Budget rondreis zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door mtl »

Dit dus.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door ClaireVHaut »

Jules40 schreef:
27 mar 2024, 13:19
Het bezwaar? Met een wc-rol onder de arm in het holst van de nacht een toilet zoeken, insecten die zich een weg banen door de spelonken van je tent, lauwe douches waar de aanwezigheid van je voorganger niet te negeren valt, geen stopcontact in zicht in die dampige tent, gebroken opstaan omdat zo’n matje nooit lekker ligt, …

Kortom, ik kan wel een paar redenen bedenken waarom mensen liever niet kamperen 🙂
WC papier hangt er gewoon. Insecten heb ik neit in mijn tent want fatsoenlijke muggengaas, douches waren 9 van de 10 keer lekker warm en meestal schoon, slippers lossen de viezigheid op die soms op de grond is, stopcontact ; wij nemen verlengdoosje mee en hebben een VS stekker die gewoon in de aansluiting pas bij de plek (als je stroomplek hebt). En ik heb nauwelijks stroom nodig. Telefoons laden we op tijdens het rijden, idem met camera accu's , verlichting gaat gewoon batterij in. Gebroken opstaan ook niet ik heb hele fijne exped matjes ;) Maar ik ben dan ook een ervaren kampeerder, ik kampeer al mijn hele leven.

En dan kan ik nog 100 redenen bedenken om wel te kamperen, waarvan budget toch wel erg hoog staat. Ik betaal zo'n 40 dollar per nacht in de parken voor een plek met mijn tent, een hotel heb ik niet onder de 150 dollar als je beetje fatsoenlijk wil slapen. Onder aan de streep bespaar ik dusdanig veel dat ik dus niet jaren hoef te sparen voor een reis ;) Maar he.. ieder zijn ding toch ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door michelly »

Ik snap best dat er genoeg mensen zijn die er niet aan moeten denken om met een tent te kamperen. Waarschijnlijk hebben ze dat dan ook nog nooit gedaan. Ik heb nog nooit met een wc-rol rondgelopen en ik weet heel zeker dat er niks in mijn tent kruipt door een dichte rits, dat valt in een hotelkamer nog te betwijfelen. Wij hebben vaak genoeg met onze drie inmiddels volwassen kinderen gekampeerd. Ze kijken er nog steeds met heel veel plezier op terug. Lekker 's avonds een vuurtje stoken, bbq-en en midden in de natuur zijn.

Wat het budget betreft is met een tent kamperen dus echt een heel groot verschil. Juist op de dure plekken voor een hotel in bijvoorbeeld de parken sta je op een camping voor een habbekrats. Precies dezelfde locatie. Wij wisselden juist altijd af. Meestal gingen we 2/3 van de tijd in hotels/lodges/cabins/airBnB en 1/3 van de tijd kamperen. Ons criterium was meestal of we minimaal twee nachten ergens wilden verblijven.
Voor hotels kun je inderdaad eens kijken of je met z'n vijven op 1 kamer wilt. Vaak staat het wel op de site van de hotels, anders waag je er een mailtje aan. Onze kinderen gingen om de beurt op het slaapmatje (wat we toch al bij hadden om te kamperen :mrgreen: )
Kijk ook eens naar cabins/cottages/airBnB waar je zelf kunt koken. Ook dat scheelt weer aanzienlijk.

Voor wat inspiratie kun je eens op onze site kijken https://www.michelly.nl/
Tot 2015 hebben wij met onze kinderen door de US gereisd, meestal met de combinatie tent kamperen en hotels maar ook een keertje met de camper. Terugkijkend geven onze kinderen de grote voorkeur aan de tent :wink:
Ik heb bij iedere reis in de nabeschouwing de kosten genoemd maar dat is natuurlijk verouderd en niet meer reëel maar misschien heb je er toch iets aan.
Laatst gewijzigd door michelly op 27 mar 2024, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door michelly »

ClaireVHaut schreef:
27 mar 2024, 13:54
WC papier hangt er gewoon. Insecten heb ik neit in mijn tent want fatsoenlijke muggengaas, douches waren 9 van de 10 keer lekker warm en meestal schoon, slippers lossen de viezigheid op die soms op de grond is, stopcontact ; wij nemen verlengdoosje mee en hebben een VS stekker die gewoon in de aansluiting pas bij de plek (als je stroomplek hebt). En ik heb nauwelijks stroom nodig. Telefoons laden we op tijdens het rijden, idem met camera accu's , verlichting gaat gewoon batterij in. Gebroken opstaan ook niet ik heb hele fijne exped matjes ;)
Dat dus :thumbup: :clap: :lol:
Maar ik denk dat het ook wel een beetje in je moet zitten. We kunnen nog zo hard roepen dat kamperen geweldig is, een heleboel mensen zullen het toch niet willen proberen. Ieder z'n ding dus :wink:
Gwendolala
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2024, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Gwendolala »

Wij hebben jaren met een tent gekampeerd, maar sinds een paar jaar hebben we zelf een camper. Wc rollen, insecten en douches zijn geen probleem, dat hebben we met onze eigen camper ook allemaal.

De belangrijkste bezwaren voor tent kamperen zijn bij ons het gedoe van hoe je al dat spul meeneemt voor 5 personen. Naast je normale spullen zoveel extra bagage, een hoop gedoe en extra kosten. Gisteren nog even snel op Walmart.com gekregen, maar als we alles ter plekke moeten kopen voor 5 man zijn we ook honderden dollars kwijt. Mijn man gaat ook zeker niet weken op de grond zitten, dus stoeltjes en tafeltje, tent, luchtbedden, slaapzakken, kussens, kookspullen…

En daarnaast het gedoe van elke dag alles opzetten en afbreken, 5 luchtbedden opblazen en weer leeg laten lopen en weer alles in de auto tetrissen. Dat zijn er ook niet meer gewend haha, met een camper stop je alles in een kastje, gordel om en rijden maar.

Maar inderdaad, qua kosten is het wel erg aantrekkelijk en een normale grote auto is misschien soms ook praktischer dan een camper. En veel goedkoper in brandstofgebruik ook nog. Misschien inderdaad afwisselen met om de paar dagen een hotel om even wat luxe te hebben.
Ik zal het toch maar eens op een rijtje gaan zetten. Er ging gisteren ook nog een wereld voor me open van dispersed camping, dat lijkt me geweldig.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door 1N9R1D »

Waar laten jullie dan al die spullen die je aanschaft? Een koelbox kun je al snel meenemen naar huis. Maar de tent, slaapspullen, stoelen en tafel?? De troep die je achterlaat is voor mij ook een grote reden om niet te kamperen. Buiten de zooi elke keer meenemen en weer opzetten :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft echt niet veel mee te nemen of te kopen. Op elke camping heb je een picknicktafel naast de tent, dus stoelen en een tafel schaffen wij niet aan. Koken hebben we de laatste jaren niet gedaan, maar borden en bestek en een koelbox schaf je sowieso aan. Dan is een brander en een pannenset niet veel extra. En een rooster voor de barbecue. Ons luchtbed (nog geen twee tientjes bij de Walmart) is zo vol met de pomp die er bij zat. Leeg laten lopen is wel een ander verhaal. :wink:
Zelfs al zou het allemaal honderden dollars kosten (maar dat valt echt mee) dan nog heb je dat er zo uit.
Een kooktoestel kun je ook gebruiken als je niet kampeert maar ergens een cabin hebt of als je onderweg iets wilt klaarmaken. Je kunt op een picknickplaats wel iets klaarmaken; je vindt daar ook vaak barbecues.
Als je niet alles mee naar huis wilt nemen kun je het bij bijvoorbeeld een kringloopwinkel achterlaten. Maar je kunt echt heel veel meenemen. Met onze Eastpak L is het geen probleem om de tent, luchtbed en slaapzakken mee te nemen.

Wij vinden de afwisseling tussen kamperen en hotels erg fijn. En juist in de parken is het prijsverschil erg groot. Voorbeeld: wij zijn nu in Zion 272 dollar kwijt voor de lodge in het park, kamperen kost 20 dollar. In Yosemite is de goedkoopste accommodatie een tent in Housekeeping Camp voor 112 dollar, in Curry Village 175 dollar, andere accommodatie is boven de 200 dollar.. Kamperen kost 36 dollar.
Als je buiten een park overnacht ben je veel meer tijd kwijt met heen en weer reizen dan wat het opzetten en afbreken van een tent kost. En je kunt je koffers in de auto laten, dat is weer handiger dan bij een hotel waar je toch vaak je koffers mee naar binnen sjouwt.

Het is fijn dat het zo weinig kost, maar wij vinden het vooral leuk :thumbup:

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door michelly »

Wij nemen van thuis altijd de tent, slaapmatjes, slaapzakken en een brandertje mee. Stoeltjes kopen we bij de Walmart ($5 of zoiets) evenals de goedkoopste wokpan en een koelbox. Voor de rest kijk ik wat er nog bij past qua gewicht zoals borden, bestek, een hamer/bijl en een wasteiltje. Zeker als je met z'n vijven bent is het niet zo'n probleem om 1 of 2 stuks bagage aan je kampeerspullen te wijden, tenzij je natuurlijk niet voor iedereen een koffer bijboekt. Het is ons in ieder geval nog iedere keer gelukt zonder extra bagage bij te boeken.

Vooral de afwisseling vinden wij leuk. Al kampeer je maar de helft of een derde van de tijd dan loont het nog zeker en heb je toch geregeld de luxe van een hotel oid. Het op- en afbreken gaat na een poosje ook vrij snel maar wij kozen er toch meestal voor om alleen te kamperen bij 2 nachten of langer op 1 plek. Het is wel fijn als je een grote auto huurt zoals bijvoorbeeld een minivan. Je moet een beetje structuur aanbrengen anders ben je de hele tijd vanalles kwijt. Heb je dan nog niet genoeg ruimte dan kun je nog altijd een roofbag bij de Walmart kopen. Hebben wij destijds ook gedaan en het ding mee naar huis genomen waar we hem nog geregeld gebruikt hebben.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Felicitas »

Wij hebben geen ervaring met kamperen in Amerika (wel vaak gedaan in Europa toen de kinderen kleiner waren). Maar is het niet zo dat kamperen in met name de Nationale Parken juist vaak veel primitiever is dan in Europa? Vaak geen douches bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door michelly »

Ja, dat klopt. Wij letten er wel op dat er flush toilets zijn. Dan zijn er in ieder geval ook wastafels. Maar het verschilt per park. Soms zijn er ook gewoon prima douches.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Voor ons is stromend water wel een voorwaarde, maar in de parken waar wij hebben gestaan was dat ook altijd aanwezig. Douches zijn er vaak niet op de campings in de nationale parken (wel bij CAnyon en grant in Yellwostone) maar wel vaak in de buurt. Zo zijn er in Yosemite zijn er douches in Curry Village (wel tegen betaling) en in Sequoia (Lodgepole). De state parks hebben wel douches.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

Kamperen moet je leren zei men vroeger....en het is gewoon heel persoonlijk. Ik ben vanaf mijn tweede door mijn ouders meegenomen: op zware fietsen met dito bepakking gingen we in de weekenden van Amsterdam naar Huizen, aan het Naardermeer. Enkeldaks tent, los grondzeil. Zelfgenaaide 'slaapzakken' van zware wollen dekens, die natuurlijk klam werden. Water kwam uit de pomp. Maar ik ben eraan verslingerd geraakt. Iets met een paplepel...Voor mij is een vakantie zonder tent geen vakantie. Maar mijn oudere zus vond het verschrikkelijk en is, eenmaal volwassen, nooit meer in een tent gekropen. Zo kan het dus verschillen.

Wij nemen ook van alles mee, en weer mee terug, maar geen slaapzakken. Die kopen we ter plekke, net als andere spullen zoals een simpele koelbox. Achterlaten van spullen die niet mee teruggaan doen we bij de kringloop, overal te vinden o.a. onder de naam Goodwill. Wc-papier vind je in Amerika zelfs in de toiletgebouwtjes op de meest afgelegen plekken. Het is nooit op.
De enige keer dat ik een schorpioen aantrof op onze slaapplek was in een hotelkamer. Want zoals @ClaireVHaut ook al schreef, een tent kun je geheel insectproof afsluiten. Afbreken en opbouwen is zo gepiept, in maximaal een kwartiertje. Alles blijft namelijk in de auto, behalve slaapmatjes en slaapzakken. Ideaal. Tafel heb je niet nodig, er zijn overal picknickbanken. De regisseursstoeltjes van $8 klap je zo in, nemen ook nauwelijks plaats in. En, @Martin & Marianne ook al aangaf, al zou je wat meer geld kwijt zijn dan nog heb je het er zo uit.


Maar over al deze zaken is al uitvoerig geschreven in het topic Tentkamperen.
Iedereen in elk geval heel veel plezier met de voorbereidingen, wat het ook gaat worden!


Saskia
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Wij gaan deze zomer met 2 kids (19 en 16) weer naar Amerika. IN 2017 zijn we ook gegaan en toen hebben we tent kamperen gecombineerd met hotels & cabins. Dit jaar mochten de kids kiezen uit een camper of auto met tent/hotel en ze hebben voor de combi tent/hotel gekozen.
Dit keer heb ik ook een aantal keer voor een cabin op een camping gekozen ipv een hotel. Wij genieten heel erg van het kampeer gevoel. Dat kan zijn in een nationaal park midden in de natuur of op een meer commerciële camping. Lekker buiten leven en samen zijn! Je maakt ook veel sneller contact met andere gezinnen, waardoor ook de kids juist het kamperen geweldig vinden. Maar zoals gezegd je kunt ook een cabin huren in alle soorten en maten op een camping. Meer luxe en toch het camping gevoel.
We hebben super mooie herinneringen aan 4 nachten op een camping midden in Yellowstone toen we tussen 2 Amerikaanse gezinnen stonden waar de kids heerlijk mee hebben gespeeld ondanks dat ze toen nog geen Engels spraken. Onze ervaring is dat je snel contact hebt op een camping dus dat is leuk voor de kids.

Kosten technisch is het ook goedkoper om te kamperen, ook omdat je zelf kunt koken. Maar dat kan natuurlijk ook als je een cabin huurt of een huis bij AirBNB. Zeker als je langer op vakantie gaat, waren wij op een gegeven moment ook blij om even niet uit te gaan eten en je eigen potje te koken. We nemen zoveel mogelijk mee vanuit huis: borden, bestek, slaapzakken, brander (van de vorige keer). We hebben vaak 1 grote tas met slaap en kookspullen. En de rest kopen we daar. Aan het einde van de vakantie doneren we dat bij een GoodWill. Dat inleveren heeft overigens ook indruk gemaakt op de kids er werd nl heel leuk op gereageerd vanuit de Goodwill.

Wij gaan komende zomer 4 weken en zijn € 140 gemiddeld per nacht kwijt met 4 personen. Daar zit een goedkope overnachting bij van € 17 op de camping bij de Grand Canyon maar ook een dure cabin net buiten Yellowstone van € 313.
Het is goed dat jullie al zo vroeg aan het rondkijken zijn, de leukste en vaak goedkoopste overnachtingen zijn het eerste weg!

In ieder geval: heel veel plezier met de voorpret en vooral GEWOON DOEN!! Want op reis naar Amerika is een ervaring om nooit meer te vergeten!
Laatst gewijzigd door FamMandersGoesUSA op 28 mar 2024, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Felicitas »

Amerika is wat dat betreft een heel makkelijk land. Zelfs als je in motels slaapt kun je zelf koken. Soms hebben ze zelf een picnic area, maar anders zijn er in ieder plaatsje wel picnic areas te vinden waar je kunt barbecueën.
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Jordy1994 »

Weet wel dat de campers voor volgend jaar zomer nu nog niet te boeken zijn. Dat zal vermoed ik vanaf ergens in april of mei zijn. Als je dan direct boekt heb je de laagste prijs. Nou zal het in de zomervakantie nooit super goedkoop zijn maar wellicht valt het mee. Zeker grotere modellen als de C30 zijn vaak goedkoper dan de medium modellen. Wellicht dat de camper dan alsnog een optie kan zijn financieel gezien
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door IngridUSA »

Weet niet of dat helemaal waar is. Hier is bijvoorbeeld al een aanbieding voor 2025:
https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... ngen-2025/
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Jordy1994 »

Je hebf gelijk inderdaad. Ik zie op camper.nl voor 4 weken augustus 2025 een Cruise America C30 voor 7500 vanaf Las Vegas en vanaf Denver.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Oranjeboom »

Mijn man wil absoluut niet kamperen. Wij zijn deze zomervakantie 3,5 weken aan het reizen met twee tieners van seattle via SF en LA en laatste nacht in Las vegas met overnachting in hotels en een huurauto inclusief oneway fee cica 10000/11000 kwijt all in. Wij doen dit keer geen bijzondere excursies, geen pretparken maar veel natuur en in de steden wat bezienswaardigheden en een beetje rondkijken en rondlopen. Dat vinden we al leuk. Ontbijt en lunch vooral van de supermarkt. Avondeten divers maar geen luxe restaurants en regelmatig gewoon een broodje ook, maar dat is meer vanwege het gemak dan de kosten. Ik hoop dat we een beetje uitkomen qua budget. Wij hebben wel redelijk goedkope vliegtickets en doordeweekse vluchten. En onze start en eindpunt een beetje aangepast aan de beschikbare goedkopere vliegtickets. Met 15000 zouden wij dus nog heel veel extra's en luxe kunnen toevoegen. Begin dus vooral te kijken naar de vliegtickets voor 5 personen want dat is de grootste hap uit het budget. En de huurauto is bij een rondje veel goedkoper dan bij een oneway. Veel plezier met plannen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door ClaireVHaut »

1N9R1D schreef:
27 mar 2024, 14:38
Waar laten jullie dan al die spullen die je aanschaft? Een koelbox kun je al snel meenemen naar huis. Maar de tent, slaapspullen, stoelen en tafel?? De troep die je achterlaat is voor mij ook een grote reden om niet te kamperen. Buiten de zooi elke keer meenemen en weer opzetten :lol:
Tent en slaapspullen gaan gewoon weer mee terug (wij nemen altijd een grote duffeltas mee daar past met gemak de hele uitrusting in (tent, 2 matjes, 2 slaapzaken, kooktoestel, pannenset (lichtgewicht) kampeerbestek, kampeerservies). BAgage stuk extra kost zo'n 75 euro . We hebben deze tent (althans, een ouder model maar wel vergelijkbaar. Ding weegt zonder haringen 11 kil0 https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... GRIJS[url][/url]

Tafel hebben we nooit nodig, er staan altijd picknick banken , stoeltjes doneren we aan leger des heils , afgelopen jaar hebben we het gedoneerd aan hotel receptie . We kwamen aan de praat over onze trip en dat we naar huis gingen en vroegen naar dichtsbijzijnde leger des heils. Bleek receptie man een kampeerder te zijn.. kortom.. die heeft onze spullen met veel plezier meegenomen (stoeltjes en dichte verpakkingen qua proviand en ons gasbusje van coleman)

Maar goed, als je thuis nooit kampeert dan is het misschien meer gedoe. MAar alsnog heb je de uitrusting er in 1 vakantie uit. Wij kochtend jaren terug onze eerste koelbox/koeltas vergelijkbaar met dit (onze is iets groter https://ozarktrailshop.com/coolers-c-6/ ... p-230.html. Die past op zijn kant in onze tas en vullen we met sokken en ondergoed. Die gaat al tig vakanties mee nu.

Als koffer hebben wij https://www.travelbags.nl/eastpak-tranv ... oup%20%231 en voor onze camping shizzle hebben wij een tas die lijkt op deze https://www.bever.nl/p/patagonia-black- ... olour=4168

Onze tent zet ik in een kwartier op. Zijn 4 bogen en wat haringen. Netjes oprollen doen we pas bij laatste keer tent gebruik. De rest van de tijd is het afbreken , oprollen zodat ie niet in de weg ligt. Kijk, is je reistempo overal maar 1 nacht, dan is tentkamperen misschien niet voor jou. Ik sta minimaal 2 nachten ergens. Dat kwartiertje opzetten en afbreken vind ik prima te doen.

Scheelt natuurlijk dat je geen "inrichting"hebt. Ik gooi er een picknick kleed in (met zo'n plastic onderkant,ook die nemen we al jaren mee van huis) en onze slaapspullen en dat is het wel. De rest blijft in de auto. We hebben klapkratten in de achterbak met ons eten en drinken en daar staat ook de koelbox. Onze kleding laten we in de tassen zitten.

Enige wat we aan het eind van de vakantie weggooien is ons zeil wat onder de tent ligt (we kopen altijd een goedkoop bouwzijl of worteldoek).
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gwendolala
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2024, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Gwendolala »

Oranjeboom schreef:
01 apr 2024, 23:07
Mijn man wil absoluut niet kamperen. Wij zijn deze zomervakantie 3,5 weken aan het reizen met twee tieners van seattle via SF en LA en laatste nacht in Las vegas met overnachting in hotels en een huurauto inclusief oneway fee cica 10000/11000 kwijt all in. Wij doen dit keer geen bijzondere excursies, geen pretparken maar veel natuur en in de steden wat bezienswaardigheden en een beetje rondkijken en rondlopen. Dat vinden we al leuk. Ontbijt en lunch vooral van de supermarkt. Avondeten divers maar geen luxe restaurants en regelmatig gewoon een broodje ook, maar dat is meer vanwege het gemak dan de kosten. Ik hoop dat we een beetje uitkomen qua budget. Wij hebben wel redelijk goedkope vliegtickets en doordeweekse vluchten. En onze start en eindpunt een beetje aangepast aan de beschikbare goedkopere vliegtickets. Met 15000 zouden wij dus nog heel veel extra's en luxe kunnen toevoegen. Begin dus vooral te kijken naar de vliegtickets voor 5 personen want dat is de grootste hap uit het budget. En de huurauto is bij een rondje veel goedkoper dan bij een oneway. Veel plezier met plannen.
Ja, ik denk ook dat de vliegtickets dit wel heel erg vertekenen. Ik zat nu natuurlijk te kijken voor komende zomer, om een beetje een beeld te krijgen. Dan kwam ik toch wel gauw op ruim € 6000 retour AMS-LAX met z'n vijven incl. bagage etc. Misschien dat dat wel goedkoper kan als je in oktober voor volgend jaar zomer gaat kijken, of andere luchthavens, hoewel Brussel en Düsseldorf voor ons best wel ver weg zijn en dus ook weer extra reiskosten met zich meebrengen. En misschien geldt hetzelfde voor hotels, dat die nu ook duurder zijn, dan wanneer je lang van te voren kunt reserveren. Voor mij is dat lastig in te schatten.
Verder hoeven wij ook geen bijzondere excursies of pretparken. Het enige dat mij wel erg leuk lijkt is om op onze 25e trouwdag in Las Vegas te zijn en dan zo'n Vow Renewal te doen, haha.

Ik begin zelf wel enthousiast te worden van het tentkampeer-idee, afgewisseld met hotels. Ik ga de komende tijd eens wat mooie plekken opzoeken om de rest mee te verleiden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer