Het is ons 3x keer overkomen tot nu toe (klop klop). 1x verdenk ik de metro in Berlijn. De andere twee keren was er online geld uitgegeven aan de Gall en Gall van de VS en online gokspelletjes.

Mijn vriendin en ik drinken allebei geen alcohol en gokken doe ik alleen verdwaald een paar dollars contant in Las Vegas

Dat zijn wij dus nooit zelf geweest. Uit voorzorg is die kaart al geblokkeerd en werd mij verzocht om contact op te nemen met de fraudedesk van ICS, dit nadat ik niet meer kon inloggen in de ICS app en verhaal ging halen bij de klantenservice van ICS.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de ESTA website het lek is en dat het te maken heeft met de recente ontwikkelingen in de VS. Ze hebben wel wat beters te doen dan toeristjes pesten uit Nederland (als de gemiddelde Amerikaan al weet waar dat überhaupt ligt

)
Daarnaast staat mij bij dat je tegenwoordig, als je een transactie doet met je CC je of een pincode moet intoetsen, of online akkoord moet geven op de betaling en er staat mij iets van bij dat ik dat de laatste keer bij onze ESTA aanvraag ook heb moeten doen.
Ik zou het eerder zoeken in booking.com. Daar vinden miljoenen transacties (per dag misschien wel) plaats. De dame van ICS die ons destijds hielp gaf aan dat booking.com het walhalla is voor fraudeurs. Je moet namelijk om de reservering af te ronden je CC gegevens opgeven om je reservering te garanderen en zodat eventueel hotels kunnen incasseren bij een te late annulering of no show. Booking.com geeft die gegevens vaak door aan je accomodatie.
Er zijn zoveel creditcards in omloop en zoveel accounts en hotels die zich aanmelden op dat platform. Goede kans dat het ergens een keer misgaat.
Op de vraag destijds van onze kant aan ICS wat wij daar zelf aan konden doen was: Goed in de gaten blijven houden en ons berichten als je frauduleuze transacties ziet.
Overigens alles keurig netjes opgelost door ICS en onthoud, daar ben je ook voor verzekerd

Ik vind het wel een veilig idee. 100% voorkomen kan je het toch niet.