Medicijnen en tijdsverschil

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Medicijnen en tijdsverschil

Bericht door Laredo »

Zijn er ervaringen van mensen die altijd op een vast tijdstip hun medicatie innemen en naar de VS reizen? Hoe ga je daarmee om qua tijdsverschil? Ons zoontje krijgt altijd tussen 08.00 en 09.00 uur zijn medicijnen. Nu wij een reis naar Florida overwegen voor de kerstvakantie bedachten wij ons ineens dat dit wel een uitdaging kan zijn. Om 9 uur 's ochtends is het in Florida 03.00 uur 's nachts. Elke nacht wakker maken kan maar is natuurlijk niet ideaal. Steeds wat opschuiven zodat we ook in Florida om 09.00 uur de medicijnen kunnen toedienen? Dan zouden we dus ook school moeten meenemen in het traject want dan krijgt hij onder schooltijd zijn medicatie. Wij hebben de vraag ook al even aan de arts voorgelegd maar die heeft het druk en zal nog wel even duren voor we daar een reactie van hebben dus vandaar ook hier. Iemand ervaring mee?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Medicijnen en tijdsverschil

Bericht door jeppiepruts »

Deze vraag is toch wel lastig te beantwoorden zonder enige achtergrond van/over de medicatie.
MOET het op hetzelfde tijdstip ingenomen?
Of MOET er een bepaalde periode tussen de innames zitten?
Zeker dan zou ik vooral de arts of apotheek daar een uitspraak over laten doen en niet de forumleden.
Wellicht dat de apotheek je sneller kan helpen als dat noodzakelijk is?

Mijn kinderen krijgen methylfenidaat als ze opstaan. Dat kan gewoon mee schuiven.
Voor de reisdag (die lang is) heb ik extra pillen met lagere dosering om de normale pillen aan te vullen.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 05 jun 2023, 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Medicijnen en tijdsverschil

Bericht door Trom »

Deze vraag hoort echt hier niet thuis. Elk medicijn heeft zijn eigen specifieke werking. Ga naar uw apotheker. Die heeft meer kennis van zake over medicijnen dan een huisarts. Trouwens voor de kerstvakantie zal uw arts toch wel gereageerd hebben? Zo niet, zoek een ander.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Medicijnen en tijdsverschil

Bericht door Laredo »

Goede tip van die lage dosering. Die vraag schrijf ik vast op om te stellen.

@Trom jammer dat je zo reageert maar je bedoelt het vast goed. Ik ben natuurlijk in overleg met de arts en die zal heus voor december reageren (anders wordt tickets boeken wel heel lastig haha). Ik zoek juist aanvullende vragen of ideeen die ik dan gelijk in kan brengen in het gesprek met de arts. Dus die tip van een aanvullende pil zoals hier benoemd wordt ben ik blij mee want daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer