Budget rondreis zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door nycave »

Als je met de camper reist zit er ook een heel verschil in hoe belangrijk je de voorzieningen vind op de campground. Een camping met douche, stroom en zwembad dan zit je gauw op 100 dollar per nacht bij een bezienswaardigheid of anders 70/85 dollar. Terwijl je hartje natuurgebied voor 20-40 dollar verblijft. Wij kiezen het liefst dat laatste. Niet alleen omdat dat goedkoper is, maar daar sta je op de mooiste plekjes, vlakbij bezienswaardigheden. Bovendien kan je ´s morgens vroeg met de camper naar een `high light`. Daar kan je dan nog ruim parkeren. Wij ontbijten vaak pas daar. Zo heb je ook geen parkeerproblemen. Met de tent heb je deze voordelen natuurlijk ook.
Wij koken de meeste avonden zelf op het campvuur. Opladen van telefoons-ipad ed van de pubers kan onderweg en soms bij de camping zelf. Wij doen vaak 3:1. 3 nachten natuurcampings en dan 1 nacht met stroom om alles weer op te laden.
Excursies goedkoper kan met online vooruit boeken en groupon bv.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door HillBillies »

@deebee7

Ho ho het is geen aanval op niets of niemand, laat ik dat voorop stellen!!

Maar hiermee bevestig je dus wat ik zeg, het is subjectief en dat wilde ik aan de TS meegeven, kijk naar jezelf.
Ben je een luxepaard maar laat je budget enkel boondocking toe als je de vliegtickets en een kleine auto hebt geboekt?
Gruwel je hier van de Mc D. of KFC en kom je er nooit maar moet je in Amerika leven van fastfood en supermarkt salade's? Misschien moet je dan niet gaan...

Jij noemt het bedrag van 30000 euro en zegt dat het goedkoper kan zonder veel aan kwaliteit in te leveren (ergo ik betaal teveel in jouw ogen) maar dat kan alleen de persoon zelf bepalen. Jij vindt het prima tijdens de reis twee keer te wisselen van vervoersmiddel en accepteert dat je daardoor dingen moet laten schieten, iemand anders wordt al gek bij de gedachte van die wisselstress. Jij hebt een budget voor ogen van $3500 voor brandstof en eten/drinken en ik neem al $2000-2500 op voor enkel de brandstof. Premium/Deluxe FHU plaatsen of is helemaal achteraan op het veldje met alleen een stroompunt ook goed? Allemaal prima, als het maar realistisch is voor jezelf,je gezin en je budget. Jezelf arm/rijk rekenen om de vakantie maar door te laten gaan heb je niets aan.

TS geeft aan de camper als voorkeur te hebben maar schrikt van de prijzen. Dus concessie doen, met de auto. Dat bedoelde ik.
Je kunt vakanties, net als personen, niet met elkaar vergelijken, wat voor de een prima is wordt voor de ander een hel.
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Intothewild67 »

Leuk om te lezen hoe idereen op zijn eigen manier een idee heeft van vakantie en wat het kost.
Ikzelf reis alleen, voor mij is het belangrijkste dat ik in de VS ben, met alleen een auto, een bed en wat te eten ben ik tevreden.
Luxe en comfort heb ik het hele jaar door thuis.
Voorbereiding besteed ik erg veel tijd aan, dat scheelt klauwen met geld.
Ik vertrek a.s maandag voor 14 dagen naar Alaska.
Dit kost het me ongeveer:
Vlucht €625
Auto (SUV via Avis) €520
Overnachtingen via Booking, meest Airbnb gemiddeld €90 per nacht.
Benzine €250
Eten/drinken: €25 per dag.
In totaal zo'n €3500.
Auto heb ik minimaal 10 keer geannuleerd, ik begon met €1000
Voor Alska vind ik dit nog erg meevallen, normaal red ik het met zo'n €3000 en dan meestal nog iets langer dan 14 dagen.
Dure excursies, helicoptervluchten e.d hoeven van mij niet en ik vind het geen probleem om iets verder van bv de parken te overnachten.
Normaal boek ik alleen de 1e nacht en de rest op de bonnefooi, dat bevalt me prima.
Maar in Alska is het aanbod van overnachtingen beperkt, dus heb ik bijna alles vooruit geboekt.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door HennyCox »

@Intothewild67 Hier precies hetzelfde.
Met voorbereiden ben ik ook veel bezig, is leuk en levert veel besparing op. Auto was 2 maanden geleden 380 euro duurder!
Hotels als ik die nu zou boeken, gemiddeld zo'n 30% duurder.
Vlucht heb ik nu voor de 1e keer meer dan €500 pp voor betaald. Maar voor €613pp voor ( uiteindelijk) een rechtstreeks vlucht nog erg goedkoop.
Superman_FCT
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2023, 00:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Superman_FCT »

Leuk om dit topic eens door te nemen om te kijken waar iedereen qua budget rekening mee houdt. Ik zal onze kosten/budget ook eens delen voor de geïnteresseerden.

Wij vertrekken 14 juni a.s. met z'n tweeën in totaal 26 dagen (inclusief reisdagen) en houden nu rekening met een budget van 13.000 euro.
We zijn zo'n 4.000 euro aan hotelovernachtingen kwijt. Gemiddeld 165 per nacht. Hiervoor hebben we mix van motels, (Best Western) hotels en een aantal overnachtingen in of zeer dichtbij de NP'en. Die laatste categorie overnachtingen zijn natuurlijk erg duur waar je zeker op kan besparen. Vliegtickets (incl. parkeren Düsseldorf) 1650 euro, autohuur 1881(!) euro voor 23 dagen (vriendin is nog 24 :roll:) en 700 euro aan benzine. Daarnaast rekenen we 2.500 euro voor eten/drinken, zo'n 100 euro p/d voor ons twee. Ik hoop toch dat we het daarmee redden.

Blijft er nog zo'n 2.000 euro over aan activiteiten die op de planning staan. Onder andere twee dagen Disney die daar natuurlijk een flinke hap uit dat budget nemen.

Uiteindelijk zitten we met 13.000 euro wel boven ons voorgestelde budget aan het begin van het samenstellen van de reis.
Echter willen we ook niet (te) veel concessies doen. ''We gaan maar één keer'' zeggen we steeds tegen elkaar. :lol:
Ben wel benieuwd waar de teller na de reis uiteindelijk op gaat eindigen. Ik hoop toch niet boven de 13k... :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren de afgelopen maand met z'n tweeën 10,2 k kwijt. Dat was voor 31 dagen met een gemiddelde prijs per nacht van 107 euro. Daar zaten 7 campings bij maar ook overnachtingen van ruim 200 euro. Wat betreft eten zaten wij op bijna 59 dollar per dag, ruim 56 euro. We hebben zelf gekookt op de campings en ook een paar keer iets in de magnetron gemaakt in een hotel maar de meeste avonden gingen we uit eten.
Wat mij tegenviel waren de entreekosten.; niet alleen de America the Beautiful Pass maar ook de toegang tot de staatsparken en een paar musea en het Spacecenter, in totaal ruim 300 euro.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 mei 2024, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5772
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door bedeve »

wouterjanS schreef:
26 mar 2024, 16:17
Waarom zou je 4 weken willen als daarmee mogelijk je plan "een voortijdige dood lijkt te sterven". Kijk wat je budget is en kijk dan hoeveel weken wel mogelijk is lijkt mij.
Dat Ben ik helemaal met je eens..
Maar daarnaast zou je je kunnen afvragen hoe je optimal van je beschikbare budget kunt genieten.
Voor mij is dan een bepalende faktor dat ik optimaal van de natuur wil genieten .
Das niet in de tijd van het jaar dat alles door de zon verbrand is...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Marcopstal »

Ik ga als ik met vakantie ben zeker niet zelf gaan koken. Dat verhoogt de rekening al snel natuurlijk.
Drink je graag ook eens een aperitiefje of een biertje op restaurant dan wordt het al zeer moeilijk om onder de € 50 per persoon per dag te blijven en soms ga je dan eerder richting de € 200 voor drie maaltijden en drank tussenin.

Brandstof is duur geworden. De tijd van 1 dollar per gallon ligt al ver achter ons, nu moet je soms al gaan rekenen op 5 per gallon. Heb je de kans een hybride wagen te nemen dan kan je wel tot een derde aan brandstof besparen !

Onder de 100 per nacht blijven als je hotels gebruikt is eigenlijk onmogelijk tenzij je naar low quality en slechte locaties gaat. Een hotel op een premium locatie gaat toch al snel naar de 200 of meer.

De keuzes die je maakt hebben invloed op het budget, zeker ook inzake activiteiten.

Je kan dus best wel een eind geraken met low budget maar je kan ook naar budgetten van een 1.000 euro gemiddeld per dag gaan en dan zit je nog niet aan de absolute top.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Cobert
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Cobert »

Wij gaan in september, dat wordt een one-way Las Vegas - Yellowstone - Denver. 24 dagen, met een camper. Toevallig eergisteren de laatste camping geboekt. We staan voornamelijk in de Nationale- en Staatsparken. En 3 x op een commerciële camping. Qua prijs ben ik nu voor deze reis € 6400,- kwijt, en dat is voor de vlucht, hotel en alle campingovernachtingen. Komt nog bij benzine en wat we daar opmaken. Ik verwacht rond de 10k uit te komen. En dat is ruim genomen. Ik ben ook heeeeeeel lang bezig met voorbereiden, ik kan er uren mee zoet zijn. :)
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Marcopstal »

Denk je echt onder de 10k te blijven ? Alles hangt natuurlijk ook af van wat je nog koopt en of je betalende activiteiten doet. Ik ga ervan uit dat je met 2 bent.

Als je per dag 100 aan eten en drank telt dan is dat al 2400 erbij. Tenzij je nooit eens uit gaat eten lijkt me dat toch niet echt overschat te zijn.
Een 2.500 - 3.000 km rijden met een camper slorpt ook nog wel iets op. Ik denk dat je toch mag rekenen op 1 liter per 6km en dan heb je algauw 500 liter verbruikt. Aan een 4 dollar per gallon kom je op een 500 dollar.
Tel die zaken op bij je 6400 en dan zit je al aan 9300.

Niet onmogelijk maar het lijkt me toch best krap.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Liesbethds11 »

Leuk topic om te zien waar je op kan besparen!
Wij betalen voor 4 personen voor 23 dagen in het zuidwesten:
1/ 3200 euro voor de vluchten
2/ 1750 euro voor de huurwagen
3/ 5000 euro voor alle hotels (zijn wel steeds of 3-4 sterren hotels op prime locatie met zwembad en ontbijt of de goede lodges in de parken zelf). Hier heb ik niet op bespaard.
4/ dan schatten we nog 250 euro per dag voor 4 personen als vertier (zonder ontbijt).
5/ nog wat pretparken en inkom en benzine etc denken we rond de 20.000 uit te komen.
Maar zoals ik al zei: steeds de betere hotels, nauwelijks zelf koken. Dus ik weet zeker dat het goedkoper kan. Maar is idd wat je wil/kan uitgeven en hoe je wil reizen.
Veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door HennyCox »

Marcopstal schreef:
14 mei 2024, 08:54
Als je per dag 100 aan eten en drank telt dan is dat al 2400 erbij.
Ze gaan met een camper. Dan elke dag per persoon voor 50 $/€ eten/drinken? Dan kom je toch een aantal kilo zwaarder thuis :roll:
Cobert
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Cobert »

We zijn inderdaad met 2 personen, met een camper. En “koken” voornamelijk zelf. De camper volgooien bij de Walmart met van alles en nog wat, meestal schaffen we een kleine gas-bbq aan. Uit eten doen we maar af en toe en dan zeker geen hoogstaand culinair niveau :D . Simpelweg omdat we daar niet zoveel om geven.
Meestal bezoeken we ook wel een outlet en we vinden het ook wel leuk om om een aandenken (of meer) te kopen, tenminste als we tegen iets leuks aanlopen dan. We zijn geen types die constant op de centen letten, maar ik denk het hier makkelijk mee te kunnen doen.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Instakat76 »

Ik heb tot nu aan toe uit gegeven aan kosten:
reis 6 tm 21 juli 2024

Vliegtickets 4 personen heen Brussel-London-Las Vegas en terug SF-London-Brussel met BA, stoelen vastgelegd en koffers € 3904
14 dagen hotels (incl tent Camp Curry), meestal 2 queen bedden en 4 keer met ontbijt) € 1560
Standard SUV Alamo van LV naar SF 14 dagen € 724
4 maal ESTA € 78
parkeren Brussel € 133
reis en annuleringsverzekering € 390
uitjes (am beautiful pas, SF Movie tour en Nighttour Alcatraz) € 529

Totaal tot nu toe € 7319

Kosten die nog komen:
uitjes ter plekke Hooverdam, musea, schietbaan
eten (jongens van 16 en 18 eten veel en normaal eten we vaak vega en gezond maar deze vakantie zal het TacoBell, Chinees etc worden en uiteraard broodjes en salades van de supermarkt).
Benzine

Ik hoop dat we dan in totaal rond de € 12000 uit komen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer