Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

4th of july 2025 verjaardag vieren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
fotooss
Amerika-ontdekker

4th of july 2025 verjaardag vieren

Bericht door fotooss »

Hallo iedereen.

Mijn vrouw wordt aankomend jaar ( 2025 ) 44 jaar, en dit jawel op 4th of July. Het lijkt ons dus erg tof haar 44ste verjaardag te kunnen vieren in de states, op de 4the of july.

Wij zijn dus opzoek naar inspiratie en ideeën om onze eerste vakantie in de states te plannen, en tegelijk de 4th of July viering te kunnen meemaken.

Periode van vakantie zal dus juli zijn. We hebben ongeveer 2 weken beschikbare vakantie ( misschien 3 ), en zullen met 4 reizen. Mezelf, mijn vrouw, en 2 tieners van 13 en 15 dan. We zijn best wel avontuurlijk aangelegd, ontdekken graag, wandelen graag, ... mag gerust een actieve vakantie zijn. Ook fotografische bezienswaardigheden zijn welkom, vooral voor mezelf dan.

mvg
mtl
Amerika-expert

Re: 4th of july 2025 verjaardag vieren

Bericht door mtl »

Er zullen overal wel evenementen zijn. Met wat googelen kunnen jullie erachter komen wat.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Amerika is groot, dus eerst maar eens bepalen naar welk gebied jullie willen. Dat maakt het geven van waardevolle tips al een stuk makkelijker. Mocht je al een gebied weten dan is het het beste om in het daarvoor bestemde sub-forum een topic aan te maken met mogelijke route.

Zoals @mtl ook al aangeeft, online kun je vast wel vinden of in het gebied/de plaats waar jullie op 4 juli zitten evenementen zijn. Zelf heb ik ook al enkele keren 4th July meegemaakt in Amerika. Dat varieerde van optochten, vuurwerk tot helemaal geen extra activiteiten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou eerst eens kijken waar je naar toe wilt. Dat lijkt me voor 2 of 3 weken belangrijker dan de precieze invulling van 4 juli. Je had het in een eerder topic over Florida. Dat is niet meer de bedoeling? Met twee weken is het standaardrondje Zuidwesten te veel maar je zou een rondje Las Vegas kunnen doen met parken als de Grand Canyon, Bryce en Zion, of alleen Californië. Een rondje in het noordwesten is ook mooi.
Wacht in elk geval niet te lang met het maken van een keuze zodat je op tijd naar accommodatie kunt kijken.

Marianne
drkoen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door drkoen »

wat leuk. Onze jongste wordt komende 4 juli 11 jaar. We zitten dan in NY, en als ik het internet mag geloven is er daar dan genoeg te doen..
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Wat je wilt doen is een route maken voor je vakantie, dan zien waar je op/rond 4 July bent en dan opzoeken waar op die plaats het jaarlijkse vuurwerk plaatsvind.

Hou er rekening mee dat dit niet per se (maar meestal wel) op 4 Juli is. Bijvoorbeeld in mijn omgeving: Columbus, Ohio heeft een groot vuurwerk (Red, White and Boom) op 3 Juli, downtown (https://redwhiteandboom.org/) maar de verschillende suburbs op 4 Juli: bijvoorbeeld: https://www.visitdublinohio.com/events/ ... lebration/ of https://www.westerville.org/about-weste ... esterville

Er is (bij ons in elk gaval), vrij weinig prive vuurwerk, verwacht geen 'oudjaarsavond' achtige toestanden. Er is een professionele vuurwerk show, ergens in het dorp/stad. Ga daar een paar uur vantevoren naar toe met een deken om op te zitten/camping stoel / bier/ fris /snacks / wat entertainment als je snel verveelt bent (boek/telefoon/spel kaarten, etc. ) vind een plekje en ga erbij zitten. Bij ons zijn er duizenden mensen op/rond de sportvelden waar 's avonds het vuurwerk is. Er zijn food trucks, bands, activiteiten voor kinderen...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Herkenbaar @GoBucks . Paar jaar geleden tijdens verblijf op het platteland van oost Texas naar Canton TX gereden. Na de optocht ging iedereen naar een weiland waar de autos in rijen werden geparkeerd. Stoeltjes neerzetten, bbq en koelboxen met drinken, en wachten op het proffesionele vuurwerk. Ik vond het helemaal geweldig om mee te maken.
19 States so far...
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

En in tegenstelling tot in NL, iedereen gaat naar huis na het vuurwerk om middernacht.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer