Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zip code creditcard
-
Schmitzcuracao
- Amerika-ontdekker
Zip code creditcard
Afgelopen trip zijn we vaak tegen het probleem aangelopen dat we bij online betalingen (en dan met name reserveringen nij diverse stateparks) de buitenlandse credit card (Rabobank en Bunq) niet geaccepteerd werd.
Probleem is dat het billing address het zelfde moet zijn als waar de kaart daadwerkelijk geregistreerd is.
En de Nederlandse zipcode werd dan niet geaccepteerd/herkend.
Enige oplossing was dan soms om te bellen en dan werd het handmatig doorgevoerd en dan lukte het meestal wel. Maar dus verrr van handig.
Betalingen op Amazon of andere platforms was nooit een issue.
Hoe kun je je omzeilen zodat je er geen problemen meer mee hebt.
Probleem is dat het billing address het zelfde moet zijn als waar de kaart daadwerkelijk geregistreerd is.
En de Nederlandse zipcode werd dan niet geaccepteerd/herkend.
Enige oplossing was dan soms om te bellen en dan werd het handmatig doorgevoerd en dan lukte het meestal wel. Maar dus verrr van handig.
Betalingen op Amazon of andere platforms was nooit een issue.
Hoe kun je je omzeilen zodat je er geen problemen meer mee hebt.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Zip code creditcard
Ik kreeg de vraag nog wel eens bij het tanken. Maar sinds de invoering van de pincode op mijn creditcard krijg ik de vraag nog maar zelden
een 0 voor je postcode of 90210 (u weet wel, van de serie Beverly hills 90210) intikken. Dit werkte voor mij.
een 0 voor je postcode of 90210 (u weet wel, van de serie Beverly hills 90210) intikken. Dit werkte voor mij.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vraag bij online betalingen inderdaad wel eens gehad, volgens mij doet recreation.gov dat ook bij bijvoorbeeld het reserveren van een time entry. Maar ik kan mij niet herinneren dat het niet werkte omdat ik een buitenlandse postcode opgaf. Of ik heb toevallig alleen online betalingen gedaan bij organisaties die meer ingericht waren op buitenlanders. Het lokale state park is daar misschien toch wat minder op ingericht? Maar het komt wel vaker voor dan 1x bij een lokaal state park. Dus lijkt mij ook sterk dat het daaraan ligt.
Vraag aan @Schmitzcuracao zijn je creditcards uitgegeven door ICS? Wellicht dat het daarmee te maken heeft.
Ik doe tegenwoordig betalingen vooral via revolut vanwege de gunstigere koers en ervaar daar geen problemen.
Vraag aan @Schmitzcuracao zijn je creditcards uitgegeven door ICS? Wellicht dat het daarmee te maken heeft.
Ik doe tegenwoordig betalingen vooral via revolut vanwege de gunstigere koers en ervaar daar geen problemen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
voor mij helpt het meestal om achter je NL postcode een 0 te zetten indien de zip code wordt gevraagd (ik gebruik AMEX)
1015 wordt dan 10150 en dat helpt
1015 wordt dan 10150 en dat helpt
-
Schmitzcuracao
- Amerika-ontdekker
Het is gewoon de creditcard van rabobank en bunq.
Geen idee of dat ICS is??
Amazon en tankstations en gewone pinbetaling no problem.
Maar idd bij recreation.gov bijvoorbeeld en diverse lokale stateparks.
Probleem bij dat soort betalingen (ivm pompstation bv) is dat het billing address hetzelfde moet zijn als waar de creditcard geregistreerd staat.
Geen idee of dat ICS is??
Amazon en tankstations en gewone pinbetaling no problem.
Maar idd bij recreation.gov bijvoorbeeld en diverse lokale stateparks.
Probleem bij dat soort betalingen (ivm pompstation bv) is dat het billing address hetzelfde moet zijn als waar de creditcard geregistreerd staat.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Recreation.gov toevallig van het weekend gebruikt voor het boeken van een tour. Mijn vrouw had de Revolut niet gebruikt
In plaats daarvan creditcard gebruikt, dat is een VISA card van de ANWB, uitgegeven door ICS. Geen problemen met de betaling.
Je kunt op de achterkant van je creditcard zien of deze is uitgegeven door ICS. Er staat onderaan ''this card is issued bij International Card Services''. Ook staat er meestal een telefoonnummer op van de ICS services desk.
In plaats daarvan creditcard gebruikt, dat is een VISA card van de ANWB, uitgegeven door ICS. Geen problemen met de betaling.
Je kunt op de achterkant van je creditcard zien of deze is uitgegeven door ICS. Er staat onderaan ''this card is issued bij International Card Services''. Ook staat er meestal een telefoonnummer op van de ICS services desk.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 feb 2026, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 30
- Contacteer:
Ik heb ook toevallig dit weekend 2 reserveringen gemaakt bij state parks en het ging inderdaad fout bij de postcode. Letters verwijderd en een 0 erachter. Toen werkte het wel!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 13322 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets