Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten in een Airstream

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Overnachten in een Airstream

Bericht door Coyote »

Een Airstream, je ziet ze regelmatig onderweg in Amerika. Ze vallen dan ook op door hun opvallende vorm met ronde hoeken en aluminium buitenkant.

Ik was altijd al benieuwd hoe zo'n Airstream er van binnen uit zou zien en hoe het zou zijn om hierin te overnachten. Afgelopen juni kreeg ik de kans om 3 nachten in een Airstream te overnachten. Hierbij mijn ervaring.

De afgelopen jaren heb ik meerdere keren overnacht in Moab en steevast kies is dan voor Sun Outdoor Arches Gateway. Verbleef ik voorheen in een cabin, dit keer zag ik dat ze ook de Airstream verhuren. Qua prijs niet eens heel veel duurder dan een cabin. Je hebt dan wel de beschikking over eigen keukentje, douche en toilet. Daarnaast ook nog eens eigen koelkast en magnetron.

De Airstream zag er zeer netjes uit van binnen. Je kunt zien dat ze met zorg gemaakt zijn. Voorzien van alle gemakken, een compleet keukentje, dubbele airco, 2 tv's en zelfs een goed klinkend bluetooth muziekinstallatie voor muziek door de hele Airstream. Het queen-size bed lag erg comfortabel. Niet gekeken welk matras maar was zeker van erg goede kwaliteit. Dankzij de airco bleef het binnen lekker koel. Buiten was het dagelijks 30 tot 35 °C en dan is zo'n koele Airstream erg fijn. Echt een aanrader als je eens anders overnachten wilt.

Valt er dan niets op aan te merken? Jawel, deze Airstream (en dat gold ook voor de andere Airstreams die hier stonden) hebben 1 groot minpunt en dat is de Dometic RM3762 Refrigerator. Deze bleek niet goed te koelen. Hierdoor kon je er eigenlijk niet op vertrouwen om hier etenswaren in te bewaren. Uiteraard hier over geklaagd en het probleem was bekend. Volgens de klusjesman, die ook langs is geweest, kwam het voornamelijk door de hoge temperaturen buiten. Daardoor kon volgens hem de koelkast niet goed koelen. Het zou te kostbaar zijn ze allemaal te vervangen. Online lees ik echter diverse oorzaken en vraag me af of het niet een van deze veelvoorkomende oorzaken kan zijn. Als compensatie kreeg ik wel elke keer gratis een zak met ijs zodat ik in mijn eigen koelbox de spullen koel kon houden. Dat was dan wel weer netjes. Toch zou dit niet moeten kunnen met zo'n dure Airstream en dure koelkast. Ben dan ook wel benieuwd of deze problemen ook spelen bij hen die (regelmatig) campers huren.

Zou ik weer voor een Airstream kiezen? Absoluut! Het ongemak van de koelkast weegt niet op tegen al het andere plezier dat ik van deze Airstream had. In Moab zijn deze Airstreams voorzien van eigen deck met stoelen en een barbeque waar ik ook heerlijk gebruik van heb gemaakt. :D

En voor wie wil weten wat het nou kost om in zo'n Airstream te overnachten, in Moab betaalde ik voor de 1e nacht USD 158,59 (incl. USD 35,34 tax + fees) en de 2e en 3e nacht USD 153,67 (incl. USD 34,67 tax + fees) per nacht. Niet heel goedkoop maar dankzij een kortingscode die ik online vond, heb ik nog een flinke korting kunnen krijgen. Anders was de prijs nog flink hoger geweest. Ik vond deze prijs toen wel aanvaardbaar. Prijzen zijn natuurlijk seizoensgebonden dus pin je hier niet op vast.

Hieronder nog enkele foto's om een indruk van de Airstream te geven:
Bijlagen
Airstream01.jpg
Airstream01.jpg (464.78 KiB) 1576 keer bekeken
Airstream02.jpg
Airstream02.jpg (287.84 KiB) 1576 keer bekeken
Airstream03.jpg
Airstream03.jpg (309.61 KiB) 1576 keer bekeken
Airstream04.jpg
Airstream04.jpg (235.08 KiB) 1576 keer bekeken
Airstream05.jpg
Airstream05.jpg (341.57 KiB) 1576 keer bekeken
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Overnachten in een Airstream

Bericht door BahamaOne »

Dat is wel top ervaring @Coyote. Het zijn inderdaad prachtige, klassieke caravans, maar komen ook met een heftig prijskaartje.
:offtopic:
Een nieuwe van jouw formaat kost al gauw rond de $100k, en de prijs loopt rap op met wat extra’s en als ze groter worden. Zo zagen wij al eens een 3-assige airstream die rond de $250k kost :thumbup:

Ps barbecue is volgens mij het meest vaak verkeerd gespelde woord (door de afkorting)….het apparaat heet in Amerika een Grill en de bbq is het type eten wat er vanaf komt :thumbup:
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Leuk! In Bisbee AZ, sowieso een leuk stadje, is er The Shady Dell (www.theshadydell.com) bestaande uit vintage trailers, waaronder een ‘55 Airstream. Toffe ervaring.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Vlak naast Bisbee, heeft niks met airstream te maken overigens, ligt Lowell en historic Erie St. is heel leuk. Het wordt door vrijwilligers gerestaureerd in vijftigerjaren stijl. Goed voor een korte stop.

https://https://nicenews.com/culture/er ... e-capsule/
https://bisbee101.com/65-erie-street/
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Bedankt voor deze leuke tip @Coyote, echt iets om te onthouden.
Lijk mij super leuk om te overnachten in een Airstream!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat van de koelkast klopt wel, kan de warmte niet kwijt en koelt minder. Wij (ik heb een aantal jaar als monteur gewerkt in de campers en caravans) monteerden vaak een kleine computerventilator, of twee, achter de koelkast om de warmte af te voeren, dat helpt redelijk. Maar zoals thuis zal het nooit koelen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik fietste laatst weer eens langs de Noenes in Haaren, soort van Tiny House park bij Oisterwijk waar iemand er 2 heeft staan. Helaas nooit iemand aanwezig gezien om eens te vragen erover.
28 States so far...
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door d_vdploeg »

Wel een klein queen-size bed voor 2 personen :lol: Niet ideaal als je met meerdere personen bent.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: FL (juni) CA (september)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Opgeslagen voor mijn april/mei ritje .
Bedankt @Coyote !
the proof of the pudding is in the eating...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg Er zijn Airstreams die meer slaapplekken hebben. Of die qua formaat ook groter zijn heb ik niet echt op gelet.

@bedeve You're welcome! :) Absoluut een aanrader vind ik zelf.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

BahamaOne schreef:
19 jul 2026, 10:50
:offtopic:
… en de bbq is het type eten wat er vanaf komt :thumb-up:
Maar zonder lidwoord, “Zullen we vanavond bbq eten?” “Goed idee, er is een bbq restaurant vlakbij”

8)
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer