E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik ga begin november een kleine anderhalve week naar Nederland. Bij vorige bezoeken heb ik altijd voor pak 'm beet €35 een fysieke simkaartje gekocht bij een van de kiosken op Schiphol met data en een Nederlands mobiel nummer dat ik tijdens mijn bezoek kan gebruiken.
Werkt prima, maar nu wil ik graag een e-sim proberen, zodat ik mijn fysieke Amerikaanse simkaart van AT&T in mijn telefoon kan laten zitten, maar tegelijk een Nederlands telefoonnummer en datatoegang heb. Ik heb online gezocht, maar bijna alle kortstondige e-sims bieden alleen maar data, geen telefoonnummer. En wanneer er wel een telefoonnummer bij zit, dan is dat een nummer uit bijvoorbeeld Oostenrijk, Frankrijk of Tsjechië.

Kennen jullie e-sims met data en een Nederlands mobiel nummer? De e-sim hoeft maar twee weken of zo geldig te zijn.
Of een heel goedkoop e-sim maandabonnement, zodat ik voor pak 'm beet €10 euro per maand een permanent Nederlands nummer met data heb, dat ik kan gebruiken wanneer ik in Nederland ben. Dat gebeurt niet vaak, maar wel handig om niet elke keer een ander mobiel nummer te hebben.

Dank!
--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door Dutchess »

Ik heb afgelopen mei/juni toen we er voor 5 1/2 week op vakantie waren een maandabonnement van Simyo genomen, en toen bijna direct weer opgezegd (je moest 30 dagen van te voren opzeggen). Omdat ik voor m'n man ook een abonnement bestelde, kregen we ieder nog €10 terug, dus het heeft geloof ik zoiets van €8 per telefoon gekost. Je kan je bundel elke maand aanpassen, dus als je alleen je nummer wil houden zonder data is het geloof ik €6 per maand.

https://www.simyo.nl/sim-only
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door dutch_in_seattle »

Goede tip! Hartelijk dank. Daar ga ik zeker naar kijken.
Ik kan waarschijnlijk wel het adres van mijn broer of mijn moeder gebruiken. Hoe doe je dat met betaling? Ik heb nog wel een Nederlandse bankrekening, maar geen iDEAL (voor zover ik weet).
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door Galapogos »

Simyo kun je betalen via automatische incasso. Soms is het nodig om de automatische incasso via iDeal te activeren, of om je identiteit te bevestigen via iDIN (soort van iDeal maar niet voor betalingen maar voor identificatie). Ik weet niet of dat bij Simyo ook zo is, maar die kans is (helaas) groot.

Ik ken eigenlijk geen Nederlandse betaalrekeningen waarbij je géén Ideal kunt gebruiken, dus wellicht toch de moeite waard om even te doublechecken of je écht geen gebruik kunt maken van iDeal.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door Dutchess »

Ik heb inderdaad via mijn ING rekening betaald via automatische incasso, ik kan me niet herinneren of het dmv iDEAL geactiveerd werd maar dat zou best kunnen. Ik meen me ook te herinneren dat als je met credit card wil betalen, dat je dat via de klantenservice moet regelen ipv online bestellen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door dutch_in_seattle »

Galapogos schreef:
06 okt 2023, 17:38
Ik ken eigenlijk geen Nederlandse betaalrekeningen waarbij je géén Ideal kunt gebruiken, dus wellicht toch de moeite waard om even te doublechecken of je écht geen gebruik kunt maken van iDeal.
Het kan heel goed zijn dat iDEAL gewoon met mijn Nederlandse ING-rekening werkt, maar ik heb me daar nog nooit in verdiept (of hoeven te verdiepen). Ik ben ondertussen alweer bijna 23 jaar uit Nederland en iDEAL werd pas in 2005 geïntroduceerd (althans volgens Wikipedia).
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door Galapogos »

Als je een ING-rekening hebt en je de mogelijkheid hebt om de ING-app op je telefoon te installeren en hier op in te loggen, dan ben je in principe klaar. IDeal is niet iets waar je je voor hoeft aan te melden of waar je iets speciaals voor nodig hebt. In het geval van ING is het enkel nodig dat je hun bankierapp hebt geïnstalleerd/geactiveerd.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door dutch_in_seattle »

Vandaag (30 oktober) via Simyo.nl een esim-abonnement aangeschaft voor €10 per maand. Wat zijn mobiele telefoonabonnementen goedkoop in Nederland, zeg! Als je een fysiek simkaartje op Schiphol koopt, dan betaal je minstens zo'n €40 voor een simkaart die maar één maand geldig is. Hier in de V.S. ben ik bij AT&T $50 per maand kwijt en da's zowat het goedkoopste abonnement dat ze hebben.
Nu heb ik voor iets meer dan €100 voor een heel jaar een vast Nederlands mobiel nummer. Ik kom niet vaak in Nederland, maar het is wel verrekte handig om niet iedere keer een ander mobiel nummer te hebben. En veel goedkoper ook.
Ik heb het woonadres van mijn broer gebruikt en via iDeal betalen met mijn ING-rekening bleek ook heel eenvoudig. Alles online geregeld, binnen tien minuten. Fluitje van 'n cent.

Ik had nog nooit met een eSim gewerkt, maar werkelijk doodeenvoudig. Via de Mijn Simyo-app wordt de eSim gedownload en geactiveerd en klaar is Kees. Dat kun je dus ook gewoon doen als je in de V.S. bent. Ik heb die eSim op dit moment nog uitstaan om hoge roamingkosten te vermijden, maar we vliegen op 1 november via IJsland naar Nederland en zodra we in Reykjavik landen, hoort de telefoon gewoon te werken. We zullen zien.

Tot dusver ben ik aangenaam verrast over hoe eenvoudig het hele proces is geweest. Over twee dagen weten we of het allemaal werkt zoals het hoort.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door roelb »

dutch_in_seattle schreef:
06 okt 2023, 23:45
Wat zijn mobiele telefoonabonnementen goedkoop in Nederland, zeg!
Ik zou het eerder omdraaien: wat is (mobiele) telefonie (en dataverbruik) in de US nog steeds belachelijk duur, zeker als je het vergelijkt met de tarieven wereldwijd. Nederland is niet bijzonder goedkoop. Niet binnen Europa, en al helemaal niet als je kijkt naar Azie, Afrika en Latijns Amerika.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door hemmie »

Wij kochten altijd in NL voor €5 een prepaid simkaartje werkte altijd prima voor die paar keer dat we moeten bellen in NL. Inmiddels doen we de moeite het kaartje actief te houden door het minstens elke 6 maanden in de telefoons te doen en elkaar een sms te sturen, en ik heb er sindsdien, vanwege een extra starttegoed, nooit geld op hoeven zetten. Supergoedkoop dus. Maar volgens mij is mobiel bellen/internet idd nergens zo duur als in de VS.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door dutch_in_seattle »

Even een update: alles werkt als 'n speer. Zodra wij onderweg naar Nederland in IJsland geland waren, zette ik de esim van Simyo aan en kreeg prompt een sms'je: "Halló! 'Velkomin' in IJsland. Je bundels zijn hier geldig! Buiten je bundel bel je voor 23 cent p/min, 7 cent p/sms en 15 cent p/MB. Gebeld worden is gratis. Bel gratis 112 bij nood. Geen verbinding? Herstart je telefoon en kijk of roaming aanstaat."

Ik kon meteen bellen en sms'en, ook met Nederland. We zijn nu t/m 11 november in Nederland en ik kan mijn mobiele telefoon probleemloos gebruiken. Wanneer wij weer terug in de V.S. zijn, zet ik de esim van Simyo weer uit en die van AT&T weer aan. Heel soepel allemaal.
Dan wijzig ik mijn huidige abonnement in de Simyo-app naar de allergoedkoopste optie (iets van €8, met beperkt aantal belminuten en sms'jes, maar dat maakt me niet uit, aangezien ik dan toch niet of nauwelijks bel), en dan heb ik een mobiel Nederlands nummer dat ik de volgende keer gewoon weer kan gebruiken.

Kortom, zeer tevreden en van harte aanbevolen!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: E-sim voor twee weken in Nederland met Nederlands mobiel nummer

Bericht door Dutchess »

Ik ben blij dat het je ook goed bevalt! :thumbup:

Inderdaad zijn nergens mobiele & internet abonnementen zo duur als in de VS!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer