Ik was altijd al benieuwd hoe zo'n Airstream er van binnen uit zou zien en hoe het zou zijn om hierin te overnachten. Afgelopen juni kreeg ik de kans om 3 nachten in een Airstream te overnachten. Hierbij mijn ervaring.
De afgelopen jaren heb ik meerdere keren overnacht in Moab en steevast kies is dan voor Sun Outdoor Arches Gateway. Verbleef ik voorheen in een cabin, dit keer zag ik dat ze ook de Airstream verhuren. Qua prijs niet eens heel veel duurder dan een cabin. Je hebt dan wel de beschikking over eigen keukentje, douche en toilet. Daarnaast ook nog eens eigen koelkast en magnetron.
De Airstream zag er zeer netjes uit van binnen. Je kunt zien dat ze met zorg gemaakt zijn. Voorzien van alle gemakken, een compleet keukentje, dubbele airco, 2 tv's en zelfs een goed klinkend bluetooth muziekinstallatie voor muziek door de hele Airstream. Het queen-size bed lag erg comfortabel. Niet gekeken welk matras maar was zeker van erg goede kwaliteit. Dankzij de airco bleef het binnen lekker koel. Buiten was het dagelijks 30 tot 35 °C en dan is zo'n koele Airstream erg fijn. Echt een aanrader als je eens anders overnachten wilt.
Valt er dan niets op aan te merken? Jawel, deze Airstream (en dat gold ook voor de andere Airstreams die hier stonden) hebben 1 groot minpunt en dat is de Dometic RM3762 Refrigerator. Deze bleek niet goed te koelen. Hierdoor kon je er eigenlijk niet op vertrouwen om hier etenswaren in te bewaren. Uiteraard hier over geklaagd en het probleem was bekend. Volgens de klusjesman, die ook langs is geweest, kwam het voornamelijk door de hoge temperaturen buiten. Daardoor kon volgens hem de koelkast niet goed koelen. Het zou te kostbaar zijn ze allemaal te vervangen. Online lees ik echter diverse oorzaken en vraag me af of het niet een van deze veelvoorkomende oorzaken kan zijn. Als compensatie kreeg ik wel elke keer gratis een zak met ijs zodat ik in mijn eigen koelbox de spullen koel kon houden. Dat was dan wel weer netjes. Toch zou dit niet moeten kunnen met zo'n dure Airstream en dure koelkast. Ben dan ook wel benieuwd of deze problemen ook spelen bij hen die (regelmatig) campers huren.
Zou ik weer voor een Airstream kiezen? Absoluut! Het ongemak van de koelkast weegt niet op tegen al het andere plezier dat ik van deze Airstream had. In Moab zijn deze Airstreams voorzien van eigen deck met stoelen en een barbeque waar ik ook heerlijk gebruik van heb gemaakt.
En voor wie wil weten wat het nou kost om in zo'n Airstream te overnachten, in Moab betaalde ik voor de 1e nacht USD 158,59 (incl. USD 35,34 tax + fees) en de 2e en 3e nacht USD 153,67 (incl. USD 34,67 tax + fees) per nacht. Niet heel goedkoop maar dankzij een kortingscode die ik online vond, heb ik nog een flinke korting kunnen krijgen. Anders was de prijs nog flink hoger geweest. Ik vond deze prijs toen wel aanvaardbaar. Prijzen zijn natuurlijk seizoensgebonden dus pin je hier niet op vast.
Hieronder nog enkele foto's om een indruk van de Airstream te geven: