App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Bericht door Bensiegel »

Bestaat er 1 app om alle maten etc.. vanuit Europees naar VS te converteren?
Dollar, gallon, inch, miles...
Zou wel handig zijn.
Laatst gewijzigd door markro op 23 apr 2024, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: App voor converteren

Bericht door Trom »

Daar zijn er velen van. Even googlen op apps voor eenheden omrekenen en android of apple toevoegen.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: App voor converteren

Bericht door vana »

Ik gebruik Unit Converter Ultimate (physphil) voor Android
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Bericht door Loek »

Ik gebruik daarvoor meestal google search; vul in het zoekveld bijvoorbeeld "100 lbs to kg" en je krijg een net antwoord (43.5 kg). Of "76F to C", geeft 24.4C. Beide voorbeelden geven in het resultaat box ook de formule voor het omzetten. Kun je het de volgende keer uit je hoofd... :lol:

Werkt trouwens ook uitstekend voor geld: "25 USD to EUR" (€ 23.21, maar over 5 minuten alweer anders)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Bericht door Coyote »

Heb je een iPhone (en bijv. Apple Watch) is kun je het eenvoudig aan Siri vragen. 8)

Verder kun je Fahrenheit eenvoudig uit je hoofd naar Celsius omrekenen op de volgende manier: (Temperatuur Fahrenheit -32 : 2 + 10%) = temperatuur Celsius (bij benadering). Niet 100% nauwkeurig maar komt er dichtbij in de buurt. Doe het regelmatig onderweg in Amerika als ik een temperatuur in Fahrenheit zie staan. :wink: Al vraag ik het Siri ook wel eens als ik lui ben. :mrgreen:

Als je verder onthoudt: 1 Gallon = 3,785 liter en 1 mile = 1,609 km dan kom een heel eind. Maar ook hierbij is Siri heel behulpzaam. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Bericht door d_vdploeg »

voor de apple bezitters. Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Unit plus. Kun je alles mee omrekenen. Gallons, fahrenheit, ect.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer