Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door wouterjanS »

Wat zijn nou activiteiten, of bucketlist dingen die je in Amerika kan/moet doen om je een beetje local te voelen.

Waar ik zelf op kan komen is:
- County fair
- Schietbaan
- Rodeo
- Lokale kerk (als je daar wat mee hebt)
- Sportwedstrijd

Iemand nog meer inspiratie?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn

Bericht door Almere vak V »

Memorial Day
Independence day (4th of july)
Labor day
Halloween
Veterans day
Thanksgiving
Highschool football op vrijdagavond.
College Football op zaterdag
Honkbal
Tailgaten
Garage sale
Shopping mall
Ontbijten in een diner
Echte Amerikaanse fastfood keten bezoeken, A&W, In N Out burger...
Sportsbar
Drive in bioscoop
Line dancing
Roller skaten
Kreeft/krab eten bij een Crab Shack
Bowlen
tanteto
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn

Bericht door tanteto »

Ga eens naar een Farmers Market.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door BonnyR »

Almere vak V schreef:
19 okt 2023, 18:45
Ontbijten in een diner
:roll: dacht ff hoe kun je nou ontbijten in een diner....maar het kwartje is gevallen.... :lol: kwestie van klemtoon....

Mooi lijstje trouwens. Bij de Amish kwamen me met een tour langs een lokale winkel waar natuurlijk niet gestopt werd. We zijn speciaal later terug gereden en warempel allebei sportschoenen gescoord en gezellig zitten praten met de Amish in de winkel. Ook gegeten in een lokaal restaurant waar de paard en wagen naast het restaurant geparkeerd stonden geweldig.
Ook altijd gezocht naar kleinere lokale restaurants ( soms met live muziek) altijd een feestje zoiets.
Ook een sportbar is de moeite waard, nooit kramp in je nek, in iedere hoek hangt een TV formaatje large.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door Almere vak V »

BonnyR schreef:
20 okt 2023, 16:08
dacht ff hoe kun je nou ontbijten in een diner....maar het kwartje is gevallen.... kwestie van klemtoon....
Wat dacht je van deze??
Breakfast for dinner...

Jarenlang mateloos populair geweest bij onze kinderen toen ze nog klein waren.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door peeweetm »

Ik reis graag met Amtrak (bij voorkeur ten westen van Chicago).
Je kunt drie keer per dag eten in het restauratierijtuig. Als je alleen of met z'n tweeën reist, deel je de vierpersoonstafel meestal met anderen. Bijna altijd heb ik/hebben we interessante gesprekken met Amerikanen.
Tussendoor kun je ook in de uitzichtwagen zitten en daar met medereizigers een gesprek aangaan, terwijl het landschap de ramen passeert.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door gera_r »

Naar minder populaire staten en/of plaatsjes gaan. Als je in een omgeving bent, waar normaal geen toeristen komen, dan heb je heel snel echt contact met de lokale bevolking als ze jullie Nederlands met elkaar hoort praten is mijn beleving. Kijk, in de populaire gebieden weten ze wel dat je een toerist bent. Maar in andere gebieden zijn ze vaak vol verwondering en heb je de leukste gesprekken...
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Zweden

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door Paul.Becker »

peeweetm schreef:
21 okt 2023, 20:04
Ik reis graag met Amtrak (bij voorkeur ten westen van Chicago).
Je kunt drie keer per dag eten in het restauratierijtuig. Als je alleen of met z'n tweeën reist, deel je de vierpersoonstafel meestal met anderen. Bijna altijd heb ik/hebben we interessante gesprekken met Amerikanen.
Tussendoor kun je ook in de uitzichtwagen zitten en daar met medereizigers een gesprek aangaan, terwijl het landschap de ramen passeert.
Ben 't helemaal met jou eens! Ik heb bijna 52.000 km getreind in Amerika met Amtrak en de Alaska Railroad en ik heb erg veel lieve Amerikanen ontmoet waar ik nu nog mee correspondeer en ik ben zelfs een keer bij iemand thuis uitgenodigd (met één overnachting)!
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door BarstowBOB »

Bezoeken van een pretpark. Is leuk en vaak ben je de enige buitenlandse toerist. Ik ben dit jaar naar Knoebels Amusement Resort geweest in Elysburg (Pennsylvania) en Cedar Point in Sandusky (Ohio). In de wachtrijen met mensen uit Cleveland, Cincinnati en Detroit gesproken. Allemaal aardige mensen.

Ik ben dit jaar ook in Bethlehem (Pennsylvania) naar een plaatselijke ijshockeywedstrijd gegaan. Als je bijvoorbeeld iets over de spelregels vraagt aan de mensen om je hem heb je meteen een gespreksonderwerp.

Misschien een bizarre tip, maar je kunt ook gewoon eens de minder goede buurten in gegaan in bepaalde steden. Ik ben zelf in Zuid-Atlanta geweest, South Los Angeles en zelfs Baltimore. Het lijkt soms eng, maar als je gewoon normaal doet, doen de mensen eigenlijk ook normaal tegen jou. Misschien iets minder eng is bijvoorbeeld, Peters Street in Atlanta, het ligt onder het centrum in Atlanta. Je bent de enige blanke, maar de zwarte bevolking vond ik superaardig.

Wat ik zelf nooit heb gedaan, maar wel een keer wil doen is mezelf en een partner inschrijven voor een beachvolleybaltoernooi.
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door HennyCox »

Meeste contact en uitgebreide gesprekken met Amerikanen heb ik altijd gehad in de hot-tub 's avonds bij het hotel/motel. :thumbup:
Rocky Mountain High
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2022, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wat zijn activiteiten om te doen om echt tussen de locals te zijn?

Bericht door Rocky Mountain High »

De onbekendere routes rijden en wat wij erg leuk vinden is om na het avondeten een rondje over de camping te lopen. Je hebt dan de leukste gesprekken.
Zo ook tijdens onze wandelingen (ook weer op onbekendere plekken) waar we eigenlijk alleen maar locals tegenkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer