Airbnb annuleert reservering

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Airbnb annuleert reservering

Bericht door HennyCox »

Ik had een reservering staan bij airbnb en kreeg ineens een bericht dat mijn reservering geannuleerd was, omdat de accommodatie niet aan hun eisen meer voldoet.
Kan ik inkomen....echter ik heb met een ander account deze accommodatie inmiddels gewoon weer kunnen boeken voor dezelfde data, echter wel een stuk duurder. Doen ze dit om de maximale prijs te kunnen vangen??
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door JeroenenTineke »

Wij verhuren zelf een vakantiehuis via airbnb. De regels om een boeking te annuleren als eigenaar zijn behoorlijk streng. Heel bizar dat je dan toch weer dezelfde accomodatie kan boeken op korte termijn van de andere boeking neem ik aan? dus ik vermoed wat je zelf al aangeeft, dat dit gaat om meer winst te maken. Tenzij ze aantoonbaar kunnen maken dat de woning zichtbaar is verbetert zodat de prijs kwaliteit verhoudingen zijn verandert.
Waarom heb je via een andere account weer gereserveerd overigens, en niet via dezelfde?
Wat je moet doen, is airbnb benaderen met deze klacht. De printscreens van je boekingen meesturen met de mail waarin ze reden van annulering aangeven. Je hebt een grote kans dat ze je daarin gelijk geven, en de oorspronkelijke boeking kan behouden. Succes!
Laatst gewijzigd door JeroenenTineke op 14 mar 2024, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door groennom »

HennyCox schreef:
14 mar 2024, 10:51
Ik had een reservering staan bij airbnb en kreeg ineens een bericht dat mijn reservering geannuleerd was, omdat de accommodatie niet aan hun eisen meer voldoet.
Kan ik inkomen....echter ik heb met een ander account deze accommodatie inmiddels gewoon weer kunnen boeken voor dezelfde data, echter wel een stuk duurder. Doen ze dit om de maximale prijs te kunnen vangen??
Dat heb ik in Banff ook gehad, heel vreemd. Toen moest ik last minute opeens een veel duurder alternatief nemen. Sterker nog, is mij in die periode (2023) nog vaker gebeurd. Voor mij een reden om Aribnb te mijden.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door Elendan »

Afgelopen jaar heb ik een aantal boekingen gemaakt via AirBnB voor aankomende zomer. Eén eigenaar annuleerde binnen een paar dagen, met de opmerking: 'ik weet nog niet of ik mijn huis dan ter beschikking stel, kom in het voorjaar maar terug.'
Een ander stuurde mij een bericht dat ze ons de volgende dag zouden verwelkomen, heel attent, maar ik bericht terug dat we pas in juli 2024 komen :lol: . Daarop ontving ik ook een annulering.

Ik heb nu een dubbele boeking staan voor onze eerste nacht in Salt Lake City, één via AirBnB en voor de zekerheid ook maar een hotel via booking. Ik heb nu tot een paar dagen voor vertrek nog een backup, mocht er weer iets door AirBnB geannuleerd worden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door Marielleh »

Wij hebben in Denemarken een annulering gehad. Lang van tevoren gereserveerd en een maand of twee tevoren annulering. Hij ging het huis verkopen en deed suggesties voor alternatieven die “vergelijkbaar” waren maar onze definitie van vergelijkbaar bleek anders dan die van de AirBNB eigenaar.
Uiteindelijk gestopt met communiceren met hem en via AirBNB gespeeld. Hoewel het me veel tijd heeft gekost hebben we uiteindelijk een duurdere accommodatie kunnen boeken en hebben het verschil terug gehad. De acco was weliswaar duurder maar hadden wij zelf nooit gekozen (twee kamers van 2 ipv een voor ons alle drie een heel appartement) maar was een acceptabel alternatief. Het was ondertussen dusdanig kort tevoren dat we ook niet heel veel keus hadden.

Ik zou zeker contact met AirBNB zoeken (neem de tijd;-) met de documenten waarmee je aantoont dat dit wel heel raar verhaal is.

@JeroenenTineke ; ik vind het wel goed om te horen dat het zo lastig te annuleren is. Voor ons voelde het toen alsof hij dacht het even te doen en wij het konden uitzoeken. Uiteindelijk was dit dus niet zo maar hebben er veel tijd en energie in moeten steken. Als je lang van van tevoren boekt doe je dat om een reden en ga je kort van tevoren niet vinden wat je zoekt voor een vergelijkbare prijs….
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door JeroenenTineke »

Wat jammer om te lezen dat er zoveel slechte ervaringen zijn met airbnb, dat verbaasd me eerlijk gezegd. Misschien dat ze er in Usa toch anders mee omgaan. Nog wel een tip: als je boekt bij airbnb, boek dan altijd bij een superhost. Die status verwerf je niet zomaar. En wanneer een superhost meerdere boekingen “zomaar” annuleert, verwerft hij deze status niet meer. De criteria zijn streng!

@Marielleh Fijn dat het uiteindelijk toch is gelukt!
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door Marcel5050 »

Had twee jaar geleden geboekt in Daytona via Booking.com.Een paar weken voor vertrek werd boeking geannuleerd zonder opgave van reden.Dan via RNB geboekt,na enkele dagen bericht mijn boeking werd niet aangenomen omdat er van mij nog geen enkele recencie was.Dan toch nog iets anders via RNB geboekt en dat was wel OK.Mijn laatste dag voor terugreis via booking Red Roof in Miami geboekt en mijn 100 dollar waarborg nooit terug gekregen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door Trom »

Hetzelfde heb ik meegemaakt met Expedia voor een reservering in het hoogseizoen in Griekenland. Ze zouden zogenaamd verbouwen. Door een geluk vonden we iets anders in hetzelfde dorp. Er bleek helemaal niets aan de hand bij de geannuleerde bestemming. Helaas staat dit meestal wel in de annuleringsvoorwaarden en dan hangt het maar net af of de verhuurder eerlijk is of misbruik maakt.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door HennyCox »

JeroenenTineke schreef:
14 mar 2024, 12:11
Heel bizar dat je dan toch weer dezelfde accomodatie kan boeken op korte termijn van de andere boeking neem ik aan? dus ik vermoed wat je zelf al aangeeft, dat dit gaat om meer winst te maken. Tenzij ze aantoonbaar kunnen maken dat de woning zichtbaar is verbetert zodat de prijs kwaliteit verhoudingen zijn verandert.
Waarom heb je via een andere account weer gereserveerd overigens, en niet via dezelfde?
Wat je moet doen, is airbnb benaderen met deze klacht. De printscreens van je boekingen meesturen met de mail waarin ze reden van annulering aangeven. Je hebt een grote kans dat ze je daarin gelijk geven, en de oorspronkelijke boeking kan behouden. Succes!
Ik heb Airbnb al aan de telefoon gehad , ze zouden me binnen 2 uur terugbellen vanmorgen...ik ben nog aan het wachten. :(
Ze kunnen deze woning niet in de tussentijd verbetert hebben, zat een dag tussen annulering en nieuwe boeking, gaat dus waarschijnlijk om een hogere prijs te kunnen krijgen.
Voor mij is het een belangrijke boeking van 3 nachten in juni in de buurt van Yellowstone, dus ik wil/kan niet te lang wachten.

Edit: ik werd net teruggebeld: ik heb een coupon van €100 op mijn account gekregen en excuses.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door Marielleh »

Ik moet mijn eigen post volledig rectificeren; was booking.com, geen AirBNB!
Excuus, ik was in de volledige overtuiging dat het AiBNB was maar als ik het teruglees in ons eigen verslag klopt dat dus niet.

Dus…..hoewel het verhaal klopt klopt de aanbieder niet.

Ik zou overigens nog altijd richting AirBNB gaan met de bewijslast die je hebt. Hopelijk lukt het om contact te krijgen en het naar tevredenheid op te lossen!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Airbnb annuleert reservering

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb dat ook meegemaakt met Airbnb. Er was een concert in Dallas en ik had meteen na het kopen van de kaartjes een Airbnb in de buurt gezocht en geboekt. Zo'n 2 maanden voor het concert werd de reservering geannuleerd. Toen ik ging kijken op Airbnb zag ik dat alles in de omgeving van het stadion echt 4-5 keer zo duur was per nacht als waar ik mijn reservering voor had. Ik snapte dus wel dat de eigenaar van die reservering van mij af wilde om even een veel hogere winst te behalen voor die nachten.
De smoes was trouwens dat het appartement was overgegaan op een andere eigenaar en de nachten dus niet gehonoreerd konden worden. Daar kun je dan weinig tegenin brengen. Vaak zie je dan dat het niet meer op Airbnb beschikbaar is, maar ineens op VRBO of een andere website (bookingdotcom/expedia) opduikt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer