Koelbox

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Koelbox

Bericht door Cecemel »

Hallo

Bij ons vorige roadtrip in 2018 kochten we bij vertrek in de walmart een koelbox voor ons eten en drinken. Is dit nog steeds de meest aangewezen en goedkoopste manier? Of hoe doen jullie dit?
Binnen 5 maanden zijn we weg :) inmiddels is ook de auto geboekt! Enkel nog onze reispas vernieuwen + een ritje met de paarden vastleggen :D zoveel zin in!
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Koelbox

Bericht door Raziel »

Eerst bij de dichtsbijzijnde thrift-store kijken voor een gebruikte...
Als er niks was kochten wij zo'n (piepende) wegwerpbox. Al begreep ik dat die nu niet meer verkocht worden vanwege het milieu.
Dit jaar eens kijken of we het met een van huis meegebrachte koeltas kunnen redden.

oh ja .... en natuurlijk in deze thread: https://forum.allesamerika.nl/viewtopic ... a5ff5acff4
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Koelbox

Bericht door Tipsy_1 »

Wij kopen er altijd een van rond de 30-40 dollar in de Walmart en laten hem achter op het einde van de reis.
Voor korte reizen (nu gaan we bvb naar Texas en gaan veel steden doen, slechts 6 dagen) nemen we een koeltas mee.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Koelbox

Bericht door Ruud2004 »

Raziel schreef:
14 apr 2023, 15:44
Eerst bij de dichtsbijzijnde thrift-store kijken voor een gebruikte...
Niet echt aan te raden, je weet niet of er wild of (nog erger) vis in heeft gezeten. Dan lijkt zo'n bos wel schoon, maar is het niet. Mijn advies is om gewoon een nieuwe aan te schaffen voor die paar Dollars.

Verder maar geen nieuw topic van maken, denk ik... :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Koelbox

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben er jaren geleden, 2018 meen ik, een gekocht bij de Walmart voor iets van 15 dollar. Harde binnenbak en opvouwbare buitenkant en schouderriem. We hebben hem mee naar huis genomen en hij is ook al verschillende keren mee op en neer de plas over geweest. De bak past prima in de koffer en die vullen we dan gewoon met kleren, dus hij neemt nauwelijks ruimte in. En we gebruiken hem elke week voor de boodschappen hier. We zijn er zelfs zo aan gehecht geraakt dat we de kleermaker er een keer een nieuwe rits in hebben laten zetten. Kostte € 35,- :lol:
Eens zullen we een nieuwe moeten. We kijken af en toe bij de Walmart, maar dezelfde hebben we nog niet gevonden.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Koelbox

Bericht door josea »

Wij hebben in Amerika een mooie koelbox op wieltjes en met trekstrang gekocht. Inmiddels nemen we die elke keer mee op vakantie. We vullen hem met schoenen (hoeven die niet zo onhandig in de koffer), kofferband eromheen zodat hij niet open kan en inchecken als koffer. We hebben toch altijd bagage-allowance over, dus gebruiken we die voor de koelbox. :D
Op de plaats van bestemming gaan de schoenen in een grote plastic zak in de kofferbak en de koelbox wordt gebruikt waar hij voor is.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Koelbox

Bericht door Marielleh »

Opblaasbare box van Decathlon.
Neemt wel wat ruimte in maar wij vonden en vinden het een ideaal ding.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Koelbox

Bericht door marcie216 »

Zelf ook aan het kijken voor juni.

Vind die van de Decatlon nog best prijzig. 50 euro voor de koelbox, paar euro voor elementen + je wilt eigenlijk ook nog een extra zak kopen voor de binnenkant waar je eventueel ijs in kan doen. Wij gaan niet bij alle hotels een vriezer hebben om de koelelementen weer te bevriezen. De meeste hotels hebben wel een ijs machine.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Koelbox

Bericht door Marielleh »

Wij gebruikte geen elementen maar (ongeopende) bevroren flesjes water. Theedoek op de bodem voor condens en klaar ben je. Meestal hadden we zelf een vriezer maar we hebben ook wel eens gevraagd of we de flesjes in het hotel konden bevriezen ‘s nachts en in die gevallen lukte dat maar de (on)mogelijkheden daartoe zullen per hotel verschillen.

En prijzig…..tsja hij is iets duurder dan daar een kopen en achterlaten maar wij gebruiken deze box thuis en op andere vakanties ook dus voor ons was/is ie het geld dubbel en dwars waard.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Koelbox

Bericht door wouterjanS »

We hebben afgelopen vakantie een koeltas an Buc-ees gekocht en dat werkte top. Kan best veel in en is omdat hij zacht is kun je hem direct onder de ijsmachine zetten. Cooler Bag 24 CANS
image.png
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Koelbox

Bericht door marcie216 »

wouterjanS schreef:
24 apr 2023, 22:30
We hebben afgelopen vakantie een koeltas an Buc-ees gekocht en dat werkte top. Kan best veel in en is omdat hij zacht is kun je hem direct onder de ijsmachine zetten. Cooler Bag 24 CANSimage.png
Die ziet er echt leuk uit! Heb je hem ook gebruikt met bv alleen een setje koelelementen? Vind dat losse ijs altijd zo’n gedoe dat al je verpakkingen nat worden. Kan natuurlijk wel het ijs in ziplock’s doen
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Koelbox

Bericht door Tipsy_1 »

Marielleh schreef:
17 apr 2023, 20:54
Wij gebruikte geen elementen maar (ongeopende) bevroren flesjes water. Theedoek op de bodem voor condens en klaar ben je. Meestal hadden we zelf een vriezer maar we hebben ook wel eens gevraagd of we de flesjes in het hotel konden bevriezen ‘s nachts en in die gevallen lukte dat maar de (on)mogelijkheden daartoe zullen per hotel verschillen.
Wij zijn altijd enorm teleurgesteld als een hotel geen vriesvak in de ijskastjes op de kamer heeft.Dat valt tegenwoordig meer en meer voor. Nieuwe en gerenoveerde hotels hebben tegenwoordig standaard geen vriesvakje meer in de ijskastjes. :cry:
Dan vullen we ziplock zakken maar dat is niet zo goed als bevroren flesjes.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Koelbox

Bericht door Coyote »

@Tipsy_1 Als het even kan zet ik de koelkast uit op de motelkamer. Die maken vaak zoveel lawaai dat het mij wakker houdt 's nachts. Maar vaak zit het vriesvak (ik kom ze nog vaak tegen) zo vol met ijs dat uitzetten niet altijd een optie is omdat je dan de andere dag een plas water voor je koelkast hebt. :? Helaas worden die lang niet altijd regelmatig ontdooit.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Koelbox

Bericht door Old Faithful »

marcie216 schreef:
25 apr 2023, 18:39
Heb je hem ook gebruikt met bv alleen een setje koelelementen? Vind dat losse ijs altijd zo’n gedoe dat al je verpakkingen nat worden. Kan natuurlijk wel het ijs in ziplock’s doen
Ik gebruik flesjes bevroren water als koelelementen. Die houden het best lang vol als je de koelbox niet te vaak open doet (laat). Bij het boeken van hotelkamers kun je waar mogelijk rekening houden met de aanwezigheid van een koelkast.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Koelbox

Bericht door Tipsy_1 »

ja maar elk jaar zijn er minder en minder hotels waarvan het koelkastje ook een vriesvak heeft. Wij hebben nog zelden hotels waar we flesjes kunnen bevriezen...
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Koelbox

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik heb ook een soort koeltas als bovenstaande, al jaren oud van de Decathlon. Mijn ervaring is dat ook zonder bevroren flesjes de spullen een dag goed blijven. Ik stop hem wel zo vol mogelijk, en al zijn de flesjes koud en niet bevroren, het werkt goed genoeg.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Koelbox

Bericht door Ing »

We kochten altijd elk jaar een coolbox (of toen je nog 2x 23 kg mee mocht nemen, namen we hem mee), maar sinds vorig jaar overstapt op de koeltas!

Goedkoper, lichter en handzamer. En kan mee terug naar huis:
https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... h8QAvD_BwE

Wij kopen ziplocks en vullen deze met ijs op de bodem. Blikjes en water erboven op, daar bovenop de overige zaken die niet nat mogen worden. Meestal in zip locks. Werkt perfect!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Koelbox

Bericht door d_vdploeg »

Hier ook een koeltas, ook goed te doen. Wij zijn maar met zijn tweeën, dat scheelt ook nog..

Inderdaad wel steeds minder hotels met vriesvakjes in de koelkast.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Koelbox

Bericht door roelb »

Als je wilt investeren in iets wat jaren meegaat:

Optie 1: Harde binnenshell, kan prima ingechecked worden (al meerdere malen gedaan) en is groot:

https://www.amazon.com/gp/product/B09YFDQGMZ

Optie 2: Geen harde binnenshell, maar superstevig en erg fijn. Wel prijzig:

https://www.amazon.com/XXXX-Extra-XXXX- ... 09CM5VKSD

Datzelfde merk (Mojecto) heeft ook kleinere varianten.

Die Mojecto hebben we al vele jaren, en die artic zone wat korter. Maar tevreden met beide. De Mojecto is een ideale reiskoeltas. Stevig genoeg om in te checken, maar ook in een koffer te proppen als hij leeg is. En door de band achterop kan hij op een andere koffer staan, die niet sjouwen maar gewoon rollen bovenop een trolley of spinner. Die is bij ons al minimaal twee keer de wereld rondgeweest, en still holding strong.

De artic zone is wat lomper, maar ook groter. Die hebben we gekocht op een trip waar we de familie bij hadden en de Mojecto alleen niet groot genoeg was. Sinds die tijd nog wel veel gebruikt, maar alleen niet meer meegenomen op vliegreizen, dan kiezen we toch voor de wat handzamere Mojecto.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Koelbox

Bericht door Coyote »

Ik koop de laatste jaren steeds deze deze koelbox, te koop bij oa Walmart.

Klein formaat maar voor mij als alleenreizende prima!

Ik laat 'm de laatste nacht altijd achter in het motel.

Roland
image.png
image.png (143.16 KiB) 1721 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer