Drukte Dusseldorf september ochtend

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door DennisS »

Wij vliegen dit jaar op 1/09 van Dusseldorf (naar Heatrow en dan door naar Miami). Nu ben ik nog nooit vanaf DUS vertrokken. Iemand ervaring met de drukte? Vlucht gaat om 07.30 in de ochtend op zondag.

Zag wel een filmpje op YT waar ik schrok van de rijen voor inchecken....
https://www.youtube.com/watch?v=9vyu62GSjs4
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door mtl »

Deze luchthaven is inderdaad meerdere keren negatief in het nieuws geweest vanwege chaotische toestanden.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door JeroenB »

Wij hebben afgelopen zomer vanaf Dusseldorf gevlogen en hebben geen drukte ervaren, sterker nog wij zouden liever 1,5 uur langer rijden om vanaf Dusseldorf te vliegen dan vanaf Schiphol.

Ook vrienden van ons vlogen op een ander moment en ook die hoorde ik heel positief over Dusseldorf.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door paulr »

dus je gaat 1,5 uur rijden, om vervolgens een uur terug te vliegen naar AMS, daar weer rekening houden met 1,5 uur overstaptijd en dan door vliegen. Kost je toch een paar uur extra.... Terwijl doorgaans de wachttijd op SPL best onder controle is en wij meestal binnen een uurtje van vertrekhal tot gate geraken (dus ruim tijd voor koffie drinken). Rare bokkesprongen maken mensen toch tegenwoordig...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door mtl »

Als dat een hoop geld scheelt? En vorig jaar november duurde het bij mij anderhalf uur tussen het moment dat ik op Schiphol met de trein aankwam tot het moment dat ik voorbij de paspoortcontrole was.
YYZ727
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 jul 2012, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door YYZ727 »

Je vertrekt op zondagmorgen, zal reuze meevallen met de drukte....
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door jeppiepruts »

Ik heb dezelfde vlucht vorig jaar gedaan. Nouja, toen vertrok hij nog 20 minuten eerder.
Maar als je rond de 2 uren voor vertrek op de luchthaven bent is het echt niet druk. En al helemaal niet op zondag.
Ik heb sowieso alleen maar goede ervaringen met Dusseldorf.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door bedeve »

paulr schreef:
24 jan 2024, 11:57
dus je gaat 1,5 uur rijden, om vervolgens een uur terug te vliegen naar AMS, daar weer rekening houden met 1,5 uur overstaptijd en dan door vliegen. Kost je toch een paar uur extra.... Rare bokkesprongen maken mensen toch tegenwoordig...
Heb je de uren goed opgeteld ? @paulr
Heb je ze verrekend met reistijden , incheck en security tijden op SChiphol ?
Hoeveel uren extra kost het reizen via DUS nu ??

Weet je wat we zeggen dat je 3 uur extra tijd nodig hebt.
Als je dan Eur 300 pp bespaart kom je op een uurtarief van Eur 100 .-
Ik heb wel voor minder gewerkt ...
Jij ook ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door Coyote »

paulr schreef:
24 jan 2024, 11:57
Rare bokkesprongen maken mensen toch tegenwoordig...
Mijn gedachte exact... :wink:

Voor mij alleen zal ik niet snel voor Duitsland kiezen. Zelfs als dat EUR 200 scheelt. Maar kan me voorstellen dat het bij meerdere personen om een serieus bedrag kan gaan. Als ik voor echter mijzelf spreek, ik ben erg tevreden over Schiphol, zelfs met de enorme drukte van zomer 2022. Toen kostte het wel meer tijd maar dat was incidenteel. In oktober '22, juni '23 en eind september '23 geen centje pijn op Schiphol. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door bedeve »

Het nadeel van DUS is voor jou @Coyote de bijna dubbele reistijd om er te komen.
Voor mij is het verschil 1 uur.
Als je gewend bent je auto op het vliegveld te parkeren zou je de verschillen in P -Tarieven ook mee moeten nemen...
Voor mijn trip in october heb ik Bremen gekozen als vertrekplek
Dat zorgde voor KLM tickets a Eur. 400,-
Jij wuift vooralsnog die noodzakelijk om Duitse vliegvelden mee te nemen in je reisplanning ver weg ...
Misschien komt dat omdat je in de bancaire wereld actief bent.... :roll:
Laten we het eens een jaar vooruitschuiven....laten we eens zien wat Den Haag allemaal met Schiphol voorheeft en hoe duur ze het vleigen vanaf die luchthaven gaan maken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door Carolien123 »

Wij zijn vorig jaar september vanaf Dusseldorf op zondag vertrokken. Er was een megalange rij voor ons bij het inchecken, omdat alle spelers van de Invictus games, met heel veel rolstoelen en sportmaterialen die mee moesten. Ik had echt zoiets, hoe krijgen ze zoveel rolstoelers ooit op tijd in het vliegtuig. Maar het liep allemaal als een zonnetje. Ondanks dit vertrokken we netjes op tijd.

Dit was een van de redenen om dit jaar weer te kiezen voor Dusseldorf.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door Elendan »

Welke luchthaven interessant is ligt helemaal aan waar je woont. Je kunt niet stellen dat het rare bokkesprongen zijn. Er wonen genoeg mensen buiten de Randstad ;)

Wij besparen meer dan € 750 (2 pers.) door niet via Schiphol te vliegen en daar komen de goedkopere parkeerkosten nog bij. Daarnaast scheelt het maar een uurtje extra reistijd. Schiphol is voor mij de laatste optie, nr. 1 = Brussel, 2 = Düsseldorf en daarna pas Schiphol.

De laatste jaren heb ik trouwens geen intercontinentale vlucht gehad die vliegt volgens de oorspronkelijke boeking. Ik koop daarom de goedkoopste optie en ook nu weer (gisteren een wijziging ontvangen van KLM) kunnen omzetten naar een vlucht met maar 1 overstap en gunstigere vliegtijden. Mij bevallen die vluchtwijzigingen prima :lol: Voor mij geen duurdere vluchten meer als ze toch in 99% van de gevallen veranderd worden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door cvr »

same here

En laat ik nog eens een mooie curvebal in deze discussie gooien :-)

Het is ons vanuit Düsseldorf inmiddels 2x overkomen dat we op Schiphol de aansluiting missen. Op het moment zelf zeker niet fijn (met name de eerste keer) maar met een hoop geregel zijn we 1x in de avond ipv in de middag aangekomen en de andere keer de volgende dag (inclusief betaalde overnachting en diner). Dit heeft ons 800Euro aan vouchers pp per keer opgeleverd...

Ik ga hier niet zeggen dat ik het opzoek maar ik ben er inmiddels een heel stuk soepeler in geworden en vind het een leuke bonus (lees gratis volgende trip) voor een paar uur gedoe.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door paulr »

iedereen moet idd zijn eigen afweging maken en keuzes qua kosten maken. Ook kan DUS handig zijn als je niet dichtbij Schiphol woont. Ik heb daarom bewust juist niets daarover geschreven volgens mij, noch over de kosten, noch over de reistijd naar iedere luchthaven.
Ik heb gereageerd op: '' sterker nog wij zouden liever 1,5 uur langer rijden om vanaf Dusseldorf te vliegen dan vanaf Schiphol.. Deze regel impliceert dat je dus liever eerst 1,5 langer gaat rijden dan dat je naar SPL zou rijden, om vervolgens dus een mogelijk langere vlucht te pakken (als je weer via SPL naar een stad in de USA zu vliegen). Dit gaat natuurlijk niet op als je vanaf DUS vliegt via bijv LHR of FRA of iets dergelijks.
Ik heb nergens iets over een mogelijk financieel voordeel geschreven dus....
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door pollyblue »

Na Brussel (nabijheid) is Dusseldorf mijn tweede keuze. Minder druk, niet zo groot, overzichtelijk, makkelijk parkeren en nog nooit problemen ervaren.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door 1N9R1D »

Wij vliegen doorgaans vanaf Düsseldorf (is voor ons net zover als naar Schiphol, maar stuk goedkoper). We hebben er nog nooit problemen gehad met de drukte, niet buiten het seizoen, maar ook niet tijdens hoogseizoen.
1 september is zowel voor Nederland als voor Duitsland de laatste dag van de zomervakantie (schoolvakanties). Met aankomsten zal het vast wat drukker zijn, maar voor vertrek voorzie ik geen problemen voor jullie.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
24 jan 2024, 16:20
Jij wuift vooralsnog die noodzakelijk om Duitse vliegvelden mee te nemen in je reisplanning ver weg ...
Misschien komt dat omdat je in de bancaire wereld actief bent....
Wat dat laatste er nou mee te maken heeft?? :dontknow: Oud zeer misschien??

Je gaat voorbij aan het feit dat sommigen ook gewoon voor gemak kiezen. Niet meer en niet minder. Ook dát kan een reden zijn. :wink:

Oh ja, ik denk dat ik met mijn ticket vanaf Amsterdam dit jaar helemaal geen slechte deal gesloten heb. Perfecte vliegtijden, rechtstreekse vluchten en een prijs die lager ligt dan de meeste andere tickets die vanaf AMS, DUS, FRA of BRU vliegen... :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door bedeve »

:offtopic:

Nee @Coyote , er is bij mij geen oud zeer .
Was meer als een stijlgrapje bedoeld .
Maar weet jij nog dat je niets van die autohuur codes en loyalty programma s wilde weten...

Ik denk wel dat jij de veranderingen op Schiphol en de prijswijzigingen m vandaaruit te blijven vliegen onderschat.
Wellicht dat je om uitjes naar de VS zoals je ze nu gewend bent wilt continueren toch ook alternatieve vertrek luchthavens alvast bekijkt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door mtl »

Voor mij blijft het Schiphol. Ook al omdat ik 40 treinminuten er vandaan woon. Vanaf Brussel en Düsseldorf is vaak niet goedkoper voor mij.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door DennisS »

Wij wonen in Tilburg. Dus qua reistijd scheelt het niet zoveel (13 minuten). Dusseldorf is momenteel de goedkoopste qua vluchten maar ook qua tijden erg gunstig. We verblijven de nacht ervoor bij Van der Valk Dusseldorf.

Ik denk inderdaad dat het op zondag zo vroeg in de ochtend nog niet heel druk zal zijn. Maar die video's op youtube lieten wel een beeld zien wat we afgelopen jaren ook op Schiphol zagen. Twee jaar geleden op Schiphol Meet & Assist geboekt. Dat was ideaal. Zie op dusseldorf nu niet zo'n service maar zal hopelijk ook niet nodig zijn.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer