Voetbal bezoeken in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Frisian
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2023, 11:01

Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Frisian »

Hoi allen,

Heeft hier iemand ervaring met voetbal bezoeken in de VS? Ik zit in september 3 weken aan de westkust en heb de volgende wedstrijden op het oog

15-9 LAFC - LA Galaxy
22-9 San Jose Earthquakes - St Louis City
29-9 Seattle Sounders - Houston Dynamo

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk of bovenstaande datums al definitief zijn. Dit is wat ik tegenkom op de website van de MLS. Gaat hier nog mee geschoven worden of zijn deze datums al 'final'?
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door MartijnL »

Of de datum nog verandert, heb ik geen ervaring mee.
Vorig jaar wel naar Atlanta United geweest.
Wij boekten vijf weken voor de wedstrijd via de site van Atlanta en konden eventueel onze tickets via hun site weer verkopen, mochten wij niet gaan.

Zorg ervoor dat je de digitale kaarten op jouw telefoon hebt staan en/of een databundel, dat je deze eventueel digitaal ophaalt bij het stadion.
In Atlanta gaf men aan, dat er geen papieren tickets meer worden uitgegeven.

Daarnaast mag je geen rugtas meenemen naar het stadion, alleen een doorzichtige tas van maximaal a4 formaat.

Veel plezier!
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Resetovic »

Ticket verkoop gaat via AXS, bijvoorbeeld https://www.axs.com/events/522107/la-ga ... _LAWEB_SGT

Schema's staan gewoon vast en indien het wijzigt heb je recht op je geld.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Almere vak V »

Frisian schreef:
19 mar 2024, 10:31
Heeft hier iemand ervaring met voetbal bezoeken in de VS? Ik zit in september 3 weken aan de westkust en heb de volgende wedstrijden op het oog
Ik kan helaas niet altijd de uitnodiging afslaan. Omdat ze nou eenmaal denken dat ik als Europeaan heel graag naar een voetbalwedstrijd toe wil. Laten we het erop houden dat ik dit net zo aantrekkelijk vind als naar een American Footballwedstrijd gaan in Nederland...

Maar vooruit. Ik kom denk ik 1 keer per jaar in Seattle en Portland. Seattle is 1 van de ploegen waar de meeste toeschouwers komen kijken. Maar dan nog zit Lumen Field nog niet voor de helft vol. Ik word er niet heel erg vrolijk van. Portland is misschien wel de stad met de meest Europese voetbalsfeer. Zit altijd afgeladen vol. Met een beetje mzzl proppen ze er 25.000 man in. En dan lijkt het zo waar echt ergens op.

Voor LA en San José durf ik het niet te zeggen.
MartijnL schreef:
19 mar 2024, 10:37
Zorg ervoor dat je de digitale kaarten op jouw telefoon hebt staan en/of een databundel, dat je deze eventueel digitaal ophaalt bij het stadion.
In Atlanta gaf men aan, dat er geen papieren tickets meer worden uitgegeven.

Daarnaast mag je geen rugtas meenemen naar het stadion, alleen een doorzichtige tas van maximaal a4 formaat.
Hou rekening met bovenstaand. Zorg dat je je kaarten in je wallet hebt staan. Bijna alle events in de US zijn inmiddels paperless. Mocht je een kaartje als aandenken willen hebben kan je die meestal wel aanvragen. Maar je komt er niet het stadion mee in.
Ook het tassengebeuren lijkt overdreven. Maar zeker in Seattle kom je niet binnen met een tas die niet aan bovengenoemde beschrijving voldoet.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 20 mar 2024, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Frisian
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2023, 11:01

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Frisian »

Dank voor de tips! Ik ben me er inderdaad bewust van dat het voetbal in de VS qua beleving het meestal niet haalt bij ons, maar ik ben nou eenmaal een voetbaldier, dus er moet 'gevinkt' worden. :wink:
Laatst gewijzigd door markro op 20 mar 2024, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Almere vak V »

Frisian schreef:
19 mar 2024, 10:31
15-9 LAFC - LA Galaxy
22-9 San Jose Earthquakes - St Louis City
29-9 Seattle Sounders - Houston Dynamo
Als er gevinkt moet worden...

Ga dan naar een wedstrijd van de Rams of Chargers in een afgeladen SoFi Stadium. Pak in San José de Niners mee in het geweldige Levis Stadium. Of loop in Seattle een gehoord beschadiging op Bij de Seahawks als ze op Lumen Field spelen. In mijn optiek nog mooier. Kijk of je een wedstrijd op College level mee kunt pakken. De Oregon Ducks gaan dit jaar ongetwijfeld de playoffs halen. College football is wat beleving met alles er omheen ongeëvenaard!
Frisian
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2023, 11:01

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Frisian »

Almere vak V schreef:
20 mar 2024, 20:18
Als er gevinkt moet worden...

Ga dan naar een wedstrijd van de Rams of Chargers in een afgeladen SoFi Stadium. Pak in San José de Niners mee in het geweldige Levis Stadium. Of loop in Seattle een gehoord beschadiging op Bij de Seahawks als ze op Lumen Field spelen. In mijn optiek nog mooier. Kijk of je een wedstrijd op College level mee kunt pakken. De Oregon Ducks gaan dit jaar ongetwijfeld de playoffs halen. College football is wat beleving met alles er omheen ongeëvenaard!
Goede tips, ga ik zeker naar kijken. Ik ben een groot fan van gehoorbeschadigingen oplopen in sportstadions. :wink:
Heb je ook een site voor me waar ik meer informatie over wedstrijddata en kaartverkoop etc kan vinden? Met voetbal weet ik me uitstekend te redden, maar andere sporten ben ik iets minder in thuis namelijk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door mtl »

Toegangskaarten voor sportwedstrijden worden vaak via ticketmaster.com verkocht. Het beste wat je kan doen is op de website van de club kijken onder tickets. Ook via stubhub.com worden kaarten aangeboden, dit is een platform waarin mensen hun kaarten doorverkopen. Of seizoenkaarthouders die hun plek te koop aanbieden als ze verhinderd zijn.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Hockey »

Almere vak V schreef:
20 mar 2024, 20:18
College football is wat beleving met alles er omheen ongeëvenaard!
Ieder zijn ding. Ik ben bij een UCLA Bruins wedstrijd geweest. BBQ's in de parking lot kennen we niet in Nederland en was in die zin uniek. Maar de wedstrijd zelf? Nauwelijks iets te zien, bovenin in een stadion met 95.000 plekken.

Geef mij dan maar liever hockey (veldhockey) als het Nederlands elftal speelt in het Wagener stadion in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Almere vak V »

Hockey schreef:
21 mar 2024, 14:40
Ik ben bij een UCLA Bruins wedstrijd geweest.
Wellicht niet het beste voorbeeld. UCLA das war einmal, om maar is een goed Amerikaans gezegde te gebruiken. En die 95.000 hebben er ook niet gezeten. Ze zijn tegenwoordig al blij met de helft! Van de helft...
Maar als je bij de top terecht komt. Weet je niet wat je ziet en meemaakt.

Het mooie is dat ik bij American Football nooit onderin wil zitten. Je wil juist hoger zitten om mee te krijgen wat er staat te gebeuren. Probleem daarvan is dat je dan wel het spelletje moet snappen. Dat is helaas de meeste mensen niet gegeven in Nederland. Vandaar vaak de opmerkingen duurt lang, er gebeurd weinig. Ik was afgelopen weekend uitgenodigd bij PSV tegen Twente. Daar heeft het laatste half uur de bal geen 10 minuten gerold denk ik. Maar dat nemen we in Nederland/Europa/rest van de wereld voor lief...
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Bennogr »

Veel lagere en middelbare scholen plus universiteiten hebben tegenwoordig voetbalteams (niet te verwarren met de handbalteams die ze hier 'football' teams noemen). Rondneuzen op de sites van steden, scholen en universiteiten kan je verder helpen. Meer intieme ervaring en meer contact met de plaatselijke bevolking dan in een reuzenstadion met een professionele club.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Almere vak V »

Frisian schreef:
21 mar 2024, 13:18
Heb je ook een site voor me waar ik meer informatie over wedstrijddata en kaartverkoop etc kan vinden?
Voor de NFL ga je gewoon naar NFL.com. Daar kan je op schedule klikken en via het schedule kan je klikken op de wedstrijd van je keuze en kaarten kopen via ticketmaster.com. Maar daar kan je uiteraard ook rechtstreeks naartoe. Hou er rekening mee dat je vrijwel altijd tickets koopt via de secondary market. Dus de prijzen die je betaald zijn vaak (veel) hoger. Schema voor de NFL wordt pas eind april bekend gemaakt.

Voor college heeft elk team zijn eigen website. Daarop worden de kaarten verkocht. Schedule voor college is al wel bekend. Maar je kan nu nog geen single game tickets kopen. Dat is pas vaak over een paar maanden. Voor de Oregon Ducks komen geen single game tickets op de markt. Omdat het stadion al is uitverkocht met seizoenskaarten. Die worden dan weer wel verkocht op de verschillende platforms. Maar ook dat zijn dus secondary kaarten, oftewel, wat de gek er voor geeft. Om een voorbeeld te geven, het goedkoopste kaart voor Ohio State @ Oregon Ducks leg je nu $400 neer. En ik ga je vertellen, er blijft geen plek onbezet!

Gehoorschade in Lumen Field is gegarandeerd. Daar staat het record op 137 decibel. Oftewel je staat gezellig naast de startbaan op Schiphol terwijl er een Boeing voorbij raast. En dit dan 3 tot 3,5 uur lang. Mijn vrouw is de eerste keer op zoek gegaan naar oordopjes. Voorheen werd je verplicht die aan te nemen als je het stadion binnenging. Dit werd ook gefilmd ivm claims. Maar daar zijn ze mee gestopt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Almere vak V »

Bennogr schreef:
21 mar 2024, 14:50
Meer intieme ervaring en meer contact met de plaatselijke bevolking dan in een reuzenstadion met een professionele club.
Als ik moet kiezen tussen NFL en College kies ik altijd College. Daar denkt mn baas, financieel gezien, trouwens anders over...
:wink:
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door HennyCox »

Almere vak V schreef:
21 mar 2024, 14:48
Ik was afgelopen weekend uitgenodigd bij PSV tegen Twente. Daar heeft het laatste half uur de bal geen 10 minuten gerold denk ik.
Maar in de 97e minuut "rolde" de bal anders prima toch? 💪
Dat tijdrekken / toneelspelen wordt ik inderdaad wel gek van en daar hoor je in de commentaren achteraf helemaal niks over, is al helemaal geaccepteerd blijkbaar.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Hockey »

Almere vak V schreef:
21 mar 2024, 14:48
Hockey schreef:
21 mar 2024, 14:40
Ik ben bij een UCLA Bruins wedstrijd geweest.
Wellicht niet het beste voorbeeld. UCLA das war einmal, om maar is een goed Amerikaans gezegde te gebruiken. En die 95.000 hebben er ook niet gezeten. Ze zijn tegenwoordig al blij met de helft! Van de helft...
Maar als je bij de top terecht komt. Weet je niet wat je ziet en meemaakt.
Is wel een aantal jaren geleden, maar het stadion zat vol.

Almere vak V schreef:
21 mar 2024, 14:48
Het mooie is dat ik bij American Football nooit onderin wil zitten. Je wil juist hoger zitten om mee te krijgen wat er staat te gebeuren. Probleem daarvan is dat je dan wel het spelletje moet snappen. Dat is helaas de meeste mensen niet gegeven in Nederland. Vandaar vaak de opmerkingen duurt lang, er gebeurd weinig. Ik was afgelopen weekend uitgenodigd bij PSV tegen Twente. Daar heeft het laatste half uur de bal geen 10 minuten gerold denk ik. Maar dat nemen we in Nederland/Europa/rest van de wereld voor lief...
Ik vond het slecht zichtbaar en inderdaad veel onderbrekingen, daardoor traag. Ga liever naar de LA Dodgers toe, maar ook dat mist de snelheid van hockey. Voetbal is traag, maakt niet uit waar. Dusdanig traag dat ik wel samenvattingen bekijk, maar niet de wedstrijd live.
Hockey is echt een veel snellere sport.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door HennyCox »

Hockey schreef:
21 mar 2024, 18:18
Hockey is echt een veel snellere sport.
En dan wel graag met een witte, ijskoude ondergrond :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Almere vak V »

HennyCox schreef:
21 mar 2024, 18:25
Hockey schreef:
21 mar 2024, 18:18
Hockey is echt een veel snellere sport.
En dan wel graag met een witte, ijskoude ondergrond :lol:
Hockey en football totaal niet met elkaar te vergelijken.

Wat me tegenstaat aan hockey, hoe gaaf ik het ook vind, is net als bij basketball en baseball het aantal totaal zinloze wedstrijden. Volgens mij ook de enige reden dat ze nooit ook maar enigszins in de buurt komen van de kijkcijfers van football. De NBA finals halen het niet eens bij regulier College Football.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door HildeV »

Ik heb inmiddels zowel de Sounders, de Seahawks en de Huskies (subtiel verzwegen door Almere :mrgreen: :wink: maar wel een topploeg afgelopen seizoen die in een fantastisch gelegen stadion spelen) gedaan in Seattle en heb mij telkens enorm geamuseerd. Al zijn we bij de Huskies vanwege de kou, het feit dat de wedstrijd al beslist was en dat we net als het grootste deel van de toeschouwers met de Link Lightrail terug moesten wel voor het einde van de wedstrijd vertrokken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voetbal bezoeken in de VS

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
23 mar 2024, 09:26
(subtiel verzwegen door Almere maar wel een topploeg afgelopen seizoen die in een fantastisch gelegen stadion spelen)
Ik zie het voor deze keer door de vingers...
:wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer