ESTA/Fout in verkrijging nationaliteit

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ElfjeRoos
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2024, 22:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

ESTA/Fout in verkrijging nationaliteit

Bericht door ElfjeRoos »

Hoi allemaal, ik heb net mijn goedgekeurde ESTA binnen en krijg de schrik van mijn leven. Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit. Bij de vraag hoe ik die 2e nationaliteit heb gekregen, heb ik per ongeluk “door geboorte” ingevuld, maar ik ben gewoon in Nederland geboren. Dit had “door ouders” moeten zijn (mijn ouders hebben allebei mijn 2e nationaliteit). Stom, maar ik dacht dat er bedoeld werd: vanaf wanneer heb je de nationaliteit (en dat is vanaf mijn geboorte). Weet iemand of ik een nieuwe ESTA moet aanvragen? Bij mijn dochter heb ik wel “via ouders” ingevuld. Ben bang dat ze op Schiphol of in Amerika gaan vragen waarom dat verschillend is. Kan iemand mij uit de brand helpen? :cry:
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: ESTA/Fout in verkrijging nationaliteit

Bericht door Resetovic »

Gewoon weer nogmaals en juist aanvragen. :)

Edit: Goed dat jij dit nu vraagt, want ik dacht, ik check mijn Esta ook eens van vorige maand voor de zekerheid, gezien ik ook een dubbele nationaliteit heb. Ik zie dat ik ook via geboorte heb gedaan, terwijl dit via ouders is, en twee jaar geleden had ik het wel juist gedaan. :lol:

Overigens bij "Have you ever been issued a passport or national identity card for travel by any other country?" zie ik nu zelfs dat ik "no" had gekozen twee jaar terug, terwijl dit gewoon ja moet zijn gezien ik "are you now, a citizen or national of any other country?" "yes" is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer