Reizen met 2 kleine kids en een hond

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
blijebijtjes
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2023, 14:50

Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door blijebijtjes »

Wij zijn een reis aan het voorbereiden door west coast USA en een stukje Canada (Vancouver - Calgary) voor april-juli (88 dagen). Dit avontuur gaan we aan samen met onze 2 kids (4 en 1 jaar tegen die tijd) en onze hond. We denken aan start/terugkeer vanuit LA of SFO. 2 Vragen voor onze voorbereidingsfase op dit moment:

We willen een camper huren en hebben al e.e.a. uitgezocht m.b.t. autostoeltjes voor de kids etc. We komen nu op de aanbieders Cruise America en Road Bear uit, beide zijn mogelijk. Heeft er iemand tips welke het prettigst is?

Is er iemand met ervaring met het reizen van een hond naar de USA/Canada die generieke tips voor ons heeft? We hebben al e.e.a. uitgezocht via luchtvaartmaatschappij en dierenarts, maar ben vooral op zoek naar ervaringen :) Denk aan:
- Alles rondom de vlucht (inchecken en ophalen hond op luchthaven van bestemming).
- grensovergang naar Canada en weer terug (zou geen probleem moeten zijn met de papieren en vaccinaties)
- regels m.b.t. vastzetten van hond in auto/camper tijdens het rijden
- (Vragen rondom toegang tot national parks en bestemmingen met de hond plaats ik op het forum voor de juiste regio).

Dank alvast!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door hemmie »

Heb je al vluchten gebonden/geboekt? Zelf geen ervaring, maar ik lees overal dat mensen die met hond willen vliegen steeds meer moeite hebben om een vlucht te vinden waar de hond meebkan. Er zijn niet veel maatschappijen meer die dat doen blijkbaar, en dan ook weer niet op alle vluchten. Nu gaat wat ik lees normaal gesproken over mensen die verhuizen, dus geen keus, en dus vinden ze wel een oplossing (vaak een eind rijden naar het juiste vliegveld, en flexibel met reisdatum), maar dat is wellicht voor vakantie niet zo makkelijk haalbaar.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door kastelke »

Mijn ervaring met hond in Ontario (geen idee of dat ook zo in andere provincies is):
je mag de hond niet alleen in je voertuig laten (raampje open maakt niet uit) - de mensen zijn hier snel om de politie te bellen, het kan je $5,000 kosten
Je mag met je hond niet in een winkel/restaurant/coffee shop waar eten verkocht wordt
toeristische sites/attracties laten honden meestal niet toe
Je mag geen hondeneten dat open is over de grens brengen. Dus koop je hondeneten in de US (want je mag ook je europese brokken niet meebrengen), en open de zak niet tot dat je de grens over bent (al moet ik zeggen dat ik altijd met een ziploc zak hondeneten de grens over gegaan ben zonder problemen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
blijebijtjes
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2023, 14:50

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door blijebijtjes »

Fijne tip van het hondenvoer!

We hebben nog niet geboekt, maar willen dat binnenkort doen. Helaas kun je bij KLM alleen telefonisch de reis voor je hond boeken, dus komt nog wat gedoe bij met de geschikte vlucht bepalen. Maar verder lees ik allemaal prima verhalen over reizen met hond bij KLM.
In principe passen we ons helemaal aan op de hond. We zijn ook met 2 kleine kids, dus daar ben je al minder flexibel mee. En bij een aantal parken zoals Yellowstone zie ik dat er dog daycare in de buurt is voor als je echt een keer een goede hike wil maken. Al zal dat voor ons dan echt een enkele keer zijn, we willen hem lekker bij ons hebben. iemand daar ervaring mee? Lees er tot nu toe veelal positieve verhalen over.
In de staten waar we naartoe reizen is het volgens mij verboden je hond in de camper achter te laten bij slechte omstandigheden. Op een echt koele dag even een boodschap bij de super halen zou moeten mogen dan toch? (weet dat het in de auto heel snel opwarmt, dus bedoel echt koele april dag bijv.). In principe kan een van ons altijd bij de hond blijven, maar ben benieuwd of het een optie is. Of iemand daar andere ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt op de diverse NPS-sites zie wat de regels zijn.
In Yellowstone gelden de volgende restricties:
Bringing a pet to Yellowstone may limit your activities in the park. Protect your pet and park wildlife by observing these regulations:
Pets may only accompany people in developed areas and must remain within 100 feet (30.5 meters) of roads, parking areas, and campgrounds.
Pets must be physically controlled at all times: they must be in a car, in a crate, or on a leash no more than six feet long.
Pets are not allowed on boardwalks, hiking trails, in the backcountry, or in thermal areas.
Pets may not be left unattended or tied to an object.
Pets may not be left in a situation where food, water, shade, ventilation, and other basic needs are inadequate. Pets may remain in vehicles for short periods of time, but we recommend that someone stay behind to personally ensure their well being.
Owners must bag and dispose of pet waste.
Bron: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/pets.htm
Het beperkt dus je mogelijkheden behoorlijk. Je zult voor alle dagen in het park opvang nodig hebben, anders kun je vrijwel niets doen.

En voor Yosemite geldt dit:
Where Pets Are Not Allowed
On trails, including the trail to Vernal Fall, even if carried (however, pets are allowed on the Wawona Meadow Loop)
On unplowed roads covered in snow
In undeveloped and wilderness areas
In public buildings
On shuttle buses
In lodging areas
In all walk-in and group campgrounds/campsites, including Camp 4
In any other areas, as signed
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/pets.htm

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door hemmie »

Ik ben altijd verbaasd mensen met honden in de parken te zien, je kunt zo weinig dan, lijkt mij echt zonde. Maar goed, ieder zijn ding.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door BonnyR »

Poeh, wat een restricties zeg. Vrienden van ons hebben ooit hun hond meegenomen, omdat ze 6 maanden rondreisden.
De grootste ellende was toen de hond erg ziek werd en ze ergens gewoon daardoor vastzaten voor een week. Gelukkig is het goedgekomen, maar was wel stressvol. Weet niet of er iets bestaat als aanvullende dieren verzekering voor op reis?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad ieder zijn ding, maar ik vraag me wel altijd af waarom...
t Is zeg maar niet zo dat je die hond daar een plezier mee doet, en dan yeb ik het alleen nog maar over de vlucht. Dat beestje moet 11 uur in een bak. En ter plekke zijn er zoveel restricties dat je jezelf daar ook niet echt een plezier mee doet.

Maar ik ga er van uit dat je dat allemaal bedacht hebt voor je deze beslissing hebt genomen.
Ik zou het m'n huisdier in ieder geval niet aal willen doen, alleen maar omdat hetvzo 'gezellig' is dat hij mee is.
Gebruikersavatar
leo natas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2011, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: wemeldinge

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door leo natas »

Roadbear wil geen huisdieren in de camper. Die valt dan af. El Monte kan wel.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door kastelke »

BonnyR schreef:
23 jul 2023, 19:22
Weet niet of er iets bestaat als aanvullende dieren verzekering voor op reis?
Als dat bestaat, gaat de prijs je waarschijnlijk een hartaanval geven. Mijn hondje (2,5 kg) bracht 1 nacht door in de dierenkliniek wegens het eten van een groot stuk pure chocolade. Ze gaven haar iets om te braken en iets om diarree te creëren, en ze had een electrocardiogram omdat haar hartslag 250 was toen we toekwamen. $1,000 en 12 uur later was ze terug thuis.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met 2 kleine kids en een hond

Bericht door BonnyR »

@kastelke pfff...dat bedoel ik...
Daarnaast zijn honden ook geen ' wilde' dieren gewend. Je moet ook nog oppassen dat ze niet achter slangen of eekhoorns e.d aangaan, dat deed hun hondje af en toe ook.
Maar ja zij wilden hun hondje ook niet zolang achterlaten.
Ook ooit mensen( Amerikanen) tegengekomen, die elke week terug kwamen om hun hondje te zoeken , die het bos was ingerend tijdens hun vakantie.
Afijn, ik wil de posters niet afschrikken, maar het is inderdaad het afwegen van de opties en de voor en nadelen op een rijtje zetten.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer