Budget rondreis zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Berichten: 717
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

@ClaireVHaut Dat is inderdaad ook handig om nog even te noemen, je tent pas bij vertrek weer oprollen. Wij rollen trouwens ook de slaapzakken en de matjes nooit op, die vouwen we in drieën en gaan zo bovenop de rest van de bagage. Dat scheelt weer in tijd en gedoe. De rest zit al in de auto dus daar hoef je niets mee. Die paar pennen heb je zo uit de grond. Qua tijd zal het niets schelen met je koffer in het hotel weer inpakken. Maar het gaat er natuurlijk om: wil je het echt, kamperen? Als je er erg tegenop ziet zou ik er niet aan beginnen. Dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. En om er nou in je vakantie ongelukkig onder te zijn, dat is toch ook niks.


Saskia
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Oranjeboom »

De vliegtickets kunnen zeker goedkoper. Wij vliegen dus inderdaad van dus naar seattle en van las vegas weer terug naar dusseldorf en betalen 2600 met zijn vieren in de zomervakantie. Een overstap met overstaptijd 1 uur dus ook weinig extra reistijd. Goed zoeken en wat met data schuiven en dan lukt het hierop flink te besparen. Ik ben daar altijd wel weken een beetje aan het kijken en boek einde van het jaar voor het volgende jaar maar dat hoeft niet altijd uit te maken. De koffers boeken we apart bij. Voor het grote prijsverschil rijden we graag een uurtje extra voor naar dusseldorf. In de vs zijn alle routes leuk of je nu vanuit la, sf of las vegas start. Dus dat maakt niet uit. Huurauto's zijn in las vegas vaak ook wel een stuk goedkoper en tussen nevada en california meestal geen oneway fee. Ga je dan ook nog met de tent af en toe dan bespaar je nog veel meer. Dus komt vast helemaal goed.
sep
Amerikakenner
Berichten: 717
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

En daar is geen speld tussen te krijgen :D
Gwendolala
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2024, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Gwendolala »

sep schreef:
02 apr 2024, 16:17
@ClaireVHaut Dat is inderdaad ook handig om nog even te noemen, je tent pas bij vertrek weer oprollen. Wij rollen trouwens ook de slaapzakken en de matjes nooit op, die vouwen we in drieën en gaan zo bovenop de rest van de bagage. Dat scheelt weer in tijd en gedoe. De rest zit al in de auto dus daar hoef je niets mee. Die paar pennen heb je zo uit de grond. Qua tijd zal het niets schelen met je koffer in het hotel weer inpakken. Maar het gaat er natuurlijk om: wil je het echt, kamperen? Als je er erg tegenop ziet zou ik er niet aan beginnen. Dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. En om er nou in je vakantie ongelukkig onder te zijn, dat is toch ook niks.


Saskia
Haha, ik word er niet ongelukkig van hoor, juist niet zelfs, maar mijn man vindt het gewoon een gedoe. Nu was de laatste keer in een tent voor ons ook wel toen onze kinderen nog best klein waren en niet konden helpen, maar alleen in de weg liepen. Volgend jaar zijn ze 12, 16 en 18, dat scheelt wel. Ik vraag me alleen af of het werkt om van 5 man de tent(en), slaapzakken en luchtbedden zo hup achterin de auto te gooien. Volgens mij past dat echt niet, als je het niet heel netjes klein opvouwt/rolt.
Maar ik ga dat tentkampeertopic nog eens goed doorlezen. Ben ook al wat blogs/reisverslagen aan het doorkijken en plekken opschrijven waar mensen enthousiast over zijn. Ik heb gelukkig nog heel veel tijd, dus kan een mooi verhaal voorbereiden om het thuisfront over te kunnen halen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door michelly »

Met z'n vijven moet je inderdaad wat meer opletten hoe je alles weer in de auto krijgt. Met een minivan was dat voor ons nooit een probleem. Toen we een SUV (Dodge Durango) gehuurd hadden hebben we bij de Walmart een roofbag gekocht. Dat is handig voor de relatief zachte en lichte spullen zoals slaapzakken en matjes. Zie hier wat foto's: https://www.michelly.nl/album/2011_USA/dag01/index.html
Ik word een beetje nostalgisch nu ik weer eens terugkijk naar de foto's van die tijd. Onze kinderen vonden het kamperen fantastisch en ondanks dat ze inmiddels rond de 30 zijn hebben ze het er nog vaak over!
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Oh dat is ook nog een idee om te onthouden zo'n roofbag!
Ik heb al jullie verhalen al meerdere keren gelezen voor onze reizen en er veel van meegenomen in onze planningen, maar dit was me nog niet opgevallen. Die dingen zijn trouwens helemaal niet duur bij de Walmart! Voor $50 - $60 kun je er al eentje kopen.
Thanks voor de tip! :thumbup:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door michelly »

We hebben de roofbag gewoon mee naar huis genomen en hem daarna nog verschillende keren gebruikt :wink:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 784
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door ClaireVHaut »

Haha, ik word er niet ongelukkig van hoor, juist niet zelfs, maar mijn man vindt het gewoon een gedoe. Nu was de laatste keer in een tent voor ons ook wel toen onze kinderen nog best klein waren en niet konden helpen, maar alleen in de weg liepen. Volgend jaar zijn ze 12, 16 en 18, dat scheelt wel. Ik vraag me alleen af of het werkt om van 5 man de tent(en), slaapzakken en luchtbedden zo hup achterin de auto te gooien. Volgens mij past dat echt niet, als je het niet heel netjes klein opvouwt/rolt.
Maar ik ga dat tentkampeertopic nog eens goed doorlezen. Ben ook al wat blogs/reisverslagen aan het doorkijken en plekken opschrijven waar mensen enthousiast over zijn. Ik heb gelukkig nog heel veel tijd, dus kan een mooi verhaal voorbereiden om het thuisfront over te kunnen halen.
Met kleine kinderen is kamperen idd een stuk bewerkelijker. Maar op de leeftijd van ze nu is het fluitje van een cent, ze zetten hun eigen tent op .

Je hebt neem ik aan een flinke auto met zoveel volwassenen ? Bij ons paste het in een Ford Edge afgelopen jaar en de keer ervoor in een Kia Sportage.

Dus met beetje auto van formaat past het prima. Wij deden de matjes en slaapzaken netjes opvouwen en die konden in zo'n klapkrat. Zo dik zijn die matjes niet van Exped. Slaapzakken legden we op de achterbank, je kan daar ook op gaan zitten ;) . Maar goed. Het is een kwestie van grote auto, logisch inpakken en niet veel zut bij je hebben. Dan ben je overal in een half uur weg bij opbreken van je tenten en opzetten idem. Alles heeft vaste plek in de auto. Wij leefden echt uit de auto, zo min mogelijk in de tent (ook vanwege de beren natuurlijk in Canada), het is niet zoals in NL dat je je hele hebben en houden meesleurt
Laatst gewijzigd door ClaireVHaut op 03 apr 2024, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 784
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door ClaireVHaut »

michelly schreef:
03 apr 2024, 15:43
We hebben de roofbag gewoon mee naar huis genomen en hem daarna nog verschillende keren gebruikt :wink:
JA die zijn ook heel praktisch. Wij wilden die afgelopen jaar kopen , helaas niet te bestellen en niet te krijgen op dat moment. Zo'n ding komt thuis ook goed van pas
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sep
Amerikakenner
Berichten: 717
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

Ideaal ja, die roofbag! Zeker als je met meer bent. Wij waren natuurlijk maar met z'n tweeën, en dan paste alles makkelijk in de auto (achterbanken neergeklapt). De Ford Edge hadden we een zee van ruimte maar in een Kia Sportage lukte het ook makkelijk. We hadden, naast kleding en kampeerspullen, ook een flinke voorraad eten mee zoals pasta, koffie, blikken tomaat, bonen etc. Dat deden we in verhuisdozen die we bij de Walmart kochten voor een paar centen. Daarmee konden we meestal de hele vakantie (gemiddeld 6 weken) toe. Af en toe nog verse groenten, brood en yoghurt, dat was het wel. Dat scheelde een hele hoop qua budget, alle houdbare waar de eerste dag kopen bij de Walmart. Maar het neemt natuurlijk wel plaats in, en zeker als je met z'n vijven bent.

Ik krijg wel heel veel zin om weer die kant op te gaan...


Saskia
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door michelly »

sep schreef:
04 apr 2024, 11:13
Ik krijg wel heel veel zin om weer die kant op te gaan...

Saskia
Ik ook :mrgreen:
Heb alleen al genoeg plannen voor dit jaar. Misschien volgend jaar weer eens :lol:
sep
Amerikakenner
Berichten: 717
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

Wij ook....maar ook de jaren beginnen nu wel wat te tellen. We zijn 70 en 80 al ver voorbij. Neemt niet weg dat we weer een mooie kampeertocht (met tent natuurlijk) door Europa gaan maken :thumbup:
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door HillBillies »

@Gwendolala

Zie dit topic nu pas.
Normaal reageer ik zo min mogelijk op oudere topics maar omdat onze situaties vergelijkbaar zijn (behalve dat jij met 3 tieners gaat en ik met twee, daarentegen reizen wij met een 6-persoons camper dus zou het op dat gebied qua prijs vergelijkbaar zijn, net als de overnachtingen)

Wij gaan een maand, vliegen rechtstreeks vanuit AMS naar LAS en hebben 30 overnachtingen waarvan 2 in een hotel, 9 op de campground van een nationaal park en 19 op een commercial/private campground.

Wat al betaald is voordat we vertrekken:
Vliegtickets: €4800.-
Camper (RoadBear C26-28): €10500.-
Overnachtingen: €1550.-
Excursies: €3400.- (dat is inclusief de heli van €1600.- die jullie niet willen doen, maar wel Monument Valley/Antelope/GoCity passen Los Angeles & San Francisco/Walvissen Monterey/Alcatraz

In totaal dus €20250.-

Daar komt nog bij:
Schatting brandstofkosten incl. propaan voor 5500km: $2000.- (kan ook oplopen tot zo'n $2500 afhankelijk van mpg en hoeveel we moeten tanken Californië)
Nationaal parken pas: $80.-
Restant overnachtingen: $920.-
Daggeld voor boodschappen/uit eten/extra excursies/Uber/kleding en souvenirs: $300 per dag / $9000.- totaal (dit heb je natuurlijk volledig zelf in de hand).

Dus voor ons vieren verwacht ik nog zo'n $12000/€11250 daar uit te geven en dat brengt het totaal op €31500.-

Ik hoop dat je er iets aan hebt voor de afweging camper/auto en mbt je vraag over het reserveren: Ja dat gaat op de seconde, zeker in het hoogseizoen, en als je met de camper gaat blijven er op de campgrounds in de nationale parken niet zoveel plekken over dus ook nog eens minder keuze. Veel alarmen zetten dus!!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door harryh »

@Gwendolala zo'n budget als @HillBillies hebben wij niet ;)

Afgelopen zomer een rondreis van 23 dagen van/naar Las Vegas gedaan door Nevada, Utah en Arizona gedaan met 2 volwassenen en 3 jong volwassenen. Voor ons was het:
- 5x retour AMS-LAS KLM rechtstreeks 3.950,-
- 2 huurauto's Alamo Standard SUV 1.200,-
- hotels en huis huren (Moab) 3.300,-
- eten, NP pas, andere uitgaven etc 3.150,-
Totaal daarmee 11.600,-.

We hebben vooral veel gehiked, waardoor we ter plekke niet zo veel uitgeven. We zijn er al (veel) vaker geweest dus de meeste excursies doen wij niet meer, dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Laatst gewijzigd door harryh op 30 apr 2024, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1550
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door jill1234 »

@Gwendolala : wij hebben 3 camperreizen van 23-25 dagen gedaan voor minder dan 12.000 euro, inclusief alles. 2 volwassenen, 2 pubers. Het is maar net welke keuzes je maakt (Cruise America is bijvoorbeeld zo 3000 euro goedkoper dan Road Bear voor 3,5 weken); vlieg je rechtstreeks, of neem je genoegen met een tussenstop? Sta je veel op de goedkope natuurcampings, of veel op dure commerciele campings
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door deebee7 »

Voor onze komende rondreis van net geen 4 weken in juli komen wij voor 2 volwassenen en 2 tieners op 10 000 euro uit. Tel hierbij nog 1500 euro voor een 3 dagenpas voor Disney. Hierin zitten rechtstreekse vluchten, 8 dagen camper, al de rest hotel, 2 keer one way autohuur, kosten campingsites national parks, tickets canyon X, america the beautful pass, cirque du soleil show in Las Vegas.
De kosten voor eten en brandstof moeten hier dus zeker nog bij. Ik hoop in totaal onder 15 000 euro te kunnen blijven.

Maar 31 000 euro is wel een heel flink bedrag. Het kan dus zeker goedkoper zonder te veel in te boeten op kwaliteit.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door HillBillies »

@deebee7

Dat laatste is behoorlijk subjectief natuurlijk!

@Gwendolala

De belangrijkste boodschap is denk ik dat je, zoals al eerder gezegd, beter eerst je budget kunt bepalen en dan gaat kijken wat je voor dat geld kunt realiseren ipv je droomreis samen te stellen om er vervolgens achter te komen dat je budget het niet toelaat en allerlei dingen moet gaan schrappen of goedkopere alternatieven moet gaan zoeken.
Begin met de duurste dingen en werk je weg naar beneden ipv te beginnen met de boodschappen in te schatten en zo omhoog te werken. Zo voorkom je dat dingen een voortijdige dood sterven en zoals je ziet liggen de uitgaven heel ver uit elkaar per persoon. Kijk naar jezelf, jij weet als geen ander hoe je in elkaar zit en als je hier nooit de bbq aansteekt omdat je liever gaat uit eten zou ik daar ook rekening mee houden in Amerika ipv te moeten barbecuen om de kosten te drukken.

Concessies doen is nooit fijn en ik persoonlijk zou er bijvoorbeeld gruwelijk buikpijn van hebben als ik de foto's van Upper Antelope gezien heb en daar mijn zinnen op heb gezet, schrik van de prijs en dan uitwijk naar Canyon X wat ter plekke mogelijk eindigt in een deceptie met spijt tot gevolg. Dan google ik liever vanaf het begin op "cheapest excursion antelope canyon", kijk naar die plaatjes en boek de excursie en voldoet de bestemming ook aan mijn verwachting als ik er ben.

Veel mensen doen dit ook bij auto's, eerst merk en type invullen, alle opties aanvinken die ze willen incl facelift model en lage km stand. Dan schrikken ze van de prijs en beginnen de concessies en uiteindelijk steken ze al het spaargeld in een auto die ze eigenlijk niet wilde en dat is jammer. Begin bij de maximale prijs in te vullen en ga dan opties aanvinken, dan zie je de duurdere auto's ook niet en zolang de zoekresultaten een waarde groter dan 0 opleveren zit je goed.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door deebee7 »

@hillebillie Ieder geeft uit wat hij/zij wil. Ik neem genoegen met 3-4 sterren hotels. Anderen zullen motels wel OK vinden. En nog anderen gaan voor niet minder dan de 5 sterren. Ik wil gewoon meegeven dat je echt wel een heel fijne reis kan maken voor veel minder geld.Ik vermoed dat het gros van de mensen wellicht geen budget van +30 000 euro hebben. Vandaar de tips.
Wat betreft Antelope X: we deden al eerder upper antelope canyon dus dat hoefde voor ons niet meer. Liever het wat rustiger parcours van antelope X. Is dat dan een mindere beleving? Dat weet ik niet. Dat zal ik je weten te zeggen na onze komende trip. De beelden van Upper Antelope zitten nog goed in mijn geheugen :D Dus vergelijken mag geen probleem worden.

De helicopter tour van de grand canyon deden we ook al eerder (in tijden dat het nog maar 1/5 van de prijs kostte). Vond ik dat nu een 'must do' op mijn reis? Nee, eigenlijk niet. Het was mooi maar ook zonder had de reis niet minder leuk en memorabel geweest. Maar misschien is dat voor iedereen anders?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door harryh »

Zelfde hier @deebee7 :thumbup:
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 967
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door HennyCox »

Over een maand 19 dagen rondje Las Vegas-Yellowstone-Moab-Las Vegas:
Vlucht AMS-LAS rechtstreeks : €1226 (zonder grote koffer)
Autohuur : € 608 (standard SUV Alamo met skip-the-counter)
Hotels/airbnb : € 1410 ( 1 gratis overnachting gespaard met punten bij Choice hotels /Yellowstone in Airbnb voor €70 p/nacht op 20 minuten vh park / Las Vegas Aria/Vdara 5 nachten alleen resort fee a $50).
Dit is dus per persoon: €1662.
Het is dus best mogelijk om nog "goedkoop" te reizen, als je maar goed uitzoekt...maar voor mij is dat al heel veel voorpret :thumbup:
Verder kun je de reis zo duur maken als je wilt: hotels IN de parken, elke dag uit eten, excursies, pretparken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer