Stoelen reserveren in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

heb het Worldticketcenter gemaild en zij zeggen dat ze die e-tickets toch echt pas een week van tevoren zullen mailen maar dat ik wel stoelvoorkeuren door kan geven die zij dan alvast boeken :?

Nou heb ik op Delta wel al iets gevonden met layouts van vliegtuigen, maar hoe kom ik er achter met welk toestel wij op 1 juni zullen vliegen?

En mochten ze ons inboeken op stoelen die ik achteraf niet fijn vind, kan ik ze dan zelf alsnog wijzigen op het moment dat ik eindelijk dat e-ticket in handen heb?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris,

Via delta.com kun je natuurlijk zoeken bij de vluchten naar jullie vlucht. Gewoon dezelfde gegevens opgeven. Met een beetje geluk kun je dan dezelfde vlucht terugvinden. In het schema wordt vermeld met welk type vliegtuig je vliegt.

Via seatguru.com kun je dan bij Delta dat type vliegtuig opzoeken. Hier staat tevens bij wat de "mindere"en "betere" zitplaatsen zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

dta ga ik dan vanavond eens even doen
Hoe zit het eigenlijk voor de terugvlucht? Volgens mij kan je daar niet al heel vroeg voor inchecken of wel?
Ik had wel eens begrepen dat dat alleen vanuit Nederland kon en niet als je vanuit de US weer naar Nederland terugvliegt....
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Hoe zit het eigenlijk voor de terugvlucht? Volgens mij kan je daar niet al heel vroeg voor inchecken of wel?
Ik had wel eens begrepen dat dat alleen vanuit Nederland kon en niet als je vanuit de US weer naar Nederland terugvliegt....
Hoe bedoel je dit?

Inchecken voor je heenvlucht moet je op Schiphol doen, dat kun je niet bijv. de avond van te voren via internet doen. Hetzelfde geldt voor de terugvlucht. Omdat het een internationale vlucht is, moet je bij Delta op het vliegveld inchecken.

Hieronder een stukje van de Delta-site met FAQs over online inchecken:
What is Online Check-in and can I use it?
Online Check-in allows you to bypass lines at the airport by printing your boarding passes online. You can use this service as long as you have an e>ticket for a domestic flight departing and arriving in the 50 United States (including Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands) on Delta, Delta Connection®, Delta Shuttle®, and when connecting on Delta's Through Check-in partners. Log on to delta.com from 24 hours to 30 minutes before a scheduled flight, go to Online Check-in, and follow the simple instructions.

To access your itinerary, you will need one of the following:

a SkyMiles number and PIN
a confirmation number
the e>ticket number on your ticket
the credit card number used to pay for your ticket

If there are multiple passengers in your party, you may check in and print boarding passes for each person.
Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Je kan toch al 24 uur van tevoren online inchecken met je e-ticket via de website zodat je op |Schiphol alleen je koffers nog hoeft af te geven?
Althans: zo ging het bij mij vorig jaar wel.

Voor de terugvlucht kan je volgens mij niet online inchecken en moet je inderdaad op het vliegveld inchecken, geloof ik....
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Je kan toch al 24 uur van tevoren online inchecken met je e-ticket via de website zodat je op |Schiphol alleen je koffers nog hoeft af te geven?
Althans: zo ging het bij mij vorig jaar wel.
Met welke maatschappij vloog jij vorig jaar? Zoals je kunt lezen op de Delta site is het niet mogelijk: You can use this service as long as you have an e>ticket for a domestic flight departing and arriving in the 50 United States

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

hmm vreemd
ik dacht toch echt dat het bij Delta ook kon

Vorig jaar vloog ik airFrance, maar t jaar daarvoor met Delta naar New York en toen kon ik volgens mij gewoon online inchecken
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Bedankt voor je tip, ik heb gebeld naar cheap tickets en ze heeft voor 3 vluchten de stoelen kunnen reserveren alleen van A'dam naar Phil. kon ze er niet inkomen. Het is echter geen garantie.
Er schijnt trouwens een site te zijn waar je de plaatsen/stoelen van veschillende type vliegtuigen kan bekijken(waar in het vliegtuig en hoeveel beenruimte etc.) dit had ik in een blad gelezen maar ik ben de site kwijt, weet iemand welke site dit is.
Fan
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2004, 19:47

Bericht door Fan »

Hoi Ina,

De site die je bedoelt is http://www.seatguru.com.

Veel plezier ermee

Groetjes
Fan
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Fan schreef:Hoi Ina,

De site die je bedoelt is http://www.seatguru.com.

Veel plezier ermee

Groetjes
Fan
dank je :)
peter1962
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:01
Locatie: Vlaardingen

Bericht door peter1962 »

Iris_1982 schreef:heb het Worldticketcenter gemaild en zij zeggen dat ze die e-tickets toch echt pas een week van tevoren zullen mailen maar dat ik wel stoelvoorkeuren door kan geven die zij dan alvast boeken :? ?
Ik heb ook via WTC geboekt maar binnen het uur alles per mail binnen. Zelf stoelen gereserveerd via de site van continetal (wel eerst aangemeld als Frequent flyer...). Ben benieuwd of de reserveringen kloppen, dat zien we ovre 204 dagen wel.......
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Iris_1982 schreef:heb het Worldticketcenter gemaild en zij zeggen dat ze die e-tickets toch echt pas een week van tevoren zullen mailen maar dat ik wel stoelvoorkeuren door kan geven die zij dan alvast boeken :?
Heb je het volledige bedrag nog niet betaald soms, je krijgt pas tickets als alles betaald is.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

nee de tickets zijn meteen betaald, ik snap echt niet waarom sommigen hier wel meteen alles krijgen en wij dus niet.

Nou heb ik dus het WTC stoelen voor ons laten reserveren, maar dat is ook nog een gedoe. ze had ons eerst op stoelen ingedeeld die volgens seatguru minder beenruimte hadden
Dus weer mailen, toen kregen we andere stoelen
Vervolgens zag ik dat we voor onze vlucht LAX-Cincinnati helemaal achterin t vliegtuig waren ingeboekt en we hebben daar maar 50 minuten overstaptijd, dus ik weer mailen of we iets verder naar voren konden verhuizen.

Ik vind dit geen prettige manier van werken omdat ik dit soort dingen het liefst in eigen hand heb, maar ja.....we zitten nu geloof ik in elk vliegtuig wel oke, dus ik ga er maar vanuit dat die stoelen nu ook gereserveerd zijn en bij het inchecken ook nog steeds....
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ruud2004 »

Ja, of ze jullie nog steeds zijn toebedeeld, dat blijft de vraag. Lees mijn eerdere reactie op dit onderwerp, het n.l. van zoveel factoren afhankelijk of je op je gereserveerde stoel komt.
Zelfs als je al op je stoel zit kan de "Duty manager" aan de Gate nog anders beslissen en kan je alsnog verkassen. Dit laatste komt gelukkig niet vaak voor. Ligt er ook aan wat voor tickets je hebt. Low Budget (lees < Laagste tarief) tickets zijn als eerste de klos, ook bij overboekingen. :(
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Vroeg inchecken dus maar, dan loop je de minste kans om op de beroerdste plekken terecht te komen lijkt me.
Het blijft toch altijd weer spannend (ik voel de stress nu al....de nacht voor ik ga vliegen doe ik geen oog dicht en ik heb pas rust als ik m'n boardingpass met stoelnummers heb :) )
sjuul
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2007, 11:36

Bericht door sjuul »

we hebben onze tickets direct bij contintal geboekt
(goedkoper)
je krijgt de stoelnrs direct door en die kun je dan ook direct weer
wijzigen in de boeking zelfs voor de doorvluchten !!
ZeroXX
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:37

Bericht door ZeroXX »

Maakt mij opzich nooit wat uit waar ik zit. Zolang het maar niet helemaal achterin is.

Ben niet zo'n held met vliegen (opstijgen althans) :wink:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ben eens even gaan kijken welke stoelen wij hebben...
Ik had plaatsen aan het raam gevraagd. Eigenlijk met de bedoeling dat zoonlief dan tenminste iets te zien had. Een raam hebben we elke, maar als je een aan vleugel zit, dan zie je niet echt veel.

Iemand ervaring met dit soort van plaatsen?
Wat zijn in Economy de goede plaatsen waar je iets kan zien van buiten?

http://www.seatguru.com/airlines/Contin ... -200_I.php
Hier hebben we stoel 19 E + F

http://www.seatguru.com/airlines/Contin ... 00_New.php
Hier hebben we 9 A + B
Dat is dus aan de vleugel. Als ik het goed voor heb, dan zie je hier niet veel door het raampje?

http://www.seatguru.com/airlines/Contin ... -400_A.php
29 A + B
Dat zullen we maar snel even veranderen!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tinkerbell
Amerikakenner
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 apr 2007, 12:28

Bericht door Tinkerbell »

Na alle vragen en antwoorden doorgelezen te hebben ben ik toch maar eens op de site van LTU gaan kijken.
Ze hebben "XL" seats en dit zijn stoelen waar niemand voor je zit.
Vorig jaar eigenlijk niet gelet op waar we kwamen te zitten en dat was achteraf gezien dom.
We zaten in een rij van vijf. Eerst zat een oude mevrouw die de hele vlucht geslapen heeft. Dan kwamen wij met ons drietjes en de rij werd gesloten door een Chinese jongeman die de hele vlucht bier heeft zitten hijsen en uiteindelijk hardstikke dronken was.
We konden en durfden eigenlijk niet te vragen om even naar het toilet te gaan.

Zodoende gelijk even gebeld met LTU.
De mevrouw vroeg of ik even online de vliegtuig plattegrond wilde bekijken en toen gelijk de stoelen gereserveerd.
Het kost wel 60 Euro pp. maar dat is verder geen probleem.
Aangezien we er voor moeten betalen ga ik ervan uit dat de stoelen dan ook voor ons gereserveerd zijn.
peter1962
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:01
Locatie: Vlaardingen

Bericht door peter1962 »

kastelke schreef:Ik ben eens even gaan kijken welke stoelen wij hebben...
Ik had plaatsen aan het raam gevraagd. Eigenlijk met de bedoeling dat zoonlief dan tenminste iets te zien had. Een raam hebben we elke, maar als je een aan vleugel zit, dan zie je niet echt veel.
Als je je aanmeld bij Continental zelf dan kan je de stoelen/rijen zelf kiezen zodat je zoon meer ziet dan alleen de vleugels. Je moet dan (dacht ik) wel je reservringsnummer gebruiken die je op je boekingsbevestiging staat.

Succes

Peter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer