitgang is kortsluiting beveiligd
- Op de uitgang zit een zekering
- Werkinggraad hoger dan 90%
- Stroomverlies < 0,4 Amp.
- Microcontroller gestuurd
- Aansluitmogelijkheid: 2 bijgeleverde aansluitkabels. Eén kabel met stekker voor de sigaretten aansteker (voorzien van 15 amp. zekering) en één kabel met
accuklemmen (30 amp. zekering)
- Aan/uit schakelaar op apparaat
- Huis gemaakt van aluminium
- Maten H=75mm, B=90mm, L=163mm
- Gewicht 900 gram (zonder verpakking)
- E-Kenteken (e-mark) Dit kenteken betekent dat het apparaat ook in voertuigen gebruikt mag worden !!!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Weet je zeker dat je voor deze dingen een omvormer nodig hebt? De meeste laptops zijn namelijk in de hele range van 100-240V. Dan hoef je dus alleen een US powercord te kopen, en die dingen kosten zo'n 5 dollar bij radioshack. En de MP3 speler zou ik ook nog even naar kijken.. welk merk is het? Voor een iPod voldoet het bv om gewoon een US stekker te kopen en die iPod stekkers vind je in de US ook wel in de meeste elektronica zaken..Izognoeg schreef: Bij ons gaat het om de MP3 spelers van de kinderen of af en toe de laptop. Op mijn speurtocht ben ik de volgende tegengekomen:
Ik heb trouwens vorig jaar op ebay een hele kleine omvormer gekocht, ter grote van een 'normale' adapter en het werkte redelijk goed.. Telefoon had soms last, maar dat loste ik op door hem gewoon aan mn laptop aan te sluiten..
Ze gebruiken in de VS een ander voltage (110V ipv 220V). Als je wil doen wat jij zegt moet je dus zeker weten dat het apparaat een range van voltages ondersteunt.. (minstens 110V-220V, vaak zal het 100V-240V zijn). Dit kan je checken door op het aparaat/de adapter te kijkenmrloes schreef:Maar ... heb je zo'n ding dan echt nodig?
Als je een wereldstekker mee neemt is dat toch voldoende?
Of zit ik er nu compleet naast?
Wereldstekker in het Amerikaanse stopcontact, wereldstekker instellen, Nederland apparaat aansluiten (bv adapter digi camera of laptop) en klaar is Klara ... ???

Laatst gewijzigd door Clint op 03 mei 2007, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je apparaat 110 V aankan is dat geen probleem, maar er zijn nog steeds apparaten die geen 110 V aankunnen en dan heb je hem wel nodig.mrloes schreef:Maar ... heb je zo'n ding dan echt nodig?
Als je een wereldstekker mee neemt is dat toch voldoende?
Of zit ik er nu compleet naast?
Wereldstekker in het Amerikaanse stopcontact, wereldstekker instellen, Nederland apparaat aansluiten (bv adapter digi camera of laptop) en klaar is Klara ... ???
Ik neem alleen een verloopstekker en stekkerblok mee dan kunnen we een aantal dingen tegelijk opladen/gebruiken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Oke, heb even gekeken.
De adapter van de laptop zegt: INPUT 100 - 240 W dus ik ga er vanuit dat we safe zitten? En dat een wereldstekker dus voldoende is voor het opladen/gebruiken van de laptop.
De adapters van de videocamera en digitale camera moeten mijn vrienden ff checken, dat spul ligt bij hun. Heb ze reeds gemaild om de boel even te controleren.
Een stekkerblok mee nemen ... das gewoon een Nedl. ding?
Zo'n wit blok met bv 4 stopcontacten er in?
En die moet dan ook INPUT 100 - 240 hebben?
(sorry als ik dom overkom, heb hier echt de ballen verstand van)
De adapter van de laptop zegt: INPUT 100 - 240 W dus ik ga er vanuit dat we safe zitten? En dat een wereldstekker dus voldoende is voor het opladen/gebruiken van de laptop.
De adapters van de videocamera en digitale camera moeten mijn vrienden ff checken, dat spul ligt bij hun. Heb ze reeds gemaild om de boel even te controleren.
Een stekkerblok mee nemen ... das gewoon een Nedl. ding?
Zo'n wit blok met bv 4 stopcontacten er in?
En die moet dan ook INPUT 100 - 240 hebben?
(sorry als ik dom overkom, heb hier echt de ballen verstand van)
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Met de laptop zit je goed, zolang 110 - 240 V op staat kan je alles in Amerika gebruiken en heb je alleen wereldstekker nodig.
Als het goed is kan een nederlands stekkerblok (inderdaad zo'n wit blok met stekkeraansluitingen erin) gewoon 110 V aan, wereldstekker mee en klaar is klara.
Als het goed is kan een nederlands stekkerblok (inderdaad zo'n wit blok met stekkeraansluitingen erin) gewoon 110 V aan, wereldstekker mee en klaar is klara.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vaak kun je idd gewoon je spullen opladen op je hotelkamer.
Wij vonden het handig om dit onderweg te doen. Je zit soms uren in de auto en dan is alles meteen opgeladen. De kinderen kunnen meteen hun batterijen van de mp3-spelers opladen, zo ook de batterijen van video-en fotoapparatuur. Zo sta je onderweg nooit met lege batterijen
Ook kamperen wij geregeld en daar is dan geen stroom bij. Dat hebben we dan ook niet nodig. Gewoon een lamp op (oplaadbare) batterijen en de rest in de auto opladen.
Elly
Wij vonden het handig om dit onderweg te doen. Je zit soms uren in de auto en dan is alles meteen opgeladen. De kinderen kunnen meteen hun batterijen van de mp3-spelers opladen, zo ook de batterijen van video-en fotoapparatuur. Zo sta je onderweg nooit met lege batterijen

Ook kamperen wij geregeld en daar is dan geen stroom bij. Dat hebben we dan ook niet nodig. Gewoon een lamp op (oplaadbare) batterijen en de rest in de auto opladen.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Een wereldstekker zou idd genoeg moeten zijn voor je laptop. Check even of de laptopstekker goed past in de wereldstekker, ik kreeg mij laptop stekker namelijk in geen een werelstekker gepast (heb er een hele zooi in NL gekocht en een aantal in de VS). Als het niet lukt is er trouwens ook geen man over boord.. hoef je alleen een US powercord te kopen (voor ongeveer 5 dollar bij radioshack).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze oude omvormer hebben we inmiddels teruggevonden. Dus als iemand interesse heeft, stuur maar even een pb'tje
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Voor zover ik weet nemen wij mee:
* laptop
* tondeuse
* digitale camera
* video camera
* Nedl. GSM - doet het in Amerika niet maar dan heb ik mijn tel-nrs bij me, kan er wat mee filmen en het is meteen mijn wekker.
Ik check vd week even of alle adapters in orde zijn en of de stekkers makkelijk in m'n wereldstekker passen, das een goede tip ja.
Een contactdoos is ook een goede tip: die zijn dus altijd 100 - 240 Watt?!!
* laptop
* tondeuse
* digitale camera
* video camera
* Nedl. GSM - doet het in Amerika niet maar dan heb ik mijn tel-nrs bij me, kan er wat mee filmen en het is meteen mijn wekker.
Ik check vd week even of alle adapters in orde zijn en of de stekkers makkelijk in m'n wereldstekker passen, das een goede tip ja.
Een contactdoos is ook een goede tip: die zijn dus altijd 100 - 240 Watt?!!
Ga deze inderdaad gebruiken voor op de camping (we reizen met de tent)
De omvormer die Elly kwijt is geraakt heb ik gezien bij de Handyman (weegt niet echt zwaar en €49,-) Bij de Halfords hebben ze er meerdere waaronder een hele kleine die lijkt op de eerder vermelde in de link naar de watersportwinkel.
Bij de Gamma moet ik toch nog gaas voor een hor halen (vervelend dat mooie weer) dus daar kijk ik ook wel even.
Nadeel van die kleine is dat er alleen een platte stekker in kan. Goed voor al mijn laders alleen niet voor mijn laptop (neem ik niet mee maar wellicht voor in de toekomst) misschien dat dit is op te lossen door het gebruik van een verloopstekker van plat naar geaard (bestaan deze??)
Is het niet schadelijk voor je apparatuur ? Wordt je laptop warm of alleen de lader? Op mijn lader staat 65 W dan zou dit moeten gaan lijkt mij. Ook met de lader die Elly had?
Gaat bij gebruik de accu van de auto snel leeg of valt dit mee? Wil de omvormer voornamelijk gebruiken voor onderweg dus dat moet geen probleem opleveren denk ik.
De omvormer die Elly kwijt is geraakt heb ik gezien bij de Handyman (weegt niet echt zwaar en €49,-) Bij de Halfords hebben ze er meerdere waaronder een hele kleine die lijkt op de eerder vermelde in de link naar de watersportwinkel.
Bij de Gamma moet ik toch nog gaas voor een hor halen (vervelend dat mooie weer) dus daar kijk ik ook wel even.
Nadeel van die kleine is dat er alleen een platte stekker in kan. Goed voor al mijn laders alleen niet voor mijn laptop (neem ik niet mee maar wellicht voor in de toekomst) misschien dat dit is op te lossen door het gebruik van een verloopstekker van plat naar geaard (bestaan deze??)
Is het niet schadelijk voor je apparatuur ? Wordt je laptop warm of alleen de lader? Op mijn lader staat 65 W dan zou dit moeten gaan lijkt mij. Ook met de lader die Elly had?
Gaat bij gebruik de accu van de auto snel leeg of valt dit mee? Wil de omvormer voornamelijk gebruiken voor onderweg dus dat moet geen probleem opleveren denk ik.
Dirk Jan
-
- Amerikakenner
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij werd alleen de omvormer warm.
Op onze nieuwe zit geloof ik een ventilator.
Wij hadden de laders alleen aanstaan als we reden dus ik weet niet of de accu anders gauw leeg zou zijn.
Elly
Op onze nieuwe zit geloof ik een ventilator.
Wij hadden de laders alleen aanstaan als we reden dus ik weet niet of de accu anders gauw leeg zou zijn.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl