Goede locatie voor vakantie in de maand juli?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Goede locatie voor vakantie in de maand juli?

Bericht door fotooss »

Hallo iedereen,

Wij hebben meestal ons groot verlof einde Juli. We willen al een tijdje naar de USA gaan, maar door allerhande omstandigheden ging het nooit, maar dit jaar willen we er toch eens werk van maken. We zijn er nog nooit geweest. Ons eerste gedacht was om naar Florida te gaan met de leuke, pretparken enzo, met onze 2 kids van 14 en 12. Nu meen ik begrepen te hebben dat Florida in Juli niet de beste periode is om te gaan. Iets met orkaanseizoen enzo. ;-)

Nu vroegen wij ons af welke staten/locatie's in de USA idealer zijn om tijdens de maand Juli te gaan. Een buitje hier of daar is natuurlijk niet erg, maar het zou zonde zijn om de verre reis te maken om dan in 2 weken regen te moeten vertoeven. Zoals reeds hierboven gezegd hebben we eind Juli ons groot verlof, tussen de 14 - 20 dagen.

Graag wat tips. Alvast bedankt.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Goede locatie voor vakantie in de maand juli?

Bericht door tanteto »

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Goede locatie voor vakantie in de maand juli?

Bericht door BonnyR »

Ik dacht dat de vraag over de temperatuur in juli zou gaan. Maar ik lees dat regen eerder de boel in het water zou gooien....
Ja in Florida regent het regelmatig, maar meer een flinke plensbui en dan is het weer prima.
Het is er flink klef in de zomer, daar moet je tegen kunnen.
Het genoemde voorstel voor het ' standaardrondje' is perfect.
Echt voor de Kids ook van alles te doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Goede locatie voor vakantie in de maand juli?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Regen in Florida is heel wat anders dan regen in Nederland. In Florida is het zonnig in de zomer en heb je, meestal aan het eind van de middag, een flinke onweersbui. Maar dat is meer een warme douche dan een ellendig koude regenbui vind ik.
Het is er wel erg warm en benauwd in de zomer, maar dat is een kwestie van wennen en zorgen dat je genoeg water drinkt en zonbescherming hebt.
Ik zou het weer zeker geen belemmering laten zijn voor een vakantie naar Florida in de zomer.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Goede locatie voor vakantie in de maand juli?

Bericht door JeroenB »

Orkaanseizoen, tja .... hoevaak komt deze aan land in Florida ?? En ook andere gebieden kennen hun problemen natuurlijk met natuurbranden en tornado's. Voordeel is dat het over het algemeen zeker wel zonnig is in Florida met in juli vaak een bui aan het einde van de middag en soms flinke onweersbuien laat in de avond of nacht.

Florida is een mooie bestemming in juli, soms erg warm en vochtig maar over het algemeen goed te doen.

En voor de kids is er natuurlijk erg veel te beleven als ze van attractieparken houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer