Zelf koken bij lodges in NP

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door 1N9R1D »

Beetje een rare vraag misschien. Maar we verblijven komende zomer in nogal wat lodges in de NP-en. Geen enkele lodge heeft een magnetron of kookgelegenheid, maar dan is er nog wel een plaats in de nabijheid waar volop keuze aan restaurants is.
Maar in Yellowstone en Grand Canyon North Rim zijn enkel loeidure restaurants en dan met name in Yellowstone - als ik het zo lees - van erg slechte kwaliteit. Wij hebben daar eigenlijk niet zoveel zin in en zouden dan liever zelf koken. We verblijven in Yellowstone met name in cabins (Lake en Old Faithful) en aan de GC in de lodge. Weet iemand of het mogelijk is om daar ergens te koken/bbq-en? Hier thuis werd al geopperd om bij Walmart een inductiekookplaatje te halen met wat pannetjes om in de cabins/kamer te koken :lol:
Ik voel me wel een beetje de zuinige Nederlander :mrgreen: , maar het is niet zo zeer om de kosten (duur is de reis toch al...), maar wel om al die dagen fatsoenlijk en relatief gezond te eten...
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door paulr »

wat dacht je van deze ?? :) : https://www.walmart.com/ip/Expert-Grill ... om=/search

Altijd de eerste aankoop als we de camper ophalen, maar kan natuurlijk ook prima als je met de auto onderweg bent (beetje grote SUV neem ik aan...). Gewoon een mooie picnic area opzoeken, beetje vlees/vis/worstjes, salade en een broodje én mooi uitzicht: wat wil je nog meer !
Bij alle picnic area's zijn toiletten, picnic tafels etc.... je ziet veel mensen met koelboxen én een grill. Soms zijn er zelf grillplaatsen zodat je alleen kolen hoeft mee te nemen, maar de roosters zijn meestal niet zo schoon óf te groot.
Je kan ook alleen een rooster bij de Walmart halen: https://www.walmart.com/ip/Expert-Grill ... om=/search
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Dutchess »

Als ik eens bij b.v. Lake Lodge Cabins kijk, dan staat daar al direct bij dat "cooking is not allowed".
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Martin & Marianne »

In de lodges mag je inderdaad niet koken maar zoals Paul al aangaf zijn er overal veel picknickplaatsen waar je kunt koken. Vaak is daar ook een barbecue aanwezig.
In Yellowstone vonden wij het eten bij de OF Snowlodge prima. En de Inn is het geld vanwege het gebouw al de moeite waard. Maar je kunt bij OF ook goedkoop eten bij de lodge en iets voorbij de Inn- ik weet de naam even niet.
Verder is de Lake Lodge een mogelijkheid.
Zie voor bv Yellowstone op de parkmap op www.nps.gov/yell voor de picknickplaatsen.

Wij kopen ook wel eens een maaltijdsalade. Lekker makkelijk.

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door butterfly »

Wij doen dat ook weleens als de prijs/ kwaliteit in een NP niet zo geweldig is. Wij hebben tijdens onze reis altijd onze eigen waterkoker mee ( een kleiner exemplaar gekocht bij walmart) zodat we zeker weten dat er geen onderbroeken in uitgekookt zijn :wink: Als je dan een pakje couscous of die hele dunne mie hebt dat kun je gewoon in gekookt water laten wellen. Of als basis een zakje instant noedels. Je kan daar wat kamertemperatuur artikelen aan toevoegen, of een blikje groenten in je waterkoker warm laten worden ( zonder blikje er omheen uiteraard). Wij hebben ook altijd een brandertje mee waar we een gasfles bij kunnen kopen. Dit is natuurlijk ook op een picknick plaats te gebruiken ( ipv de waterkoker moet je dan natuurlijk wel water in een pannetje koken). Een salade en dan wat soep, broodjes en smeersels erbij vinden wij ook prima.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14320
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Coyote »

Ik sliep vorig jaar 3 nachten bij Roosevelt Lodge in Yellowstone NP. Een andere hoek (Tower/Roosevelt) dan waar jullie zitten maar het eten bij Roosevelt Lodge Dining Room was meer dan goed! Ook niet extreem duur. Alle 3 avonden heb ik daar heerlijk gegeten. Reserveren is wel aan te raden of je moet vroeg zijn.

Ontbijten kan daar ook maar heb ik niet gedaan (in het verleden wel gedaan overigens). Omdat ik elke ochtend heel vroeg op pad wilde, was dat nog voor ik daar ontbijten kon. Ik had daarom zelf ontbijt meegenomen voor die 3 dagen. Ik had zelfs een klein goedkoop koffiezetapparaat ($ 10) bij Walmart gekocht om zelf koffie te kunnen zetten. Ik sliep die vakantie in meerdere cabins dus een eigen koffiezetapparaat kwam heel goed van pas.

De andere cabins waar ik sliep waren buiten de parken dus vaak met eigen barbecue en daar ook gebruik van gemaakt. Maar die heb je inderdaad niet in de parken zelf bij een cabin.

Overigens kun je in Yellowstone NP op genoeg plekken wel een meer snellere (warme) hap krijgen dan uitgebreid dineren. Is natuurlijk ook altijd nog een optie.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Corv »

1N9R1D schreef:
20 apr 2024, 22:59

Hier thuis werd al geopperd om bij Walmart een inductiekookplaatje te halen met wat pannetjes om in de cabins/kamer te koken :lol:
Je kan natuurlijk ook bij de Walmart een magnetron halen
https://www.walmart.com/search?q=microw ... =price_low
:)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Frasi »

Wel opletten dat je niet een te grote/zware neemt: zeker in de Lodges zijn de stopcontacten en netwerken niet aangelegd voor zwaar gebruik, dus met de flinke magnetron, waterkoker of inductieplaat heb je het risico ineens in het donker te zitten 8)
Maar waarom het zo moeilijk maken; zo beroerd zijn de restaurants/kantines in de NP's ook weer niet en een maaltijdsalade op z'n tijd is ook een welkome afwisseling van de vette hap. En barbecueën kan ook op veel plaatsen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Felicitas »

paulr schreef:
20 apr 2024, 23:11
Gewoon een mooie picnic area opzoeken, beetje vlees/vis/worstjes, salade en een broodje én mooi uitzicht: wat wil je nog meer!
Dit is ook wat wij vaak hebben gedaan. Soms kochten we een kleine grill bij de Walmart, maar de laatste paar vakanties kochten we gewoon wat aluminium wegwerpbakken, een rooster (liefst een die kan dubbelklappen) en instant briketten (aan te steken zonder aanmaakblokjes).

Overigens ook vaak naar tevredenheid, niet duur en snel in de lodges gegeten.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Voor ons is het anders omdat wij echt gaan kamperen, dus ook kookspullen bij ons hebben. Maar ook als we niet zouden kamperen, dan zouden we een brander met gasflesje kopen of een BBQ. Soms is het gewoon fijn om inderdaad je eigen potje te koken, koffie/thee te zetten onderweg of te BBQen op een picknick plaats. Voor ons is dat het ultieme vakantiegevoel :thumbup: maar dat zal natuurlijk voor iedereen anders zijn!
Verder nemen we van thuis altijd een filter met filterzakjes mee om koffie mee te kunnen maken!

Ik gruwel van de gedachte dat er in de waterkokers onderbroeken zouden worden uitgekookt...... soms is het beter iets niet te weten :shock:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Martin & Marianne »

Het is voor ons al weer bijna 9 jaar geleden, maar wij hadden ook een prima ervaring bij Roosevelt. Ook als je daar niet overnacht is dat natuurlijk goed in je bezoek in te passen.

Wij hebben nu ook een brander bij ons. Je moet dan natuurlijk ook nog wel een of meerdere pannen hebben. Ons campingsetje is daarvoor erg handig.

Mari
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door 1N9R1D »

Ik moet hardop lachen om de tip een magnetron te kopen :lol: :lol:

Een waterkoker staat al een tijdje op het boodschappenlijstje met dank aan het vieze onderbroekenverhaal. Ook handig voor het maken noodles... favoriet bij de pubers :sick:

Ik vind de barbecue echt een goede tip! Die gaan we zeker aanschaffen. Klinkt heel goed om lekker buiten te eten met een mooi uitzicht.

Dat koken in de cabins niet mag had ik al gelezen idd en is ook logisch in die oude gebouwen. Maar met een gaspitje of een bbq bij een picknickplaats is een heel fijn (en leuker!) alternatief!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Corv »

1N9R1D schreef:
21 apr 2024, 16:58
Ik moet hardop lachen om de tip een magnetron te kopen :lol: :lol:
Hoezo? Voor een paar tientjes heb je er een kleine. Of je nu een inductiekookplaat/gasbrander/pannen/waterkoker koopt, waarom geen klein magnetronetje.

Als antwoord op " in de cabins/kamer te koken"
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door hemmie »

Waar komt dat idee van onderbroeken in een waterkoker vandaan? Waterkokers zijn helemaal niet gangbaar in de VS (je moet goed zoeken in de winkels, wij kopen ze altijd online), ik heb nog nooit een waterkoker in een hotel gezien (behalve dan die die ik zelf bij me heb).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7945
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Pete.Z »

Broodje aap verhaal, doet al jaren de ronde samen met andere “travelhacks”
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1770
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Lilo »

Corv schreef:
21 apr 2024, 17:40
1N9R1D schreef:
21 apr 2024, 16:58
Ik moet hardop lachen om de tip een magnetron te kopen :lol: :lol:
Ik moet hardop lachen met eigenlijk al wat hier geschreven wordt.
Sorry, wil niemand bruskeren. Magnetrons, waterkokers, koffiezetapparaten, grillrooster...? Als je met een RV reist, snap ik het nog, maar als je gewoon in hotel, motel, lodge slaapt, lijkt mij dit toch niet nodig. Is misschien een verschil tussen Nederlanders en Belgen?Hoe zwaar zijn jullie dan geladen?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door JeroenenTineke »

Wij hebben fantastische ervaringen in Yellowstone met uit eten gaan. Old faithfull en Lake lodge hotel was echt heerlijk en van goede kwaliteit ,maar dit is al even geleden. Vwb gezond eten, heb je deels ook zelf in de hand met wat je besteld, ipv frites kun je bv. ook een maaltijdsalade bestellen.

Een bbq of 1pitsbrander is een goede en goedkope optie en nog gezellig ook om te gaan picknicken. Voorwaarde lijkt me wel dat je in de buurt verse inkopen moet kunnen doen, of een goede koelbox mee moet nemen om je spullen koel te houden. Maar met pannekoeken, eitjes en noedels eten kom je al een heel eind.

Ik moet eerlijk zeggen dat na het lezen van al die verhalen, ik nu wel overweeg om een waterkoker te gaan kopen :lol:
De koffie of thee uit een waterkoker van lodge of hotelkamer zal me nu niet meer smaken hahaha.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Old Faithful »

JeroenenTineke schreef:
22 apr 2024, 20:52
ik nu wel overweeg om een waterkoker te gaan kopen :lol:
Ik neem gewoon voldoende onderbroeken mee voor de hele reis. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Tantelotje »

Lilo schreef:
22 apr 2024, 20:30
Corv schreef:
21 apr 2024, 17:40
Ik moet hardop lachen met eigenlijk al wat hier geschreven wordt.
Sorry, wil niemand bruskeren. Magnetrons, waterkokers, koffiezetapparaten, grillrooster...? Als je met een RV reist, snap ik het nog, maar als je gewoon in hotel, motel, lodge slaapt, lijkt mij dit toch niet nodig. Is misschien een verschil tussen Nederlanders en Belgen?Hoe zwaar zijn jullie dan geladen?

Lilo
Nou, een waterkoker is niet zo zwaar hoor, en een grilrooster ook niet. Ook met een auto kun je prima picknicken, toch?
Hoewel een magnetron voor mij ook te ver zou gaan, hebben we die waterkoker dus wel bij ons.
Niet om ondergoed in uit te koken maar om de doodeenvoudig reden dat ik in Amerika eigenlijk geen koffie drink, maar wel thee. En op een h/motel kamer heb je vaak wel een soort koffiezetapparaat, maar geen waterkoker. En thee van heet water dat door een koffiezetapparaat is gelopen is niet te doen :sick:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14320
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Zelf koken bij lodges in NP

Bericht door Coyote »

Lilo schreef:
22 apr 2024, 20:30
Ik moet hardop lachen met eigenlijk al wat hier geschreven wordt.
Sorry, wil niemand bruskeren. Magnetrons, waterkokers, koffiezetapparaten, grillrooster...? Als je met een RV reist, snap ik het nog, maar als je gewoon in hotel, motel, lodge slaapt, lijkt mij dit toch niet nodig.
Je kunt erom lachen en moet je ook lekker doen, maar ik sliep naast motels ook veel in cabins. 's Ochtends en 's avonds je eigen koffie kunnen zetten was voor mij een verademing. Die USD 10 heeft mij heel veel plezier bezorgd! :D

Na afloop de zo goed als nieuw koffiezetapparaat (+ enkele andere spullen) naar een Good Will store gebracht.

Roland 8)
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer