Beste powerbank voor in de auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Beste powerbank voor in de auto

Bericht door A&A »

Wij gaan dit jaar nogal wat dagen achtereen met de tent (zonder stroomaansluiting) kamperen en willen een powerbank meenemen om toch zo nu en dan de batterijen en Ipad op te laden. De telefoon lukt onderweg nog wel aan de auto-lader maar AA-batterijen voor bv het fototoestel is toch wel wat gedoe.

Wat is volgens jullie ervaring de beste powerbank van dit moment? Liefst een die ook in de auto op te laden is (dus zowel in de auto als in stopcontacten). En 1 die voldoende vermogen heeft en snel op te laden is (en de diverse batterijen en Ipad weer snel op kan laden)?

Waarschijnlijk is vooraf in NL kopen (of via amazon ofzo) handiger dan in de USA. En misschien ook goedkoper?
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 278
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door jeppiepruts »

Ik ben wel heel tevreden over deze. Ik laad er ook mijn laptop mee op. Hij heeft dus PD (Power Delivery)
Voldoet alleen niet echt aan je criterium van 'snel opladen'. Maar dat duurt met een dergelijke capaciteit sowieso vele uren. En niet langzamer of sneller dan de meeste andere powerbanks. Het opladen van de apparaten gaat echter door z'n kracht wél heel snel.
Laptop krijg ik er 3/4 mee opgeladen. Telefoons wel een keer of 5 a 6. Ipad zal daar een beetje tussenin zitten gok ik zo.

https://www.amazon.nl/-/en/Charmast-238 ... 0891X13GG/

En als ik langere tijd zonder stroom op pad ga, neem ik altijd deze mee. Dan kun je onderweg op volle kracht (bij voorkeur met een powercharger) je telefoon, laptop, powerbank, accu's etc opladen. Dat gaat heel veel sneller dan via USB in de auto. Dit is maar een voorbeeld. Elke willekeurige omvormer komt van pas.

https://www.kabelshop.nl/Nedis-Spanning ... t6931.html
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door BonnyR »

Geen ervaring met de ' beste' powerbanks. Maar als je kampeert kun je ook in de toiletruimte vaak opladen. Wel een gokje natuurlijk, maar wij hebben dat met name vaak gedaan met batterijen van het fototoestel. En er zijn meer mensen met hetzelfde idee...🙂
Zelfs ooit een stekkerdoos gezien zodat meer mensen aan het stroom konden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 278
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door jeppiepruts »

Das wel een gokje ja. Ik heb dat ook wel gedaan. Maar in Luxemburg op een keurige camping werd daar 's nachts wel mijn powerbank meegenomen door een onbekende gast. Dus ik zou dat niet met al te waardevolle spullen doen...
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door A&A »

Wij hebben dat ook wel vaker gezien. En ook wel gehad dat, op een camping waar we met de tent wel stroom op onze plek hadden (en daarvoor uiteraard ook betaalden) dat onze buren (die zonder stroom stonden) illegaal van onze paal aan het tappen waren...

Bij AA-batterijen en een lader zou dat nog wel kunnen qua kosten en ellende als ze het stelen. Maar een Ipad of telefoon houden we toch maar in het oog. En een of ze een powerbank stelen? Je hebt er maar 1 nodig met graai-handjes?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1243
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben er 2 weken geleden eentje gekocht op Schiphol. Ik zou wel een 20000 mAh nemen, maar er is keus genoeg. Hij was een stuk voordeliger dan de vergelijkbare die onze zoon vorig jaar in NY heeft aangeschaft.
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door A&A »

jeppiepruts schreef:
12 jul 2023, 11:33
Ik ben wel heel tevreden over deze. Ik laad er ook mijn laptop mee op. Hij heeft dus PD (Power Delivery)
Voldoet alleen niet echt aan je criterium van 'snel opladen'. Maar dat duurt met een dergelijke capaciteit sowieso vele uren. En niet langzamer of sneller dan de meeste andere powerbanks. Het opladen van de apparaten gaat echter door z'n kracht wél heel snel.
Laptop krijg ik er 3/4 mee opgeladen. Telefoons wel een keer of 5 a 6. Ipad zal daar een beetje tussenin zitten gok ik zo.

https://www.amazon.nl/-/en/Charmast-238 ... 0891X13GG/

En als ik langere tijd zonder stroom op pad ga, neem ik altijd deze mee. Dan kun je onderweg op volle kracht (bij voorkeur met een powercharger) je telefoon, laptop, powerbank, accu's etc opladen. Dat gaat heel veel sneller dan via USB in de auto. Dit is maar een voorbeeld. Elke willekeurige omvormer komt van pas.

https://www.kabelshop.nl/Nedis-Spanning ... t6931.html
Deze lijkt idd wel een behoorlijke capaciteit te hebben? En een omvormer hadden we nog niet aan gedacht; dat kan ook natuurlijk want de auto hebben we daar de hele dag bij ons (afgezien van op de wandelingen natuurlijk).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door michelly »

Wij hebben ook altijd een omvormer bij. Handig voor de laptop en battterijen. Dit gebruiken we dagelijks. Een powerbank hebben we ook bij maar gebruiken we in de praktijk nauwelijks.
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door A&A »

Ik vond deze:
https://www.amazon.nl/dp/B0C5X24TLK/ref ... b2b5aad3f3

Het lijkt me dan idd dat je een powerbank nauwelijks meer zal gebruiken. Normaal rijden wij in de USA elke dag toch best wat kilometers dus de accu zal je nog niet leeg trekken. En hoe minder je mee hoeft te slepen/sjouwen, hoe liever!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door hemmie »

Wij hebben wel eens dagen dat we nauwelijks in de auto zitten (en kamperen op een primitieve camping zonder stroom) dus wij hebben altijd een paar powerbanks mee. Maar wij laden alleen telefoons op, maken niet zo veel foto's dat dat opgeladen moet worden, en de rest kunnen we zonder. Wij hebben compacte powerbanks van 10000 mAh (eentje gaat mee in de rugzak, aangezien we wandelen op de gps van de telefoon), kunnen via usb worden opgeladen, maar nooit getest of dat ook in de auto werkt.
Wij hebben gewoon een keer van een aanbiediing op amazon gebruik gemaakt, en gekeken naar de reviews. Ze kosten gelukkig niet zo veel meer, en zijn compacter (wij hebben ook nog een "oudje" van een jaar of 4, veel groter ding).
Terug in Texas!
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 278
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door jeppiepruts »

Ook dat is dus kennelijk weer persoonlijk, want ik zou ook nooit zonder powerbank op pad gaan.
Vergeet ook niet dat door veel minder goede ontvangst je accu van de telefoon sneller leeg loopt/kan lopen dan hier in Nederland het geval is. Hij is de hele dag druk bezig met zoeken van goede netwerkverbinding.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door michelly »

Dan is de omvormer juist handig, je telefoon laadt tijdens het rijden dus raakt niet snel leeg.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door Motion »

je telefoon opladen via een omvormer in de auto is nogal omslachtig
de auto levert 12 volt
de omvormer maakt daar 230 volt van
de telefoonlader maakt daar weer 5 volt van :lol:

dus investeer dan liever in een goede usb lader op 12v (sigaretten aansteker)
zoiets: https://www.amazon.nl/4-Poorts-Autolade ... STPYC4FEF&
en laadt je telefoon direct of laadt inderdaad een powerbank
moderne laptops kunnen ook via usb geladen worden

AA batterijen worden ook genoemd, zijn er nog fototoestellen die AA batterijen gebruiken? Tijd voor een nieuw fototoestel! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1929
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door Frasi »

Amerikaanse auto's zitten vol met oplaadpunten: naast de ouderwetse 12V sigarettenaantekers, vaak ook nog een aantal USB (en zelfs USB-c) zowel voor als achterin. Je hebt niet meer nodig dan je reguliere USB kabeltjes (en voor de zekerheid een oplader van Alie https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-c ... .1000002.0)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door Galapogos »

Als tentkampeerders hebben wij ook altijd enkele powerbanks bij ons, al is het alleen maar om 's nachts onze telefoons en smartwatches op te laden. We laden de pokerbanks op als we in een hotel slapen. In de auto zou ook kunnen, maar we zijn elke zoveel dagen wel een keer in een hotel, en voor ons volstaat dat. Voor mijn camera heb ik drie accu's. Genoeg om duizenden foto's mee te maken, dus het opladen van die accu's hoeft ook niet iedere dag.

Powerbanks die snel kunnen opladen zijn vaak wat prijziger. Je wilt denk ik het liefst een powerbank die via USB-C PD (Power Delivery) kan opladen in beide richtingen. Dus zowel om de pokerbank zélf mee op te laden als om met de powerbank aangesloten devices op te laden. De snelheid waarmee dat gebeurt kan dan ook nog verschillen, maar dat staat er meestal wel bij als je een powerbank koopt.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door Loek »

Mogelijk ten overvloede, maar nog wat algemene regels met betrekking tot power banks:
  • Power banks moeten ten alle tijde in de handbagage worden meegenomen, mogen niet in de ingecheckte bagage.
  • De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben een limiet van 27000 mAh capaciteit voor power banks. Kijk dus uit voor de 30000 mAh power banks die vaak worden aangeboden.
  • Kies een power bank van een gerenommeerd merk. Goedkope Chinese modellen kunnen nog weleens spontaan in de fix vliegen
De FAA heeft hun regels voor batterijen hier vermeld: https://www.faa.gov/hazmat/packsafe/lithium-batteries
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Beste powerbank voor in de auto

Bericht door Wouterkaas »

Ik zou bij de aanschaf van een powerbank wel even opletten van wat voor merk je het koopt, als het gaat om veiligheid. Er zijn allerhande (goedkope) powerbanks verkrijgbaar bij AliExpress of via dropshippers (al dan niet op bijv. Amazon aangeboden) die helemaal niet goedgekeurd zijn voor de Europese markt en waar risico's bestaan rondom bescherming tegen overladen. Nou is het echt niet zo dat al die powerbanks acuut in brand vliegen als je ze gaat opladen, maar tegelijkertijd zou ik niet de eerste de beste powerbank daar kopen.

Toevallig heeft Tweakers van de week zo'n ding gereviewed:
https://tweakers.net/reviews/11334/powe ... -zijn.html
In de reacties lees je ook wel wat berichten over de risico's.

edit: Zie dat Loek hierboven eigenlijk een vergelijkbaar punt maakt. Nouja, better safe than sorry :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer