Budgetering en keuzes 3 maanden sabbatical

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mapsv
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2024, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Budgetering en keuzes 3 maanden sabbatical

Bericht door Mapsv »

Hallo Guys,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al wat gezocht en ook al wat informatie gevonden maar om het voor mezelf ook wat duidelijker te krijgen en de info centraal te houden toch maar een nieuw topic aangemaakt.

Wij ( vriendin en ik) zijn in het najaar van 2019 3.5 week naar het Zuid-Westen geweest en dat heeft ons hart gestolen. Inmiddels zijn we wat verder en willen in de periode Mei t/m Juli 3 maanden terug. Dat zou dan met 2 jonge kinderen zijn (3 en 1). Ons idee is om ergens richting Denver te vliegen en vanuit daar qua planning zien waar we allemaal gaan uitkomen. Ik heb een aantal vragen waar ik jullie beeld bij zou hebben:

- Is het überhaupt mogelijk om een camper te kopen en te verkopen of is dat niet aan te raden of praktisch onmogelijk?
- Tips voor plekken / campings met wat faciliteiten voor jonge kinderen of hoe die te vinden?
- Met wat voor kosten moet ik rekening houden qua totale trip? Ik zie camper huur prijzen bijvoorbeeld enorm variëren bij verschillende aanbieders.

Hoor het graag! Merci!

Groet,

Maikel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budgetering en keuzes 3 maanden sabbatical

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Maikel, welkom op het forum!
Mooie plannen, maar begrijp ik goed dat het voor dit jaar is? In dat geval betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs voor een huurcamper, en bovendien zijn de campings in de meeste parken al lang volgeboekt. Een camper kopen heeft nogal wat haken en ogen er is al eens over geschreven hier. Gebruik de zoekfunctie eens daarvoor. Ik vind bijvoorbeeld dit topic. Of zoek op auto kopen: dan loop je tegen dezelfde zaken aan.

Nog wat overwegingen:
- Mei is niet de beste periode voor Colorado. Heb je al enig idee van de route?
- Aan wat voor voorzieningen denk je? Veel is er voor de kinderen niet nodig lijkt me. Campings met veel voorzieningen (kijk bijvoorbeeld eens op www.koa.com) zijn vaak minder goed gelegen en erg prijzig. Wel handig als je eens een was wilt doen.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Budgetering en keuzes 3 maanden sabbatical

Bericht door BonnyR »

Ook even rekening mee houden, dat je maar 90 dagen aaneengesloten met een Esta in Amerika mag zijn.
Denk dat je planning super krap is kwa voorbereiding. Camper huren kost veel nu. Ook kopen met recht van terugverkopen kun je nog eens googelen, maar is allemaal een hoop gedoe.
Je zit in het hoogseizoen en de mooie campings in de nationale parken zullen waarschijnlijk vol zitten. Probeer toch eens een globale route uit te werken en dat adviseert makkelijker.
Voorzieningen voor jullie kids, zou ik zeggen langs de dollarstore voor emmertje, schepjes, vormpjes, visnetje, kleurtjes, stickers, opblaasbadje/ bootje
...noem maar op.
Kan het niet zo snel terugvinden, maar er moet een topic zijn waar mensen de kosten op een rijtje hebben gezet.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budgetering en keuzes 3 maanden sabbatical

Bericht door Berry »

Wij hebben in 2022 3 maanden rondgereisd door Amerika; van San Francisco naar Washington DC.

Persoonlijk zou ik het een jaar opschuiven, want zoals andere leden ook al zeggen, je bent behoorlijk laat. Je kosten worden hierdoor hoger en tegelijkertijd wordt je ervaring minder doordat veel mooie kampeerplekjes er al niet meer zijn.
Voor de beeldvorming; onze totale voorbereidingstijd was ruim een jaar. Nu kan het ook wel korter, maar eigenlijk had ik dat niet gewild, ook niet om de voorpret zo lang mogelijk te laten duren ;)

Wat betreft budget waren wij Ca EUR 18.500,- kwijt. Daarbij was de verdeling kamperen met een tent en hotels/ airbnb/ lodges ca 50/50, kookten wij vaak zelf en deden we geen gekke uitspattingen.
Mapsv
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2024, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Budgetering en keuzes 3 maanden sabbatical

Bericht door Mapsv »

Dag forumleden,

Dank voor jullie reacties en ik zie inderdaad dat ik in niet vermeld heb dat het inderdaad om volgend jaar gaat. Dat zal inderdaad wat planning schelen. Hoe zit het met campings reserveren? Is dat iets wat je ook al een jaar van te voren moet doen?
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Budgetering en keuzes 3 maanden sabbatical

Bericht door Berry »

ah, volgend jaar!
Campings in de National & State Parks zijn meestal 6 maanden vantevoren te reserveren, al zijn er uitzonderingen en soms zijn bepaalde campings ook niet open afhankelijk van het seizoen (wat in mei best mogelijk is). Yellowstone is een bekende uitzondering bijv. met reserveren 1 jaar vantevoren.

Mei - juli is prima tijd trouwens, hebben wij toen ook gedaan. Mijn tip zou zijn om hier wel met je route rekening mee te houden. In principe is mei rustiger en minder warm dan in juli. Tegelijkertijd kunnen bepaalde faciliteiten in parken nog niet beschikbaar zijn in mei (visitor centers, ranger talks, sommige campgrounds) en kunnen bepaalde delen van het park en/ of hikes niet toegankelijk zijn, mede door een flink pak sneeuw wat er nog kan liggen.
Zodoende wisselt de beste reistijd sterk per park. Zo hebben wij California gedaan in Mei, je moet dan een beetje geluk hebben met sneeuwval in Yosemite en Sequoia, maar meestal heb je prachtig weer met een nog te hanteren drukte. Ik moet er niet aan denken er rond te lopen in het hoogseizoen in juli.
Tegelijkertijd ben je bijv. in Glacier NP (Montana) weer te vroeg in mei, omdat je dan sowieso je sneeuwschoenen mag meenemen en het behoorlijk koud zal zijn in de camper.

Ik vind onderstaande overzicht altijd wel handig om mee te nemen in mijn planning:
US & Canada's national parks_ best time to visit_ - Lonely Planet.jpg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budgettering en keuzes 3 maanden sabbatical

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi overzicht Berry!
Helaas kun je niet altijd overal net in de juiste periode zijn. Het scheelt qua drukte wel dat er nu in een park als Yosemite gewerkt wordt met een toegangsreservering. Bij een park als Yellowstone zou ik ook niet echt eind september of oktober uitzoeken voor een bezoek; de meeste campings zijn dan gesloten net als veel andere voorzieningen. Maar als het weer nog goed is, is het natuurlijk wel een mooie en rustige periode.

@Mapsv Gelukkig dat het voor 2025 is! jullie hebben lekker de tijd om alles uit te zoeken.
Ik zou op tijd een route maken en de meeste campings tijdig vastleggen. Dat moet bij veel parken echt exact 6 maanden van te voren, meteen zodra de reservering open gaat.
Ik zou Colorado in juli doen; het is daar relatief rustig (behalve in een park als Rocky Mountain).
Hou er ook rekening mee dat met een camper het rijden door Death Valley niet altijd en bij alle camperverhuurders toegestaan is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer