Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen betreffende eerste vakantie in de Verenigde Staten.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Herman80217
Amerika-newbie

Vragen betreffende eerste vakantie in de Verenigde Staten.

Bericht door Herman80217 »

Beste forumleden,

graag zou ik willen weten waar het goedkoper is om te verblijven, in California of Florida?
En is het beter of goedkoper om in een vakantiehuis te zitten, of in een hotel in California of Florida?
Of toch beter of goedkoper om een camper te huren?
En wat is de beste reistijd om naar California te gaan, of Florida?

Alvast iedereen hartelijk bedankt voor al de informatie terug!

Groet van Herman.
Laatst gewijzigd door markro op 12 aug 2024, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast voor de duidelijkheid.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: overnachtingen

Bericht door deebee7 »

Florida is over het algemeen goedkoper. Wij deden reizen naar beide en waren een stuk goedkoper uit in Florida. Wat betreft auto of camper. Auto en hotel is goedkoper. We deden net een combinatiereis (deel camper en deel auto+hotel) in California/Utah/Nevada/Arizona. Vergeet ook niet dat een camper benzine zuipt en je dus dit ook nog in rekening moet brengen. Het is wel een andere ervaring met een camper. Wil je echt in de natuur verblijven dan is een camper ideaal. Maar eveneens kan je ook wel hotels vinden die in dezelfde regio gelegen zijn.
Huis of hotel. Dat moet ik zelf uitmaken denk ik. Huis is meer geschikt als je ergens lang gaat blijven. Wij deden in Florida ook beide. En ik vond hotel toch fijner (ook al waren we met 4 op 1 kamer). Gewoon meer faciliteiten en als er een probleem was dan had je ook meteen een direct aanspreekpunt en snelle oplossing. Dat heb je met een huis veel minder.
Herman80217
Amerika-newbie

Re: overnachtingen

Bericht door Herman80217 »

Dank je wel deebee7, voor de informatie.
Florida is natuurlijk groot, nu zijn denk ik de hotels bij Miami beach wel wat duurder als ergens anders.
waar in Florida, maar wel het liefst aan de oceaan zij de hotels meer betaalbaar?
en wat kost een auto huren in Florida en California?
we hebben natuurlijk zo veel vragen,omdat we nog nooit in amerika zijn geweest.

groet van Herman
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vragen betreffende eerste vakantie in de Verenigde Staten.

Bericht door deebee7 »

Je geraakt al aan heel veel informatie door in dit forum de rubrieken zuidwesten en Florida alvast eens door te nemen. Ben je wel al even mee zoet.
Uiteraard kosten kusthotels meer dan hotels in het binnenland. Maar als je tijdig boekt en prijzen vergelijkt via bv expedia of booking.com dan kom je al een eind. Het loont ook om je lid te maken van heel wat rewards programma's. Zowel hotels als autoverhuurbedrijven.
Prijzen van autohuur zijn de voorbije jaren behoorlijk gestegen. Probeer one ways te vermijden want die kosten extra. Er valt geen vaste prijs op te kleven per week omdat dit afhangt van seizoen en type auto dat je wil. Maak zelf even gebruik van sites van bv Hertz, National, Avis. Dan zal je al snel een antwoord krijgen over de prijs.

Om je een idee te geven over prijzen: wij gingen deze zomer voor een kleine maand naar het Zuidwesten met 4. We deden een combinatie van camper en auto+hotel. Hotels kozen we wel vaak niet meteen de goedkoopste. We deden er ook nog 3 dagen disneyland California bij. Inclusief vliegtuigtickets waren we een goede 10 000 euro kwijt. En ter plekke hebben we toch ook nog 2500-3000 euro uitgegeven (wat echt niet veel is gezien de brandstof hier ook al bij in zat).
Dit is op zich redelijk 'goedkoop' (al is dat relatief natuurlijk). Vroeg boeken en vaak prijzen blijven vergelijken loont. Boek ook zoveel mogelijk annuleerbare tarieven. Zo kan je altijd terug herboeken bij een prijswijziging. Zo bespaarde ik in de laatste maand voor vertrek nog bijna 1000 euro door heel wat zaken te herboeken die goedkoper geworden waren.

Ik denk dat je best eerst eens opties afweegt over WAT je juist wil gaan doen op vakantie? Wil je rondreizen of wil je liever ergens ter plekke blijven?
Wil je niet te veel kilometers afleggen of maakt het je niet uit? Florida is qua km's een stuk beter te doen dan het Zuidwesten van Amerika. Als je dan naar daar vliegt lijkt het me ook zonde om alleen maar de staat Californië te bezoeken. De Grand Canyon, Zion,....allemaal prachtige parken. Las Vegas, ook wel eens de moeite. Maar dan wordt de tour een stuk groter en zal je meer km's moeten afleggen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Een van de belangrijkste dingen is ook: wanneer ga je.
Beide staten (gebieden) kennen over het algemeen mooi weer in de zomer. Maar wel een heel andere warmte.

Florida in de zomer zou ik niet meer snel doen, ik houd niet zo van die vochtige warmte. De droge warmte van het Zuidwesten vind ik vele malen prettiger te verdragen.

Ik zou eens bekijken wanneer je weg wilt, en waar je voorkeur ligt om te doen tijdens de vakantie. Lees hiervoor ook reisverslagen om te zien wat je aanspreekt.
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat de natuur in het Zuidwesten vele malen spectaculairder is dan in Florida. Dat wil niet zeggen dat Florida niet ook mooie natuurgebieden kent. Maar in mijn beleving wel wat minder spectaculair.

Zou je naar Florida gaan, dan zou ik, afhankelijk van de duur, een combi doen van een paar losse hotels en daarna een villa. Maar goed, dat is gebaseerd op wat ik daar dan zou willen doen. Wij vonden juist die vaste uitvalsbasis (voor een week) heel prettig. Ik vind een hotel niet perse fijner dan een huis. Juist niet eigenlijk als ik ergens meerdere nachten verblijf.
Als je naar Californie gaat, volg ik @deebee7 dat de reis dan vaker ook richting Arizona en Utah gaat. Het is dan een totaal andere vakantie/beleving.

Kortom: zet op papier wat je zou willen zien/bekijken. En hoe je vakantie wilt vieren. In het Zuidwesten, met grotere afstanden, ontkom je vaak niet aan het 'echte rondtrekken'. Dat is in mijn beleving in Florida anders. Daar kun je prima ook (een deel) vanuit 1 plaats bezoeken.
En eerlijk: als je naar Miami wilt, ga je naar Miami. Doe dan ergens anders een wat goedkoper hotel. Maar sla niet iets echt over omdat het net niet in het budget past. Je zult niet overal budgetvriendelijk kunnen overnachten (alhoewel vroeg boeken echt enorm helpt, het is juist mijn ervaring dat tarieven niet meer dalen en dat ik door vroeg te boeken juist vele honderden zo niet ruim duizend euro bespaar ten opzichte van prijzen 2/3 weken voor vertrek), maar ik houd altijd het totaal plaatje in m'n hoofd. Als dat er goed uit ziet, ondanks dat er misschien een overnachting in Miami of Yosemite in zit van > 250 dollar per nacht is het prima. Want ergens anders boek je misschien een Motel 6, zodat het gemiddelde toch prima uitkomt.

Succes met voorbereiden!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is goed om eens te kijken wat je graag wilt doen. En ja, er zal een ander prijskaartje hangen aan de verschillende opties, maar dat is niet het enige waar je naar moet kijken. Waar gaat je belangstelling naar uit? Pretparken, steden, natuur? Ga je veel pretparken bezoeken en allerlei activiteiten ondernemen dan ben je veel meer geld kwijt dan wanneer je natuurparken bezoekt en vooral gaat wandelen

Ik heb alleen ervaring met Californië, en de prijzen van overnachtingen in de toeristische gebieden liggen hoog. Maar als je wat verder van de parken of de kust verblijft wort het al snel wat betaalbaarder. Een camper zal niet goedkoper zijn. Kamperen met een tent is wel een erg leuke en goedkope manier van overnachten.
Afhankelijk van wat je precies wilt doen is voor Californië het voorjaar een mooie tijd om te gaan; nog niet te heet, mooie watervallen in Yosemite, maar wellicht nog wel gesloten wegen.

Zoals gezegd kun je via booking.com al een idee krijgen van de prijzen. Maar je moet dan eerst wel een idee hebben waar je naar toe wilt en wat je wilt bezoeken. En ik zou de keuze niet van de prijzen van de overnachtingen laten afhangen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een goed antwoord is hier denk ik eigenlijk niet op te geven.
Het gaat immers om totaal andere types vakantie in totaal andere gebieden.
Volgens mij moet je een vakantie plannen omwille van wat je wil zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je hebt een topic geopend over HawaII, en hier stel je vragen over Florida en Californië. Qua locaties ben je "all over the place", maar wat onduidelikjk blijft is wat je nu precies? Gewoon een huisje huren en een aantal weken aan het strand liggen? Rondreizen? Of .... ?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Lees je vooral goed in en kom dan met wat meer gedetailleerde vragen. Inlezen via dit forum, maar bekijk/lees ook de vele reisverslagen die de forrummers hebben gemaakt. Daar kan je heel veel informatie uit halen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

In aanvulling op bovenstaande punten kan ik bevestigen dat Florida goedkoper is. De pretparken zelf zijn natuurlijk wel duur dus kosten hangen erg af van wat je gaat doen. Orlando als je veel pretparken wilt bezoeken kun je daar makkelijk een week verblijven en een huis huren goedkoop. Of hotel appartement in Kissimee bijvoorbeeld. Verder als je rondreist ben je eerder aangewezen op losse hotels. Autohuur en vliegtickets richting Florida zijn ook vaak goedkoper. Het zuidwesten vind ik wel vele malen mooier qua natuur dus is de extra kosten zeker waard. Wij zijn in de winter twee keer naar Florida geweest en het is een fijne winterzonbestemming met genoeg te doen en te zien op niet al te ver vliegen en kortere afstanden van elkaar en niet een heel groot tijdverschil.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer