Creditcard camperverhuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
thijmenk
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2023, 12:02

Creditcard camperverhuur

Bericht door thijmenk »

Hallo,

In april ga ik voor het eerst naar Amerika en ik heb samen met mijn vriendin een camper gehuurd voor 5 weken. Na het digitaal inchecken kreeg ik de volgende melding:

"Cruise America/Cruise Canada understands that all credit cards come with a PIN. However, there are a select few cards that REQUIRE a PIN when completing a charge. We are unable to accept those cards because we do not have a device to accept the PIN. Please check with your credit card issuing company to ensure you can complete transactions without entering a PIN."

Zelf gebruik ik een ANWB-mastercard en ik vroeg mij af of deze goed werkt in Amerika en hiermee dus ook de borg kan betalen. Ik had de ANWB gebeld, maar zij konden niet echt een logisch antwoord geven. Wellicht dat iemand hier ervaringen heeft met de ANWB-mastercard in Amerika en weet of dit geen problemen oplevert bij het ophalen van de camper.

Alvast bedankt!

Thijmen
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door ClaireVHaut »

bedoel je geen VISA card ? ANWB Geeft bij mijn weten alleen een VISA card uit

Mijn creditcards hebben ook een pin code maar tot op heden geen problemen bij autohuur etc. ook niet bij afrekenen. Soms moet je een postcode opgeven, dan pak ik een random US postcode
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door Frasi »

Ik heb ook het idee dat de ANWB alleen met VISA werkt.
Anyway: blijkbaar zijn er credit cards waarbij elke betaaltransactie met PIN moet worden bevestigd. Dat zou impliceren dat je met deze kaarten niet online kan shoppen.
De ANWB VISA kaart heeft wel een Chip & PIN, maar ook ook nog steeds een magneetstrip. Ik heb er vaak genoeg mee betaald dat alleen de kaart "geswiped" wordt; zonder PIN of zelfs zonder handtekening. Dus dat zou geen probleem moeten geven bij Cruise Canada: ze kunnen de kaart door hun apparaat halen en met een handtekening op de bon bevestig je de betaling (of borg).
Tip: niet alleen voor de camper maar ook voor alle andere uitgaven die je in Canada of de VS gaat doen: zorg dat je een back-up hebt. Dus een tweede kaart (liefst van een ander type/merk). Mocht je je kaart verliezen of er wordt mee gefraudeerd (mij is beide eens gebeurd), kan je gewoon verder je vakantie vieren door je andere kaarten te gebruiken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door bedeve »

thijmenk schreef:
21 mar 2023, 12:13


"However, there are a select few cards that REQUIRE a PIN when completing a charge. We are unable to accept those cards because we do not have a device to accept the PIN. Please check with your credit card issuing company to ensure you can complete transactions without entering a PIN."
Thijmen
Hoi Thijmen ,
Die situatie waarop jij reageert is bij de gebruikelijke creditcards niet aan de orde.
Pincode ingeven kennen we bij betalingen op locaties , niet bij betalingen op afstand....

Voor anderen die hier reageren op de kaartnaam en niet op de essentie van de vraag :


anwb.jpeg
anwb.jpeg (12.23 KiB) 1018 keer bekeken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
thijmenk
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2023, 12:02

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door thijmenk »

bedeve schreef:
21 mar 2023, 20:14
Pincode ingeven kennen we bij betalingen op locaties , niet bij betalingen op afstand....
Sorry voor mijn domme vraag, maar hoe bedoel je dit precies? Ik moet de borg van de camper natuurlijk op locatie betalen. :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door bedeve »

Een borg is een reservering ; geen betaling @thijmenk
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door Coyote »

Zal volgens mij geen problemen opleveren.

Als ze geen apparaat hebben om een pincode in te voeren bij de betaling/reserving borg zullen ze de kaart naar alle verwachting gewoon swipen. Dat kan nog altijd met de hedendaagse creditcards (al worden de plekken waar dat gebeurt steeds minder, ook in Amerika).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door harryh »

@thijmenk Het probleem zit 'm eigenlijk bij Cruise America/Cruise Canada in jouw geval. Want ook in de VS en Canada zijn de meeste kaartleveranciers al lang over naar de zogenaamde "Chip and PIN" technologie (zoek er maar ff op als je daarover meer wilt weten). Die is veel veiliger dan swipen. Maar inderdaad kunnen ze meestal ook swipen, met dezelfde betaalterminal, dan wordt er geen pincode gevraagd. Alleen moet degene bij wie je afrekent dit dan ook wel doen. Ik heb regelmatig in restaurants dat ze een bonnetje willen uitprinten waar ik mijn handtekening en fooi op zet, maar dan swipen ze 'm niet, ze houden 'm bij de contactloze scanner van dezelfde betaalterminal. En dan moet je een pin ingeven ;). Ik zie dan de declines in mijn app verschijnen en loop er even heen.

Ik gebruik bijna altijd mijn Wise Visa debitkaart in de VS, daar kan ik de verschillende betaalmethodes uit of aan zetten. Dan kan ik zelfs tijdelijk alleen swipen aanzetten als het echt niet anders kan, met de app.
thijmenk
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2023, 12:02

Re: Creditcard camperverhuur

Bericht door thijmenk »

Iedereen bedankt voor jullie uitleg! Dit heeft mij heel erg geholpen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer