Budget rondreis zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gwendolala
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2024, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Gwendolala »

Goedemiddag,

Ik ben een nieuwe gebruiker, op zoek naar informatie, omdat wij overwegen om volgend jaar zomervakantie een rondreis door het Zuidwesten van de VS te maken.
Nu ben ik een beetje aan het kijken of dat binnen ons budget past, maar ik ben me echt kapot geschrokken van de prijzen die ik tegenkom.

Mag ik jullie vragen wat ongeveer een reëel budget zou zijn voor:
- 4 weken rondreis in de Nederlande schoolzomervakantie (zou voor ons op ongeveer de hele maand augustus 2025 uitkomen).
- met 5 personen (twee ouders en drie kinderen van 12 t/m 18 jaar)
- niet megaluxe, maar wel echte highlights bezoeken. Dus geen helikoptervluchten etc., maar wel diverse nationale parken, wandelingen/uitkijkpunten en in de steden wat typische must-sees bezoeken (geen Disney).

Onze eerste voorkeur is een camper huren, maar daar kom ik echt bizarre prijzen tegen. En klopt het dat je campings maanden van tevoren precies op de juiste minuut moet reserveren? En waar moet je slapen als dat niet lukt? Ik las hier over complete strategieën die mensen hebben ontwikkeld, met oefenavonden en alles, alleen om een camping te kunnen reserveren?

Tweede optie is een auto en dan overnachten in hotels. Ik las over een budget voor eten en drinken van $50 per persoon per dag. Dat zou dan voor ons $250 per dag zijn, ofwel $7000 voor 4 weken. Dat kan toch niet kloppen? Ik heb wel grote eters, maar $250 geef ik hier nog niet eens per week uit aan eten en drinken.

Kortom, het prille plan om Amerika te ontdekken, lijkt een voortijdige dood te sterven, maar misschien kunnen jullie mij gerust stellen of tips geven hoe we dit budgettechnisch beter kunnen aanpakken? Of misschien is het echt zo erg en dan ga ik op zoek naar iets anders en laat ik Amerika aan de Amerikanen...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door hemmie »

Welnee, $50 pppd voor eten en drinken is in mijn ogen echt absurd. Wij reizen met 5, 3 kinderen nu 11-18 jaar oud. Ik boek als het even kan hotel met ontbijt, zo niet dan kopen we ontbijt in de supermarkt, lunch halen we in de supermarkt (max. $15 denk ik, maar na een goed hotelontbijt volstaat een lichtere lunch). Avondeten is soms rond de $50 als we voor fast food gaan, en we geven zelden meer dan $100 uit. Dan nog een enkele keer een ijsje ofzo, maar ik denk dat $100 per dag voor ons volstaat. Wij tentkamperen ook deels en koken dan, dus dat is nog goedkoper.

De rest kun je zelf wel aardig berekenen. Als je voor hotels kiest, bedenk hoe je dat wil doen. Er is minder keus in kamers voor 5+ personen, maar meestal is dat nog wel goedkoper dan 2 kamers. Bij ons delen de 2 jongsten een bed, oudste op een sofabed of matje en slaapzak op de grond. Als dat voor jullie geen optie is wordt het ook weer duurder. Voor hotels geldt ook, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper. Maar boek annuleerbaar, soms vindt je later nog wel een goedkopere optie, dan kun je omboeken.
Campings in de parken kunnen inderdaad snel gaan, maar vaak lukt het wel om die te boeken. Zo niet, dan kun je terecht op veel duurdere commerciele campings buiten de parken, of soms ook goedkope campings in natuur- en recreatiegebieden in de buurt (federaal of van de staat).

Wat betreft de kosten voor bezienswaardigheden, national parks kaart is $80 per auto, dus dat zijn de kosten niet. Verder moet je even kijken wat je wil doen dat veel kost (bij het zuidwesten denk ik aan alcatrez, antilope canyon, walvistocht, musea in de steden). Wij doen sommige dingen ook bewust niet omdat dat met 5 personen echt heel duur is. Er is genoeg te doen en zien dat weinig tot niets kost.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door mtl »

Amerika is verschrikkelijk duur. Maar er zijn hier diverse topics met tips over geld besparen. Bijvoorbeeld over vliegtickets en autohuur.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door BorL »

Het kan zo gek als je zelf wilt, en ja, de US is zeker na corona idioot duur.

wij reizen met 2 volwassenen, meestal in juni, en gemiddeld over de hele reis middelen de motels uit op 100euro per nacht.
Vaak nemen wij een 2 queen kamer dus je zou kunnen informeren of daar 1 twin bed bij past.
Hier zitten belachelijk dure locaties (vaak in de parken) bij maar dat compenseren we dan met een goedkoper motel ergens anders in de reis.
Voor benzine / shoppen / eten en drinken reken ik 150 dollar "zakgeld" totaal per dag.
Wij gaan niet iedere dag uit eten, een maaltijdsalade van de Walmart is voor ons ook prima.
Daar tegenover staat wel dat we graag comfortabel reizen, dus wij vliegen zo snel mogelijk met zo min mogelijk overstappen (en als het enigszins kan niet achter in economy) Dit mag dan ook best wat meer kosten.
In mijn optiek zijn het de tours / activiteiten en extraatjes die het verschil maken.
Koop een parkenpass á 80 dollar en je hebt eigenlijk alles wat je nodig hebt om je te vergapen.

Bekijk echt wat voor jullie de vakantie maakt, wat het je waard is en schuif eventueel in je budget/keuzes.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
sep
Amerikakenner
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

Ja, het is ontzettend veel duurder geworden, en ja, het klopt dat je voor bijna alle campings moet reserveren tegenwoordig, zeker in de bekendste parken is het een uitdaging om iets te bemachtigen. En wil je zeker zijn van een plek moet je een half jaar van tevoren op precies het goede moment op de juiste knop drukken, en dan maar hopen dat je erdoor komt.

Nu zijn wij niet van het reserveren, dus wij hebben hier nooit aan meegedaan. Wat namelijk ook werkt: een paar dagen van tevoren op de betreffende site checken wat er nog vrij is. Altijd wel iets, is onze ervaring. De walk-in plekken zijn ook vaak nog vrij. Voor het geval dat tóch niet het geval mocht zijn zoek je een alternatief zoals een KOA (commerciële campingketen) of een particulier terrein, of een terrein net iets verderop. Zo vertelde de host van Capitol Reef ons de laatste keer dat er op drie kwartier rijden twee grote terreinen waren die praktisch niet bezet waren. Maar dan heb ik het dus wel over kamperen, en dat moet je liggen. Het enorme voordeel is wel dat je middenin de parken staat, mooier kun je het in onze ogen niet krijgen. Een camper was voor ons ook nooit een optie, onbetaalbaar. Nog afgezien van het feit dat je met vijf (bijna) volwassenen ook niet met een kleiner exemplaar kunt volstaan. Campings zijn trouwens ook niet meer heel goedkoop, uitzonderingen waar je voor $10 of zelfs gratis kunt kamperen daargelaten.

Wat het eten betreft: ook dat is behoorlijk duur geworden. Maar daar heb je aardig zelf de hand in. Het bedrag van $50 pp pd is natuurlijk krankzinnig. Je koopt heel anders in voor vijf personen, dat bedrag hoeft echt niet vervijfvoudigd. Omdat wij kamperen en altijd zelf koken sloegen we aan het begin van de reis, gemiddeld zes weken, een hele voorraad in zodat we niet elke keer de hoofdprijs betaalden onderweg. Als je in hotels gaat overnachten heb je het ontbijt er al bij in, lunch haal je uit je voorraad of bij de Walmart (of andere super natuurlijk) en avondeten, tja, dat moet je dan een beetje bekijken.

De tip van @Hemmie zou ik ook zeker meenemen: neem een kamer met twee queenbedden en laat één persoon op een matje of luchtbed slapen. Scheelt enorm.

Verder is het zoeken in het forum. Er is zoveel over geschreven, doe er je voordeel mee (Zie ook ons blog)Ik hoop dat het jullie gaat lukken, want o wat is het de moeite waard! (Het is wel zo, als je er eenmaal geweest bent wil je steeds weer terug....)


Saskia
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Corv »

Tja, ik denk dat je gewoon alles moet gaan uitvogelen qua reisroute, tickets, soort auto met zijn 5, hotels/motels/tent/rv. Uit eten iedere dag doe je in Nederland ook niet neem ik aan. Kijk eens op de site van Walmart qua eten. Brood, Gouda kaas, ham, bak aardappel salade en wat tomaten ben je wel klaar voor $15. Hele gebraden warme kip $7. 12 eieren $3, koekepannetje mee in de koffer en een gasbrandertje daar kopen, . In augustus lekker ergens buiten een plekje zoeken. Je kunt het zo duur maken als je wilt.
sep
Amerikakenner
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

O ja, zo'n kip kochten wij ook af en toe! En inderdaad, pannetje mee, klein brandertje kopen, scheelt al enorm.


Saskia
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Pete.Z »

Begin eens met vaststellen wat je budget is, en ga aan de hand daarvaan aan de slag met uitzoeken.
Met 5 personen in het hoogseizoen, en dan 4 weken, ik zou toch uitgaan van 10/15.000 euro.

Camper versus auto/hotels maakt bar weinig uit qua kosten, al zou je met een camper plekken kunnen opzoeken waar je gewoon kan staan, zonder kosten. Heb je geen water en stroom natuurlijk!
Persoonlijk moet ik er niet aan denken met 5 man 4 weken in een camper overigens, maat goed, dat is voor iedereen anders.

Hou er ook rekening mee dat het vaak net wat lastiger is om 5 persoons kamers te vinden, dat zal je even goed moeten bekijken bij boeken.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door wouterjanS »

Waarom zou je 4 weken willen als daarmee mogelijk je plan "een voortijdige dood lijkt te sterven". Kijk wat je budget is en kijk dan hoeveel weken wel mogelijk is lijkt mij.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door JeroenenTineke »

viewtopic.php?f=17&t=80275

Kijk even op bovenstaand recent topic, waar ook al diverse tips voorbij komen.

Wij gaan sinds jaren weer naar USA , en idd het is echt fors duurder geworden, maar waar niet tegenwoordig 😅
Wil je alles zelf uitvogelen, en zoveel mogelijk besparen ,dan heb je heel veel aan de tips hier op dit forum.

Zoals al gezegd, kun je heel veel besparen met de kosten die je dagelijks uitgeeft aan je levensonderhoud. Wees creatief, koop bv een bbq in de Walmart met een koelboxje, voor circa $25, in totaal. Je kunt de mooiste plekjes uitzoeken voor een ultieme beleving in de natuur met lekker eten, zonder dat je daarvoor duur uit eten “moet” .

Vraag je af wat belangrijk voor jullie is. Genieten van de natuur in de NP’s hoeft op de pas na niks te kosten. De overnachtingen in de parken zijn fors, maar net er buiten kun je veel besparen. Wij gaan bv naar een KOA camping buiten Glacier en verblijven in een cabin. Onze kinderen vinden dat geweldig. Betrek je gezin erbij wat ze willen, en wat hun eisen zijn, en wat binnen jullie mogelijkheden ligt. En bedenk daarbij , je leeft maar 1 keer. Heb je de mogelijkheid, altijd doen!!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door ClaireVHaut »

Camper moet je idd een jaar van te voren boeken. Zijn idd dag prijzen.

Meeste kosten zitten in je overnachten en eten.

Wij gaven 9000€ uit voor 5 werken Canada - en VS. Wij al kampeerden in de parken met onze eigen tent (meegenomen, kosten : 80€ voor de extra bagage ) en verder air BnB en goedkope hotels. Lunch en ontbijt haalden we bij de supermarkt en avondeten afwisselend zelf potje koken of uit eten. Dat varieerde van 25 usd voor 2 tot 100 usd voor twee ;). Dat kan je zo duur maken als je wil.

Attracties en tours maken het duur. Kies dus heel bewust wat wel en wat niet.
Speur Groupon af
Maak gebruik van zoekfunctie voor tips en trucs rondom
Hotel kortingen etc.

Maak een schema met wat je wil. Zoek op wat kost en bepaal budget.

Met 4 man is 10-12000 realistisch voor 4 weken denk ik met alles erop en eraan
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gwendolala
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2024, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Gwendolala »

Bedankt voor jullie tips en commentaar. Dat klinkt al een stuk geruststellender.

Ik had als budget ongeveer € 15.000 euro in gedachten. We sparen hier al een paar jaar voor en dat leek destijds genoeg om echt een mooie reis te kunnen maken. Maar ik denk dat in de tussentijd de prijzen wel gestegen zijn, waardoor het nu eigenlijk te weinig is. Maar eens kijken of we daar nog wat aan kunnen sleutelen. Korter dan die 4 weken wil ik eigenlijk niet, dan moet je dingen gaan overslaan of afraffelen en ik denk dat we er nooit meer terugkomen, dus het is wel once in a lifetime.
Georganiseerde tours hoeven van ons niet per se of overal. Dat doen we hier in Europa ook nooit.

Tentkamperen lijkt mij wel leuk, maar daar krijg ik hier verder de handjes niet voor op elkaar, vrees ik. We zijn hier thuis een beetje verwend met een eigen camper, haha. Hoe doe je dat trouwens met alle spullen? Je kunt dat toch niet allemaal meeslepen als bagage in het vliegtuig?

Ik las dat het wel lastig is als je niet in de nationaal parken kunt overnachten. Is dat in de praktijk echt zo of valt het wel mee? En is dat dan vooral lastig qua extra reistijd, of kun je bv nergens parkeren als je daar met je camper aan komt rijden zonder op een camping te staan?

En qua eten... als je in hotels overnacht, kun je niet koken, denk ik, dus dan zul je toch wel vaker uit eten moeten dan normaal. Misschien dat dat het zo duur maakt? En mag je in een hotel gewoon een extra persoon in de kamer op een luchtbed laten slapen?

Ik ga met jullie extra tips verder met zoeken, hartelijk bedankt in elk geval, de moed kruipt weer een beetje uit de schoenen omhoog ;)
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Cobert »

Wij huren altijd een camper voor onze USA reizen en ik zou niets anders willen! Wij kiezen zoveel mogelijk voor campings in de Nationale- en Staatsparken, en National Forrests enz. We wisselen dat af met nu en dan een commerciële camping om bijvoorbeeld een wasje te kunnen draaien. Of omdat het ook wel eens lekker is om full hook-up te staan. Je kookt je eigen potje en dat kun je net zo duur maken als je zelf wil. Als we eens “uit eten” gaan dan is dat meestal een burger met frites of zo. Voor sommige parken is het wel een uitdaging om een plek te kunnen boeken. Denk aan Yosemite, Zion en Arches bijvoorbeeld. Ik zoek ook altijd naar alternatieven voor het geval ik mis grijp, maar op Yosemite na (ik deed hier ook niet veel moeite)is het altijd nog gelukt om een plek te reserveren in de parken. Ik ben nu ook bezig om het een en ander te reserveren, het is goed om te weten dat ieder park zijn eigen regels heeft. Dus het is wel goed om daar naar te kijken! Wij zijn doorgaans 3 1/2 a 4 weken weg. Met jouw budget zou dit in mijn ogen wel moeten lukken! Ik maak zelf graag gebruik van de Campendium app en RV Parky om leuke campings te zoeken. Ook wel via Google Maps.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp de tegenzin met betrekking tot tentkamperen nooit zo. Wat is dan precies het bezwaar? Het is toch ontzettend leuk om in een park te overnachten? Als je dat niet doet is overnachten in een park ontzettend duur.
Wij nemen ons koepeltentje mee, en een tweepersoonsluchtbed. Slaapzakken kopen we ter plekke of nemen we mee. Zelfs als je alles moet aanschaffen ben je nog goedkoper uit: met twee nachten in een park heb je de kosten vaak al terugverdiend. Kijk eens in de verslagen van @sep. Ook leuk: de verslagen van forumlid @michelly: zij kampeerden ook met 3 kinderen.
In 2017 en 2019 hebben wij ok een aantal nachten gekampeerd, misschien heb je ook iets aan onze verslagen.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door ClaireVHaut »

Tent kamperen is het beste van 2 werelden wat ons betreft. Onze uitrusting past in 1 grote tas. Tent slaap matjes en slaapzakken. We hebben lichtgewicht pannen setje. En ik heb ooit een gas toestel gekocht wat werkt op coleman cylinders. Die gaat ook mee. 20 kilo aan spul. Ter plekke kopen we stoeltjes. Snijplank en nog wat spul. Koeltas hebben we al die past wederom in onze bagage en vullen we met sokken en ondergoed. We sparen hiermee dusdanig veel uit dat we dus langer kunnen :). En ik vind persoonlijk een auto makkelijker dan een camper. En we wisselen af met hotel of air bnb op plekken waar kamperen niet handig is.

Kortom. Leuk en budget vriendelijk.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sep
Amerikakenner
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

Geheel mee eens. Zo doen wij het ook! Beter is er niet, voor ons.


Saskia
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Sophie! »

Afgelopen zomer zijn wij met zijn vieren (ik , mijn man en twee kids van 18+22 ) in de zomervakantie 23 dagen naar de westkust geweest. Het was fantastisch! Ook wij hebben ervoor gespaard maar hebben er geen moment spijt van gehad😁.
Wij hebben rondgereisd met een auto en we verbleven in “goede“ middenklasse hotels en in de grote steden in iets betere middenklasse hotels vooral vanwege de locaties. In SF; RIU Fishermans wharf, in LA in the Garland en in Las Vegas Park MGM. Zowel op de heen- als terugreis hadden wij 1 overstap. Eenvoudig ontbijt meestal in hotel, alleen in LA en Las Vegas hadden wij geen ontbijt bij de overnachtig. Lunch uit de supermarkt en savonds vaak iets eenvoudigs zoals taco bell .
Savonds uit eten in restaurant hebben we maar 5 gedaan vanwege de kosten.
Totale kosten inclusief echt alles (het zakgeld, benzine, one-way fee auto etc.) waren wij €18.000 kwijt.
De trip had achteraf gezien iets goedkoper kunnen uitpakken als de tickets iets vroeger geboekt waren geweest en als we wat uitstapjes geschrapt hadden maar eerlijk gezegd waren juist die uitsapjes wel onderdeel van de super bijzondere ervaring.
Naast de aanschaf van de parkenpas hebben de volgende betaalde uitstapjes gedaan: Alcatraz avondexcursie, fietsen huren SF, walvissentocht, KA van Cirque du Soleil, MGM studio tour, spullen huren voor Narrows Zion.
Ik hoop dat je hiermee een goed beeld hebt van de eventuele kosten zodat jullie een reis kunnen samenstellen die het beste past bij jullie gezin, rekening houdend met jullie interesses en voorkeuren. Kamperen is dat bijvoorbeeld niet voor ons (altijd gekampeerd toen de kids klein waren en nu helemaal klaar mee😝😂).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Almere vak V »

Gwendolala schreef:
26 mar 2024, 17:16
Ik had als budget ongeveer € 15.000 euro in gedachten.
Met €15.000 ga je een heel eind komen.

Kijk goed waarvan je gaat vliegen en waarop je gaat vliegen. Dit kan echt krankzinnig veel schelen. Voorbeelden genoeg hier van mensen die vanuit Brussel, Dusseldorf of Frankfurt vliegen en daarmee tussen de €500 en €1.000 per ticket uitsparen. En je gelooft het niet. Vaak op Schiphol moeten overstappen voor hun vlucht naar Amerika. Ik kan het je niet uitleggen. Mocht je daar moeten parkeren zijn ook daar legio mogelijkheden die vele malen goedkoper zijn dan Schiphol.

Auto huren hetzelfde verhaal. Kijk goed waar je die wilt huren. Op het vliegveld is vaak duurder dan niet op het vliegveld. Voor ons is SFO nog steeds het beste voorbeeld. Ford Expedition voor 2 weken bij Hertz op het vliegveld ruim boven de $1.000. Bij Hertz op Airport Road. Echt 2 minuut 45 met de taxi vanaf het vliegveld. Dezelfde auto, dezelfde periode, voor minder dan de helft. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij rond de $400. De auto had 7 miles op de teller en het plastic zat nog om de stoelen.

Ga ook kijken naar de combi vliegveld/auto. Soms kan het veel goedkoper zijn om een duurdere auto te huren omdat je op een goedkoper vliegveld vliegt of andersom. Je geeft aan dat je volgend jaar augustus wilt gaan. Vliegtickets worden 11 maanden vantevoren vrij gegeven. Ga dan ook al vast kijken. Kijk niet alleen op zaterdagavond of zondagmiddag als half Europa zoekt op tickets naar Amerika. Maar kijk ook is op maandagnacht. Als geen hond dat doet. Scheelt soms kapitalen.

Wordt lid van een hotelketen en boek al je overnachtingen, of zoveel mogelijk, bij dezelfde keten. Levert je ook vaak mooie kortingen op. Koop de National Parkpas. Daarmee kun je in alle nationale parken. Ben selectief met wat en waar je gaat eten. Neem eten wat over is ook mee. Doet elke Amerikaan.

Koop spullen die je eventueel nodig hebt voor een habbekrats bij de Wallmart. Sleep het niet allemaal mee in koffers. Als je die koffers niet bij hoeft te boeken scheelt dat ook weer.

Elke vakantie kan je net zo duur maken als je zelf wilt. Aan de andere kant geef je ook aan dat het een once in a lifetime is. Probeer er dan ook zoveel mogelijk van te maken. Je kan alleen maar spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan zei mijn opa ooit...
:wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Martin & Marianne »

De kosten hangen ook voor een heel groot deel af van het gebied dat je gaat bezoeken. Ga je alleen naar het zuidwesten of misschien ook naar Yellowstone? Of de regio rond Moab? Zeker in Yellowstone zijn de prijzen van de lodges het laatste jaar de pan uitgerezen. Kijk daarvoor maar eens op www.yellowstonenationalparklodges.com. Ook buiten het park is het niet goedkoop. En het kost je erg veel reistijd als je niet in het park overnacht. Wil je in het zuidwesten goedkoop overnachten buiten de parken dan moet je ook echt ver van de parken gaan zitten, anders betaal je nog steeds de hoofdprijs. Het is niet gek om zo snel mogelijk een globale route te maken zodat je weet op welke luchthavens je kunt vliegen en welke accommodaties aan te raden zijn. Tijdig boeken van accommodatie loont; de goedkoopste opties zijn snel weg. Vaak kun je al een jaar van te voren boeken. En dat kan vrijwel altijd met gratis annuleren.

Wij vertrekken volgende week, met zijn tweeën, en gemiddeld zitten wij nu voor de accommodatie op iets boven de 100 dollar (dus ruim 90 euro). En dat terwijl wij regelmatig gaan kamperen. Onze duurste overnachting is de Zion Lodge, dat kan met 272 dollar ook goedkoper, maar er zitten ook hotels bij als een Days Inn in Alamogordo voor 169 dollar. Wij zoeken niet veel luxe, maar het moet wel netjes zijn en ook wel goed gelegen.

Met 5 personen is het heel belangrijk om een goede ticketprijs te scoren. Maar ook dat wordt naar mijn idee steeds lastiger. Niet te veel bagage meenemen scheelt, je kunt wellicht met 3 of 4 koffers toe. Kleding voor een week is meer dan voldoende, je vindt overal wel wasserettes (begin op tijd met quarters sparen).

Marianne
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Jules40 »

Het bezwaar? Met een wc-rol onder de arm in het holst van de nacht een toilet zoeken, insecten die zich een weg banen door de spelonken van je tent, lauwe douches waar de aanwezigheid van je voorganger niet te negeren valt, geen stopcontact in zicht in die dampige tent, gebroken opstaan omdat zo’n matje nooit lekker ligt, …

Kortom, ik kan wel een paar redenen bedenken waarom mensen liever niet kamperen 🙂
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer