Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nationwide treinen 30 dagen, $ 500,-

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
perryvermeulen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Nationwide treinen 30 dagen, $ 500,-

Bericht door perryvermeulen »

Iets wat mij echt geweldig lijkt is een treinreis door de staten, voor ongeveer 500 dollar kun je een maand onbeperkt nationwide reizen.
Ideaal voor iemand als ik die nog steeds geen rijbewijs heeft (wordt 25 jaar in december, jajaja ik weet het, wordt een keer tijd)

Heb in mijn appartement een kaart van de VS opgehangen met daarop de treinroutes die je kunt maken, lijkt mij niet te doen om alles in 1 maand te willen zien natuurlijk... Maar beginnen in Boston en dan naar DC, dan Chicago- Dallas- Vegas California en eindigend in seattle..... volgens mij moet dat mogelijk zijn met een beetje sightseeing, in 30 dagen.

Iemand ervaring met die kaart voor 30 dagen? ben erg benieuwd!

Map met routes in pdf -
http://www.amtrak.com/pdf/national.pdf

Info over 30 dagen-kaart -
http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... 5&ssid=296
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heb indertijd een buskaart gehad, $99 voor een maand, maar dat was in 1971.

't Leuke (nou ja) van Amtrak is, dat je reis altijd langer duurt dan je denkt, ze kijken niet op een dagje meer. Komt ook, omdat passagierstreinen maar bijzaak zijn in de VS, ze moeten altijd opzij voor goederentreinen.

Overigens een prima manier om met Amerikanen in contact te komen, vooral de restauratiewagen als de bemanning naar bed is. Heb dat een paar keer gedaan en mooie gesprekken gevoerd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
perryvermeulen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

verder nooit iemand gebruik gemaakt van die maandkaart speciaal voor toeristen?
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Aan de ene kant lijkt me het wel wat (heb ook geen rijbewijs) maar ik vind 500 $ wel veel geld voor een maand treinen. Of zie ik dat verkeerd?

Toch heeft het wel wat om zo door Amerika te reizen.
perryvermeulen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

keek even op http://tickets.amtrak.com/itd/amtrak/selectpass en zag dat prijs 600 dollar is, dus niet zoals ik eerder zei 500.

mwah 600 dollar, ik vind dat n hele mooie prijs als je daarmee van kust naar kust mag... denk dat kaartjes voor in heel europa reizen ongeveer even duur zijn. vooral nu de koers zo gunstig is voor ons, nou goed dan is die kaart dus 441 euro.

je kunt overigens als je alleen maar in oost wil blijven of in alleen maar een ander bepaald gebied, een treinabo kopen voor dat specifieke gebied en dan voor een mooie gereduceerde prijs.
zie http://tickets.amtrak.com/itd/amtrak/selectpass
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Het lijkt mij ook wel wat, per trein door de USA!

Helaas vindt mijn vriend het niet zo'n aantrekkelijk idee :(
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik heb een maandkaart gehad voor de Greyhound bussen, dat kostte in 2004 rond de 380 dollar als ik me niet vergis. Ik heb toen ook gedacht aan de trein, maar bij mij was de afweging dat ik veel nationale parken en kleinere plaatsen wilde bezoeken, de Amtrak komt alleen in grotere plaatsen en je zult alsnog de bus moeten betalen om naar parken te gaan, en dergelijke. Het ligt aan je interesses. Als je het heerlijk vind om verschillende Amerikaanse steden aan te doen en af en toe een bus te nemen naar een park, dan zal het prachtig zijn. Ik vind 600 dollar voor een maand ook niet extreem slecht, maar het is natuurlijk behoorlijk wat geld. Je zal veel uren in de trein moeten maken om die prijs eruit te halen, want je moet erop rekenen dat je meestal een aantal dagen besteed op dezelfde plek, zo is een maand snel vol.

Lelie: De Amtrak is heel wat anders dan de treinen hier in Europa, het is meer een luxe coachtrein dan de woon/werktreinen hier. Ze zijn erop gemaakt om mensen dagenlang te vervoeren op een relatief comfortabele manier.

Succes met de keuze Perry!

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Ik heb in een ver verleden (1991 dacht ik) met zo'n maandkaart van Amtrak gereisd. Ik heb toen de volgende trip gemaakt:
NYC-Boston-Chicago-Memphis-New Orleans-Washington DC-Baltimore-NYC (dit vooral in functie van vrienden die ik ging opzoeken). Je moest voor elk traject een afzonderlijke reservatie maken, maar de kaartjes kreeg ja dan telkens "gratis" uiteraard... Het is best een aangename manier van reizen, maar je mag niet te gehaast zijn... Greyhound heb ik ook gedaan, maar dan is Amtrak toch veel comfortabeler. Let wel: lange trajecten zonder "sleeper" plaats zijn toch niet ideaal (bvb. New Orleans-Washington 27 uur aan één stuk, dacht ik). Sleepers zijn dan weer heel duur!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Nationwide treinen 30 dagen, $ 500,-

Bericht door ndekker »

perryvermeulen schreef: Maar beginnen in Boston en dan naar DC, dan Chicago- Dallas- Vegas California en eindigend in seattle..... volgens mij moet dat mogelijk zijn met een beetje sightseeing, in 30 dagen.

Iemand ervaring met die kaart voor 30 dagen? ben erg benieuwd!

Map met routes in pdf -
http://www.amtrak.com/pdf/national.pdf
Ik zie nergens station Las-Vegas op die kaart hoor.....
Maar lijkt me zeker gaaf om te doen een keer! Al is cruisen in je Trailblazer ook errug gaag!
can't wait to travel again.....
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik heb dat in 2005 gedaan met alleen een pas voor het noordoosten. Was iets van 200 euro geloof ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer