United - scan paspoort geeft fout ivm leesteken in naam

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mtown77
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

United - scan paspoort geeft fout ivm leesteken in naam

Bericht door mtown77 »

Voor de volgende vraag heb ik geprobeerd het antwoord te zoeken op dit forum en via een zoektocht in Google, maar helaas nog geen antwoord gevonden. Er is al veel geschreven over bijzondere karakters in namen, toch loop ik bij het systeem van United tegen een paar zaken aan.

De context van mijn vraag:
  • We hebben een paar weken geleden rechtstreeks geboekt op de website van United.com voor een vlucht in maart/april 2024. Het vluchtschema van de heenreis die we bij United geboekt hebben:
    - Vlucht 1: Düsseldorf naar Londen met Eurowings
    - Vlucht 2: Londen naar Houston met United
    - Vlucht 3: Houston naar New Orleans met United.
  • Een van de personen in ons reisgezelschap heeft als voornaam Esmée. In het paspoort van Esmée staat in het machinereadable gedeelte van het paspoort: Esmee (zonder streepje op de e).
  • Bij het boeken bij United hebben we deze voornaam met streepje op de e ingevoerd. Uiteindelijk maakt United er in de bevestiging zelf Esmee van (zonder streepje op de e). Leestekens worden namelijk door de systemen automatisch weggehaald, zoals ik al in diverse topics hier heb kunnen lezen.
  • De ESTA is succesvol aangevraagd voor het reisgezelschap (4 volwassenen). De naam op de ESTA is Esmee (zonder streepje op de e, zoals het machinereadable gedeelte ook laat zien)
  • Nu moeten we bij United Airlines als voorbereiding op de reis in het ‘Travel Ready Center’ van de gepersonaliseerde online omgeving het paspoort scannen via een paspoort-scan-functie die ze aanbieden. Vervolgens worden de gegevens van het ingescande paspoort automatisch ingelezen en vergeleken met de naam van de boeking. Dat is bij 3 volwassenen goed gegaan, echter bij Esmée lopen we tegen een probleem aan.
    Het systeem van United zegt dat er een verschil zit in de voornaam op het paspoort en de boeking. Het systeem van United geeft bij haar een foutmelding en zegt dat het ingescande paspoort de voornaam Esmée heeft (met streepje op de e), en dat de naam die zij in het systeem hebben Esmee is (zonder streepje, dat hebben ze zelf weggehaald tijdens de boeking). Ik mag dit ook niet zelf corrigeren via de website.
  • Ik heb vervolgens contact opgenomen met de helpdesk via de chat, maar daar wordt vrij informeel medegedeeld “Komt allemaal in orde, maak je niet druk. Op het vliegveld controleren we het paspoort”. Echter als ik inlog op de website van United en mijn boeking controleer een paar dagen later, staat nog steeds bij deze persoon “Action Required”, reden: omdat het paspoort nog steeds niet succesvol is ingescand.
Ik wil zeker weten dat we in april volgend jaar geen problemen hebben als we op de luchthaven komen, dus een aantal vragen.

1. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en heeft de helpdesk medewerker van United gelijk met ‘het komt wel goed’?

2. Klopt het dat United (of Eurowings?) 72 uur van tevoren de APIS moet doorgeven aan de overheid in de USA? Zo ja: als men pas op de luchthaven pas het paspoort van Esmée gaat controleren, zijn we dan niet te laat?

3. Onze eerste vlucht is met Eurowings (via United geboekt). Als een Eurowings baliemedewerker bij de check-in het paspoort bekijkt: doet ze dat dan alleen voor de reis Düsseldorf naar Londen, of controleert deze ook al op de vereisten voor de vlucht naar de USA?

Alvast heel hartelijk dank!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: United - scan paspoort geeft fout ivm leesteken in naam

Bericht door JeroenB »

Ja die kennen wij ook in de familie kring, dat is melden bij de balie op de dag van vliegen en je verder niet druk maken. Ook wordt zijn naam nog wel eens verbasterd in het systeem door het leesteken op de letter als we online kijken.

Het is wel erg lastig, wij hebben al een naamswijziging voorgesteld aan het familie lid maar daar is hij nog niet akkoord mee gegaan dus elke keer weer loopt hij tegen dit probleem aan maar elke keer mocht hij gewoon aan boord om te vliegen.

Hij vult in wat er in te vullen is en waar het geweigerd wordt dat is voor de balie op de luchthaven om in het systeem te zetten.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: United - scan paspoort geeft fout ivm leesteken in naam

Bericht door Pete.Z »

Niks aan de hand, mijn vrouw heeft zo’n dingesje boven haar achternaam, gaat ook altijd fout. Komt inderdaad helemaal goed aan de balie bij vertrek.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: United - scan paspoort geeft fout ivm leesteken in naam

Bericht door d_vdploeg »

Niks aan de hand en je vooral niet druk maken om de API gegevens. Daarom vraagt United die gegevens uit, omdat ze inderdaad API gegevens moeten doorgeven. Om het ''makkelijk'' te maken kun je dat nu al doen in de online omgeving en (blijkbaar) tegenwoordig je paspoort scannen.

Wij hebben dit al zo vaak aan de hand gehad. Mijn lieftallige wederhelft heeft maar liefst 4!! voornamen, ook allemaal zichtbaar in het machine readable gedeelte. Pas nooit in de systemen, namen worden gedeeltelijk afgekapt of hij geeft een melding dat er te veel tekens gebruikt zijn. Ook dan kan kun je het niet voltooien, behalve bij onze nationale blauwe trots, blijkbaar zijn ze het daar gewend.

Wij zijn nu 5x in de VS geweest in de afgelopen jaren en nog nooit enig probleem gehad. Even langs de incheckbalie, daar zetten ze de boel recht. Als het goed is doet de eurowings medewerker dat voor alle boardingpassen, gewoon even vragen of ze de boardingpassen voor de leg Londen-Houston en Houston-New Orleans ook kunnen printen voor je.

Als de naam overeenkomt op ticket en ESTA conform machine readable gedeelte is het prima. Gekke tekens zoals puntjes op de e of een streepje kennen ze in het buitenland meestal niet :D
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 27 jun 2023, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
mtown77
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: United - scan paspoort geeft fout ivm leesteken in naam

Bericht door mtown77 »

Dank voor de reacties :thumbup: Ik zat vooral in mijn maag met het idee dat de API 72 uur van tevoren in orde moest zijn. Goed om te horen dat dit bij het inchecken goed gezet kan worden. De naam op het ticket en de naam in de ESTA komen overeen, dus dat moet goedkomen.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: United - scan paspoort geeft fout ivm leesteken in naam

Bericht door Resetovic »

Mijn naam heeft een ş in mijn paspoort, maar gebruik altijd een normale S bij alles omdat een ş vrijwel nergens wordt herkend, in scannen ging bij mij wel goed met mijn paspoort bij United bij 2 boekingen naar Amerika.

Enige keer tot nu toe dat iemand er in wakker van lag was in San Francisco vorig jaar bij de controle op mijn terugreis, ticket en paspoort kwam niet overheen en moest naar iemand anders voor een dubbele controle.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer