Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

CRBA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Emily1985
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

CRBA

Bericht door Emily1985 »

Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Emily 37 en 3 jaar geleden wou ik met me dochter naar de US, ik heb zelf 2 paspoorten 1 Nederlandse, 1 Amerikaanse. (ik woon al me hele leven in Nederland, geboren en getogen en heb Amerikaans paspoort omdat mijn moeder Amerikaans was) Voor me dochter (toen 2.5jaar oud) ging ik een ESTA aanvragen, maar had hier per ongeluk ingezet dat ze illegaal in Amerika gewerkt heeft, wat natuurlijk niet zo was, maar had een foutje gemaakt.
Toen moest ik het met de Amerikaanse ambassade regelen, maanden bezig geweest, koste me veel tijd en energie en vind al die regelzaken best spannend. Maar goed gedaan wat ik kon en op de dag van vertrek kon ik haar paspoort (die we toen op moesten sturen met al het papierwerk) ophalen in Utrecht met eventuele visum. Wij met koffers daarheen, Declined, er zat een checklist bij met dat ik een CRBA consular report of birth abroad and U.S. Passport.

Heb het toen gelaten, want konden niet onze vlucht pakken en het ging toen ook niet zo goed met me.

Nu mag er weer vrij gereisd worden en ik wil me broer opzoeken, dacht dan ga ik met me NL paspoort een esta aanvragen en kan ik zo de vorige situatie vermijden hahaha, nou dat gaat dus niet want ze vragen naar meerdere nationaliteiten en of je esta al eerder is afgewezen. En liegen doen we niet, dus nu zit ik met wat moet ik nu? moet ik de ambassade contacten? is die checklist nog steeds geldig? is er een eerlijke weg om heen , want hoorde ook iemand zeggen dat mijn dochter gewoon met mij mee mag reizen zonder ESTA, maar dat klinkt weer niet logisch omdat hij afgewezen was....
Zo lang verhaal kort, wie weet wat nu het handigste is?

Groetjes Emily
hemmie
Amerika-expert

Re: CRBA

Bericht door hemmie »

Als jij nooit in de VS hebt gewoond kan je dochter volgens mij niet de amerikaanse nationaliteit krijgen, dus die CRBA gaat dan niet op. Ze moet dan op een esta reizen, maar als dat niet kan is je enige optie een toeristenvisum (b-visum) voor haar. https://travel.state.gov/content/travel ... he%20child.

Jij móet op je amerikaanse paspoort reizen als je amerikaans bent.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou jij op een ESTA willen reizen?
Voor je dochter kan dat nu niet meer (hoewel ik me afvraag of je die duidelijke fout niet had kunnen herstellen), maar daarvoor moet je een visum aanvragen. Ik dacht dat je dat gezien je eerste topic ook gedaan had, dus dan begrijp ik die CRBA niet.

Wat je ook doet; laat iemand meekijken en meelezen als je iets invult; het is mij een raadsel hoe je zo'n fout op een ESTA kan maken.

Marianne
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Emily1985
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Emily1985 »

ik dacht door op esta te reizen dat ik niet haar geboorte hoef te registreren, maar zie nu zelfs door wat hierboven word geschreven dat ik op us paspoort MOET reizen.
Die CRBA kwam toen ik visum aanvroeg voor me dochter drie jaar geleden,

ja die fout 3 jaar geleden, toen ging het echt niet goed met me, en zat ik er niet met me hoofd bij. Dat is nu wat het is.

Dus misschien toch handig om de ambassade te gaan contacten denk ik zo?

en even info zoeken over toeristen b-visum

Mvg, Emily
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Emily1985 schreef:
20 jun 2023, 20:59
Dus misschien toch handig om de ambassade te gaan contacten denk ik zo?
Waarvoor wil je de ambassade contacten?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Er is je dochter al eens een visum geweigerd, dus ze kan geen esta meer krijgen. Je enige optie is opnieuw een b-visum proberen.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Iets anders, als je (ook) US citizen bent, had je vanaf je 18e jaarlijks belasting-aangifte moeten doen bij de US IRS.

Als je in Ned. woont ga je voor consulaire aangelegenheden (paspoorten, visums, etc.) naar het US Consulaat. In Amsterdam.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer