Waar hotels zoeken/boeken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2023, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door HaMPeL »

Simpele vraag: waar zoeken jullie hotels/motels? (voor plaatsen waar het even niet zoveel uitmaakt en vooral goed en niet te duur moet zijn. standaard rondje zuid-west USA)

Ik ben booking.com gewend. Gaat prima, maar misschien mis ik een deel van het aanbod in de USA?

Ik heb ook al vele tips gelezen over het boeken bij hotelketens zelf en dan punten sparen. Maar waar beginnen jullie dan?
Ik kwam de volgende ketens al tegen: best western, fairfield inn, la quinta by windham, quality inn, holiday inn, etc. Er zijn er vast nog veel meer.

Maar wat is handig? Er zijn vast ketens die sneller voordeel opleveren, die achter de schermen dezelfde punten kunnen delen, of ketens die vaker voorkomen dan de andere en daardoor extra voordeel opleveren? Om nog niet te spreken van de kortings-codes die voor hotels ook wel zullen bestaan.

Hopelijk is er net zo'n tip als voor de autohuur (alamo.de met code :-)). En het scheelt ook veel zoekwerk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door mtl »

Trivago om te vergelijken. Daarna rechtstreeks bij de hotels boeken. Lid worden van een hotelketen kan zeker lonen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Bij veel nationale parken overnachten wij in het park; daar zitten geen ketens en die accommodaties vind je niet op booking.com. Daarvoor zoeken we via de NPS-sites. Buiten de parken kijken we naar de betaalbaarheid en ligging. Trivago is een goed startpunt, maar we kijken ook op googlemaps. En Tripadvisor. We boeken regelmatig via booking.com maar checken wel altijd of het rechtstreeks niet goedkoper is (met bijvoorbeeld AAA korting of seniorenkorting). We sparen ook wel punten bij een paar ketens maar ik heb het idee dat we daarvoor te weinig gebruik maken van die ketens.

Heb je dit topic al gevonden?

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door Coyote »

HaMPeL schreef:
17 mar 2024, 18:57
Simpele vraag: waar zoeken jullie hotels/motels?
Simpel antwoord: via Wynham Rewards en Choice Hotels.

Via deze 2 vind je een groot aantal verschillende ketens. Bij beide kun je een account aanmaken en vervolgens punten sparen voor bijv. gratis overnachtingen of kortingen op nachten. Dat gaat best snel, na 8 overnachtingen kun je al ergens gratis slapen. Is sterk afhankelijk van de locatie en vaak heb je meer punten nodig maar lang niet altijd. Zo heb ik voor mijn komende trip op deze wijze 3 gratis nachten kunnen bemachtigen.

Al mijn overnachtingen boek ik via Wyndham Rewards of Choice Hotels. Een enkele keer ook via Best Western.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door markro »

Bovenaan het forum vind je een link naar de beoordelingen van forumleden betreffende accommodaties.
Voor nu de link ook hier: https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Ook al zijn de beoordelingen over het algemeen wat ouder, toch heb je een indicatie.

En kijk op de website Tripadvisor.com voor recentere beoordelingen: https://www.tripadvisor.com/
Let wel op, er worden ook hotels in de omgeving opgegeven, let dus op de afstanden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2023, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door HaMPeL »

dank voor de nuttige tips. die link naar het forum met de codes had ik al gelezen. de reviews waren nieuw voor mij.

Er is dus geen gouden tip van zorg dat je zoveel mogelijk bij xx boekt, want die is misschien gemiddeld wel $10 duurder, maar je zit sneller op je gratis nacht oid..

Nog 1 vragen:
Bij booking.com (eerste hotel is geboekt - Genius 3 VIP leverde nog een mooie korting) gaat alles in Euro's, als ik rechtstreeks boek bij het hotel uiteraard alles in dollars..ik zag ook dat ik bij Booking kon kiezen tussen nu betalen (wat ik natuurlijk niet doe), de dag vooraf (ongeveer) betalen (vermoedelijk wanneer het gratis annuleren vervalt), of bij de accomodatie betalen.

Is daar nog een juiste strategie voor? Gewoon de dag voordien via booking, dan weet je zeker dat je de afgesproken juiste prijs betaalt en wellicht minder gezeik met extra kosten?
Of juist bij het hotel zelf? Maar als ik nu bij booking boek voor €110, welke prijs betaal ik dan bij het hotel, in dollars waarschijnlijk?

Of ben ik iets teveel beïnvloed door het topic over alternatieve creditcards en wisselkoersen en moet ik me dit gewoon niet aantrekken?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door mtl »

Als je bij aankomst bij het hotel betaalt dan betaal je in de lokale valuta. Dus dollars in Amerika.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door Felicitas »

Bij booking.com kun je kiezen in welke valuta de prijzen worden weergegeven. De prijzen kunnen dus ook in dollars worden getoond; het bedrag dat je betaalt bij het hotel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je nu boekt bij booking.com maar later betaalt, kan de prijs in euro's dan nog wijzigen als de koers wijzigt? Of ligt dat voordeel/risico bij booking.com?
HaMPeL schreef:
18 mar 2024, 08:38
..ik zag ook dat ik bij Booking kon kiezen tussen nu betalen (wat ik natuurlijk niet doe), ..
Want? Waarom natuurlijk niet?

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door Trom »

Je betaalt bij booking.com, bij achteraf betalen, altijd in de valuta van het land. En de omwisseling hangt dus af van de koers van dat moment. M.i. gebruik je een prima manier om hotels te vinden en vergelijken via booking.com en tripadvisor. Als je je hotel gevonden hebt dan wel vergelijken met de hotelsite. Meestal zijn de prijzen daar gunstiger.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik gebruik ook wel ihg/ Accor / ibis

En boeken via hotels.com spaar je voor gratis nachten
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2023, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door HaMPeL »

ik boek met gratis annuleren. Dan ben ik nog een tijdje flexibel. Als ik nu ineens betaal, dan krijg ik bij annuleren het geld wel terug, maar liever heb ik nog niets betaald, dan ligt het probleem aan de andere kant..

Maar ik vraag me gewoon af wat de beste strategie voor het betalen is. laten we er maar even van uitgaan dat de koers stabiel blijft. Anders wordt het wel een heel ingewikkelde vraag..

Voor wanneer booking.com het goedkoopste is kan het op 3 manieren:
- nu direct in Euro's
- de dag voordien via booking.com in diezelfde Euro's
- bij het verblijf zelf in dollars.

Waarschijnlijk rekent booking.com een percentage op de omrekening naar euro's.
Maar bij betaling in dollars rekent de creditcardmaatschappij een percentage.

En wellicht zelfs meer, want als ik voor €110 heb geboekt bij Booking, dan kan dat hotel mij ook gerust $130 aanrekenen

Of ben ik nu teveel beïnvloed door dat topic over creditcards en wisselkoersen en trekt niemand zich hier in de praktijk iets van aan? Ik heb jaren Scandinavië doorgereist zonder me af te vragen welke wisselkoers de creditcard rekende..allen elke keer twijfel als de winkel de keuze bood: betalen in kronen of in euro's..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

HaMPeL schreef:
18 mar 2024, 11:40
En wellicht zelfs meer, want als ik voor €110 heb geboekt bij Booking, dan kan dat hotel mij ook gerust $130 aanrekenen
De prijs in dollars blijft gelijk.

Als je graag zekerheid wilt zou ik direct afrekenen. Je krijgt echt je geld wel terug bij annulering, want dat loopt dan via booking.com.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door jeppiepruts »

Als je nu aangeeft om te betalen bij de accomodatie in dollars dan krijg je in je boekingsbevestiging de prijs in dollars te zien. Dat is wat je daar betaalt.

En als je weer naar Scandinavië gaat... Over het algemeen geldt dat je beter je Nederlandse bank kunt laten omrekenen dan de lokale bank. Die rekent met een minder gunstige koers of opslag. Bij twijfel altijd voor betalen in lokale valuta kiezen.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door JeroenenTineke »

Wij hebben een paar choice hotels geboekt waarvan we zeker weten dat we er zijn op die datum. En als t niet zo is, hebben we een reisverzekering 😉
De kosten circa $100, voor 4 personen. Vooraf betaalt omdat dit goedkoper was, en zag afgelopen week dat de prijs al bijna verdubbeld is. Dus het kan zeker voordelen opleveren om nu al wel wat vast te leggen!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door IngridUSA »

Wat zou een reisverzekering hierin kunnen betekenen dan?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door Trom »

choicehotels kun je toch ook boeken met flexibele betalingsvoorwaarden. Scheelt meestal niet al te veel.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door jeppiepruts »

... en gebruik een code voor betere voorwaarden en extra korting. Zoals die van abnsave.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door JeroenenTineke »

@Trom bijna $30, verschil vond ik wel de moeite waard 😃
@IngridUSA voor als we de reis zouden moeten annuleren hè 😉 dan maakt t niet uit of je de boekingen hebt vaststaan.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Waar hotels zoeken/boeken?

Bericht door IngridUSA »

Dat snap ik. Maar je geeft aan dat je misschien niet zeker weet of je daar dan bent. Dat kwam op mij over alsof je mogelijk zou annuleren om opnieuw te boeken en eventueel te claimen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer